• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak pojedziemy Trasą Kaszubską latem 2020 r.

Maciej Naskręt
8 lipca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Trasa Kaszubska została podzielona na cztery zadania. Trasa Kaszubska została podzielona na cztery zadania.

Kończy się opracowanie koncepcji programowej Trasy Kaszubskiej. Przy tej okazji inwestor przygotował wizualizacje 64-kilometrowej drogi ekspresowej mającej połączyć Trójmiasto z Lęborkiem, którą pojedziemy najszybciej latem 2020 r.



Jak oceniasz przygotowania do budowy Trasy Kaszubskiej?

Koncepcja programowo-przestrzenna to bardzo ważny dokument określający przebieg i parametry techniczne przyszłej drogi, na podstawie której przygotowany zostanie projekt budowlany i wykonawczy. Dla 64-kilometrowej Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Przy tej okazji zaprezentowano wizualizację planowanej drogi podzielonej na cztery zadania.

Zadanie 4 - odc. Gdynia - Szemud

To 22-kilometrowy fragment ekspresówki. W jego ramach zostanie rozbudowany węzeł Wielki Kack, a także od podstaw zrealizowany Węzeł Chwaszczyno, który połączy Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstanie niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsłuży m.in. mieszkańców dzielnicy Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.

To najtrudniejsze zadanie, ale mimo to zainteresowanych jego budową jest 20 firm.


Zadanie 3 - odc. Szemud - Luzino

Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest zdecydowanie najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstanie miejsce obsługi podróżnych - parking z toaletą - nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa długie na ponad 100 metrów mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.

Gotowe budować ten fragment są 22 firmy i konsorcja.


Zadanie 2 - odc. Luzino - Łęczyce

Ten fragment obejmuje ok. 15-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstaną na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostanie uruchomione zaplecze dla drogowców, którzy będą obsługiwać Trasę Kaszubską.

Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.

Wykonaniem tego fragmentu ekspresówki zainteresowane są 22 firmy i konsorcja.


Zadanie 1 - odc. Łęczyce - Lębork

Pierwszy, 17-kilometrowy fragment - jadąc ze Słupska do Trójmiasta - to obwodnica Lęborka. Powstaną tu trzy węzły drogowe - Łęczyce, Lębork Wschód i Lębork Południe. Dalej droga połączy się z planowaną Trasą Lęborską do Słupska. Najciekawszym obiektem będzie tutaj półtorakilometrowa estakada, znajdująca się na południe od Lęborka.

O ten fragment ekspresówki walczy 21 firm i konsorcjów.



Harmonogram prac

Droga ma być oddana w całości do ruchu latem 2020 r.

- Obecnie prowadzimy końcowe odbiory koncepcji programowej. Dokumentacja jest już gotowa. Firmy i konsorcja, które spełniły nasze wymogi w przetargu zostaną zaproszone do drugiego etapu. Wtedy poprosimy o złożenie ofert. Sądzimy, że ostatecznie wykonawców poznamy na początku 2017 r. - mówi Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.
Przypomnijmy, że inwestycja będzie prowadzona w trybie "projektuj i buduj". To oznacza, że wyłoniony wykonawca będzie musiał przygotować projekt budowlany. Na to będzie miał czas do listopada 2017 r. Wtedy też powinien przekazać do dyrekcji dokumentację umożliwiającą złożenie wniosku do wojewody o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.

Prace w terenie powinny zacząć się wiosną 2018.

Miejsca

Opinie (224) 7 zablokowanych

  • Gdynia XXI w.

    Będzie masakra na zjeździe do Orłowa i Sopotu !

    • 2 0

  • Dobrze, że pamiętali o ekranach akustycznych na wizualizacji :D

    • 2 0

  • Ta trasa zrobi z Wejherowa już totalną polską Prypeć (2)

    Tranzyt DK6 podtrzymuje to miasteczko przy jako takim życiu. Po zbudowaniu trasy kaszubskiej Wejherowo nie dożyje budowy elektrowni atomowej w Żarnowcu i zdechnie na amen. No ale cóż, show must go on, business as usual.

    • 1 3

    • Wstrzymać Słońce byleby Wejherowo miało się dobrze?

      Bez przesady.

      • 1 0

    • i dobrze, nikt nie lubi gwe

      • 1 1

  • To oznacza śmierć dla większości przydrożnych stacji paliw, sklepów i restauracji na odcinku Lębork-Reda

    No ale coś za coś :)

    • 1 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wizualizacja Trasy Kaszubskiej odc. Gdynia-Szemud

    Ciekawostka....

    Ok. 6 minuty i 30 sek. następuje anihilacja auta, które usiłowało zjechać z pasa rozbiegowego z prawej strony i włączyć się do ruchu. To takie rozwiązania bedą tam stosowane? No i znowu te nieszczęsne ekrany w szczerym polu....

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wizualizacja Trasy Kaszubskiej odc. Gdynia-Szemud

    Za 50 lat.

    Za 50 lat to może powstanie znając Polskie realia.

    • 0 0

  • Cos tu nie gra.

    po co znowu budowac kilometry ekranow? ta sa kolejne miliony wyrzucone w bloto.

    Poza tym skoro ta droga juz istnieje to po co robic wiżualiżację ?

    • 1 0

  • nie cierpię kaszubów ,rozmnażają się jak króliki (2)

    uważają ,że nie są polakami tylko kaszubami i bardzo żle traktują swoje zwierzęta ,masakra ile tam psów w dziurawych budach na łańcuchach ,a jeszcze kaszubi latają do kościoła jak by tam coś darmo dawali ,brak słów. Jeśzcze jak zobaczyłam znak na końcu Gdańska ,że Gduńsk to stolica kaszub to szlak mnie trafił, bo niby od kiedy.

    • 6 8

    • Sopko Loko. Kaszubi nie są źli i są Polakami jak i reszta.

      Gdańsk jest Stolicą i Kaszub, podobnie jak i jest stolicą Powiśla, Żuław czy Kociewia.

      • 2 1

    • Co masz im za złe ?

      Ty ośle

      • 1 0

  • mamy betonowe głowy

    Dusimy się w korkach. Dyskutujemy przez lata. Spacerowa korkuje się od lat. Niszczy nam cenne godziny naszego życia. Rodziny, biznes , dzieci wszyscy pocą się w korkach. Natomiast powstają projekty od lat na Nową Kielnieńską w Osowej, Nową Spacerową i co jest?Kicha. Teraz stoi pomysł na budowę połączenia pod Pachołkiem za setki milionów. Nie ma pieniędzy w kasie i stop.Ktoś celowo to wszystko tak blokuje, że hej? Wystarczy zainwestować 10 razy mniej i otworzyć ruch z Oliwy przez Kościerską do obwodnicy i korki się rozładują, ale nie blokada i stop. Dlaczego? Podobno stoi tam chronione bagienko do kąpieli dla dzików, może jakieś roślinki niby chronione, ale przez kogo i dlaczego? Tyle tysięcy ludzi dusi się w korkach dla tego bagienka?Paranoja systemu, bo trzeba zgarnąć kasę na inwestycji pod Pachołkiem. Tunele mają niektórzy w głowie a my się męczymy!!!!

    • 3 2

  • (1)

    czytam niektórych....artykuł o drodze przerodził się w wojnę popierających zdrajców z PiS i popierających zdrajców z PO. czy wy bydlęta macie rozum?

    • 5 1

    • około 90%

      Posiada niewiele rozumu. I o nich walczą PRowcy itp. naganiacze.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane