• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tańsze bilety na komunikację miejską w Gdyni? Sprawdzamy, czy to możliwe

Szymon Zięba
3 września 2024, godz. 07:00 
Opinie (188)
Ceny biletów na komunikację miejską powinny być tańsze? Jest furtka, choć szanse na to są marne. Ceny biletów na komunikację miejską powinny być tańsze? Jest furtka, choć szanse na to są marne.

Ceny paliw na stacjach benzynowych są coraz niższe, już dawno pożegnaliśmy dwucyfrową inflację, a i współpraca na linii rząd - samorządy jest coraz lepsza. Skoro więc argumenty, na które zwracali uwagę urzędnicy, informując o konieczności podniesienia cen za bilety na komunikację miejską, wydają się znikać, czy jest szansa na to, że za autobusy, trolejbusy i tramwaje zapłacimy mniej? Zapytaliśmy o to w Gdańsku i Gdyni. W tym tygodniu publikujemy odpowiedź z Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.




Tańsze paliwo i niższa inflacja. Sytuacja gospodarcza w Polsce się poprawia



Obniżenie cen biletów nakłoniłoby cię do przesiadki z auta do komunikacji?


Tańsze bilety na komunikację miejską w Gdyni? Sprawdzamy



Czy w obliczu tych zmian jest szansa na to, że potanieją bilety na komunikację miejską? Zapytaliśmy o to trójmiejskich przewoźników. Jako pierwszą publikujemy odpowiedź z Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.



- ZKM w Gdyni nie jest podmiotem ustalającym wysokość cen za usługi przewozowe komunikacji miejskiej - to działanie jest w kompetencji Rady Miasta (ceny maksymalne) i prezydenta miasta (ceny obowiązujące). Pozwolę sobie jednak na komentarz do pytań z punktu widzenia przedstawiciela jednostki organizującej przewozy miejskie - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM w Gdyni.
Nasz rozmówca zauważa, że inflacja faktycznie maleje, ale nadal jest.

ZKM: presja na wzrost wynagrodzeń kierowców. O ile wzrośnie płaca minimalna?



- Poza tym ma miejsce ponadinflacyjny wzrost płac. W 2025 r. założono wzrost wynagrodzenia minimalnego z 4300 zł, obowiązującego od 1 lipca 2024 r. do 4626 zł, tj. o około 7,5 proc. Wzrost ten wywoła presję na wzrost płac pracowników komunikacji miejskiej, w tym szczególności kierowców - mówi Gromadzki.
Dodaje, że w Gdyni istotną część taboru stanowią pojazdy zasilane energią elektryczną, a jej cena wzrosła i nadal ma wzrastać.

- Przedstawione uwarunkowania powodują, że w 2025 r. przewidywany jest dalszy wzrost kosztów świadczenia usług komunikacji miejskiej, a nie ich spadek - tłumaczy. - Analogiczna sytuacja występuje w całym kraju - tezę tę potwierdzają chociażby oferty złożone w przetargu gdańskim, na poziomie znacznie wyższym niż obecne stawki operatorów.


Rzecznik ZKM Gdynia tłumaczy, że wciąż nie są jeszcze znane przewidywane skutki wprowadzenia zmian zasad finansowania jednostek samorządu terytorialnego w odniesieniu do poszczególnych samorządów.

- Dlatego w chwili obecnej trudno zakładać obniżkę cen biletów komunikacji miejskiej. Trzeba też mieć na uwadze, że gminy tworzące MZKZG [Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej - red.] kształtują wspólnie politykę taryfową w odniesieniu do całego obszaru metropolii i ewentualne decyzje dotyczące zmian cen są podejmowane wspólnie z uwzględnieniem uwarunkowań sytuacji ekonomiczno-finansowej poszczególnych gmin - członków MZKZG, a nie tylko wyłącznie z punktu widzenia sytuacji miasta Gdyni - mówi.

Bilety na kolej poszły w górę. Marcin Gromadzki: nie ma warunków do obniżki



Nasz rozmówca zwraca uwagę, że od 1 września samorząd województwa istotnie podnosi ceny biletów organizowanego przez siebie transportu kolejowego, co nie potwierdza założenia, że poprawia się "koniunktura ekonomiczna" jednostek samorządu terytorialnego i warunków świadczenia usług przewozowych, które pozwoliłyby na obniżanie cen biletów.

Czy mieszkania w Trójmieście ostatnio potaniały? Sprawdź



Jest furtka do obniżki cen biletów na komunikację miejską. Ale to trudne



Pytamy w ZKM, czy w takim razie może planowane są obniżki cen biletów wyłącznie dla mieszkańców miasta, by zachęcić ich do pozostawienia aut w garażach.

- W tej chwili nie jest planowane obniżanie cen biletów. Nie jest jednak wykluczona możliwość wprowadzania specjalnych ofert wyłącznie dla mieszkańców Gdyni. Wymaga to jednak integracji systemu gdyńskiej karty mieszkańca z systemem FALA. Niewykluczone, że taka integracja nastąpi w 2025 r. i opisana bariera techniczna zostanie wyeliminowana - mówi Marcin Gromadzki.
Dodaje, że jedną z okoliczności sprzyjających ewentualnemu obniżeniu cen biletów lub ich niepodwyższaniu byłoby przyjęcie ustawy o metropolii w województwie pomorskim (na wzór górnośląsko-zagłębiowskiej metropolii).



- Której rdzeń stanowić ma Trójmiasto. Ustawa zapewni dodatkowe środki finansowe przeznaczone na komunikację miejską. Taka regulacja umożliwiłaby szeroko rozumiane uatrakcyjnienie oferty przewozowej komunikacji miejskiej w metropolii - podsumowuje nasz rozmówca.

Miejsca

Opinie (188) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (10)

    Oczywiście że tak,jeśli tego nie będzie niestety oprócz uczniów i emerytów nikt normalny nie będzie korzystał.A fala to bubel za miliony,ciekawe czemu nikt nie poniósł za to odpowiedzialności.

    • 31 3

    • (2)

      FALA to zmarnotrawione pieniądze mieszkańców..

      • 15 1

      • Fala nie jest za pieniądze mieszkańców (1)

        trollu od ruska Horały.

        • 0 7

        • Ale te pieniądze mozna by było wykorzystac na komunikację to po pierwsze. A po drugie to są nasze pieniądze z naszych podatków.

          • 7 0

    • Kto ma ponieść odpowiedzialność jak premier tego kraju (6)

      nawet jak wie, że coś "to lipa" to nikomu nie powie ?

      • 5 0

      • (5)

        A ten to notoryczny kłamca,ale młodzi nie pamiętają lat 2008/15 i uwierzyli w bajeczki.

        • 2 2

        • Heh, młodzi już zapomnieli jak premier Kaczyński wygonił miliony Polaków do UK... (4)

          • 3 2

          • To właśnie za Tuska zielona wyspa wygoniła ludzi do Irlandii (3)

            • 2 2

            • (2)

              Tak, jeszcze powiedz że Tusk wymyślił śmieciówki i bronił kredytów we frankach...

              • 1 2

              • (1)

                Oboje macie rację. PIS PO jedno zło. Ale dalej głosujecie na tych samych i co dziwne oczekujecie innych efektów.

                • 1 0

              • A na kogo mamy głosować?

                Na partię dla której nie liczy się nic poza gejami, czy na partię dla której nie liczy się nic poza uprzykrzaniem życia gejom?

                • 0 1

  • Przewiduję raczej podwyżke cen biletow w związku z Fala (8)

    Roczne utrzymanie Fali kosztuje 30 mln. Biletów sprzedaja za kilka milionów. Piramidalna niegospodarnosc. Do biletu sprzedanego w Fali przewoźnik musi dopłacać kilkaset procent. O co w tym wszystkim chodzi ? Nie wiem. Chyba o stołki w innobaltica .

    • 41 2

    • Wszystkie słowa kluczowe zaliczone. Gratuluję :) (7)

      Ciekawe tylko, kto Wam płaci za ciągłe szczucie na Falę?

      • 2 18

      • (4)

        A kto ci płaci za obronę tego niedziałającego systemu, którego dosłownie nikt nie chce, mającego na celu jedynie podniesienie zarobków zarządu Innobaltici złożonego z polityków jedynej słusznej partii?
        Pytanie retoryczne oczywiście, płaci ci za to Urząd Miejski w Gdańsku, którego pracownikiem zapewne jesteś.

        • 15 1

        • I znowu wszystkie słowa kluczowe zaliczone :D (2)

          Zastanawiam się, czy zatrudnili u Was trolli z Ukrainy, którzy nie do końca ogarniają i wklejają gotowe teksty, czy Wasz kierownik tak bardzo chce się wykazać w KPI, że olewa to, że się elegancko ujawniacie...

          • 1 11

          • U ciebie też wszystko zaliczone (1)

            Przestań już kłamać i wciskać nam system którego nikt nie chce

            • 9 1

            • A gdzie tu masz jakiekolwiek kłamstwo?

              Przy okazji, "system którego nikt nie chce" też jest jedną z gotowych formułek. Do tej pory udało Wam się ją tu wkleić 437 razy w komentarzach. Szacunek.

              • 0 9

        • On z innobaltiki pisze

          • 6 0

      • Nie trzeba szczuć wystarczy próba skorzystania z systemu, który w Poznaniu (1)

        Był wprowadzany 12 lat temu. Fala nie rozwiązała żadnego z problemów komunikacji

        • 12 1

        • Proponuję skorzystanie z podobnego systemu w GZM na Śląsku.

          Działa pięknie.

          • 3 3

  • Pasażer ma płacić, a jak tak samo płacą kierowcy (2)

    4,50 zł za parkowanie to od razu "haracz", "drenowanie kieszeni Polaków". I dostają prezencik od władzy. Ładnie widać,że pasażerów w tym mieście nie broni nikt.

    • 23 1

    • Znajdziesz parking na wolnym rynku za 4.50 za godzinę? (1)

      • 1 1

      • na wolnym rynku w atrakcyjnych lokalizacjach kosztowałby 45 zł za godzinę

        • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    (28)

    A czemu w Warszawie są tańsze wszystkie bilety ?

    • 148 8

    • Bo Warszawa i okolice dokładają (1)

      Gruby hajs, 15 lat temu było to 1,5 miliarda rocznie? Nie chce mi się teraz googlac, w każdym razie Trójmiasto i okolice musieliby sporo sypnąć. No i się połączyć a tego pewnie długo się nie doczekamy

      • 21 2

      • W tym roku Warszawa dokłada tyle, ile Gdańsk i Gdynia mają wszystkich dochodów

        • 8 2

    • Bo Warszawa nie bała się orać dróg budowanych przez Gierka pod tramwaje i koleje. (3)

      • 15 6

      • Nie kłam (2)

        • 5 7

        • Właśnie budują tramwaj na Wilanów. (1)

          A jak tam u nas Nowa Politechniczna i Nowa Abrahama? Ile kilometrów trzeba nadrobić, żeby dostać się z sypialni na Południu do Oliwy i Wrzeszcza?

          • 15 5

          • U nas ludzie się buntują.

            • 0 0

    • (6)

      Bo Warszawa nie utopiła tyłu milionów na falę.

      • 40 4

      • I dlatego u nich muszą dokładać 2.5 miliarda rocznie na obsługę komunikacji. (5)

        Ale to oczywiście nie jest "niedziałający system, którego nikt nie chce" i nie "chodzi o stołki w Innobaltica", mimo że wydatki 100x większe.

        Jak widać nikt nie zapłacił farmie trolli, żeby prowadziła kampanię przeciwko ZTM :)

        • 6 12

        • xddddd (2)

          Ziomek, paranoje się leczy

          • 6 1

          • Wyszukaj słowo "innobaltica" na tym portalu przez google :) (1)

            Zobaczysz ile tysięcy komentarzy jadących Falę znajdziesz.

            • 0 1

            • Może dlatego, że naprawdę nikt tego nie chce?

              • 1 0

        • (1)

          KTO miał zapłacić farmie trolli przeciwko ZTM? Jest jakaś konkurencja dla ZTMu ze wschodu? Alternatywny zarząd i komunikacja miejska w trójmieście? Może to mieszkańcy się zrzucają na trolli na trojmiato.pl? A może jednak to tutaj ktoś prowadzi teraz kampanie dla ZTMu za pieniążki podatników, hm?

          • 6 2

          • Jak to kto? Fundusz "sprawiedliwości".

            Po co? A to akurat dobre pytanie.
            Próba przejęcia stołków i sprzedania znowu wodociągów Francuzom?
            A może po prostu próba przejęcia władzy w dowolnym dużym mieście, żeby w końcu wybudować wieże ze Srebrnej?

            • 2 4

    • Odpowiedź to oczywiście - bo Warszawa pompuje kilkanaście razy więcej w komunikację miejską niż nasze miasta. Co pozwala utrzymać cenę na niskim poziomie a jednocześnie komunikacja zajmuje coraz większy udział w wydatkach miasta. Niestety - trójmiasto jeszcze na etapie - więcej samochodów więc u nas rosnie udział wydatków na drogi.
      Oczywiście pamiętaj też o skali: w 2024 warszawa na wydatki przeznaczyła 27 mld. Gdańsk wydatkowała tylko 5,1mld.

      • 16 4

    • Nie kłam że tańsze. (1)

      5.60 za 40 min u nas 6zł za 1h

      • 5 14

      • Tak, ale w Warszawie masz bilety 20, 40, 60 i 90 minutowe. Co mi po tym, ze mam bilet az godzinny, jesli nie jezdze tak dlugo? Moze wprowadzmy jeden bilet 3 godzinny za 15 zlotych a inne zlikwidujmy? Pewnie tez bedziesz sie cieszyl, ze u nas taniej, a ze za 15 minutowy przejazd placisz 15 zlotych to juz nic takiego.

        • 2 0

    • czemu? bo nie ma dżemu!

      • 5 7

    • Dorośli niepełnosprawni ze stopniem umiarkowanym w Gdańsku nie mają ulg w komunikacji miejskiej. (1)

      A w innych miastach mają.

      • 7 5

      • I bardzo dobrze

        rozdawać wszystkim ulgi, a potem czytać o braku środków i cięciu oferty...

        • 0 0

    • A wiesz ile ludzi mieszka w metropolii warszawskiej a ile w Trójmieście? (1)

      Im większa liczba użytkowników tym cena jednostkowa niższa.

      • 6 21

      • Dobrze, to czemu w Tczewie jest za darmo, skoro ma mniej osób?

        • 9 0

    • Dobowy w warszawie 26zl u nas 22zl (3)

      • 2 15

      • (1)

        Porównaj z dobowym metropolitalnym, ma to więcej sensu

        • 14 0

        • Nasz metropolitalny obowiązuje od Wejherowa do Pruszcza, warszawski ma tylko kilka wiosek przy granicy miasta.

          A i tak mamy 26zł i 30zł.

          • 0 5

      • Co ty opowiadasz? Dwa miesiace temu bylem w Warszawie i za dobowy zaplacilem 15 zlotych.

        • 5 0

    • Dlatego (1)

      Metropolię warszawską tworzy 70 gmin i 9 powiatów leżących na obszarze regionu warszawskiego stołecznego. Jest to obszar o powierzchni 6 tys. km2, zamieszkały przez ponad 3,2 mln osób.

      • 3 1

      • W warszawie ktos mysli

        Tutaj myslenie to deficyt wśród zarządzających ztm em. Nawet mapa komunikacji jest bez sensu zrobiona. W Warszawie przebieg linii jest naniesiny na plan miasta, tutaj jakaś mapa symboliczną,
        Nie zlokalizujesz,konkretnego przystanku.
        Nawet takiej prostej sprawy nie potraficie zrobic

        • 0 0

    • Bo to stolyca

      A my to zaścianek

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    (16)

    Kocham argumentację typu - skoro płaca minimalna rośnie szybciej niż inflacja, to naturalnym jest fakt, że bilety drożeją. Człowiek ciągle się łudzi, że ze wzrostem płac będzie mieć więcej. W naszym kraju to klasycznie - masz niby więcej, to płać więcej i na końcu masz tyle samo, albo mniej. W Polsce nawet gdyby minimalna wynosiła 20000 to miałbyś tyle co teraz, bo oczywiście ceny by " dopasowali", bo przecież cię stać

    • 141 12

    • Tak to się kręci wszędzie.

      • 2 0

    • Szkoda, że przy wzroście płać nie chodzi o to byś miał więcej, tylko o to byś myślał naiwnie, że masz

      • 14 1

    • (7)

      no ktoś bez pojęcia o ekonomii może się tak łudzić.

      kto ma zapłacić za podniesienie minimalnej kasjerki, kierowcy czy nauczyciela? jarek da jarkowe? oczywiście że wszyscy.

      • 13 8

      • Pitu pitu. (5)

        Tymczasem korporacje notują rekordowe zyski, ale za to płacimy z radością, prawda?

        • 20 5

        • Zwiększyć podatki dla korporacji (3)

          Znajdzie się na komunikację miejską i wypłaty dla kierowców

          • 8 2

          • (2)

            nie znajdzie się, bo korporacje pójdą tam gdzie będzie taniej. Świat jest szeroki.

            • 1 1

            • (1)

              Niech idą. Po co nam darmozjady do których trzeba dopłacać?

              • 3 2

              • Żeby nie mieć bezrobotnych do których trzeba dopłacać.

                • 0 0

        • no chciało się kapitalizmu to się ma

          • 4 1

      • ten artykuł w zasadzie jest wbrew prawom współczesnej ekonomii, dziennikarze jak zwykle zamiast dociekać do prawdy, sieją zamęt, ehhh

        • 2 1

    • Zamiast sie ludzic poznaj podstawy ekonomii

      • 3 2

    • (1)

      Mało tego, podnoszenie minimalnej powoduje, że coraz więcej osób zarabia minimalną. Co powoduje, że relatywnie wszyscy biednieją. Tak jak napisałeś, podnoszenie minimalnej to wzrost kosztów praktycznie wszystkich usług. Co prowadzi do wzrostu cen, więc osoby zarabiające minimalną są tak samo biedni jak przed podwyżką... tylko jest ich coraz więcej.

      • 17 2

      • Dokładnie. Minimalna może być i milion złotych. Tylko za chleb zapłacisz 10 000 zł. Zdrowa sytuacja jest wtedy gdy płace rosną naturalnie. A pensja minimalna jest ponoszona po to żeby nie było za dużych rozbieżności między minimalną a średnią. Ale to jest ekonomia. Wyborcy niech się lepiej zajmą wzajemnym warczeniem na siebie. Wtedy łatwiej jest ich kontrolować i wciskać głupoty.

        • 9 2

    • gratuluję (1)

      odkryłeś empirycznie czar podnoszenia wartości nominalnych, od dzisiaj jesteś nieatraktyjnym wyborcą - i nie ma tu grama sarkazmu

      • 9 0

      • ba, nawet można powiedzieć: skrajną prawicą.

        • 6 2

    • Pokemony jak zawsze musiały sie pochwalic głupota by usprawiedliwic naczeelne hasło okradamy was dla waszego dobra

      Wiec komunikacja miejska jest w europie zachodniej tansza a zarobki wyzsze takich przykładów sa tysiace.Ale bezrozumne POkemony chca pouczac o ekonomi by usprawiedliwic złodziejstwo i niegospodarnosc tych co ich i nas okradaja!!Z ekonomia to nie maja zupłenie nic wspolnego obecne rzady i wieloletnie w trójmiescie !Przykładem jest system Fala i najdrozsze rowery miejskie w europie Mevo!!
      Zato przykladem ekonomi jest to ze hulajnogi elektryczne prywatnych firm których tysiace codziennie jedzie w Gdańsku nie dostaly ani złotówki dofinansowania !!I radza sobie doskonale a sa niewiele drozsze od systemu człogów rowerowych za kilkaset milionów z kasy mieszkancow!

      • 4 1

  • Kupili pseudo ekologiczne i niby tanie w utrzymaniu autobusiki elektryczne a bilety droższe (12)

    Nie to obiecywali

    • 24 2

    • Tanie by były (10)

      Gdyby rząd inwestował w OZE i atom

      • 7 3

      • Mówisz że uwalenie fotowoltaiki i wiatraków za poprzednich rządów nie obniżyło cen energii? (7)

        • 3 3

        • Wiatraków ? Masz na myśli kontrakty na duńsko niemieckie odpady ? (6)

          • 6 2

          • Te które podpisał Morawiecki tuż przed oddaniem władzy? (5)

            Nie, mam na myśli prawo zabraniające efektywnie stawiania wiatraków gdziekolwiek.

            • 3 5

            • I dlatego obecny rząd zmniejszył odległość od zabudowań (4)

              Na której mogą stawiać wiatrak ?

              • 4 2

              • Oczywiście. Poprzedni rząd ustawił ją tak, żeby nie dało się montować wiatraków nigdzie poza otwartym morzem. (3)

                A wiesz kto jest właścicielem jedynej morskiej farmy w Polsce?

                • 2 5

              • Chyba nie doceniasz zanieczyszczenia akustycznego od wiatraków (2)

                Powinni ci postawić ze trzy przy domu pół metra za minimalnym dopuszczalnym dystansem.

                • 4 1

              • Znajdź mi jakiekolwiek miejsce, gdzie w promieniu 2km nie ma żadnych zabudowań.

                • 0 2

              • Ojej, a dlaczego tylko w mieście ma być zanieczyszczenie akustyczne?

                • 0 3

      • Zobaczysz elektrownię atomową za Tuska (1)

        Jak świnia siodło

        • 6 1

        • Budowa już się rozpoczęła.

          Pytanie, co się działo przez ostatnie 8 lat, że nikt nawet nie wbił łopaty?

          • 1 3

    • Zasada stara jak świat- co tanie to drogie

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    To działa tylko w jedną stronę i tak jest wszędzie (1)

    • 48 3

    • Zgadza sie działa tylko w jedna stronę ale nie wszędzie!! Tylko przede wszystkim w Peowskim trójmieście

      którym oni rzadza od lat to w Gdańsku jest najgorsza komunikcja w Polsce i to tutaj jest ona najdrozsza i władze robia co moga by najdrozsza była przykładem jest gigantycznie ksoztowny system fala !!!
      Kolejne gigantyczne koszty to Tramwaje tramwajowy złom który jest kula u nogi komunikacji miejskiej w Gdańsku nie tylko przynosi gigantyczne straty ale to za mało bo likwiduja linie autobusowe i zastepuja je tramwaojowym zlomem.
      Budowa kilometra trasy tramwajowej trwa 10 razy dluzej niz buspasa i a koszty sa 100 razy wyzsze niz kupno bez emisyjnego autobusu . Tramwaj jest najwiekszym szkodnikiem w miescie otym przekonyuja sie pasazerowie co dziennie i mieszkancy on niema zalet bo jest reliktem PRLu .Ale skoro szkodniki sa przy wladzy to noza koszty ktore tylko rosna .Wiec okradamy was dla waszego dobra i tu mozliwe sa tylko podwyzki.
      Wiec teraz wyobrazmy sobie ze w Gdyni zamiast trolejbysów wpakują tramwaje i jeden pas ulicy zostanie na to przeznaczny wkazdym miejscu!

      • 4 2

  • Nie musi być tańsza ale szybka, punktualna i prosta (6)

    Wystarczy jeden bilet czasowy! A dziś 4 przystanki autobusem + 3 skm i mam 12-13zl w jedną stronę do pracy/szkoly/na zakupy. Jeżdżę 2x w tygodniu i nie zamierzam rezygnować z auta bo jest taniej niż komunikacja. Szybciej też jest bo polowa autobusow to trasy turystyczne, zygzakiem

    • 22 1

    • (4)

      Na dojazdy do pracy to się kupuje bilet miesięczny.

      • 4 2

      • Miesięczny też drogi (1)

        • 1 0

        • 117 za miesiąc to drogo?

          Nie ma opcji żebyś nie zapłacił więcej za dojazdy samochodem do pracy.

          • 2 0

      • na codzienny dojazd tak, na sporadyczny 1-2/tydzien nie (1)

        pracuje glownie z domu, a do biura jade sporadycznie. Takich jak ja od pa(n)demii jest kiulkanascie tysiecy w samy m Gdansku. Miesiecy mi sie nie oplaca bo nie wydaje tyle na bilety, a te kilka razy nawet wole zaplacic wiecej autem ale jade w komforcie, i trasa jaka chce. W dodatku w wiekszosci przypadkow - szybciej.

        • 3 0

        • No to czemu marudzisz że chcesz więcej pasów i parkingów?

          Jedź zadowolony szybko i w komforcie :)

          • 0 0

    • Z autobusami prawda.

      Brakuje albo tramwajów, albo szybkich autobusów między centrami dzielnic.

      • 0 0

  • (2)

    Już zaczynają z każdej strony żeby tylko znowu Polakom podnieść opłaty za komunikację przecież na pasożytów i nowych prezesów trzeba zbierać kasę od naiwniaków

    • 14 2

    • Co nie zmienia faktu, że świadczenie tej usługi jest coraz droższe.

      • 3 1

    • a dla kierowców darmoszki

      bo przecież im się należy

      • 0 1

  • Kiedy wreszcie zrozumiecie... (11)

    ...że takie projekty jak Tristar, Fala czy Mevo nie są tworzone po to, żeby zrobić cokolwiek dla mieszkańców, tylko po to, żeby w miarę bezpiecznie przetransferować duże środki publiczne na prywatne konta tych, którzy wiedzą jak, gdzie i kiedy się odpowiednio ustawić i są na to przygotowani.

    • 37 4

    • FALA najgorsza

      • 13 1

    • Nie zrozumieją, bo u nas "inteligencja" głosuje na panią D.

      Ciężko być inteligentnym popierając kogoś takiego na włodarza dużego miasta.

      • 9 1

    • Tristar jest pięknym przykładem dlaczego nie możemy mieć fajnych rzeczy. (4)

      W całym mieście jest zielona fala. Był nawet artykuł z filmem na tym portalu.

      Co z tego, kiedy drogowe niemoty nie potrafią jechać z przepisową prędkością i blokują ją dla wszystkich?

      • 5 4

      • Nie ma zielonej fali. W nocy, żeby na odcinku od Zieleniaka do Wrzeszcza złapać zieloną falę, trzeba jechać powyżej 70km/h. Jeżdżę przepisowo, więc zwykle czerwone łapie mnie gdzieś koło Opery. I potem znowu przed Galerią Bałtycką.

        • 3 0

      • Nie ma żadnej zielonej fali (2)

        Jak jedziesz 50 główną arterią o 22 (więc wykluczamy korki) to każde czerwone światło zaliczysz

        • 3 0

        • No to mamy już dwie niemoty :D

          • 0 2

        • Zielona fala była w latach 70

          Nad jezdnią wisiały wyświetlacze z aktualną predkością do "zielonego" na najbliższym skrzyżowaniu. Pokazywały kolejno: 50, 60, 70. Wiele razy jechałem z Gdyni do Gdańska bez zatrzymania. Ale to już bylo i nie wróci więcej...

          • 0 0

    • (3)

      Ale takie projekty jak tunel pod Pachołkiem tuż obok istniejącej drogi, albo wiadukt na AK nad istniejącym skrzyżowaniem to już wzór gospodarności, prawda?

      • 1 3

      • (1)

        Jedno i drugie może usprawnić ruch

        • 0 0

        • Albo zakorkować miasto na amen.

          • 0 0

      • Tunel pod pachołkiem to slomiany mis juz obecnie gdańszczanie wpakowali w niego kilkadziesiat milionów dla prywatnych firemek

        Przykład skrajenj głupoty i niegospodarnosci

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane