• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taśmy i barierki wokół nowego elektryka. "Konieczna wymiana baterii"

Maciej Korolczuk
19 lutego 2024, godz. 12:15 
Opinie (205)

Awaria baterii jest przyczyną "odizolowania" jednego z nowych autobusów elektrycznych w bazie przy al. HalleraMapka. Pojazd został otoczony barierką i taśmą i oczekuje na naprawę. Ta zostanie przeprowadzona, gdy tylko do Gdańska dotrze transport ze specjalnymi narzędziami potrzebnymi do wymiany baterii.



Czy planujesz kupno samochodu elektrycznego?

Na otoczony barierkami i taśmą autobus elektryczny zwrócił uwagę jeden z naszych czytelników.

- Od ponad dwóch tygodni w bazie autobusowej stoi jeden z nowych elektrycznych autobusów, który jest odgrodzony taśmą i barierkami w taki sposób, żeby nikt w jego pobliżu nie parkował ani się do niego nie zbliżał. Autobus można zauważyć, idąc od ul. Chrobrego, i stoi obok innych zdezelowanych autobusów - napisał w Raporcie nasz czytelnik.
Odizolowany pojazd to jeden z 18 nowych manów, które jesienią wyjechały na ulice Gdańska. Gdańsk za 10 standardowych i 8 przegubowych elektryków zapłacił 62 mln zł.

Autobus otoczony taśmą i barierkami (21 opinii)

Może redakcja dowiedziałaby się (bo niestety zwykłemu szaremu obywatelowi nie mogą powiedzieć), dlaczego od ponad grubo dwóch tygodni na bazie autobusowej stoi jeden z nowych elektrycznych autobusów, który jest odgrodzony taśmą i barierkami w taki sposób,żeby nikt w pobliżu jego nie parkował ani się do niego nie zbliżał ?
Autobus można zauważyć idąc od ul. Chrobrego i stoi obok innych zdezelowanych autobusów :)
Może redakcja dowiedziałaby się (bo niestety zwykłemu szaremu obywatelowi nie mogą powiedzieć), dlaczego od ponad grubo dwóch tygodni na bazie autobusowej stoi jeden z nowych elektrycznych autobusów, który jest odgrodzony taśmą i barierkami w taki sposób,żeby nikt w pobliżu jego nie parkował ani się do niego nie zbliżał ?
Autobus można zauważyć idąc od ul. Chrobrego i stoi obok innych zdezelowanych autobusów :)
Zobacz więcej

Konieczna wymiana baterii



Jak wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, autobus został wyłączony z eksploatacji ze względu na konieczność wymiany baterii.

- W autobusie doszło do awarii baterii, na którą czekaliśmy w ramach gwarancji. Bateria jest już w Gdańsku, pozostałe oprzyrządowanie konieczne do wymiany jest w drodze. Autobus został ogrodzony ze względów bezpieczeństwa. Wygrodzenie jest standardową strefą bezpieczeństwa - wyjaśnia Paulina Chełmińska.

Jesienią kary za baterie



Zastrzeżenia do baterii w nowych autobusach po raz pierwszy pojawiły się wczesną zimą, gdy okazało się, że pojazdy na pełnym ładowaniu nie są w stanie przejechać deklarowanego przez producenta dystansu 400 km. Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zaczęła naliczać kary. Łącznie na producenta nałożono ich prawie 100 na łączną kwotę 237 tys. zł.

Jednocześnie wdrożono zmiany polegające na innym ogrzewaniu pojazdów, przeprowadzono też dodatkowe szkolenia kierowców, a autobusy skierowano na mniej wymagające trasy. W efekcie wydajność i zasięg baterii udało się zwiększyć do 300-340 km.

Miejsca

Opinie (205) 6 zablokowanych

  • Zaczęło się.

    Dlaczego nikt nie słucha strażaków . Przecież to jakby butle z gazem postawić w ognisku i dorzucić jej paliwo w kolo

    • 18 6

  • teraz będą stawiac tak, żeby nikt ich nie widział

    • 20 3

  • Kiedy komisja śledcza w sprawie tych zabawek na baterie?! (8)

    I innych spraw np. Fala, Tristan.... Panie Donaldzie śmiało mieszkańcy czekają! Czy też swoich będziecie kryć?!

    • 40 6

    • (1)

      Jedyna komisja śledcza jaka powinna powstać, to ta, która rozliczy milionowe dopłaty do parkingów dla biedaków, co ich nie stać na samochód.

      Autobusy jeżdżą, Fala kasuje bilety, Tristar zapewnia zieloną falę (chociaż w tym przypadku zmarnowane pieniądze, bo lokalni kierowcy są zbyt głupi, żeby z tego skorzystać).

      • 0 20

      • Jaka zielona fale zapewnia?

        Gdzie i jaka prędkość trzeba mieć, żeby to złapać?

        • 10 0

    • Jak tylko skończą się komisje śledcze prawdziwych afer na miliardy złotych polskiego podatnika. (2)

      A podejrzewam, że trochę to potrwa zważywszy na to, co wypływa każdego dnia na światło dzienne.

      • 2 11

      • Nooo tak, wybory kopertowe ok. 56 mln zł i komisja juz działa (1)

        Autobusy na bateryjki 61 mln zł ... O Falach i Tristarach nie wspominając, to setki mln zł. Rozumiem , ze dla platformianych mafii vatowskich to są jednak grosze.

        • 8 0

        • Jakie 56mln? 70mln same koperty kosztowały.

          Do tego cztery razy tyle za ich składowanie.

          Nie mówiąc już o złamaniu konstytucji przy okazji.

          • 0 8

    • to są uśmiechnięte i serdeczne autobusy, tego się nie bada w uśmiechniętej Polsce (1)

      wiadomo że przekręty w Polsce robił tylko pis więc po co drążyć temat. poko, psl, trzecia noga i inne lewizny robią wszystko jak należy i uczciwie.

      • 9 0

      • Nooo. Kwintesencja praworządności

        Nieskalani żadnymi aferami i są uczciwi, że z własnych pieniędzy się do budzetu dokładają.

        • 2 0

    • Panie Donaldzie to ciebie jeszcze okradnie.

      Widać macie słabą pamięć, że nikt rządów z 2007-2015 już nie pamięta

      • 6 0

  • Ciekawie to dopiero będzie jak bateria się zapali w trakcie przewozu ludzi. (17)

    • 223 22

    • A dlaczego niby ma sie zapalić podczas jazdy? To nie spalinówka, że codzienne pożary są normą.

      • 15 41

    • A ile to osób spaliło się w autobusach elektrycznych na świecie do tej pory? (8)

      ja nie słyszałem o żadnym takim przypadku

      • 21 29

      • jak nie słyszałeś to tak jest.

        • 5 0

      • na razie... (3)

        Nie doszło do zdarzeń, podczas jazdy, w których rany odnieśliby ludzie, po uwagę trzeba wziąć stosunek udziału autobusów elektrycznych do spalinowych w tym biznesie, na razie większość zdarzeń ma miejsce podczas ładowania albo serwisu. Doszło też do zdarzeń podczas normalnej pracy, jak na razie brak informacji o poszkodowanych. W miarę wzrostu udziału tego typu środków transportu, prawdopodobieństwo wystąpienia takich ofiar wzrośnie. Na chwilę obecną biorąc pod uwagę stosunek ilości pojazdów spalinowych do elektrycznych, palą się mniej więcej tak samo często.

        • 16 3

        • Pod uwagę trzeba brać nie tylko stosunek udziału elektryków do spalinówek, ale też wiek i poziom wyeksploatowania. (2)

          Elektryki, jako że ta technologia dopiero wchodzi na szeroki rynek, są z reguły o wiele mniej zużyte, niż spalinowe, które tłuką kilometry od lat. A mimo to palą się podobnie często. Chyba jednak jest tu coś nie tak i nie jest to tak wspaniałe, bezpieczne i zdrowe podróżowanie jak się mogłoby wydawać...

          • 13 4

          • Przypomnij mi, skąd się biorą samochody w Polsce? (1)

            Rozbity gdzieś pod Monachium elektryk podrutowany przez Janusza ma całkiem sporą szansę na pożar.

            • 2 10

            • Przypomnij mi, jaka jest średnia wieku pojazdu w całej UE?

              • 0 0

      • To że cos nie zdarzylo sie dotychczas (2)

        Nie oznacza że nie zdarzy się nigdy.

        • 17 8

        • A zatem proponuję zadaszyć całe miasto, żeby nikt nie dostał w głowę spadającym fortepianem. (1)

          • 7 11

          • Dobrze, jestem za

            • 1 0

    • Ciekawe ile kosztuje taka bateria? (2)

      Bo po gwarancji za wymianę będą płacić mieszkańcy Gdańska

      • 28 1

      • A po co ją wymieniać? (1)

        • 2 7

        • No nie wiem, żeby autobus w ogóle jechał?

          • 6 1

    • Nic się nie stanie (2)

      Pożary pojazdów elektrycznych rozpraszają się dość powoli, tylko są trudne do ugaszenia

      • 8 19

      • Co za bzdura! (1)

        Jeśli dojdzie do fizycznego uszkodzenia baterii (przebicie, zgniecenie) to pożar rozkręca się bardzo szybko, przede wszystkim dlatego że powstaje reakcja chemiczna, w wyniku której jest produkowany tlen, który podsyca ogień, co powoduje dalszy wzrost temperatury i jeszcze większą produkcję tlenu. Praktycznie nie do ugaszenia, aż do zakończenia tej reakcji.

        • 21 2

        • Bzdura.

          Wystarczy schłodzić pozostałe ogniwa, a reakcja skończy się na jednym.

          Problemem do tej pory był brak dostępu do wnętrza baterii, co rozwiązano dedykowanymi portami do gaszenia i ciśnieniowymi lancami, zdolnymi do przebicia obudowy baterii.

          • 4 18

    • I jak zwykle nagonka

      na pojazdy elektryczne, jakie to one niby są łatwopalne. Jakiś czas temu u wybrzeży Holandii płonął statek transportujący nowe samochody. Początkowo oczywiście pisano że pożar wybuchł w jednym z przewożonych elektryków, ale ostatecznie okazało się że pożar wybuchł w zupełnie innym miejscu na statku, w ogóle nie na tym pokładzie gdzie były przewożone elektryki. No ale fama poszła, jakie to one niby są łatwopalne. Inne zdarzenie: profil na FB walczący z czystym transportem w miastach wrzucił zdjęcie hybrydy po pożarze, jako niby dowód przeciwko elektrykom. Tylko problem był taki, że w tym konkretnym przypadku nie doszło do pożaru baterii, bo ogień objął tylko komorę silnika. Na szczęście w tym przypadku ludzie w komentarzach wielokrotnie wytykali tę manipulację. Statystycznie elektryki wcale nie palą się częściej od samochodów z napędem spalinowym, po prostu każdy taki pożar jest o wiele bardziej nagłaśniany i robi się potem wokół tego mnóstwo niepotrzebnego szumu.

      • 2 7

  • A ile czasu wg. zapisów umowy powinno trwać przywrócenie pojazdu do stanu używalności? Nie jeździ nie zarabia.

    Trochę to podejrzane takie dzielenie na etapy. Czyli bateria jest, ale nie ma narzędzi? Czy pojawienie się serwisanta też jest etapem usuwania? Obiadu dla niego też?

    • 28 2

  • Ciekawe jaki będzie koszt wymiany+ bateria po gwarancji. Bo to raczej nie będzie 1000zl.

    • 19 2

  • Czy wydłuża się gwarancja? (3)

    Jak to jest w takim przypadku jak np. pojazd nie zarabia na siebie i stoi z winy producenta np. 3 miesiące, czy automatycznie wydłuża się okres gwarancji o okres postoju?

    • 19 2

    • z jakiej paki miałaby sie wydłużyć gwarancja?

      jeśli nawet jest awaria i wymiany jakiegoś podzespołu w ramach gwarancji to na ten podzespół daje się pełną gwarancję a nie na resztę pojazdu.

      • 0 2

    • Sza, nie pytaj.... (1)

      • 4 0

      • Niewolno o takie rzeczy pytać, bo to przecież niemiecka firma jest - hejterze ze wsi....

        • 2 0

  • Coraz dziwniejsze te przetargi (1)

    200 tys zl kary za autobusy warte 55 mln zł nie spełniające wymogòw najważniejszych rzeczy czyli baterii ??? To jest żart ? Pewnie w łapẹ poszło pare mln zł i nie chcą im zrobić krzywdy pomimo wad. lisicki czuje siẹ bezkarny

    • 31 1

    • Za dużo wie z czasów, gdy był vice u Świętego.

      • 3 0

  • Spoko. 62 mln zł za 18 autobusów elektrycznych. (7)

    Można było kupić za to 50 autobusów normalnych i tańszych w utrzymaniu, ale po co... Gdańsk to bogate miasto, a pasażerowie wytrzymają podwyżki.

    • 35 1

    • Od kiedy spalinowe autobusy są tańsze w utrzymaniu? (4)

      • 0 13

      • Od zawsze. (3)

        Za rzeczpospolitą, art. sprzed roku:

        "(...) Autobus z silnikiem wysokoprężnym kosztuje 0,9 mln zł, akumulatorowy 2,4 mln zł. Na dodatek samorządowcy narzekają, że diesle są wygodniejsze i tańsze w użytkowaniu wskazuje Pyliński. Koszt wozokilometra autobusu z dieslem wyniósł w 2022 roku 8,88 zł, na gaz 9,18 zł, a prąd 9,15 zł, z napędem hybrydowym 9,31 zł. "

        • 9 1

        • Źródło tych danych? "analityk z banku tak powiedział, uwierz mu na słowo". (2)

          Trzymajmy jakikolwiek poziom.

          • 0 9

          • Nie. Badanie przeprowadzone przez BGK, a ankietowane były samorządy. Czego nie rozumiesz?

            Czy żeby dla ciebie takie dane były jakkolwiek miarodajne musiałby je podac Unijny Instytut Elektryfikacji Komunikacji Miejskiej imienia Altiero Spinellego?

            Badanie o którym można przeczytać w Rzeczpospolitej przeprowadzono w naszym kraju na 98 podmiotach, z których 65 podlega przepisom ustawy o elektromobilności.

            Wyniki badania można znaleźć także na stronach BGK.

            • 11 0

          • Spoko, widzę że ty wierzysz jednemu z gości z UM który chciał renaturyzować brzeg od Brzeźna do Sopotu

            przez wycięcie całego lasu przy plaży i odtworzenie wydm....

            • 5 0

    • To nie jest jeszcze zła kwota. Gorzej, że Borawski za 171 milionów postanowił wynająć 10 wodorowców, które nie wzbogacą gdańskiej floty, ale zastąpią 11 innych autobusów. W kwietniu ta ekipa zaliczy wygrane wybory, a w grudniu będą kolejne cięcia w i tak już kiepskich rozkładach, bo miasto nie ma pieniędzy.

      • 10 0

    • Do 50 autobusów jest potrzebnych 50 kierowców

      Obawiam się że mamy wręcz większy problem z ludzmi do pracy a nie z taborem. Na zatrudnienia potrzeba pieniędzy, a tych tradycyjnie nigdy nie ma.

      • 1 0

  • To się chyba.....

    Nazywa Zielony Ład, takie zabawy urzędników za Nasze Podatników pieniądze.

    • 30 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane