• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taśmy i barierki wokół nowego elektryka. "Konieczna wymiana baterii"

Maciej Korolczuk
19 lutego 2024, godz. 12:15 
Opinie (205)

Awaria baterii jest przyczyną "odizolowania" jednego z nowych autobusów elektrycznych w bazie przy al. HalleraMapka. Pojazd został otoczony barierką i taśmą i oczekuje na naprawę. Ta zostanie przeprowadzona, gdy tylko do Gdańska dotrze transport ze specjalnymi narzędziami potrzebnymi do wymiany baterii.



Czy planujesz kupno samochodu elektrycznego?

Na otoczony barierkami i taśmą autobus elektryczny zwrócił uwagę jeden z naszych czytelników.

- Od ponad dwóch tygodni w bazie autobusowej stoi jeden z nowych elektrycznych autobusów, który jest odgrodzony taśmą i barierkami w taki sposób, żeby nikt w jego pobliżu nie parkował ani się do niego nie zbliżał. Autobus można zauważyć, idąc od ul. Chrobrego, i stoi obok innych zdezelowanych autobusów - napisał w Raporcie nasz czytelnik.
Odizolowany pojazd to jeden z 18 nowych manów, które jesienią wyjechały na ulice Gdańska. Gdańsk za 10 standardowych i 8 przegubowych elektryków zapłacił 62 mln zł.

Autobus otoczony taśmą i barierkami (21 opinii)

Może redakcja dowiedziałaby się (bo niestety zwykłemu szaremu obywatelowi nie mogą powiedzieć), dlaczego od ponad grubo dwóch tygodni na bazie autobusowej stoi jeden z nowych elektrycznych autobusów, który jest odgrodzony taśmą i barierkami w taki sposób,żeby nikt w pobliżu jego nie parkował ani się do niego nie zbliżał ?
Autobus można zauważyć idąc od ul. Chrobrego i stoi obok innych zdezelowanych autobusów :)
Może redakcja dowiedziałaby się (bo niestety zwykłemu szaremu obywatelowi nie mogą powiedzieć), dlaczego od ponad grubo dwóch tygodni na bazie autobusowej stoi jeden z nowych elektrycznych autobusów, który jest odgrodzony taśmą i barierkami w taki sposób,żeby nikt w pobliżu jego nie parkował ani się do niego nie zbliżał ?
Autobus można zauważyć idąc od ul. Chrobrego i stoi obok innych zdezelowanych autobusów :)
Zobacz więcej

Konieczna wymiana baterii



Jak wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, autobus został wyłączony z eksploatacji ze względu na konieczność wymiany baterii.

- W autobusie doszło do awarii baterii, na którą czekaliśmy w ramach gwarancji. Bateria jest już w Gdańsku, pozostałe oprzyrządowanie konieczne do wymiany jest w drodze. Autobus został ogrodzony ze względów bezpieczeństwa. Wygrodzenie jest standardową strefą bezpieczeństwa - wyjaśnia Paulina Chełmińska.

Jesienią kary za baterie



Zastrzeżenia do baterii w nowych autobusach po raz pierwszy pojawiły się wczesną zimą, gdy okazało się, że pojazdy na pełnym ładowaniu nie są w stanie przejechać deklarowanego przez producenta dystansu 400 km. Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zaczęła naliczać kary. Łącznie na producenta nałożono ich prawie 100 na łączną kwotę 237 tys. zł.

Jednocześnie wdrożono zmiany polegające na innym ogrzewaniu pojazdów, przeprowadzono też dodatkowe szkolenia kierowców, a autobusy skierowano na mniej wymagające trasy. W efekcie wydajność i zasięg baterii udało się zwiększyć do 300-340 km.

Miejsca

Opinie (205) 6 zablokowanych

  • 237 tysiecy kar, a przetarg za ponad 100mln

    I kto tu jest jeleniem?

    • 14 0

  • Zamiast wziąć w tej cenie 50 dobrych używanych autobusów

    To się Gdańsk bawi w prototypy i tak się kończy zabawa. Teraz płaczcie

    • 12 0

  • a taki był ładny nowoczesny niemiecki. Dobrze ze nie Japoński bo jeszcze by go trzeba było dostarczyć to Tokio

    • 14 0

  • a taki ładny był, elektryczny, szkoda

    hahahaha

    • 12 0

  • Kilka wniosków zwykłego obserwatora.

    1) Autobusy elektryczne są bardzo niebezpieczne w przypadu awarii baterii. Gdyby było inaczej, to nie byłoby tej izolatki i to w zamkniętej bazie. Co jeśli usterka pojawi się w trakcie eksploatacji? Pasażerowie wybuchną wraz z bateriami i spłoną, przy okazji niszcząc wszystko w promieniu 20m?
    2) Naprawy zasilania są bardzo skomplikowane i niebezpieczne. Skoro trzeba uważać na stojący autobus, to jak ryzykowną musi być procedura wymiany uszkodzonych baterii?
    3) Gigantyczne koszty i bzdury o ekologii, skoro praktycznie nowe ogniwa nadają się do wymiany.
    itd

    • 13 3

  • Tak się składa, że MAN informował o tym, że zasięg zależy od ukształtowania terenu i żadnej kary nie będzie płacić

    To, że UM olał sprawę i wcale się nie przygotował jest bezdyskusyjny, bo chyba nie wierzyli w to że zasięg przy jeździe po pagórach będzie miał zasięg jak przy jeździe po płaskim. Cena z kosmosu, czkawką to się jeszcze odbije - tylko nie zapomnijcie kto odpowiadał za te przetargi...

    • 12 0

  • Jeden przegub nie jezdzil przez 3 miesiace. Ciekawe ile kary naliczyli producentowi hahah

    • 12 0

  • no cóż, paranoja

    • 8 0

  • Jest 18 a mogło być za takie pieniądze 50 szt (2)

    • 10 0

    • I trzy razy tyle w kosztach utrzymania. (1)

      • 0 3

      • Chyba 2x mniej.

        • 0 0

  • Ogrzewanie Spalinowe

    Dlaczego nie podacie do informacji publicznej że zmiany polegające na innym ogrzewaniu pojazdów to nic innego jak ogrzewanie webasto zasilane olejem napędowym?
    Boicie się że ludzie dowiedzą się że te eko pojazdy nie są wcale ekologiczne?

    • 20 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane