• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminale i autostrada

on
20 kwietnia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
W maju rozpocznie się budowa terminali kontenerowych w portach w Gdyni i Gdańsku. Terminal w Gdańsku, ma być jednym z największych na Bałtyku. Wczoraj pozwolenie na realizację pierwszego etapu inwestycji w Gdyni otrzymała firma Hutchison Port Holdings. Jest to ta sama grupa kapitałowa, która będzie czwartym operatorem komórkowym w Polsce.

Inwestycja w Gdyni będzie realizowana w trzech etapach. Pierwszy rozpoczynający się wkrótce etap ma kosztować 90 milionów złotych. Da możliwość przeładunku do 150 tysiecy kontenerów. W jego ramach powstanie terminal kolejowy oraz przebudowana zostanie ul. Nowogołębia. Kolejna część inwestycji powinna rozpocząć sie w przyszłym roku.

Pozwolenie na pierwszą część inwestycji - której całkowity koszt oceniany jest na 225 mln zł - udzielił we wtorek wojewoda pomorski Cezary Dąbrowski spółce zależnej od Hutchison Port Holdings, Gdynia Container Terminal (GCT). Prace porządkowe i rozbiórkowe trwają już od marca.

Jednocześnie z inwestycją w Gdyni ma się rozpocząć budowa terminalu w Gdańsku, który ma być jednym z największych na Bałtyku.

Obie inwestycje są możliwe dzięki mającej rozpocząć się także w maju budowie autostrady A-1. Inwestorzy wiedząc, że w ciągu 8 lat powstanie autostrada łącząca wybrzeże Bałtyku z siecią autostrad centralnej i południowej Europy chętniej inwestują w terminale kontenerowe w Gdańsku i Gdyni.
on

Opinie (88)

  • Sąsiad, sklepik i Johnny Żyłka

    He,he,idąc tym tokiem myślenia Gdańsk powinien dążyć do unicestwienia Gdyni,traktując ją tylko jako pomyłkę Traktatu Wersalskiego?

    • 0 0

  • A co, sam ja zalozyles, ze teraz nastapila reklama? Pewnie dopiero startuja, stad ta pustka. Tu sobie kuknij, jesli szukasz auta (zreszta szukac go w Polsce to chyba absurd) http://www.autoscout24.de/ - tam jest tez opcja w jez. polskim. Polecam.

    • 0 0

  • Tea In Sahara

    Gdansk kolebka Solidarnosci - aby ratowac stocznie w Gdyni swoja stocznie doprowadzil do ruiny. dziekujemy. ale nie oczekuj, ze port w Gdyni odda rynek bez walki..

    • 0 0

  • Żyłka nie chce oddać kontenerów

    No to walczcie,Gdańsk i tak skonsumuje swój kawał kontenerowego tortu,myślę,że przejęcie w dystansie większości wycieczkowców będzie łatwiejsze niż większy udział w przeładunku kontenerów,ale pożyjemy,zobaczymy,wszystko zweryfikuje wolny rynek.GDAŃSK JESZCZE LEPSZY KAŻDEGO DNIA

    • 0 0

  • Another Cup of Tea

    Żyłka chyba nie chcesz,żebyśmy znowu przyjechali do Was w 15 tysięcy i tym razem zabrali Wam wszystkie kontenery?

    • 0 0

  • Kylie Minogue And Jason Donovan

    No bo tak pisałeś,co byś zrobił z tym sąsiadem?

    • 0 0

  • zastanow sie nad jednym

    piszesz tutaj o konkurencji i agresywnej Gdyni - fakty sa takie, ze to Gdansk chce cos wykroic dla siebie z tego co Gdynia osiagnela do tej pory. Poki co wycieczkowce przyplywaja do Gdyni, kontenery tez. A wielki Gdansk ma fige z makiem - w szczerym polu budujecie nowy terminal i wierzycie w cuda ... nie wroze sukcesow vide Barniewice i wasz dotychczasowy terminal kontenerowy/promowy - porazka, niby dlaczego mialoby sie to nagle zmienic ?

    • 0 0

  • Niestety kompleksy gdyńskie...

    ...ponownie rzucają na mielizną gdyńskich frustratów. Porównywanie z Gdańskiem to zwykła niedorzeczność. Porównujcie się z Ciechanowem, Siedlcami albo Działdowem, choćby dlatego że macie tak jak oni dwie ulice na krzyż no i to jedyne nieszczęsne kino. A Wasz Hutchinson, czy jak mu tam?? Jeszcze rok temu Wasza marna prezesina z portu lamentował, że gdański DCT zabierze Gdyni resztkę kontenerów. I nagle cooooo? olśnienie, jest miejsce i na trzeci i na czwarty i jak będzie trzeba na dziesiąty, byle tylko więcej od Gdańska. Z tym, że gdański terminal będzie głębokowodnym, a o takim mozecie małe ludziki wyłącznie pomarzyć. Wówczas o Gdyni wszyscy zapomną.

    • 0 0

  • Gdynia od lat macha szabelką

    I niestety tylko macha, nic z tego machania jeszcze nie wymachała. To taka pchełka podskakująca, wystarczy ją trzepnąć packą na muchy i pada... jak mit o Gdyni.

    • 0 0

  • Żyłka

    Porównaj potencjał gospodarczy Gdańska i Gdyni,jesteście daleko z tyłu,bez kontenerów i wycieczkowców wyprzedzamy Was o całą długość,ale jeżeli największa kasa na dzień dzisiejszy w portach jest właśnie w kontenerach i pasażerach,dlaczego mamy odpuścić,nie odpuścimy,weżmiemy swój kawał tortu,bez względu na to jak będzie on duży,a może być wielki,jeśli nie,tragedii nie będzie,ale dla Was tak,bo jak juz pisałem,jedna z nielicznych dużych firm z siedzibą w Gdyni,jeśli utraci większość rynku kontenerów i wycieczkowców na rzecz Gdańska,będzie po Was,zostaniecie małym,lokalnym portem na zapleczu Gdańska.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane