- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Terminale i autostrada
Inwestycja w Gdyni będzie realizowana w trzech etapach. Pierwszy rozpoczynający się wkrótce etap ma kosztować 90 milionów złotych. Da możliwość przeładunku do 150 tysiecy kontenerów. W jego ramach powstanie terminal kolejowy oraz przebudowana zostanie ul. Nowogołębia. Kolejna część inwestycji powinna rozpocząć sie w przyszłym roku.
Pozwolenie na pierwszą część inwestycji - której całkowity koszt oceniany jest na 225 mln zł - udzielił we wtorek wojewoda pomorski Cezary Dąbrowski spółce zależnej od Hutchison Port Holdings, Gdynia Container Terminal (GCT). Prace porządkowe i rozbiórkowe trwają już od marca.
Jednocześnie z inwestycją w Gdyni ma się rozpocząć budowa terminalu w Gdańsku, który ma być jednym z największych na Bałtyku.
Obie inwestycje są możliwe dzięki mającej rozpocząć się także w maju budowie autostrady A-1. Inwestorzy wiedząc, że w ciągu 8 lat powstanie autostrada łącząca wybrzeże Bałtyku z siecią autostrad centralnej i południowej Europy chętniej inwestują w terminale kontenerowe w Gdańsku i Gdyni.
Opinie (88)
-
2005-04-20 17:11
Johnny Żyłka
Czy tych kontenerów będzie w Gdańsku 1 mln czy 500 tysięcy TEU,nie jest to najważniejsze,Gdańsk i tak sobie poradzi,terminal kontenerowy stanowić będzie część dużego organizmu jakim jest Port Gdańsk,element,ale nie najważniejszy dla gospodarki gdańskiej,my nie mamy ciśnienia,a Wy widzę,że tak,bo dla Was utrata pozycji w dziedzinie przeładunku kontenerów jak i statków pasażerskich oznaczać może katastrofę,możecie zostać malutkim,lokalnym portem,na zapleczu Gdańska,stąd ta nerwowość?
- 0 0
-
2005-04-20 17:12
podsumowanie - fakty
1. najwiekszy terminal kontenerowy w Polsce znajduje sie w Gdyni i poki co jego prymat nie jest przez nikogo zagrozony
2. obecna zdolnosc przeladunkowa BCT Gdynia to 600 000 TEU - po dalszych modernizacjach ma dojsc do 1 000 000 TEU rocznie
3. GCT Gdynia - obecnie powstaje - faza 1 - 150 000 TEU rocznie, docelowo 440 000 TEU rocznie
4. DWCT Gdansk - obecnie realizowana jest faza 1 - 500 000 TEU rocznie - potencjalnie planowany jest nastepny etap zwiekszajacy zdolnosc przeladunkowa do 1 000 000 TEU.
Porownywanie wielkosci inwestycji w $ jest nieporozumieniem - terminal w Gdansku powstaje w szczerym polu - terminale w Gdyni maja tutaj lepsza sytuacje. Modernizacja istniejacych nabrzezy i zaplecza jest zdecydowanie tansza od inwestycji "green-field".....
W swietle tych informacji - twierdzenie iz DWCT Gdansk bedzie najwiekszym - jest nieprawdziwe...- 0 0
-
2005-04-20 17:15
Adamowicz
To ciekawe,myślałem,że greenfield jest tańszy od przebudowy i modernizacji,wyjaśnij proszę
- 0 0
-
2005-04-20 17:18
Tea In Sahara
pomysl o tym w ten sposob - prowadzisz biznes - nagle twoj sasiad w domku obok otwiera sklepik z takim samym biznesem i twierdzi, ze jest lepszy wiekszy i chce ci zabrac twoj biznes - co bys zrobil ?
- 0 0
-
2005-04-20 17:20
Abramowicz
a popatrz sobie chocby na modernizacje BCT - terminal juz istniej - wystarczy zakupic nowe suwnice - to chyba tansze od budowy nabrzeza i organizacji calosci.... proste prawda ?
to samo z GCT Gdynia - nabrzeza istnieja - trzeba je jedynie troche zmodernizowac, postawic suwnice itp.- 0 0
-
2005-04-20 17:53
dobry socjalista - to narzekający socjalista.
- 0 0
-
2005-04-20 17:56
dziadzia z Gdanska jak sadze ?
:-)
- 0 0
-
2005-04-20 19:04
niet, ja z Pieterburga.
- 0 0
-
2005-04-20 19:24
A co się dzieje
A co się dzieje na Placu Zebrań - stawiaja nowe ucho????? piszcie jak ktos wie.
- 0 0
-
2005-04-20 19:29
Budowa portu
Inwestycja typu green-field na pewno jest tańsza od przebudowy czy modernizacji,chociaż chyba nie w przypadku budowy portu,który w części powstanie na refulacie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.