• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminale i autostrada

on
20 kwietnia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
W maju rozpocznie się budowa terminali kontenerowych w portach w Gdyni i Gdańsku. Terminal w Gdańsku, ma być jednym z największych na Bałtyku. Wczoraj pozwolenie na realizację pierwszego etapu inwestycji w Gdyni otrzymała firma Hutchison Port Holdings. Jest to ta sama grupa kapitałowa, która będzie czwartym operatorem komórkowym w Polsce.

Inwestycja w Gdyni będzie realizowana w trzech etapach. Pierwszy rozpoczynający się wkrótce etap ma kosztować 90 milionów złotych. Da możliwość przeładunku do 150 tysiecy kontenerów. W jego ramach powstanie terminal kolejowy oraz przebudowana zostanie ul. Nowogołębia. Kolejna część inwestycji powinna rozpocząć sie w przyszłym roku.

Pozwolenie na pierwszą część inwestycji - której całkowity koszt oceniany jest na 225 mln zł - udzielił we wtorek wojewoda pomorski Cezary Dąbrowski spółce zależnej od Hutchison Port Holdings, Gdynia Container Terminal (GCT). Prace porządkowe i rozbiórkowe trwają już od marca.

Jednocześnie z inwestycją w Gdyni ma się rozpocząć budowa terminalu w Gdańsku, który ma być jednym z największych na Bałtyku.

Obie inwestycje są możliwe dzięki mającej rozpocząć się także w maju budowie autostrady A-1. Inwestorzy wiedząc, że w ciągu 8 lat powstanie autostrada łącząca wybrzeże Bałtyku z siecią autostrad centralnej i południowej Europy chętniej inwestują w terminale kontenerowe w Gdańsku i Gdyni.
on

Opinie (88)

  • Johnny Żyłka

    Czy tych kontenerów będzie w Gdańsku 1 mln czy 500 tysięcy TEU,nie jest to najważniejsze,Gdańsk i tak sobie poradzi,terminal kontenerowy stanowić będzie część dużego organizmu jakim jest Port Gdańsk,element,ale nie najważniejszy dla gospodarki gdańskiej,my nie mamy ciśnienia,a Wy widzę,że tak,bo dla Was utrata pozycji w dziedzinie przeładunku kontenerów jak i statków pasażerskich oznaczać może katastrofę,możecie zostać malutkim,lokalnym portem,na zapleczu Gdańska,stąd ta nerwowość?

    • 0 0

  • podsumowanie - fakty

    1. najwiekszy terminal kontenerowy w Polsce znajduje sie w Gdyni i poki co jego prymat nie jest przez nikogo zagrozony
    2. obecna zdolnosc przeladunkowa BCT Gdynia to 600 000 TEU - po dalszych modernizacjach ma dojsc do 1 000 000 TEU rocznie
    3. GCT Gdynia - obecnie powstaje - faza 1 - 150 000 TEU rocznie, docelowo 440 000 TEU rocznie
    4. DWCT Gdansk - obecnie realizowana jest faza 1 - 500 000 TEU rocznie - potencjalnie planowany jest nastepny etap zwiekszajacy zdolnosc przeladunkowa do 1 000 000 TEU.

    Porownywanie wielkosci inwestycji w $ jest nieporozumieniem - terminal w Gdansku powstaje w szczerym polu - terminale w Gdyni maja tutaj lepsza sytuacje. Modernizacja istniejacych nabrzezy i zaplecza jest zdecydowanie tansza od inwestycji "green-field".....
    W swietle tych informacji - twierdzenie iz DWCT Gdansk bedzie najwiekszym - jest nieprawdziwe...

    • 0 0

  • Adamowicz

    To ciekawe,myślałem,że greenfield jest tańszy od przebudowy i modernizacji,wyjaśnij proszę

    • 0 0

  • Tea In Sahara

    pomysl o tym w ten sposob - prowadzisz biznes - nagle twoj sasiad w domku obok otwiera sklepik z takim samym biznesem i twierdzi, ze jest lepszy wiekszy i chce ci zabrac twoj biznes - co bys zrobil ?

    • 0 0

  • Abramowicz

    a popatrz sobie chocby na modernizacje BCT - terminal juz istniej - wystarczy zakupic nowe suwnice - to chyba tansze od budowy nabrzeza i organizacji calosci.... proste prawda ?
    to samo z GCT Gdynia - nabrzeza istnieja - trzeba je jedynie troche zmodernizowac, postawic suwnice itp.

    • 0 0

  • dobry socjalista - to narzekający socjalista.

    • 0 0

  • dziadzia z Gdanska jak sadze ?

    :-)

    • 0 0

  • niet, ja z Pieterburga.

    • 0 0

  • A co się dzieje

    A co się dzieje na Placu Zebrań - stawiaja nowe ucho????? piszcie jak ktos wie.

    • 0 0

  • Budowa portu

    Inwestycja typu green-field na pewno jest tańsza od przebudowy czy modernizacji,chociaż chyba nie w przypadku budowy portu,który w części powstanie na refulacie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane