• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminale i autostrada

on
20 kwietnia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
W maju rozpocznie się budowa terminali kontenerowych w portach w Gdyni i Gdańsku. Terminal w Gdańsku, ma być jednym z największych na Bałtyku. Wczoraj pozwolenie na realizację pierwszego etapu inwestycji w Gdyni otrzymała firma Hutchison Port Holdings. Jest to ta sama grupa kapitałowa, która będzie czwartym operatorem komórkowym w Polsce.

Inwestycja w Gdyni będzie realizowana w trzech etapach. Pierwszy rozpoczynający się wkrótce etap ma kosztować 90 milionów złotych. Da możliwość przeładunku do 150 tysiecy kontenerów. W jego ramach powstanie terminal kolejowy oraz przebudowana zostanie ul. Nowogołębia. Kolejna część inwestycji powinna rozpocząć sie w przyszłym roku.

Pozwolenie na pierwszą część inwestycji - której całkowity koszt oceniany jest na 225 mln zł - udzielił we wtorek wojewoda pomorski Cezary Dąbrowski spółce zależnej od Hutchison Port Holdings, Gdynia Container Terminal (GCT). Prace porządkowe i rozbiórkowe trwają już od marca.

Jednocześnie z inwestycją w Gdyni ma się rozpocząć budowa terminalu w Gdańsku, który ma być jednym z największych na Bałtyku.

Obie inwestycje są możliwe dzięki mającej rozpocząć się także w maju budowie autostrady A-1. Inwestorzy wiedząc, że w ciągu 8 lat powstanie autostrada łącząca wybrzeże Bałtyku z siecią autostrad centralnej i południowej Europy chętniej inwestują w terminale kontenerowe w Gdańsku i Gdyni.
on

Opinie (88)

  • Po co się kłócić

    Gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta. Oby to był Pruszcz ! :)

    • 0 0

  • Hurtownia piwa potęgą Gdyni

    Masz rację z tą hurtownią piwa,to prawdziwy filar gdyńskiej gospodarki,już nie jest co prawda największą firmą w Gdyni,ale tylko minimalnie wyprzedzają ją 2 firmy,oto prawdziwy obraz gdyńskiej gospodarki,omamieni nachalną propagandą sukcesu mitomani z nad rzeki Kaczej kiedy wreszcie przejrzycie na oczy i zobaczycie 1 kino,2 hotele,których nie wstyd przed światem,brak inwestycji zewnętrznych,kreujących nowe miejsca pracy,firm,które Gdynię wybierają na swoją siedzibę,ledwie 2 wyższe uczelnie,przecież w wielu dziedzinach Gdynia jest po prostu niedorozwinietym miastem.

    • 0 0

  • Gdańsk-Gdynia 11:3

    Lista największych firm w Rzeczpospolitej,nie ma tam Twojego terminalu Johnny Żyłko

    • 0 0

  • gdanskie barany

    powoli trace nadzieje, ze takie barany jak wy cokolwiek sa w stanie zrozumiec. Mimo tego sprobuje ostatni raz:
    1. najwiekszy morski terminal kontenerowy jest w Gdyni - BCT Gdynia - zdolnosc przeladunkowa 600 000 TEU docelowa 1 000 000 TEU.
    2. drugi powstajacy terminal w Gdyni - GCT Gdynia operatorem jest Hutchinson - jeden z najwiekszych w branzy - zdolnosc przeladunkowa po 1 etapie 150 000 TEU docelowa 440 000 TEU.
    3. DWCT Gdansk - poki co powstaje pierwsza tego projektu - 500 000 TEU. Nastepne fazy BYC MOZE powstana w przyszlosci - zalezy to od takich drobiazgow jak to czy sprawdza sie prognozy dot. wielkosci ladunkow jakie maja przechodzic przez ten terminal.
    4. Nie nalezy zapominac o tym, iz juz obecnie w porcie gdanskim znajduje sie terminal kontenerowy, ktory w 2004 r. zanotowal przeladunki na poziomie 35 000 TEU rocznie....... w tym samym roku gdynski BCT mial przeladunki na poziomie 375 000 TEU - to jak 1 : 10.......
    robicie sobie nadzieje, ze do DWCT beda przyplywac bardzo duze kontenerowce, podobne miraze mieliscie jak budowali u was terminal zbozowy..... Gdansk krainy uludy.
    5. Poziom frustracji w Gdansku musi byc duzy jesli poprawiacie sobie samopoczucie porownujac ilosc duzych firm z Gdyni i Gdanska. To prawda, Gdynia jest mniejszym miastem od Gdanska, w Gdyni jest mniej firm niz w Gdansku, w Gdyni jest mniej kin niz w Gdansku, co wiecej w Gdyni jest mniej IDIOTOW niz w Gdansku

    • 0 0

  • ciekawe

    "w Gdyni jest mniej kin niz w Gdansku, co wiecej w Gdyni jest mniej IDIOTOW niz w Gdansku"
    Pewnie ty o tym świadczysz i twoje teksty o Barniwicach bu ha ha.

    • 0 0

  • Żyłka kłamczuszek

    Gdański Terminal Kontenerowy na Nabrzeżu Szczeciński co roku podwaje swoje przeładunki,w 2004 roku przeładował prawie 45000 TEU,w tym roku dobije do 70000 TEU,po rozbudowie za 2 lata będzie miał zdolność przeładunkową do 120.000 TEU.

    • 0 0

  • Gdańsk vs Gdynia

    Przejmiemy kontenery,przejmiemy wycieczkowce i pasażery,zostanieniecie małym,lokalnym portem na zapleczu Wielkiego Gdańska,Trasą Kwiatkowskiego dojedziecie prosto w szuwary,przyszłość rozwoju to tereny Portu Północnego w Gdańsku.

    • 0 0

  • gdanskie barany w krainie ułudy

    1. na stronie Gdanskiego Terminala Kontenerowego znajduje sie informacja iz do polowy pazdziernika przeladowal w 2004 roku 30 000 TEU. Nie ma slowa o podsumowaniu za caly rok - jedynie prognoza > 35 000 TEU - smiem watpic w twoje 45 000 TEU skad masz te wiadomosc - jakis link w internecie ? Juz kilka razy minales sie z prawda dlatego wolabym takie dane na pismie. Policz sobie srednie przeladunki na miesiac, pomnoz 2.5 i dodaj do 30 000 otrzymasz wynik niewiele odbiegajacy od 35 000 TEU......
    2. Nie dobije w tym roku do 70 000 TEU bo jak mozesz przeczytac baranie na stronie Gdanskiego Terminala Kontenerowego - zdolnosc przeladunkowa tego terminalu to 50 000 TEU rocznie......
    3. Poprzednio jeden z innych gdanskich baranow bredzil cos o budzecie i nadwyzce wynikajacej rzekomo z preznosci gdanskiej gospodarki - jak wykazalem uprzednio - caly ten cud wzial sie ze sprzedazy GPEC'u
    4. Inny z gdanskich baranow pisal cos o rzekomo 3 razy wiekszych przeladunkach w porcie gdanskim......... kolejne klamstwo gdanskiego barana - w rzeczywistosci nie 3 a 2...
    5. Inny z baranow twierdzi iz gdanski port odbierze cokolwiek gdynskiemu - coz proponuje aby spojrzal do internetu a moze tam znalezc ciekawe informacje. Jak wiadomo port gdynski nastawiony jest na ladunki drobnicowe i ruch takich ladunkow w tym roku rosnie. W gdanskim porcie dominuja przeladunki towarow masowych (wegiel, ropa) - chcieli konkurowac z Gdynia w drobnicy ale poki co przeladunki drobnicy w 1 kwartale tego roku SPADLY w porcie Gdansk ..... Z drugiej strony przeladunki ropy w porcie gdynskim wzrosly w tym roku ( 1 kwartal) o 500 procent w stosunku do poprzedniego....
    Tak wiec jesli ktos komus cos odbiera to Gdynia Gdanskowi a nie odwrotnie. Macie jakies smieszne nadzieje, ze budowa glebokowodnego terminala kontenerowego cos zmieni - coz, zycze powodzenia - chcialbym zobaczyc te wielkie kontenerowce o zanurzeniu 15 metrow wplywajace na Baltyk i zmierzajace do Gdanska..... jestescie zwyklymi frajerami i tyle. Zal mi was.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane