• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminale i autostrada

on
20 kwietnia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
W maju rozpocznie się budowa terminali kontenerowych w portach w Gdyni i Gdańsku. Terminal w Gdańsku, ma być jednym z największych na Bałtyku. Wczoraj pozwolenie na realizację pierwszego etapu inwestycji w Gdyni otrzymała firma Hutchison Port Holdings. Jest to ta sama grupa kapitałowa, która będzie czwartym operatorem komórkowym w Polsce.

Inwestycja w Gdyni będzie realizowana w trzech etapach. Pierwszy rozpoczynający się wkrótce etap ma kosztować 90 milionów złotych. Da możliwość przeładunku do 150 tysiecy kontenerów. W jego ramach powstanie terminal kolejowy oraz przebudowana zostanie ul. Nowogołębia. Kolejna część inwestycji powinna rozpocząć sie w przyszłym roku.

Pozwolenie na pierwszą część inwestycji - której całkowity koszt oceniany jest na 225 mln zł - udzielił we wtorek wojewoda pomorski Cezary Dąbrowski spółce zależnej od Hutchison Port Holdings, Gdynia Container Terminal (GCT). Prace porządkowe i rozbiórkowe trwają już od marca.

Jednocześnie z inwestycją w Gdyni ma się rozpocząć budowa terminalu w Gdańsku, który ma być jednym z największych na Bałtyku.

Obie inwestycje są możliwe dzięki mającej rozpocząć się także w maju budowie autostrady A-1. Inwestorzy wiedząc, że w ciągu 8 lat powstanie autostrada łącząca wybrzeże Bałtyku z siecią autostrad centralnej i południowej Europy chętniej inwestują w terminale kontenerowe w Gdańsku i Gdyni.
on

Opinie (88)

  • Tea In Sahara

    Wybacz, ale majac dwia zrodla jedno twoj post drugie publikacje na oficjalnej stronie projektu www.dctgdansk.com - predzej uwierze w to drugie zrodlo......
    sorry

    • 0 0

  • Greetings From Echo Investment

    W ciągu najbliższych lat powstanie w Trójmieście 14 nowych hoteli,wszystkie w Gdańsku i Sopocie,zapytany Michał Guć odpowiedział,że nie wie na dzień dzisiejszy nic na temat hoteli,które miałyby powstać w Gdyni.

    • 0 0

  • Terminal Kontenerowy w Porcie Północnym

    Czyli fakt na dzień dzisiejszy:rusza w Gdańsku budowa terminala kontenerowego w Porcie Północnym,pierwsza faza zakłada inwestycję w Gdańsku rzędu 200 mln dolarów,pierwszy statek zostanie obsłużony wiosną 2006 roku,po zakończeniu tej fazy terminal osiągnie zdolność przeładunkową 500 tysięcy TEU rocznie.Gdański Terminal Kontenerowy na Nabrzeżu Szczzecińskim,w tym czasie osiągnie może zdolność przeładunkową do 120 tysięcy TEU.

    • 0 0

  • Nie od razu

    Pierwsza faza Hutchisona to 150 tysięcy TEU,filipińczycy na razie też dochodzą dopiero do 600 tysięcy,prawda?

    • 0 0

  • Kontenery to nie wszystko

    Na samych kontenerach potęgi gospodarczej nie zbudujemy,jednakże stanowić one mogą dość istotną rolę dla gospodarki całego Trójmiasta.Zastanawiam się jak to się stało,że jeszcze rok temu w Gdyni płakali,że po co Gdańskowi terminal,że oni mają zdolność przeładunkową 500 tys,w dodatku nie do końca wykorzystaną,a teraz tak im się odmieniło,że docelowo chcą zwiększyć 3,5x swoje moce przerobowe,kłamczuszki z Gdyni?

    • 0 0

  • Dac im tylko medale i dyplomy.

    Jak rozkradaj te Polske.Nikt nie zapytal narodu czy nie chce kupic akcji z puli panstwoweji i partycypowac w kosztach a potem zyskach(gigantycznych).Ukryli sie kombinatorzy pod slowem Grupa Finansowa i czyszcza brudna forse ,legalizujac swoj majatek.

    • 0 0

  • A w Gdyni bija murzynow . Najlepiej odciac sie od Warszawy bo oni wszystko kradna . Slask tez sie powinien odlaczyc i sam sprzedawac wegiel . Mazury powinny sie odlaczyc , zeby zostac niezaleznym centrum turystycznym dla calego swiata i nie posylac pieniedzy z turystyki do tej z****nej Warszawy . Lubelskie tez sie odlaczy i jednoczesnie polaczy z Bialymstokiem , ktory wybuduje najwieksze lotnisko -wspolnie wybuduja autostrady i terminale kontenerowe duzo wieksze od tych w Gdyni i w Gdansku , beda mialy monopol na handel z Rosja a wszystkie zarobione pieniadze zaiwestuja i nie posla ich do Warszawy.- Jak dzieci w przedszkolu , ktore nie zauwazyly globalizacji i powiekszenia unii a ich krotkowzrocznoscnie nie pozwala dalej widziec niz czubek wlasnego nosa .

    • 0 0

  • Tea In Sahara

    1. Na stronie www.bct.gdynia.pl znajdziesz informacje o wprowadzeniu do uzytku nowej suwnicy PANAMX - co wienczy pierwszy etap modernizacji terminalu dajac mu zdolnosc przeladunkowa na poziomie 600 000 TEU.
    2. Co do DWCT Gdansk - znowu piszesz nieprawde. O ile prawda jest iz wkrotce ma sie rozpoczac budowa fazy 1 tego terminalu. To nieprawda jest iz zaraz po oddaniu osiagnie on przeladunki na poziomie 500 000 TEU rocznie co automatycznie skloni inwestora do realizacji nastepnych etapow. Jak mozesz przeczytac na oficjalnej stronie tego projektu www.dctgdansk.com - po trzech latach od zakonczenia 1 fazy oczekuje sie przeladunkow na poziomie 200 000 TEU rocznie. Jak juz napisalem wczesniej - realizacja nastepnych etapow nie rozpocznie sie automatycznie po zakonczeniu fazy 1 - w tej chwili mozna uczciwie powiedziec, ze BYC MOZE beda one zrealizowane w terminie pozniejszym..... za 5-10 lat ?
    3. GCT Gdynia - docelowo 440 tys TEU rocznie - za rok 150 000 TEU.
    Podsumowujac - pisanie iz DWCT Gdansk bedzie najwiekszym terminalem kontenerowym w Polsce jest zwykla nieprawda - faza 1 bedzie mniejsza od BCT. A kiedy bedzie faza 2 ? Nikt tego nie wie ... no moze Tea In Sahara wie ? Bo wyglada na to, ze inwestor jeszcze sie na faze 2,3,4 nie zdecydowal....

    • 0 0

  • Walczą, ale i tak Gdańsk będzie jeszcze lepszy

    Czyli na dzień dzisiejszy Gdynia ma ponad 200 tysięczną nadwyżkę,prawda?Docelowo DCT Gdańsk ma mieć zdolność przeładunkową 1 mln TEU,czyli bedzie jednym z największych terminali nad Bałtykiem,tak samo docelowo BCT i GCT mają plany,jak będzie zobaczymy,widzę,że dla Gdyni gra o kontenery i pasażery to jak gra o życie,jeżeli Gdańsk wam je/ich odbierze,będziecie małym,lokalnym portem na zapleczu Gdańska,prawda?

    • 0 0

  • 200 mln dolków w 1 fazie i 500 tysięcy TEU

    Na stronie PAIZ jest informacja,że 1 faza za 200 mln dolarów doprowadzi do zdolności przeładunkowej 500 tysiecy TEU rocznie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane