• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminale i autostrada

on
20 kwietnia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
W maju rozpocznie się budowa terminali kontenerowych w portach w Gdyni i Gdańsku. Terminal w Gdańsku, ma być jednym z największych na Bałtyku. Wczoraj pozwolenie na realizację pierwszego etapu inwestycji w Gdyni otrzymała firma Hutchison Port Holdings. Jest to ta sama grupa kapitałowa, która będzie czwartym operatorem komórkowym w Polsce.

Inwestycja w Gdyni będzie realizowana w trzech etapach. Pierwszy rozpoczynający się wkrótce etap ma kosztować 90 milionów złotych. Da możliwość przeładunku do 150 tysiecy kontenerów. W jego ramach powstanie terminal kolejowy oraz przebudowana zostanie ul. Nowogołębia. Kolejna część inwestycji powinna rozpocząć sie w przyszłym roku.

Pozwolenie na pierwszą część inwestycji - której całkowity koszt oceniany jest na 225 mln zł - udzielił we wtorek wojewoda pomorski Cezary Dąbrowski spółce zależnej od Hutchison Port Holdings, Gdynia Container Terminal (GCT). Prace porządkowe i rozbiórkowe trwają już od marca.

Jednocześnie z inwestycją w Gdyni ma się rozpocząć budowa terminalu w Gdańsku, który ma być jednym z największych na Bałtyku.

Obie inwestycje są możliwe dzięki mającej rozpocząć się także w maju budowie autostrady A-1. Inwestorzy wiedząc, że w ciągu 8 lat powstanie autostrada łącząca wybrzeże Bałtyku z siecią autostrad centralnej i południowej Europy chętniej inwestują w terminale kontenerowe w Gdańsku i Gdyni.
on

Opinie (88)

  • Korek

    Idąc tropem Twojego myślenia,to Gdańsk pierwszy był portem już 1000 lat temu,więc wszystko co związane z portami morskimi powinno być domeną Gdańska?

    • 0 0

  • terminale, porty - odpowiedz

    z przykroscia musze stwierdzic, ze w twojej wypowiedzi znalazly sie nieprawdziwe wiadomosci:
    1. Gdynski BCT obecnie przechodzi program modernizacji - docelowa zdolnosc przeladunkowa ma wyniesc 1 mln TEU a nie 600 000 TEU jak raczyles napisac. 600 000 to jest juz teraz, po wprowadzeniu do pracy nowej suwnicy Panamax. Po szczegoly odsylam do www.bct.gdynia.pl
    2. Hutchinson GCT Gdynia - docelowo 440 000 TEU rocznie.
    3. W sumie masz dla Gdyni 1 000 000 TEU (BCT) + 440 000 TEU (GCT) = 1 440 000 TEU rocznie w terminalach w Gdyni
    4. Co do DWCT w Gdansku - pierwszy etap ma miec 500 000 TEU ale jak mozesz przeczytac na stronie projektu www.dctgdansk.com nie spodziewaja sie aby ta zdolnosc zostala szybko wykorzystana. Nie spodziewaja sie rowniez tego aby zawijaly do nich duze statki - moze kiedys w przyszlosci ......
    Wszystko o czym pisales (poza faza 1) w kontekscie DWCT to sa plany, ktore sa jeszcze BARDZO DALEKO od realizacji.......
    5. O przyszlosc portu w Gdyni jestem spokojny, natomiast sytuacja w porcie gdanskim bardzo latwo moze zmienic sie na gorsze - dla przykladu, jesli rosjanie uruchomia swoje terminale naftowe - wielkosc przeladunkow w porcie gdanskim znaczaco spadnie. eksport polskiego wegla tez nie jest zbyt przyszlosciowym zajeciem - nie spodziewam sie aby mial dynamicznie rosnac w przyszlosci. W przeszlosci juz mieliscie w Gdansku wielka portowa inwestycje - terminal zbozowy, ktory okazal sie KOMPLETNA klapa, to kolejny przyklad po Barniewicach preznosci gdanskiej gospodarki............

    • 0 0

  • już im niejedna pękła

    Dodajmy do tego wieksze zadłużenie szczurkolandi.
    Niższe dochody budżetu na głowe z deficytem.
    Kieskie wyniki deweloperki.
    NIskie zainteresowanie inwestorów prywatnych.
    A tak się fajnie zapowiadało bu hehe, ciekawe kto jeszcze pamieta hasło szczurkowatych "wolne miasto Gdańsk, szybkie miasto Gdynia"
    W sumie to możemy im chociaż zosztawić te księgi kondolencyjne :)

    • 0 0

  • gdanski matol cd....

    do lez mnie baranie ubawiles piszac o budzecie z deficytem. Napisz wiec skad sie wziela nadzwyczajna nadwyzka w budzecie Gdanska za rok 2004 ? O ile mnie pamiec nie myli to sprzedaliscie swoje "rodzinne srebra" czyli wasz slynny GPEC. Bez GPEC'u bylby spory deficyt. O ile mnie pamiec nie myli budzet Gdanska na z lat 2003 i wczesniejszych mial calkiem spory deficyt. Budzet na 2005 i nastepne rowniez bedzie deficytowy......
    Podsumowujac gdanski baranie - zyjecie w krainie uludy....

    • 0 0

  • Johny Żyłka

    Nie naginaj faktów,na stronie DCT piszą,że terminal ma mieć zdolność przeładunkową 1 mln TEU i bedzie jednym z największych nad Bałtykiem,zreszta będziemy mieli w Trójmieście 4 terminale,po 2 w Gdańsku i w Gdyni,niech wszystkie mają jak najwięcej pracy.Po co ta agresja,rozumiem,że musicie walczyć o port jak o życie,bo to jedna z niewielu dużych,znaczących firm w Gdyni,ale nie potrafisz konstruktywnie dyskutować od razu atakujesz,jak będzie zobaczymy,czy się obronicie czy będziecie zapleczem dla Wielkiego Gdańska.Rosjanie otworzyli poonad rok temu wielki terminal w Primorsku,od tego czasu przeładunki paliw płynnych w Gdańsku wzrosły,sprawdż statystyki przeładunków,nie zapowiada się aby miało się to zmienić,a zdolność przeładunkowa Naftoportu wynosi 35 mln ton,może już niedługo popłynie nim ropa kaspijska,również mimo zakładanego spadku przeładunków węgla rok 2004 był podobny do 2003,gorzej w Gdyni,gdzie przeładunki węgla drastycznie spadły ostatnio,terminal zbożowy zostanie dokończony,nie będzie tak wielki jak pierwotnie zakładano,ale zostanie dokończony,nie mierz prężności gdańskiej gospodarki Barniewicami,to już nudne,porównaj potencjał gospodarczy Gdańska i Gdyni,jesteście daleko w tyle za Gdańskiem,tylko nic nie mów o tym,ze Gdańsk jest prawie 2x wiekszy,gospodarczo przewyższa Gdynię kilkukrotnie.

    • 0 0

  • Siedzą sobie...

    ..2 matoły na forum i szczekają. Jesteście żałośni z tą waszą zaściankowością, nie pozwalającą wam nawet noska wychylić poza jedno miasto. Mentalni dresiarze i kibole po prostu. A ja kibicuję zarówno Gdyni jak i Gdańskowi i Sopotowi, bo wiem, że rozwój każdego z tych miast oznacza rozwój pozostałych i całego regionu. Szczekajcie sobie pieski dalej...

    • 0 0

  • poczytaja matołku cos innego niż gazete

    gdyńską.
    Nawet gdyby GPEC nie byłby sprzedany byłaby nadwyżka 17 mln.
    gdyńska nadwyżka 4,5 mln kiepsko.
    przychody Gdanska 1296 gdyni 509
    zadłuzenie 33% gdynia 38%
    cieniutko w każdej dziedzinie przykro mi że cię znowu rozczarowałem he he

    • 0 0

  • Gdańsk ma nadwyżkę 150 mln pln

    Wynikającą z większych wpływów do kasy miasta z tytułu podatków PIT i CIT co świadczy o przedsiębiorczości gdańszczan i firm mających siedzibę w Gdańsku.

    • 0 0

  • W Gdyni nie ma żadnych gazet

    To medialna wioska

    • 0 0

  • Gdynia

    W krainę ułudy wpędził was Szczur,prawda jest taka:dwie ulice na krzyż po których przerażliwie hula wiatrzysko,jedna kino,2 hotele,największa firma w mieście pod względem wielkości przychodów to hurtownia piwa,2 wyższe uczelnie plus szkółka niedzielna,brak inwestycji zewnętrznych firm,które za swoją siedzibę wybrały Gdynię oto prawdziwy obraz rzeczywistości.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane