• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminale i autostrada

on
20 kwietnia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
W maju rozpocznie się budowa terminali kontenerowych w portach w Gdyni i Gdańsku. Terminal w Gdańsku, ma być jednym z największych na Bałtyku. Wczoraj pozwolenie na realizację pierwszego etapu inwestycji w Gdyni otrzymała firma Hutchison Port Holdings. Jest to ta sama grupa kapitałowa, która będzie czwartym operatorem komórkowym w Polsce.

Inwestycja w Gdyni będzie realizowana w trzech etapach. Pierwszy rozpoczynający się wkrótce etap ma kosztować 90 milionów złotych. Da możliwość przeładunku do 150 tysiecy kontenerów. W jego ramach powstanie terminal kolejowy oraz przebudowana zostanie ul. Nowogołębia. Kolejna część inwestycji powinna rozpocząć sie w przyszłym roku.

Pozwolenie na pierwszą część inwestycji - której całkowity koszt oceniany jest na 225 mln zł - udzielił we wtorek wojewoda pomorski Cezary Dąbrowski spółce zależnej od Hutchison Port Holdings, Gdynia Container Terminal (GCT). Prace porządkowe i rozbiórkowe trwają już od marca.

Jednocześnie z inwestycją w Gdyni ma się rozpocząć budowa terminalu w Gdańsku, który ma być jednym z największych na Bałtyku.

Obie inwestycje są możliwe dzięki mającej rozpocząć się także w maju budowie autostrady A-1. Inwestorzy wiedząc, że w ciągu 8 lat powstanie autostrada łącząca wybrzeże Bałtyku z siecią autostrad centralnej i południowej Europy chętniej inwestują w terminale kontenerowe w Gdańsku i Gdyni.
on

Opinie (88)

  • Wklejacie te teksty ze starych postow? Wymyslcie w koncu cos nowego, bo to sie staje zwyczajnie nudne. Bezsensowna kopanina :P

    • 0 0

  • gdańskie matoły, cd

    na oficjalnej stronie miasta Gdanska mozna znalezc nastepujace informacje:
    budzet 2003 - nadywzka 17,9 mln PLN - osiagnieta dzieki wplynieciu pierwszej raty platnosci za GPEC
    budzet 2004 - nadwyzka 148 mln PLN - osiagieta dzieki wplywom ze sprzedazy GPEC i operacjom bankowym (pewnie wplacili te 180 mln PLN za GPEC do banku).....

    przypomne wam głąby iz GPEC zostal sprzedany za 180 mln PLN.
    Teraz dodajcie sobie 17,9 + 148 = 165,9 mln PLN - wniosek stad jest jeden - bez sprzedania GPEC budzet za rok 2003 i 2004 skonczylby sie deficytem .... i tak prysl mit o preznej gospodarce gdanskiej - co bylo wyjatkowo proste do udowodnienia.

    BTW, Tea In Sahare - prosze wskaz mi gdzie nagiąlem fakty ? Jest tak jak napisalem:
    BCT Gdynia modernizuje sie - obecna zdolnosc przeladunkowa 600 000 TEU rocznie, docelowa 1 000 000 TEU.
    GCT Gdynia - docelowa zdolnosc przeladunkowa 440 000 TEU
    DWCT Gdansk - planowana zdolnosc po 1 etapie 500 000 TEU - pozniej JESLI dobrze pojdzie bedzie nastepne 500 000 TEU. To wszystko mozesz przeczytac u zrodla - www.dctgdansk.com -

    • 0 0

  • Gdansk-Soppot-Gdynia

    heh, po co te licytacje?? czy nie lepiej polaczyc swe sily w walce z pasozytnicza Warszawa?? przeciez Naszego NadBaltyckiego potencjalu wystarczy dla Nas wszytskich.. trzeba sie tylko zmobilizowac i calkowicie odciac ekonomicznie od reszty Polski[generalnie to od WARSZAWY-BO TAM SPLYWAJA WSZYTSKIE FUNDUSZE I NIGDY NIEWARCAJA, zmarnowane przez polskich warszawskich urzedasow.. badzmy posrednikami w handlu i komunikacji miedzy Niemcami, Hollandia i Skandynawia a POlska i wsch.Europa- jezeli funkcjonalnie to rozwiniemy, to zyskamy na tym wiele, potwierdzila to juz historia- nie oddajmy Naszych zyskow do Warszawy... oglosmy Autonomie Wolnego.Miasta.Gdamsk .. oprocz historycznych terenow Gdanska, ktory przez 1000 lat posiadal wieksza lub miejsza AUTONOMIE niech bedzie to region obejmujacy rowniez Gdynie, Hel i inne miejsca Naszego regionu nienawidzace posozytniczej Warszawy, Polskiej glupoty i zacofania... stwoorzmy multikulturowa tolerancyjna lokalna spolecznosc, wlasny regionalny Parlament, wlasny system prawno-ekonomiczny oraz edukacyjny, pozwolmy na powrot potomkom dawnych wykszatalconych i prosperujacych mieszkancow regionu, otworzmy sie na rozwijajaca sie Europe, a nie na upadajaca Polske... dla Polski badzmy tylko posrednikami i robmy na tym ka$$e.. ZERO ka$$y dla pasozytow z Warszawy i zacofanej Polski !!!...

    • 0 0

  • Johnny Żyłka

    Nagiąłeś fakty,pisząc,że DCT zamierza zrealizować tylko 1 etap inwestycji,jak byk pisze na ich stronie,że terminal w Gdańsku będzie miał zdolność przeładunkową 1 mln TEU,napisane jest tam też,że to tylko część rozbudowy portu w Gdańsku,gdzie ma powstać kilka tysięcy nowych miejsc pracy.

    • 0 0

  • Zadłużenie

    Wszystkie duże miasta w Polsce są zadłużone,po prostu aby się dynamicznie rozwijać trzeba się zadłużać.

    • 0 0

  • brawo Jimmy

    good point. Ale Gdansk jest lepszy.........

    • 0 0

  • Tea In Sahara

    ponizej cytat - Fast Facts - www.dctgdansk.com:

    When will the subsequent phases get underway to expand the terminal after Phase one is completed?

    Construction of phases two, three and four will be entirely dependent upon customer demand and so there is no fixed timetable for subsequent phases of development at present.

    To jest wlasnie to JESLI o ktorym pisalem. W tej chwili konkrety dotycza jedynie fazy 1 - 500 000 TEU - nastepne fazy to w tej chwili pobozne zyczenia.

    • 0 0

  • Pewnie, że Gdańsk jest jeszcze lepszy

    Dochody Gdańska w 2005 1,3 mld,Gdyni 0,6 mld,czyli przeciętny gdanszczanin generuje większy dochód od przeciętnego gdynianina.

    • 0 0

  • "aby się dynamicznie rozwijać trzeba się zadłużać." - nie, nie prawda. żeby się rozwijać trzeba mieć kapitał. jak nie można zdobyć kapitału inaczej trzeba się zadłużac - to poważna różnica, dług hamuje rozwój, nie przyśpiesza.

    • 0 0

  • Not so fast facts, At present phase One

    Wiadomo,że rozpoczyna się faza pierwsza,za 200 mln dolarów,która potrwa,to oczywiste,docelowo,czyli w dystansie kilku lat kolejne etapy,do 1 mln TEU,ta strona jest rzadko aktualizowana,te wywiady są jeszcze sprzed podpisania umowy i pozwolenia na budowę

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane