• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tłok w tramwajach i autobusach na południu Gdańska. Co na to ZTM?

Maciej Naskręt
17 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Tak niemal każdego dnia rano wygląda wnętrze tramwaju jadącego z Chełmu do centrum Gdańska. Tak niemal każdego dnia rano wygląda wnętrze tramwaju jadącego z Chełmu do centrum Gdańska.

Mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska uskarżają się na przepełnione tramwaje i autobusy miejskie. ZTM zapowiada zmiany: już od środy wraca linia numer 1 z Chełmu do centrum Gdańska.



Ogromny ścisk w tramwajach i autobusach łączących południe Gdańska z centrum miasta to od kilku tygodni codzienność. Niemal każdego dnia dostajemy maile od czytelników, którzy z trudem wchodzą do pojazdów, nawet tych, które dopiero ruszyły z pętli.

- Nie można wsiąść do autobusu linii 154, około godziny 6:30. Każdego dnia połowa pasażerów zostaje na przystankach na ul. Małomiejskiej. Muszą czekać na kolejne autobusy, które też są pełne, i do których też nie łatwo jest wsiąść. Lepiej już chyba chodzić piechotą - denerwuje się pan Marek, mieszkaniec Oruni Górnej.

Pani Ania mieszka na Osiedlu Wilanowska, a pracuje w śródmieściu Gdańska. Samochodem dojeżdża na Chełm, a tam przesiada się w tramwaj. - Robię tak, bo nie chcę stać w korkach na Armii Krajowej, no i skusiła mnie kampania "zamień wóz na bus". Ale chyba przestanę skoro na pierwszym przystanku za pętlą tramwaje podjeżdżają tak pełne, że nie można się do nich zmieścić.

Jak sprawić, by tramwaje i autobusy z południa Gdańska nie były tak zatłoczone?

Co na to Zarząd Transportu Miejskiego? - Trwa przebudowa kilku torowisk, podczas której duże autobusy zastępują tramwaje na remontowanych odcinkach. [Nowe Ogrody - pętla na Siedlcach, Hynka -Pomorska - przyp. red.] Po zakończeniu remontów autobusy przegubowe pojadą nie tylko na Orunię Górną, ale i do innych dzielnic, gdyż i tam pasażerowie zgłaszają nam takie potrzeby - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM.

Co natomiast dzieje się z tramwajami? Nasz czytelnik uważa, że tłok w "siódemkach" (łączą Chełm z Nowym Portem) spowodowany jest ograniczeniem częstotliwość kursowania "dziesiątek" (łączą Śródmieście z Nowym Portem) do trzech na godzinę w porannym szczycie. - Nie można wsiąść do tych tramwajów na Chełmie, a już przy dworcu PKP w centrum Gdańska to nawet igła się nie wciśnie - przekonuje pan Marek.

- Faktycznie jest mniej "dziesiątek", ale za to dwukrotnie więcej "siódemek". W godzinach szczytu łączna częstotliwość obu linii wynosi ok. 6 min, zmieniły się wyłącznie proporcje - przekonuje zastępca dyrektora ZTM.

Jak więc pomóc pasażerom, którzy od początku września jadą w ścisku do centrum Gdańska? - Tramwaje pojadą częściej, gdy do ZKM otrzyma dodatkowy tabor i gdy znajdą się pieniądze na zwiększenie liczby kursów - wyjaśnia Sebastian Zomkowski.

Wraca linia nr 1

Nowe tramwaje - PESY i Dortmundy - sprawiły, że ZTM wznawia od środy, 20 października, kursowanie linii nr 1 na trasie Chełm - Hucisko. Tramwaje będą jeździły w szczycie co 10 minut. Łączna częstotliwość kursowania tramwajów z i na Chełm w godzinach szczytu wyniesie średnio ok. 3 minut. Pasażerowie będą mieli na tej trasie trzy linie: "jedynkę", "siódemkę" i "jedenastkę".

Opinie (421) ponad 10 zablokowanych

  • to jest inteligencja własnie! nastawiali jakieś tablice beznadziejne na każdym przystanku w sumie to nie wiem po co bo sa nie przydatne a warte były pewnie million jak nie wiecej. za te pieniadze można było by kupić nowe tramwaje i wrzucić je na trase chelm abrahama bo nie ukrywajmy tramwajem z chełmu za centrum to w ciagu tyg sobie nie pojedziemy . bo nie ma k...a miejsca w tych z****nych tramwajach!!!!!

    • 15 2

  • Kup se wrotki !

    • 3 4

  • ciekawe jak z zapachami w takim tramwaju?

    perfumeria?

    doczepić wagon i po problemie

    • 3 1

  • Tutaj sobie jakoś radzą;d

    http://studio.wp.pl/i,Profesjonalne-upychanie-wagonu,mid,96485,wideo.html?ticaid=1b13b

    Może rzeczywiście przydałoby sie zatrudnić upychaczy.

    • 2 3

  • Co z zapachami ? (2)

    kiedy rano jade trolejbusem w otoczeniu młodzieży-oczy szczypią
    od nadmiaru chemicznych pachnideł.Każda przeginka jest niezdrowa.

    • 6 7

    • auto kup i po sprawie wrazliwy nosek nie ucierpi

      • 3 0

    • Dziwne. Myślałem, że galerianki stać na perfumy. A nie specyfiki perfumopodobne.

      Co ja mówię? Perfumy tylko z nazwy.

      • 2 0

  • DALEJ KASUJCIE 105TKI !

    ! BRAWO ! nie długo na wszystkich liniach bedzie takii scisk!!

    • 9 1

  • Rupciu
    Kocham Cie
    Grupcio

    • 0 6

  • DLACZEGO KASUJECIE 105TKI? kazdy to powie - wolałem jeżdzic trojskładami niz tymi jeszczee starszymi dortmundami !!! jak taka pesa stanie na trasie to nikt jej nie ruszy !! bo jak??

    • 8 4

  • Częstotliwość (1)

    Problem jest w tym że o 15:10 od dworca jedzie 11 i 7 (mowie o godzinie prawdziwej nie rozkładowej), Potem jest następny rzut 15:25 (w piątek była 15:30) i oczywiście znów 2 załadowane tramwaje równo , jeden za drugim.

    Nie wiem czym to jest spowodowane, ale jeszcze niedawno tramwaje byly 15:11, 15:18, 15:26 i bylo w miarę oki.

    Rano każdy jest załadowany już na pętli :(

    • 8 1

    • dokładnie tak! A najlepiej, że dołożenie 1 prawie nic nie zmieni, bo była to trasa głównie dla urzędników um (do szpitali jest bliżej z pohulanki, czyli obojętnie 7, 11 czy 1), a bez sensu tym tramwajem jechać gdzieś indziej, bo na bramę wyżynną jedzie się zdecydowanie dłużej.

      • 1 1

  • Budyń

    nic dodać nic ująć. A wybory tuż, tuż.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane