- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
To jedyna szansa, by ta obwodnica powstała
Dyskusja o budowie obwodnicy Witomina wraca zwłaszcza w okresie przedwyborczym. Wielu kierowców spodziewa się dwupasmowej drogi i taka ona będzie, ale pora wyjaśnić najważniejsze: obwodnica Witomina powstanie tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie na niej buspas. Bez niego nie ma szans na unijną dotację.
Jej koszt to co najmniej 100 mln zł, choć w momencie jej planowania wyceniano ją na 70 mln zł. Taka kwota jest zapisana w Wieloletniej Prognozie Finansowej, ale w budżecie na ten rok jej nie ma.
Wniosek o wydanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej został jednak w ostatnich miesiącach złożony. Trwa procedura weryfikacyjna, która powinna zakończyć się w tym roku.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – 150 mieszkań do kupienia na Witominie i Chwarznie
Budowy obwodnicy Witomina zgodnie chcą władze Gdyni, a nawet wszystkie partie opozycyjne.
- Radni Platformy Obywatelskiej już w 2014 r. zabiegali o budowę obwodnicy Witomina. Analizy techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, ale przede wszystkim zdrowy rozsądek wskazywały, że wariant budowy ulicy omijającej Witomino wydaje się najlepszy. Wtedy nasz postulat był wołaniem na puszczy. W 2019 r. urzędnicy zmienili zdanie i zapowiedzieli, że w ciągu 3-4 lat obwodnica powinna powstać. Mamy rok 2024, a obwodnicy nadal nie ma - podkreśla Mariusz Bzdęga z Platformy Obywatelskiej.
Projekt jest już gotowy, więc wiemy, że będą po dwa pasy w każdym kierunku. Tylko że wszyscy zapominają o jednym szczególe. Unia Europejska już nie dotuje projektów stricte drogowych, za to chętnie dzieli się pieniędzmi na rozwój komunikacji publicznej.
Jak więc otrzymać dotację na obwodnicę Witomina? Urzędnicy już wiedzą: muszą wybudować buspas, a obok pas dla indywidualnego transportu. Tylko wtedy będzie szansa, by to UE zapłaciła większość kosztów tej inwestycji. Bo co najmniej 100 mln zł na jedną drogę bez unijnej dotacji to kwota, którą trudno będzie wpisać do budżetu.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Po ile skutery i motocykle, które ominą korki?
Miejsca
Opinie (248) 4 zablokowane
-
2024-03-18 10:26
Po 26 latach rzadow Szczurka Gdynia jest bankrutem
Nie ma 100 mln na budowe 2 km drogi. W kwietniu wybory, czas odsunac szkodnika od wladzy
- 6 0
-
2024-03-18 10:34
Zysk (2)
W zdrowiu psychicznym obywateli, oszczędności ich czasu, dłuższego snu, szybszego powrotu do rodziny, braku frustracji jest warty wiecje niż głupie 100mln. To bardzo niska cena jak za tak trudny krótki odcinek. Tam są same wawozy.
- 4 1
-
2024-03-18 10:44
Dokładnie to samo pomyślałem (1)
Dzisiaj czekaliśmy na przystanku 15 minut bo nie jechał żaden autobus. Autem byłbym już w połowie drogi do roboty. A jeszcze potem kolejny autobus i dojście 10 minut od przystanku. Razem 1 godz. i 20 min. Powrót będzie pewnie dłuższy. Stres i stanie w tłoku w autobusach to jest ta alternatywa? Albo musi tam powstać obwodnica albo kolej podmiejska. Same buspasy nie skracają zbytnio czasu przejazdu.
- 1 0
-
2024-03-18 11:31
Wiczlino już się rozrosło
Do największej dzielnicy, a to jeszcze nie koniec i tylko trudny dojazd do obwodnicy i do miasta powstrzymuje ludzi przed kupowania tam mieszkań.
Dla wszystkich było by to na plus. Wizerunek miasta władz, mieszkańców a nawet deweloperów.
Czy może lepiej pałac ślubów za 50mln w Maximie? JP- 0 0
-
2024-03-18 10:35
W sumie nie ma się co ekscytować. (1)
Nawet jeśli powstanie to znowu góra urodzi mysz. Obwodnica byłaby dużym ułatwieniem, jeśli można byłoby na nią wjechać także z Witomińskiej i Małokackiej - nawet nakładając drogi. A już po mapce widać, że projektowany wariant to droga pułapka z wielkim korkiem w godzinach szczytu na węźle Franciszki Cegielskiej.
- 1 2
-
2024-03-18 10:43
No tak
jak stawia się Biedronki czy Centra sąsiedzkie na skrzyżowaniach to mamy to co mamy. Przez istniejącą zabudowę (która powstała niedawno) nie można porządnie przebudować skrzyżowania koło Witawy.
- 0 0
-
2024-03-18 10:35
Precz ze starcem z magistratu
- 1 0
-
2024-03-18 10:38
Trzeba zmienić projekt
Po co budować wiadukt na d Witomińską i połączyć z Kielecką ? Korki przeniosą się na Węzeł Cegielskiej. Obwodnica Witomina powinna kończyć się dużym rondem na skrzyżowaniu Rolniczej, Konwaliowej, Bursztynowej, Witomińskiej , Strażackiej Ruch rozdzielałby się na kilka kierunków. Nie potrzeba byłoby Wiaduktu , wycinki lasu i byłaby krótsza co znaczy ż cena byłaby dużo niższa.
- 3 0
-
2024-03-18 10:40
Oni mysla o obwodnicy i wydatkach po 100 milionow, a nie potrafia zbudowac oferty komunikacyjnej dla Chwarzna Wiczlina
Przebudowa Chwarznienskiej i Krauzego dobiega konca, a nowych linii i destynacji jak nie bylo, tak i nie ma. I nawet nic nie ma w planach. To po co bylo to cale zamieszanie i budowa buspasa w dzielnicy, jak nie mozna dostac sie tym buspasem i obwodnica nigdzie indziej oprocz centrum Gdyni.
- 4 0
-
2024-03-18 10:55
Obwodnica Witomina z buspasem to bezsens (1)
Obwodnica Witomina z buspasem to bezsens. Autobusy muszą jęździć przez Witomino, bo tam mają pasażerów, a nie omijać dzielnicę obwodnicą.
- 8 0
-
2024-03-18 12:32
Brakuje linii pospiesznej z Wiczlina, przez Chwarzno i Witomino do Wzgórza (i z powrotem).
- 0 0
-
2024-03-18 11:10
Sytuacja patowa
Na obwodnicy z definicji linii autobusowych być nie powinno. Zrobią buspas, bo inaczej nie będzie dofinansowania. Utworzy się jedną alibi-linię autobusową, która będzie "uzasadniała" jego wykorzystanie. Po okresie trwałości projektu buspas się zlikwiduje i powstanie normalna droga 2x2. Można i tak - ale projektujcie to z głową, że to będzie rozwiązanie tymczasowe, dla oszukania systemu.
Generalnie wesoło- 1 3
-
2024-03-18 11:18
Tylko bus-pas
Jeśli już ta obwodnica musi powstać, niech to będzie droga 1x1 tylko dla autobusów + droga dla rowerów. Mieszkańcy Chwarzna Wiczlina zyskają bezpośrednie, szybkie i przyjemne połączenie ze Śródmieściem. Ci co muszą samochodami niech stoją w korkach na Witominie :) Oczywiście część autobusów wciąż będzie jeździła przez Witomino, przede wszystkim 121 i 141 + ewentualnie jeszcze jakaś linia jadąca od Chwarzna do Wzgórza.
- 0 6
-
2024-03-18 11:23
Buspas na obwodnicy?
Ale co miałoby jeździć po tym buspasie na obwodnicy? Przecież autobusy komunikacji publicznej powinny jeździć przez centrum (odkorkowanego obwodnicą) Witomina?
Chyba że chodzi o jakieś przyspieszone linie omijające Witomino, tylko ile takich kursów będzie na godzinę?- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.