- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (117 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (694 opinie)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (68 opinii)
- 4 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (44 opinie)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (243 opinie)
Tramwaj na Morenę: ruszają spotkania z mieszkańcami
W najbliższy wtorek mieszkańcy Gdańska będą mogli uczestniczyć w pierwszej z dwóch prezentacji nowej linii tramwajowej z Siedlec na Morenę.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Pokażemy mieszkańcom, jaką linię planujemy zbudować, a także w jaki sposób będzie ona realizowana - zapowiada Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.
Kiedy ma być gotowa nowa linia? - Najpóźniej do 2015 r., bo wtedy mają pojechać pierwsze pociągi Kolei Metropolitalnej, a linia tramwajowa na Morenie będzie jej uzupełnieniem - tłumaczy Bojanowski.
W Biurze Projektów Budownictwa Komunalnego, które przygotowuje dokumentację linii, założono, że na początku powstanie dwutorowa linia z pętli Siedlce przez ul. Nowolipie i ul. Rakoczego do planowanego przystanku Kolei Metropolitalnej Gdańsk - Brętowo, który pojawi się w miejscu nieistniejącej stacji paliw. Tam powstanie węzeł przesiadkowy. Dodatkowo zostanie przebudowana pętla Siedlce, a także skrzyżowanie ul. Rakoczego i ul. Bulońskiej. Na tym odcinku powstanie pięć nowych przystanków.
W drugiej fazie inwestycji rozpocznie się budowa ok. kilometrowej linii od ul. Rakoczego do skrzyżowania ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską. Tu zaplanowano wykonanie jednego przystanku i pętli "Myśliwska".
Według wstępnego kosztorysu budowa linii może pochłonąć nieco ponad 100 mln zł. Inwestycja może liczyć także na wsparcie z Unii Europejskiej, o czym pisaliśmy w połowie lutego.
Nowością wobec wcześniej prezentowanych projektów ma być nowy przystanek tramwajowy "Wyrobka". O jego wpisanie do projektu prosili mieszkańcy północnej części Moreny. Dzięki niemu nie będą musieli iść 800 metrów do kolejnego przystanku "Warneńska".
Nie będzie także kładki dla pieszych nad ul. Nowolipie. Miała ona umożliwić swobodne przejście z tramwaju bezpośrednio do Centrum Handlowego Carrefour. Dlaczego wykreślono ją z projektu? - Nie ma możliwości sfinansowania dojścia do komercyjnego budynku, gdy inwestycja jest finansowana ze środków unijnych - tłumaczy Jan Kosiedowski, prezes BPBK.
Część ekspertów transportu miejskiego krytykuje układ torów pętli na Siedlcach. Projekt nie uwzględnia wykonania torów odstawczych. Z tego powodu tramwaj po awarii, do której może dojść choćby na nowej linii w ciągu ul. Rakoczego, będzie musiał być spychany przez inny skład aż do ul. 3 Maja. Nieuniknione będą więc utrudnienia w ruchu. Ponadto tramwaje nie będą mogły na pętli zawracać na Morenę.
8 listopada o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 2 przy ul. Marusarzówny 10
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
14 listopada o godz. 17 w Liceum Ogólnokształcącym nr XX przy ul. Dobrowolskiego 6
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (213) ponad 10 zablokowanych
-
2011-11-03 10:56
i znowu wszystko na odwal sie (1)
Przykład: skrzyżowanie Rakoczego z Bulońską. W projekcie BPBK jest tam kolejny super hiper projekt pt. skrzyżowanie z wyspą centralną. Wszystkie kierunki są kolizyjne. Można było pokusić się o estakadę w miejscu obecnej jezdni z kierunku Słowackiego do Nowolipia/Łostowickiej jak kto woli. Kase z UE przy tak komleksowej przebudowie na pewno dałoby się wyciągnąć. A tak to wszystko zostanie po staremu czyli byle jak i oby było
- 2 1
-
2011-11-03 11:31
oj, Ty znów to samo ....
- 2 0
-
2011-11-03 11:05
szkoda tylko że korki na skrzyżowaniu Łostowickiej I Kartuskiej (1)
będą teraz o wiele większe jak ruszy tramwaj, który bedzie to skrzyżowanie przecinał w poprzek. Aż prosiło się o wiadukt taki jak Grunwaldzka-Słowackiego, tym bardziej że układ terenu prosił się o takie rozwiązanie w ciągu ulicy Łostowickiej. Wielka szkoda.
- 11 3
-
2011-11-03 11:32
tramwaj ma miejśce na wyspie centralnej
- 1 2
-
2011-11-03 11:06
osowa (4)
a na osową jest jakaś szansa ze kiedyś bedzie tramwaj?
- 5 4
-
2011-11-03 11:32
nie ma szans
- 6 0
-
2011-11-03 17:50
Czyś ty się na łby pozamieniał? Tramwaj?Osowa?
Nie w tym stuleciu. Prędzej budyń przemieni się w kisiel.
- 1 2
-
2011-11-03 17:50
Do Osowej będziesz miał kolej metropolitalną także w 2015 roku.Wystarczy sie choc troszkę zainteresować tematem chociaż nawet nie wychodząc z domu przez ostatnich parę lat każdy chyba wie o tej inwestycji jaką jest PKM...
- 3 0
-
2011-11-03 23:22
Wy nawet porządnej drogi nie chcecie
- 0 1
-
2011-11-03 11:33
W 2015 roku... do tego czasu to się można kilka razy wyprowadzić i zmienić pracę :)
- 2 4
-
2011-11-03 11:34
Kładki (1)
Mam nadzieję że obrócz kładki przy centrum handlowym na innych przystankach będą też kładki, na Morenie coraz więcej samochodów a jak postawia wieżowce na wysepce to będzie ruch
- 4 3
-
2011-11-03 11:35
nie będzie kładki przy CH, czytaj dobrze
- 2 1
-
2011-11-03 11:40
po wojnie budowano 2-3 km linii w pół roku
a teraz taaaaaaaka technika...
- 9 1
-
2011-11-03 12:42
(1)
2015?Czy ja dożyję?Trąbią o tym jakby mieli jutro otworzyć tę linię...
- 4 2
-
2011-11-03 22:47
REKLAMA
REKLAMA
- 0 0
-
2011-11-03 12:58
tego nigdy nie zbudują
jak zwykle temat zastępczy
- 3 3
-
2011-11-03 13:29
Dwóch prezentacji planów linii tramwajowej :-) tak powinno być panie Macieju :-)
urzad zamówił urząd ma :-)
- 1 1
-
2011-11-03 13:30
Ten artykuł ma lepszy tytuł niż kukułcze gniazda pana redakcyjnej kolerzanki :-)
pozdrowienia dla redakcji :-) Zbieram wasze kwiatki i wysyłam na strony internetowe z dowcipami.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.