• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj na Morenę: ruszają spotkania z mieszkańcami

Maciej Naskręt
3 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
100-metrowe torowisko tramwajowe wykonane w ramach przebudowy skrzyżowania ul. Kartuskiej i ul. Nowolipie. To tędy w kierunku Moreny będą jeździły tramwaje. 100-metrowe torowisko tramwajowe wykonane w ramach przebudowy skrzyżowania ul. Kartuskiej i ul. Nowolipie. To tędy w kierunku Moreny będą jeździły tramwaje.

W najbliższy wtorek mieszkańcy Gdańska będą mogli uczestniczyć w pierwszej z dwóch prezentacji nowej linii tramwajowej z Siedlec na Morenę.



Sprawdź, gdzie i jakie przystanki powstaną w ramach linii tramwajowej w stronę Moreny. Sprawdź, gdzie i jakie przystanki powstaną w ramach linii tramwajowej w stronę Moreny.
Kładka przy Centrum Handlowym "Morena" nad ul. Nowolipie nie zostanie wykonana w ramach inwestycji. Kładka przy Centrum Handlowym "Morena" nad ul. Nowolipie nie zostanie wykonana w ramach inwestycji.
Koncepcja przebudowy pętli tramwajowej na Siedlcach. Koncepcja przebudowy pętli tramwajowej na Siedlcach.
Pierwsze spotkanie odbędzie się 8 listopada o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 2 przy ul. Marusarzówny 10 zobacz na mapie Gdańska. Natomiast drugą okazję do zapoznania się z planami mieszkańcy będą mieli 14 listopada o godz. 17 w Liceum Ogólnokształcącym nr XX przy ul. Dobrowolskiego 6 zobacz na mapie Gdańska.

- Pokażemy mieszkańcom, jaką linię planujemy zbudować, a także w jaki sposób będzie ona realizowana - zapowiada Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.

Kiedy ma być gotowa nowa linia? - Najpóźniej do 2015 r., bo wtedy mają pojechać pierwsze pociągi Kolei Metropolitalnej, a linia tramwajowa na Morenie będzie jej uzupełnieniem - tłumaczy Bojanowski.

W Biurze Projektów Budownictwa Komunalnego, które przygotowuje dokumentację linii, założono, że na początku powstanie dwutorowa linia z pętli Siedlce przez ul. Nowolipie i ul. Rakoczego do planowanego przystanku Kolei Metropolitalnej Gdańsk - Brętowo, który pojawi się w miejscu nieistniejącej stacji paliw. Tam powstanie węzeł przesiadkowy. Dodatkowo zostanie przebudowana pętla Siedlce, a także skrzyżowanie ul. Rakoczego i ul. Bulońskiej. Na tym odcinku powstanie pięć nowych przystanków.

W drugiej fazie inwestycji rozpocznie się budowa ok. kilometrowej linii od ul. Rakoczego do skrzyżowania ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską. Tu zaplanowano wykonanie jednego przystanku i pętli "Myśliwska".

Według wstępnego kosztorysu budowa linii może pochłonąć nieco ponad 100 mln zł. Inwestycja może liczyć także na wsparcie z Unii Europejskiej, o czym pisaliśmy w połowie lutego.

Nowością wobec wcześniej prezentowanych projektów ma być nowy przystanek tramwajowy "Wyrobka". O jego wpisanie do projektu prosili mieszkańcy północnej części Moreny. Dzięki niemu nie będą musieli iść 800 metrów do kolejnego przystanku "Warneńska".

Nie będzie także kładki dla pieszych nad ul. Nowolipie. Miała ona umożliwić swobodne przejście z tramwaju bezpośrednio do Centrum Handlowego Carrefour. Dlaczego wykreślono ją z projektu? - Nie ma możliwości sfinansowania dojścia do komercyjnego budynku, gdy inwestycja jest finansowana ze środków unijnych - tłumaczy Jan Kosiedowski, prezes BPBK.

Część ekspertów transportu miejskiego krytykuje układ torów pętli na Siedlcach. Projekt nie uwzględnia wykonania torów odstawczych. Z tego powodu tramwaj po awarii, do której może dojść choćby na nowej linii w ciągu ul. Rakoczego, będzie musiał być spychany przez inny skład aż do ul. 3 Maja. Nieuniknione będą więc utrudnienia w ruchu. Ponadto tramwaje nie będą mogły na pętli zawracać na Morenę.

Terminy spotkań informacyjnych z mieszkańcami Moreny w sprawie linii tramwajowej.

8 listopada o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 2 przy ul. Marusarzówny 10 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.
14 listopada o godz. 17 w Liceum Ogólnokształcącym nr XX przy ul. Dobrowolskiego 6 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (213) ponad 10 zablokowanych

  • Mam niedosyt

    Wiem,że na tej linii będą musiały jeździć tramwaje "wysokogórskie", niemniej skonstrułowałbym pętlę tak, aby mogły one jechać do innych dzielnic przez Śródmieście, np. taka linia: Piecki - Sirdlce - Śródmieście - Chełm. Załatwia to połączenie dwóch "górskich" dzielnic Gdańska ze Śródmieściem i nimi samymi. Skonstuowanie "pętli" dla składów mogących jeździć w dwie strony, na wysokości Bramy Oliwskiej załatwiłoby dojazd z Piecek do dworca PKP i PKS. Wzdaje mi się, że warto się na tzm zastanowić.

    • 6 0

  • Szkoda, że nie będzie tej kładki do Carrefoura. Francuzi mogliby dołożyć miastu i obyłoby się bez wsparcia UE.

    • 6 3

  • Dobrze ze nie robią tej kładki bo szkoda kasy. A taka kładka to od razu windy itd (1)

    Tam i tak są światła więc kładka nie ma racji bytu.

    • 8 2

    • BUDOWAĆ TUNEL a nie kłatkę

      Właściciel sklepu powinien dołożyć na budowe tunelu

      • 0 2

  • Plany plany plany a gdzie real? Adamowicz jest oderwany od rzeczywistości. (4)

    W Sobieszewie wali się most. W najliczniejszej dzielnicy Gdańska jest wysypisko śmieci. Z hałdy fosfogipsów wieje toksyczny pył w płuca gdańszczan. Ludzie stoją dłużej w korkach niż bawią się z dziećmi po pracy, turysci z okien wagonów pociągu widzą pogorzeliska i ruiny Orunii oraz dzikie wysypiska śmieci, przedsiębiorcy likwidują firmy w Gdańsku i wynoszą się do ościennych gmin a ten facet ma wiecznie banana na gębie taki szczęścilwy i zadowolony z siebie. A najbardziej kwitnącą gałęzią przemysłu :-) w Gdańsku są zasiłki urzędy wydające dla bezrobotnych, zasiłki dla ubogich, dodatki mieszkaniowe i t p...

    • 20 8

    • A która to dzielnica jest według Ciebie najliczniejsza?

      • 2 0

    • real to jest na Kołobrzeskiej

      albo na Spacerowej

      • 1 2

    • wysypisko śmieci jest tam dłużej niż ta niby "najliczniejsza" dzielnica

      Mieszkańcy go nie zauważyli, jak się osiedlali?

      • 4 2

    • zasiłki

      co Ty q..nq wiesz o zasiłkach! byłeś(łaś) w takiej sytuacji? wiesz z doświadczenia , czy tylko tak sobie myślisz z bananem na gębie? bo ja wiem! dwa razy straciłam pracę z powodu likwidacji etatu i byłam w każdym urzędzie po pomoc, po pracę! i wiesz co, nie ma! ani pracy, ani zasiłku , ani dodatku mieszkaniowego. A wiesz czemu? bo dostaję alimenty dla syna, które w tym kraju są dochodem matki! a o tym jak liczą zasiłek dla bezrobotnych to szkoda mojej tu energii, bo wątpię , że skumasz. Zanim wylejesz pomyje i oplujesz to sprawdź o czym mówisz i też spotkaj się z realem. Nie życzę Ci nawet, żebyś musiał(a) empirycznie, bo nikomu nie życzę, żeby nagle z dnia na dzień stawał się właśnie ! ubogi, bo nie dostaniesz od miasta NIC

      • 0 0

  • super (2)

    Na dzień dzisiejszy to tramwaj powinien jechać do Kowal , a nie tylko na Orunię Brawo myślący inaczej

    • 2 4

    • Na dzień dzisiejszy (1)

      1. Kowale nie są w Gdańsku,2. Morena czeka dłużej

      • 7 0

      • Co to Kowale, z Łodzi tramwaj jedzie 20 km za miasto

        • 1 0

  • bez łaski , odo dawna sie to należało. teraz sie obudzili bo europa przyjedzie do kraju.

    • 2 1

  • KŁADKA (1)

    "Nie ma możliwości sfinansowania dojścia do komercyjnego budynku, gdy inwestycja jest finansowana ze środków unijnych."A Carrefour to biedna instytucja..

    • 5 0

    • budować tunel a nie kladkę

      właściciel sklepu powinien dołożyć. kładki są nie funkcjonalne i to już wszyscy przećwiczyli w PRL. dzisiaj buduje się tunele

      • 1 2

  • a te tory z Nowej Łódzkiej i te z Moreny będą jakos ze sobą połączone czy nie? (2)

    • 3 2

    • nie

      • 4 0

    • Tak, przez Okopową

      • 1 0

  • Kto i kiedy zbuduje w Polsce rewitalizacje starych zapomnianych dzielnic poprzez rewitalizacje?

    Jak juz ktos wspomnial Orunia to ruina..Wrzeszcz to ruina,(dworzec poza konkurencja)..a bezrobotnych nie ubywa...Dlaczego nie ma w miescie projektu parnerstwo dla rewitalizacjii poprzez nowe miejsca pracy...Kielnie zaprawa,proste rusztowanie i zmiana patrzenia...dajcie ludziom pomoc poprzez wedke nauczcie podstaw budowlanki pernamentnych bezrobortnych...Kazdy mezczyzna w wieku 20 lat w gore nie majacy pracy powinien byc przyuczony do zawodunp :murarz,zbrojarz,ociepleniowiec budynku,powinien wiedziec jak demontowac stare i zakladac nowe oknaitd itp .Taki system pozwolil by odremontowac w szybkim tepie zapomniane ruiny NA O runi czy we Wrzeszczu dajac mlodym jakies zajecie...ale oczywiscie pomysl to z minionej epoki i nieprzystoi w kraju kapitalistycznym...Nawet w wojsku dzisiaj bram strzega ochroniarze a nie zolnierze..wiec moze lepiej faktycznie dawac bezrobotnym zasilki..wszak mamy bardzo bogate miasto.Taki program pilotazowy byl prowzadzony w Nysie o ile pamietam...tylko po co korzystac z dobrych wzorow i robic cos dla mieszkancow...

    • 2 2

  • KTOS PODOBNO KIEDYS NAWET PROBOWAŁ UPROWADZIC TRAMWAJ DO BERLINA ZACHODNIEGO ! BYL TROCHE PO GORZALCE !

    Nawet po fakcie sie pytal dlaczego to niemozliwe .

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane