• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj na Morenę: ruszają spotkania z mieszkańcami

Maciej Naskręt
3 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
100-metrowe torowisko tramwajowe wykonane w ramach przebudowy skrzyżowania ul. Kartuskiej i ul. Nowolipie. To tędy w kierunku Moreny będą jeździły tramwaje. 100-metrowe torowisko tramwajowe wykonane w ramach przebudowy skrzyżowania ul. Kartuskiej i ul. Nowolipie. To tędy w kierunku Moreny będą jeździły tramwaje.

W najbliższy wtorek mieszkańcy Gdańska będą mogli uczestniczyć w pierwszej z dwóch prezentacji nowej linii tramwajowej z Siedlec na Morenę.



Sprawdź, gdzie i jakie przystanki powstaną w ramach linii tramwajowej w stronę Moreny. Sprawdź, gdzie i jakie przystanki powstaną w ramach linii tramwajowej w stronę Moreny.
Kładka przy Centrum Handlowym "Morena" nad ul. Nowolipie nie zostanie wykonana w ramach inwestycji. Kładka przy Centrum Handlowym "Morena" nad ul. Nowolipie nie zostanie wykonana w ramach inwestycji.
Koncepcja przebudowy pętli tramwajowej na Siedlcach. Koncepcja przebudowy pętli tramwajowej na Siedlcach.
Pierwsze spotkanie odbędzie się 8 listopada o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 2 przy ul. Marusarzówny 10 zobacz na mapie Gdańska. Natomiast drugą okazję do zapoznania się z planami mieszkańcy będą mieli 14 listopada o godz. 17 w Liceum Ogólnokształcącym nr XX przy ul. Dobrowolskiego 6 zobacz na mapie Gdańska.

- Pokażemy mieszkańcom, jaką linię planujemy zbudować, a także w jaki sposób będzie ona realizowana - zapowiada Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.

Kiedy ma być gotowa nowa linia? - Najpóźniej do 2015 r., bo wtedy mają pojechać pierwsze pociągi Kolei Metropolitalnej, a linia tramwajowa na Morenie będzie jej uzupełnieniem - tłumaczy Bojanowski.

W Biurze Projektów Budownictwa Komunalnego, które przygotowuje dokumentację linii, założono, że na początku powstanie dwutorowa linia z pętli Siedlce przez ul. Nowolipie i ul. Rakoczego do planowanego przystanku Kolei Metropolitalnej Gdańsk - Brętowo, który pojawi się w miejscu nieistniejącej stacji paliw. Tam powstanie węzeł przesiadkowy. Dodatkowo zostanie przebudowana pętla Siedlce, a także skrzyżowanie ul. Rakoczego i ul. Bulońskiej. Na tym odcinku powstanie pięć nowych przystanków.

W drugiej fazie inwestycji rozpocznie się budowa ok. kilometrowej linii od ul. Rakoczego do skrzyżowania ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską. Tu zaplanowano wykonanie jednego przystanku i pętli "Myśliwska".

Według wstępnego kosztorysu budowa linii może pochłonąć nieco ponad 100 mln zł. Inwestycja może liczyć także na wsparcie z Unii Europejskiej, o czym pisaliśmy w połowie lutego.

Nowością wobec wcześniej prezentowanych projektów ma być nowy przystanek tramwajowy "Wyrobka". O jego wpisanie do projektu prosili mieszkańcy północnej części Moreny. Dzięki niemu nie będą musieli iść 800 metrów do kolejnego przystanku "Warneńska".

Nie będzie także kładki dla pieszych nad ul. Nowolipie. Miała ona umożliwić swobodne przejście z tramwaju bezpośrednio do Centrum Handlowego Carrefour. Dlaczego wykreślono ją z projektu? - Nie ma możliwości sfinansowania dojścia do komercyjnego budynku, gdy inwestycja jest finansowana ze środków unijnych - tłumaczy Jan Kosiedowski, prezes BPBK.

Część ekspertów transportu miejskiego krytykuje układ torów pętli na Siedlcach. Projekt nie uwzględnia wykonania torów odstawczych. Z tego powodu tramwaj po awarii, do której może dojść choćby na nowej linii w ciągu ul. Rakoczego, będzie musiał być spychany przez inny skład aż do ul. 3 Maja. Nieuniknione będą więc utrudnienia w ruchu. Ponadto tramwaje nie będą mogły na pętli zawracać na Morenę.

Terminy spotkań informacyjnych z mieszkańcami Moreny w sprawie linii tramwajowej.

8 listopada o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 2 przy ul. Marusarzówny 10 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.
14 listopada o godz. 17 w Liceum Ogólnokształcącym nr XX przy ul. Dobrowolskiego 6 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (213) ponad 10 zablokowanych

  • Niemoc urzędnicza (2)

    "Nie ma możliwości sfinansowania dojścia do komercyjnego budynku, gdy inwestycja jest finansowane ze środków unijnych"Szczyt niekompetencji. Robi się to tak: budujemy prawie całą kładkę - nad obiema jezdniami, trzy schody jak na wizualizacji, z wyjątkiem poziomego łącznika pomiędzy prawym przystankiem a centrum handlowym. Dzięki temu przepisy unijne są spełnione. Jeżeli CH będzie chciało wyłożyć kasę, to dobuduje brakujący łącznik. Jeżeli nie - to kładka i tak będzie funkcjonalna, gdyż wejście na oba przystanki (bez przechodzenia przez jezdnię) będzie możliwe z drugiej strony ulicy. A od strony centrum normalnie - po pasach.

    • 16 6

    • Jak tak dalej pójdzie, to całą linię uznają za dojazd do komercyjnych budynków...

      • 2 0

    • kładka to niepotrzebny wydatek,

      tam i tak muszą być światła dla Piekarniczej i kerfura. Myśleć! Myśleć!

      • 1 0

  • Super!!!!!!!!! KOCHAM GDAŃSK

    • 10 0

  • ZBUDUJCIE KŁDKE !!!

    przy takim ruchu bardzo ułatwi to ludziom życie! poza tym uniknie się wielu wypadków z udziałem pieszych! Ludzie nie oszczędzajcie na życiu !!! Co z tego ze kładka jest do komercyjnego budynku. Dogadać sie z zarządem Karfura i może dorzucą sie.Przecież im też powinno zależeć. Żywy klient to dobry klient.POMYŚLEĆ O TYM !PROSZE!!

    • 13 6

  • Jaka Morena - przeciez to Piecki Migowo (1)

    • 11 11

    • Wiesz co to jest rzep ?

      To się czep !!!

      • 4 5

  • NARESZCIE POJEDZIEMY NA MORENĘ BEZ KORKÓW............

    lepiej i szybciej do pracy Centrum Handlowe Morena

    • 3 4

  • Co za pismaki nawet w planach z Urzędu Miasta mają napisane "Tramwaj na Piecki Migowo" a i tak po swoejmu napisali "Morena". (5)

    Nie ma w Gdańsku dzielnicy czy osiedla morena jest tylko spółdzielnia mieszkaniowa. Dzielnica to Piecki Migowo.

    • 17 9

    • Ty ANNA..Kogo to obchodzi..Nie mowi sie jade na Piecki Migowo tylko jade na Morene i kazdy wie o co chodzi.

      A nie tam jakies s****a-tata..Piecki..I bardzo dobrze zapisali.

      • 3 2

    • taaa jeszcze może powiesz że nie ma dzielnicy Strzyża? (2)

      • 0 4

      • A co to ?

        • 0 0

      • co mnie minusujecie? Może ZTM tak dla beki pisze na tramwajach Strzyża??

        • 0 0

    • A gdy gdańszczanie

      z innych dzielnic jadą do Gdańska to wiadomo że do śródmieścia, tylko przyjezdni nie widzą o co chodzi.

      • 1 0

  • a co z dolnym ..... (1)

    odcinkiem Myśliwskiej... tragedia! dziura! ciemność! Dlaczego nie ma na to KASY!

    • 10 1

    • do czasu...

      aż zimą ktoś sprzątnie pieszego z ulicy, bo tam nawet pobocza nie ma ...

      • 2 0

  • Nie ma Moreny. Piecki nie istnieją bo piekarnie na Piekarniczej wyburzono. Dwór Migowo też przestał istnieć. I jak teraz (2)

    nazywać tą częśc miasta ???

    • 10 7

    • Zapiecek Pana Prezydenta

      • 2 1

    • Szuflandia

      • 2 1

  • (1)

    Tory odstawcze a w szczególności rozjazdy kosztują i wymagają konserwacji. Łatwiej jest zmniejszyć awaryjność tramwajów i trzymać w rezerwie autobusy. Taka jest prawda.

    • 4 7

    • Łatwiej jest zmniejszyć awaryjność?

      Kolega chyba nowy i nie zna naszego ZKMu, bo inaczej trudno mi wytłumaczyć sobie tę opinię ;-).

      • 4 0

  • BraVo Gdańsk

    Bardzo dobrze, teraz jest i będzie ciężko, wszystko rozkopane, ale perspektywa lepszych dojazdów i nie samochodami jest super. Teraz tylko rower dobry trzeba kupić a ściężkę już na Jaśkowej robią. Tak dalej Gdańsk. Pozdrawiam wszystkich wiecznie niezadowolnych.

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane