- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (112 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (693 opinie)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (66 opinii)
- 4 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (44 opinie)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (243 opinie)
Tramwaj na Morenę: ruszają spotkania z mieszkańcami
3 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat)
W najbliższy wtorek mieszkańcy Gdańska będą mogli uczestniczyć w pierwszej z dwóch prezentacji nowej linii tramwajowej z Siedlec na Morenę.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Pokażemy mieszkańcom, jaką linię planujemy zbudować, a także w jaki sposób będzie ona realizowana - zapowiada Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.
Kiedy ma być gotowa nowa linia? - Najpóźniej do 2015 r., bo wtedy mają pojechać pierwsze pociągi Kolei Metropolitalnej, a linia tramwajowa na Morenie będzie jej uzupełnieniem - tłumaczy Bojanowski.
W Biurze Projektów Budownictwa Komunalnego, które przygotowuje dokumentację linii, założono, że na początku powstanie dwutorowa linia z pętli Siedlce przez ul. Nowolipie i ul. Rakoczego do planowanego przystanku Kolei Metropolitalnej Gdańsk - Brętowo, który pojawi się w miejscu nieistniejącej stacji paliw. Tam powstanie węzeł przesiadkowy. Dodatkowo zostanie przebudowana pętla Siedlce, a także skrzyżowanie ul. Rakoczego i ul. Bulońskiej. Na tym odcinku powstanie pięć nowych przystanków.
W drugiej fazie inwestycji rozpocznie się budowa ok. kilometrowej linii od ul. Rakoczego do skrzyżowania ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską. Tu zaplanowano wykonanie jednego przystanku i pętli "Myśliwska".
Według wstępnego kosztorysu budowa linii może pochłonąć nieco ponad 100 mln zł. Inwestycja może liczyć także na wsparcie z Unii Europejskiej, o czym pisaliśmy w połowie lutego.
Nowością wobec wcześniej prezentowanych projektów ma być nowy przystanek tramwajowy "Wyrobka". O jego wpisanie do projektu prosili mieszkańcy północnej części Moreny. Dzięki niemu nie będą musieli iść 800 metrów do kolejnego przystanku "Warneńska".
Nie będzie także kładki dla pieszych nad ul. Nowolipie. Miała ona umożliwić swobodne przejście z tramwaju bezpośrednio do Centrum Handlowego Carrefour. Dlaczego wykreślono ją z projektu? - Nie ma możliwości sfinansowania dojścia do komercyjnego budynku, gdy inwestycja jest finansowana ze środków unijnych - tłumaczy Jan Kosiedowski, prezes BPBK.
Część ekspertów transportu miejskiego krytykuje układ torów pętli na Siedlcach. Projekt nie uwzględnia wykonania torów odstawczych. Z tego powodu tramwaj po awarii, do której może dojść choćby na nowej linii w ciągu ul. Rakoczego, będzie musiał być spychany przez inny skład aż do ul. 3 Maja. Nieuniknione będą więc utrudnienia w ruchu. Ponadto tramwaje nie będą mogły na pętli zawracać na Morenę.
Terminy spotkań informacyjnych z mieszkańcami Moreny w sprawie linii tramwajowej.
8 listopada o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 2 przy ul. Marusarzówny 10
w Gdańsku.
14 listopada o godz. 17 w Liceum Ogólnokształcącym nr XX przy ul. Dobrowolskiego 6
w Gdańsku.
8 listopada o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 2 przy ul. Marusarzówny 10
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
14 listopada o godz. 17 w Liceum Ogólnokształcącym nr XX przy ul. Dobrowolskiego 6
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (213) ponad 10 zablokowanych
-
2011-11-03 21:51
Morena-Niedżwidnik - Słowackiego do Galerii Bałtyckiej- Kościszki do Legionów (1)
tak to powinno być zaplanowane i zbudowane
- 1 1
-
2011-11-03 22:53
PLANOWAŁ TĄ TRASE >>>W LATACH 70
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.