- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (495 opinii)
- 2 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (68 opinii)
- 3 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (43 opinie)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (70 opinii)
- 5 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (345 opinii)
- 6 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (233 opinie)
Tramwaje (śmigną) jak komety?
- Pomysł mający zapobiec dublowaniu się linii autobusowych z trasami tramwajowymi pomoże rozładować korki, np. na Podwalu Grodzkim i Wałach Jagiellońskich, usprawni komunikację i skróci czas dojazdu do centrum - tłumaczy Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Nie chodzi o ograniczenie kosztów, ale o to, że w godzinach szczytu przez Podwale Grodzkie przejeżdżają aż 34 linie autobusowe, mocno zwiększając korki.
Zgodnie z polityką władz miasta, wszystkie dublujące się z tramwajami linie autobusowe zostaną skrócone. W ciągu kilku najbliższych miesięcy "nadprogramowe" autobusy znikną z ul. Kartuskiej, ma odcinku z Siedlec do centrum miasta.
Podobny los czeka część linii łączących Śródmieście z dzielnicą Gdańsk-Południe. Obsługujące ją autobusy będą kończyły trasę na pętli "Chełm", skąd do centrum pasażerów będzie zabierał nowy tramwaj linii nr 1. "Jedynka" najpierw będzie jeździła tylko do Huciska, a po kupnie nowych składów mogących wjechać i zjechać z Chełmu, również do Nowego Portu i Oliwy.
- Niestety, takie nieracjonalne rozwiązania jak dublujące się linie, są pozostałością minionej epoki. Wiem, że mieszkańcy się do nich przyzwyczaili, ale to będzie prawdziwa oszczędność czasu - zapewnia Włodzimierz Popiołek. - Przejechanie w godzinach szczytu trasy od Akademii Muzycznej do Dworca PKP zajmuje od 20 do 30 min. Ten sam odcinek można pokonać tramwajem w 5 min.
Czy mieszkańcy pogodzą się z takimi zmianami? Trudno powiedzieć. Dopóki miasto nie zrezygnuje z biletów czasowych, zmiany nie powinny odbić się na portfelach pasażerów, bo taryfa czasowa dopuszcza przesiadki w trakcie podróży. Problemem może być za to tłok w - już teraz przepełnionych - tramwajach. ZTM zapowiada, że zwiększy częstotliwość ich kursowania dopiero po wykonaniu badań nasilenia ruchu.
Opinie (388) ponad 20 zablokowanych
-
2007-10-17 11:29
NO TAK "PO" JUZ NAM ZROBILO MAłA IRLANDIE W GDAńSKU
jAK JEDNAK WOLE ORGINLA OD MARNEJ CHIńSKIEJ PODRóBKI!!
TACY JEDNI OBIECYWALI NAM KIEDYś DRUGą JAPONIE!!!
KAZDY WIDZI JAK JEST!!
"Niestety urzędnicy zapomnieli odpowiednio wcześniej o swojej racjonalizacji poinformować pasażerów."
TAK WłASNIE URZEDASY LICZą SIE ZE ZDANIEM MIESZKAńCóW!!- 0 0
-
2007-10-17 11:30
idąc dalej...
Linia 148 też powinna być skrócona! w końcu z Zabianki do Nowego Portu mamy ładny szlak pieszo-rowerowy, a zawsze możemy jechać na około i przesiadać się 2 razy. Po co komu też linia C? Władze przyzwyczaiły ludzi do wygody-rzekł stary towarzysz.
- 0 0
-
2007-10-17 11:32
Giganci mysli i rozwiazan
Witam,
Jezdze do pracy tramwajem linii 8 i trafia mnie gdy widze, ze w godzinach porannych i popoludniowych gdy ludzi jest w tramwajach najwiecej na tej lini jedzie sklad majacy dwa wagony a w poludnie i wieczorem jezdza sklady z trzema wagonami. Jaki idiota wymyslil taki "racjonalizatorski" pomysl ??
Czy naprawde myslenie jest tak ciezkie dla niektorych urzedasow, na ktorych pracuje cala reszta ??- 0 0
-
2007-10-17 11:34
głosuj na zlosc Jaworskiemu
w Gdanskim zascianku jest tylko dwóch kandydatów : J. lub A.
wiecej nie znaleziono
pewnie wyjechali na zmywak?- 0 0
-
2007-10-17 11:37
jak pięknie by mogło być
ziemia jest wielkim tramwajem
w którym spędzamy życia część
i jeden wspólny, końcowy przystanek- 0 0
-
2007-10-17 11:37
Likwidując autobusy z Centrum Gdańska na Stogi i Przeróbkę motywuje się to korkami - to dlaczego zlikwidowano tramwaj numer 6 który rozładowywał przepełnienia jakie obecnie jest w tramwajach linii numer 8 i 13.
- 0 0
-
2007-10-17 11:40
AKTUALNE POMYSłY KOMUNIKACYJNE URZEDASóW "PO"
Wspólny bilet za późno i za drogo
{"Najdroższy, umożliwiający korzystanie ze wszystkich środków komunikacji publicznej (a więc zarówno na sieci ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia, MZK Wejherowo oraz SKM na odcinku Luzino - Trójmiasto - Pruszcz Gdański) ma kosztować 200 zł (ulgowy 100 zł). To najdroższy bilet sieciowy w Polsce i jeden z najdroższych w Europie!"}
TO WCZORAJSZE POMYSłY CAłY ARTYKUł
NA TRóJMIASTO PL!!
BRAWO NAJGORSZE NAJDROZSZE I NAJGłUPSZE POMYSłY KOMUNIKACYJNE W NIETYLKO WCAłYM KRAJU ALE I UNI EUROPEJSKIEJ!!
PO KONIECZNIE CHCE ZWIEKSZYC KODNDYCJE ZDROWIA WIADOMO RUCH NA SWIERZYM POWIETRZU JEST ZDROWY ALE NAPEWNO NIE NA TAKIM ZASMRODZONYM JAK CENTRUM MIASTA!!- 0 0
-
2007-10-17 11:50
Podsumowując
http://www.youtube.com/ watch?v=XIIFCfJ8JHM
"Jeśli wszystko jest źle, niech nie będzie niczego"
Jednym słowem, drodzy gdańszczanie, narzekaliście na gdańską komunikację? To będzie jeszcze gorzej :) Za parę miesięcy przywrócą autobusy w centrum i każdy będzie zadowolony - już nie będzie, że śmierdzi, że tłoczno, że nie przyjechał, będziecie się cieszyć że dojeżdżacie pod LOT bez dodatkowych przesiadek :)- 0 0
-
2007-10-17 11:56
Nareszcie!
Tylko dlaczego tak daleko? Po co Akademia Muzyczna? Zostawić "6" do Przeróbki i tam węzeł przesiadkowy ładny poproszę. A 106 i 158 połączyć ze 111. A 138 połączyć ze 178 w jedną linie...
- 0 0
-
2007-10-17 11:58
A to dobre jak zrobić drugą irlandie w Gdańsku?
albo jak zrobić coś zniczego ? jest żle mieszkańcy niezadowoleni? Trzeba zrobic tak by było jeszcze gorzej!a potem wrucić do normalności:) i ogłosić sukces:)
to są sukcesy w wydaniu urzedasów PO:)spryciarze
A moze doradzał im były minister od autostrad z PSL Marek Pol???- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.