- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (183 opinie)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (221 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (65 opinii)
- 4 Jest nowy szef Eko Doliny. Będzie lepiej? (26 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (360 opinii)
- 6 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (276 opinii)
Tristar wystartuje z miesięcznym poślizgiem
Miesiąc później niż planowano zakończy się pierwszy etap budowy systemu inteligentnego sterowania ruchem - Tristar. Nie zadziałają wtedy jeszcze wideorejestratory i fotoradary wykroczeń.
Sprawdź, które skrzyżowania zostaną objęte systemem Tristar w Gdańsku.
Część kierowców zastanawia się, czy funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu to już efekt pracy systemu Tristar?
Okazuje się, że na rozruch systemu będzie trzeba poczekać. Wstępnie planowano uruchomić go w październiku. - Pierwszy etap systemu Tristar będzie gotowy w połowie listopada tego roku - obejmuje on właśnie główną arterię Wrzeszcza - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która wspólnie z Gdynią i Sopotem zlecają budowę systemu w Trójmieście.
Przeczytaj, ile rocznie będzie kosztować samorządy utrzymanie systemu Tristar.
Ale elementem systemu jest coś jeszcze. Konkretnie 55 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 43 rejestratory przekroczenia prędkości. Dla porównania: dziś w Trójmieście stoi 10 fotoradarów. Część nowych urządzeń będzie dokonywać pomiaru prędkości na określonym odcinku drogi. Co to znaczy? Pierwszy fotoradar zmierzy nam prędkość na wjeździe, drugi na zjeździe z al. Grunwaldzkiej. Jeśli okaże się, że przejechaliśmy nią zbyt szybko, dostaniemy mandat.
Na szczęście dla niefrasobliwych kierowców nie zaczną one działać również w listopadzie - po zakończeniu pierwszego etapu jego budowy. - Pomiar prędkości i rejestratory będą uruchomione pod koniec prac czyli w ostatnim momencie - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek.
Tristar - inteligentny system sterowania ruchem - ma zrewolucjonizować poruszanie się po aglomeracji trójmiejskiej. Jego sercem będzie centralny komputer, połączony z centrami sterowania, który będzie sterować sygnalizacją świetlną i regulować ruch pojazdów komunikacji miejskiej. Nad wszystkim będą czuwały dwa centra dowodzenia - w Gdańsku i Gdyni oraz mały terminal w Sopocie, skąd do głównego komputera będą trafiały dane o np. kończącym się meczu lub koncercie.
Wprowadzenie systemu pozwoli na inteligentne zarządzanie ruchem miejskim Trójmiasta z użyciem najnowszych technologii i zwiększy przepustowość dróg w Gdańsku Sopocie i Gdyni o 20-30 proc. Koszt realizacji tego projektu wynosi około 230 mln zł, z czego 85 proc. ma pochodzić z dotacji UE w ramach programu Infrastruktura i Środowisko. Całość ma być gotowa w połowie 2014 r. Przetarg wygrała firma Qumak-Sekom, która wdroży system za nieco ponad 133 mln zł.
- 11 855 detektorów pojazdów będzie zamontowanych w Trójmieście
- na 334 przystankach będą tablice informujące o kursowaniu komunikacji miejskiej
- 108 kamer będzie obserwowało sytuację na ulicach
- 55 fotorejestratorów "śledzić" będzie przejeżdżających na czerwonym świetle
- 43 fotoradary zamontowane będą przy trójmiejskich drogach
Miejsca
Opinie (155) 5 zablokowanych
-
2012-10-16 20:48
i jak zwykle wałek
znowu wszystko w rodzinie zlecenia przetargi wyjazdy po kamery do Chin, czy w Polsce juz się nie da inaczej???
- 5 0
-
2012-10-16 20:57
No i w piz du
jak mawiał Siara, " 55 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 43 rejestratory przekroczenia prędkości".I to jest najważniejsze.
- 5 0
-
2012-10-16 21:16
znowu nas obłożą daniną (1)
Czasami warto złamać jakiś przepis by usprawnic ruch na skrzyzowaniu. Wiekszośc kierowców potrafi samodzielnie myśleć i nie potrzeba im "inteligentnej maszynki"
55 fotorejestratorów i 43 fotoradary są odpowiedzią na pytanie kto za to zapłaci a "górka" pozostanie w kasie nieudolnej władzy. Jakoś nie potrafię uwierzyć w bezinteresowność włodarzy miasta. Zrobią z nas inwigilowane roboty do napełniania kasy samorządowej i państwowej. Mało im wszystkich coraz wyższych podatków bo zarządzać nimi nie potrafią. Jak żyć Panie Prezydencie? Chciałbym aby jakiś dziennikarz sprawdził ile kosztowały media, podatki gruntowe i wszystkie inne opłacane przez petentów usługi miejskie i porównanał je do najniższej i średniej płacy krajowej w 1998r i teraz.- 8 2
-
2012-10-17 07:03
w jeden dzień, za zebrane punkty, pozabierają połowie mieszkańców prawo jazdy i już korków nie będzie.
- 2 0
-
2012-10-16 21:31
A kiedy pojawią się pierwsze mandaty z tristara?
bo innych skutków raczej nie odczujemy.
- 10 0
-
2012-10-16 21:32
Tristar=Stadion Narodowy w Warszawie
czyli taka sama fuszerka
- 5 0
-
2012-10-16 21:32
Jasne. codziennie widzę tych myślących kierowców. Przejazd na czerwonym, jazda lewym pasem, wymuszanie pierwszeństwa, jazda bez kierunkowskazów, parkowanie gdzie popadnie i tak można wymieniać cały dzień. Zasada jest prosta. Jeździsz jak biały człowiek nie masz się czegoś obawiać, nawet jak tych urządzeń będzie tysiące. Może jak do ludzi dotrze że będzie nieuchronność kary to zmądrzeją
- 2 5
-
2012-10-16 21:45
czy o poślizgu oddania Tristara został powiadomiony kol.Stępa ?
bo jakoś nie zabiera głosu ...
- 0 0
-
2012-10-16 22:10
bo piesi to plebs
jak wyżej
- 0 0
-
2012-10-16 22:37
WSZYSTKO DLA KASY
Tristan to zarobek jakich mało, korki jak były, tak będą, ale o fotoradarach nie było mowy oraz pomiarach prędkości, także wszystko po to aby kierowca zapłacił za owe przedsięwzięcie!!! BRAWO!!!
- 3 0
-
2012-10-16 22:40
Wystartuje z opóźnieniem!
A czy kiedyś coś na czas wystartowało, oprócz fajerwerków pierwszego stycznia? :D
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.