- 1 Były senator PiS trafił do więzienia (225 opinii)
- 2 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (107 opinii)
- 3 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (24 opinie)
- 4 Dostał 5 mandatów naraz (9 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (175 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (54 opinie)
Trolejbusem do Ergo Areny? Gdynia i Sopot rozmawiają o komunikacji
Linia trolejbusowa z Gdyni może sięgać aż do Ergo Areny, czyli na granicę z Gdańskiem. Nie wymagałoby to rozbudowy sieci trakcyjnej, a jedynie kupna takich trolejbusów, które mogłyby pokonywać długie dystanse korzystając ze swoich baterii. Rozmowy już trwają.
O planach przedłużenia trasy gdyńskich trolejbusów, aby dowoziły one pasażerów aż do granicy Sopotu z Gdańskiem, mówi się od dawna. W 2008 roku pomysł był już nawet blisko realizacji, ostatecznie jednak zrezygnowano z niego, gdyż nie udało się uzyskać unijnych pieniędzy na realizację inwestycji.
Teraz jednak temat powrócił, a władze Gdyni i Sopotu wznowiły rozmowy. - Nowy okres aplikacyjny umożliwia ponowne staranie się o dofinansowanie dla tego projektu, dlatego też warto wrócić do tego pomysłu - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.
Więcej szczegółów zdradzają władze Gdyni. - Na dobrą sprawę już teraz dysponujemy trolejbusami, które mogłyby pojechać do Ergo Areny, korzystając z baterii na trasie, gdzie nie ma wybudowanej sieci trakcyjnej. Problemem byłoby jednak stworzenie stałej linii i jeżdżenie na stałe tą trasą. Poza tym, wysyłając trolejbusy do Sopotu, musielibyśmy je zabrać z innych miejsc. Konieczne byłoby więc zwiększenie taboru i to o trolejbusy najnowszej generacji. A, jak wiadomo, im lepsze baterie posiada pojazd, tym jest droższy - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
- Postęp techniczny w tej kwestii jest wyjątkowo szybki. Wszystko zmienia się w mgnieniu oka. W przyszłym roku będziemy testować dwa trolejbusy najnowszej generacji. Testy te pokażą m.in. na ile realne będzie stworzenie stałego połączenia do Ergo Areny - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM w Gdyni.
Poza rozmowami dotyczącymi przedłużenia linii trolejbusowej w okolice hali, władze Sopotu rozmawiają także z urzędnikami z Gdańska na temat... przedłużenia do Sopotu linii tramwajowych.
Nie jest to wbrew pozorom inwestycja z rodzaju science-fiction, gdyż tramwaje między Gdańskiem i Sopotem już jeździły. Tuż po II wojnie światowej, kiedy większość linii tramwajowych w Gdańsku była zniszczona, wybudowano m.in. połączenie między Targiem Węglowym, Wrzeszczem, Oliwą i właśnie Sopotem. Obsługiwała je linia nr 7, a sopocka pętla była zlokalizowana przy ul. Reja
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Tramwaje przestały jeździć do Sopotu w roku 1961. Wiązało się to z uruchomieniem - dziewięć lat wcześniej - linii Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Teraz władze Sopotu chcą uruchomić linię nr 7 na nowo.
- To oczywiście melodia przyszłości. Zanim zaczniemy ten pomysł realizować, będziemy się chcieli zapytać mieszkańców i przeprowadzić konsultacje dotyczące jego zasadności - mówi Jacek Karnowski.
Opinie (172) 3 zablokowane
-
2013-10-04 16:41
Jeśli będą osiągać takie "kosmiczne prędkości" na tych bateriach jak teraz to powodzenia życzę. Na żadne występy nikt nie zdąży.
- 14 6
-
2013-10-04 16:58
metro (3)
Jedynym slusznym rozwiazaniem jest metro
- 5 11
-
2013-10-04 21:06
mamy już metro (1)
Trójmiejskie metro już jest - nazywa się SKM
- 5 0
-
2013-10-04 23:23
chyba musical metro w ergo arena
- 0 0
-
2013-10-07 09:24
Ależ my juz je mamy.
Tylko zakopać nam się go nie chciało.
- 0 0
-
2013-10-04 17:11
Jakbym nie był
takim dziadem bez kasy to bym sobie nalał paliwa do swojego starego okularnika i sam pojechał do Ergo Areny.
- 8 0
-
2013-10-04 17:13
a hala w gdyni , gdynikom nie wystarczy??
- 9 7
-
2013-10-04 17:31
Zbudujcie lepiej jakieś przedszkole
a nie jakieś wyimaginowane, kombinacyjne pomysły jakby nie było nic innego do zrobienia. Za dużo pieniędzy macie? Normalnie druga Szwajcaria. Niedługo z nudów też zaczniecie robić dziury w serze bo nie będzie nic do roboty? Oj przewraca się w głowie...
- 7 9
-
2013-10-04 17:35
Bez sensu. (1)
Albo dajemy trolejbusy z pełną infrastrukturą i siecią trakcyjna do samej Ergo Areny, albo puszczamy zwykły autobus CNG. Po co się bawić w trolejbusy z bateriami. Przecież te baterie tam są tylko na wypadek sytuacji awaryjnej. Takie baterie trzeba wymieniać co kilka lat.
- 24 2
-
2013-10-04 18:20
i płacić za ich wożenie - ciężar i zajęte miejsce
bzdura jedna z tymi bateriami i tyle
- 10 0
-
2013-10-04 17:50
(1)
Niech zrobią trolejbusy do dworca w Rumi
- 8 2
-
2013-10-07 12:03
????
w rumi macie furmanki...a nie, bo mgła konie wydusiła...
- 0 1
-
2013-10-04 18:19
7-mka jeździ do Nowego Portu ale tramwaj do Sopotu to wcale nie głupie (3)
Tramwaj do Sopotu to wcale nie głupi pomysł , tym bardziej że al. Grunwaldzka od Wojska Polskiego to komunikacyjna dziura. Kursują tam tylko autobusy , które często stoją w korkach. Tramwaj tam jadący na pewno by miał pasażerów. Na dobrą sprawę wystarczy tylko położyć szyny i postawić trakcje bo miejsce jest. Na Reja nawet nie trzeba nawet robić pętli , tylko skorzystać z rozwiązania , które ma być na Morenie. Tramwaj zapewnił by też bezpośrednie połączenie z Sopotem z Południowych dzielnic Gdańska ( Chełmu , Łostowic ). Mieszkańcy tych dzielnic mogli by docierać do Sopotu bez przesiadki. Teraz podróż komunikacją z Chełmu do Sopotu to droga przez mękę , dzięki tramwajowi byłoby dużo łatwiej
- 18 0
-
2013-10-04 18:21
i na pewno wygodniej niż tą gdyńską SyfKiłąMogiłą
zlikwidować badziewie i urządzić od nowa, z nowymi ludźmi
- 4 1
-
2013-10-04 23:24
heheh z chełmu do głownego i na skm...ale ty wolisz jechac tramwajem przez jakies 80 minut (1)
powodzenia
- 1 0
-
2013-10-05 08:55
Tylko, że tramwaj to nie samolot. Mało kto jeździ od pętli do pętli.
- 1 0
-
2013-10-04 18:48
karnowski (2)
Kochamy pana panie Karnowski jest pan Wielkim wizjonerem i wspanialym czlowiekiem
- 4 5
-
2013-10-04 18:56
Panie prezydencie tak trzymać !
sopocka karawana idzie dalej
- 2 0
-
2013-10-05 06:05
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam zyje prezydent wizjonej!
- 0 0
-
2013-10-04 18:52
Zasięg to nie wszystko. (3)
Baterie w trolejbusie są przydatne, ale tylko w sensie napędu. Natomiast podróż z klimatyzacją, ogrzewaniem lub ze 100 % frekwencją pasażerów może być już niemożliwa ze względu na zbyt duże obciążenia układu bateryjnego. Tłumy wracające z imprez na Ergo Arenie mogą nie być tym zachwycone.
- 9 2
-
2013-10-04 22:16
Można a nawet trzeba zrobić z klimą i ogrzewaniem (2)
To jest kwestia pojemności baterii i możliwej do pobrania z niej mocy. Z pewnością jest to wykonalne. Przy odpowiednich bateriach nie będzie konieczności skrajnego oszczędzania energii i mocy.
Pozdrawiam serdecznie- 1 0
-
2013-10-05 08:41
im wiecej baterii tym mniej miejsca dla pasazerow
- 5 0
-
2013-10-07 09:27
Jest, i są takie konstrukcje, z tym, że w wypadku autobusów elektrycznych.
W wypadku tratjków bateria jest systemem awaryjnym i nie opłaca się budować inaczej, bo w takim wypadku można już w ogóle z szelek zrezygnować i zrobić autobus.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.