- 1 Były senator PiS trafił do więzienia (221 opinii)
- 2 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (107 opinii)
- 3 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (23 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (175 opinii)
- 5 Dostał 5 mandatów naraz (8 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (52 opinie)
Trolejbusem do Ergo Areny? Gdynia i Sopot rozmawiają o komunikacji
Linia trolejbusowa z Gdyni może sięgać aż do Ergo Areny, czyli na granicę z Gdańskiem. Nie wymagałoby to rozbudowy sieci trakcyjnej, a jedynie kupna takich trolejbusów, które mogłyby pokonywać długie dystanse korzystając ze swoich baterii. Rozmowy już trwają.
O planach przedłużenia trasy gdyńskich trolejbusów, aby dowoziły one pasażerów aż do granicy Sopotu z Gdańskiem, mówi się od dawna. W 2008 roku pomysł był już nawet blisko realizacji, ostatecznie jednak zrezygnowano z niego, gdyż nie udało się uzyskać unijnych pieniędzy na realizację inwestycji.
Teraz jednak temat powrócił, a władze Gdyni i Sopotu wznowiły rozmowy. - Nowy okres aplikacyjny umożliwia ponowne staranie się o dofinansowanie dla tego projektu, dlatego też warto wrócić do tego pomysłu - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.
Więcej szczegółów zdradzają władze Gdyni. - Na dobrą sprawę już teraz dysponujemy trolejbusami, które mogłyby pojechać do Ergo Areny, korzystając z baterii na trasie, gdzie nie ma wybudowanej sieci trakcyjnej. Problemem byłoby jednak stworzenie stałej linii i jeżdżenie na stałe tą trasą. Poza tym, wysyłając trolejbusy do Sopotu, musielibyśmy je zabrać z innych miejsc. Konieczne byłoby więc zwiększenie taboru i to o trolejbusy najnowszej generacji. A, jak wiadomo, im lepsze baterie posiada pojazd, tym jest droższy - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
- Postęp techniczny w tej kwestii jest wyjątkowo szybki. Wszystko zmienia się w mgnieniu oka. W przyszłym roku będziemy testować dwa trolejbusy najnowszej generacji. Testy te pokażą m.in. na ile realne będzie stworzenie stałego połączenia do Ergo Areny - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM w Gdyni.
Poza rozmowami dotyczącymi przedłużenia linii trolejbusowej w okolice hali, władze Sopotu rozmawiają także z urzędnikami z Gdańska na temat... przedłużenia do Sopotu linii tramwajowych.
Nie jest to wbrew pozorom inwestycja z rodzaju science-fiction, gdyż tramwaje między Gdańskiem i Sopotem już jeździły. Tuż po II wojnie światowej, kiedy większość linii tramwajowych w Gdańsku była zniszczona, wybudowano m.in. połączenie między Targiem Węglowym, Wrzeszczem, Oliwą i właśnie Sopotem. Obsługiwała je linia nr 7, a sopocka pętla była zlokalizowana przy ul. Reja .
Tramwaje przestały jeździć do Sopotu w roku 1961. Wiązało się to z uruchomieniem - dziewięć lat wcześniej - linii Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Teraz władze Sopotu chcą uruchomić linię nr 7 na nowo.
- To oczywiście melodia przyszłości. Zanim zaczniemy ten pomysł realizować, będziemy się chcieli zapytać mieszkańców i przeprowadzić konsultacje dotyczące jego zasadności - mówi Jacek Karnowski.
Opinie (172) 3 zablokowane
-
2013-10-04 23:41
pasozyt Sopot znowu kombinuje
dziś "ssie " z Gdyni , jutro będzie podgryzał Gdańsk
- 2 2
-
2013-10-05 00:39
Nie chcemy by śledziobus pod Gdańsk podjeżdżał
jw
- 7 6
-
2013-10-05 00:46
A kim wy śledzie jesteście by jechać po ponad 1000 letnim mieście? (2)
Jeszcze 80 lat temu w waszej wsi krzaki pytały ludzi o drogę, a psy piły wodę członkami.
Zresztą... całe dzisiejsze śledziewo łączine z kaszubami mieszkającymi tam należały do gdańskich cystersów, a teraz należy do waszego Biedronia.- 8 3
-
2013-10-05 00:51
W Gdyni nadal leją ludzi w środku "miasta"?
Tak jak bili pod kotłownią jeszcze niedawno?
- 5 0
-
2013-10-06 02:00
Ty, przesiedleńcu - Twoi przodkowie przyjechali zza Buga czy są pozostałością po okupacji?
- 0 0
-
2013-10-05 08:04
oby tylko temu przedsięwzieciu nie przeszkodzili Panowie Struk i Adamowicz (2)
bo gdy Gdynia występuje o środki unijne, pierwsi ją wykreślają, a ich siła polityczna w PO ma wielką moc.
U nas niedługo będzie jak w woj.mazowieckim, gdzie szansę mają tylko ci i te miasta które są wierni-poddańcze a na dodatek spolegliwe.- 4 2
-
2013-10-05 09:39
tak, tak. Właśnie tak sobie tłumaczcie (1)
nieudacznictwo szczurka
- 1 1
-
2013-10-05 17:03
nieudacznictwo szczurka:))))))))
Jako pierwszy w regionie pozyskiwał największą kasę dla Gdyni, natomiast Gdańsk jak stał się matecznikiem PO i uzyskuje obecnie dzięki układaniem się ze znajomkami i kolesiami czego nawet zresztą nie kryje:))
- 0 0
-
2013-10-05 08:52
tramwaje w sopocie? (1)
Ludzie niec cofajmy sie w rozwoju :D Jedynie trolejbusy, ktore mozna puscic droga zielona :) Nawet skrzyzowanie jest na tyle duze ze spokojnie przejada(kolo neste)
- 0 4
-
2013-10-05 09:17
trudno raczej zbudować linię tramwajową w Sopocie
pamiętaj jednak, że tramwaj to najlepszy i najtańszy sposób transportu miejskiego. Tam gdzie nie ma miesca pod budowę linii tramwajowych, lub gdy nie ma to środków, należy stosować inne środki transportu miejskiego, ale dużo lepszy, tańszy i ekologiczny jest autobus zasilany gazem ziemnym, od trolejbusu
- 2 0
-
2013-10-05 09:49
(1)
Czy inwestowanie w rozbudowę linii tramwajowej lub trolejbusowej, kiedy działa linia SKM, ma sens?
A coz to wogole za pytanie w ankiecie?
SKM ma przystanki co ok. 2km i w sporej odleglosci od wielu interesujacych miejsc, mi.in. od Ergo-Areny.
Do Zabianki daleko, do Wyscigow jeszcze dalej.
Tutaj wogole nie ma mowy o dublowaniu SKM.
Malo tego, juz dawno "trolejbus" powinien byc dociagniety do petli w Oliwie.
Ile lat jeszcze kazecie na to czekac wlodarze?
A czemu trolejbus do Oliwy ?
No bo przeciez nie drogi tramwaj do Klifu w Orlowie, to bylby majatek, no i ktoredy ?- 4 3
-
2013-10-05 20:37
a po co trolejbus, skoro obecnie technika nowoczesnych paliw
pozwala uzyskać ten sam efekt ekologiczny w autobusie. szkoda tylko ze to nadal autobus z jego całymi mankamentami
- 0 0
-
2013-10-05 09:54
gdynska linia trolejbusowa winna laczyc sie z gdanskim tramwajem....
..od dawna, i nie bylaby to zadna konkurencja dla SKM
To zupelnie inny rodzaj komunikacji majacy inny cel i charakter, inna czestotliwosc zatrzyman, wreszcie troche inny przebieg trasy i czasy przejazdu.- 4 0
-
2013-10-05 09:59
Sopot - Miasto Geriatrii i złodziei
W Sopocie pełno jest osób z sanatorów, którzy świetnie się bawią na imprezach nocnych po rehabilitacji. Nie potrafią ustąpić kobiecie w ciąży miejsca w komunikacji a sami start do wolnych miejsc mają lepszy niż Usain Bolt. To przez nich brak jest ścieżek rowerowych a jak są to ograniczenia do 10 km/h lub zakaz jazdy po chodnikach. Tak, więc dla nich jest bezpiecznie mogą się przejść na piechotę, nie potrzebna im żadna komunikacja. Jeszcze jedno Sopot to kurort, w którym pobiera się opłatę klimatyczną a jest bardziej zanieczyszczonym miastem niż Gdańsk czy Gdynia, do tego w większości mieszkań jest grzyb na ścianach. A młodzi jak geriatria mogą cieszyć się z uroku Sopotu na plaży, czyli przyzwyczajać się do piachu heh Czyli Sopot gnije nie warto inwestować
Wstęp na molo w Gdańsku i Gdyni w sezonie jest bezpłatny natomiast w Sopocie trzeba płacić 7 zł. Dla porównania wstęp do Tatrzańskiego Parku Narodowego to 4 zł. Górale mają za darmo natomiast mieszkańcy Gdańska i Gdyni muszą płacić nawet gdy chcą płynąć tramwajem wodnym na mierzeję. Ceny w tym mieście też są z kosmosu jakby się w Euro zarabiało.- 6 1
-
2013-10-05 10:01
Rozwijac, rozwijac PKM, PKA ZTM, ZKM, ZKA, PKT i co tam jeszcze.... (1)
Bynajmniej bedziemy wtedy mieli:
komfort, przyjemnosc, czystosc, schludnosc, lad i porzadek.
Precz z SKM i Jegomoscia Gluchym Gluszkiem....i slepego chyba tez.
Cala Polska jezdzi nowym taborem, a u nas co ?...
mamy SKM - Smierdzaca Kolej Miejska, Syfna Kolej Menelowa, Smutna Kolej (W)iejska,
Straszna Komunikacja Wykanczajaca - po godzinie w tych warunkach rzygac sie chce, przepraszam....
jechalem tydzien temu, to z ostatniej chwili- 2 0
-
2013-10-05 10:41
Tak, Wole trolejbusy i tramwaje, byle nie SKM
Smierdzaca Kolej Menelowa jest najwieksza padaczka kolejowa w całym kraju.
Przynosi ogromny wstyd Trojmiastu i sieje swój padliniasty odor przez wszystkie Miejscowosci, po
których się snuje na swoich zdezelowanych torach, nie mogac się rozbujać powyżej 50-60 km/h.
XXI WIEK !!!!! na Pomorzu.
MAKABRA dookoła, a Gluszek głuchy. Struk, Adamowicz, Szczur, etc. również sa slepi i z tym sie zgadzam...
Taka moderna, ze dalej ludzie będą skakać z pociągu na peron i odwrotnie.
Ku..rw. mac chce się rzec, no bo inaczej nie można.
Kim My jesteśmy, My mieszkancy 3City, żeby nas tak ze smrodliwym gnojem mieszac.
Warszafka, Pyraki, Slunzaki i wielu innych nowym taborem jeździ, a My.......będziemy mieli Kolej
na miare 2050 roku, ....bo tyle maja wytrzymac stuletnie wówczas składy.- 1 0
-
2013-10-05 10:52
moja opinia
SOPOT znów szuka frajerów wo wyłożenia kasy.
Żenada!- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.