• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusem do Ergo Areny? Gdynia i Sopot rozmawiają o komunikacji

Piotr Weltrowski
4 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Czy "trajtki" będą dowozić publiczność z Gdyni do Ergo Areny? Okaże się po przeprowadzonych w przyszłym roku testach. Czy "trajtki" będą dowozić publiczność z Gdyni do Ergo Areny? Okaże się po przeprowadzonych w przyszłym roku testach.

Linia trolejbusowa z Gdyni może sięgać aż do Ergo Areny, czyli na granicę z Gdańskiem. Nie wymagałoby to rozbudowy sieci trakcyjnej, a jedynie kupna takich trolejbusów, które mogłyby pokonywać długie dystanse korzystając ze swoich baterii. Rozmowy już trwają.



Dziś do Ergo Areny najłatwiej dostać się kolejkami SKM. Stworzenie połączenia trolejbusowego pozwoliłoby jednak odciążyć kolejki, które w trakcie imprez odbywających się w hali, przeważnie wypełnione są do ostatniego miejsca. Dziś do Ergo Areny najłatwiej dostać się kolejkami SKM. Stworzenie połączenia trolejbusowego pozwoliłoby jednak odciążyć kolejki, które w trakcie imprez odbywających się w hali, przeważnie wypełnione są do ostatniego miejsca.
O planach przedłużenia trasy gdyńskich trolejbusów, aby dowoziły one pasażerów aż do granicy Sopotu z Gdańskiem, mówi się od dawna. W 2008 roku pomysł był już nawet blisko realizacji, ostatecznie jednak zrezygnowano z niego, gdyż nie udało się uzyskać unijnych pieniędzy na realizację inwestycji.

Teraz jednak temat powrócił, a władze Gdyni i Sopotu wznowiły rozmowy. - Nowy okres aplikacyjny umożliwia ponowne staranie się o dofinansowanie dla tego projektu, dlatego też warto wrócić do tego pomysłu - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.

Więcej szczegółów zdradzają władze Gdyni. - Na dobrą sprawę już teraz dysponujemy trolejbusami, które mogłyby pojechać do Ergo Areny, korzystając z baterii na trasie, gdzie nie ma wybudowanej sieci trakcyjnej. Problemem byłoby jednak stworzenie stałej linii i jeżdżenie na stałe tą trasą. Poza tym, wysyłając trolejbusy do Sopotu, musielibyśmy je zabrać z innych miejsc. Konieczne byłoby więc zwiększenie taboru i to o trolejbusy najnowszej generacji. A, jak wiadomo, im lepsze baterie posiada pojazd, tym jest droższy - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Czy inwestowanie w rozbudowę linii tramwajowej lub trolejbusowej, kiedy działa linia SKM, ma sens?

Aktualne plany rozszerzenia komunikacji trolejbusowej nie przewidują bowiem budowy nowych odcinków sieci trakcyjnej. Alternatywą jest sprowadzenie jeszcze lepszych trolejbusów mogących poruszać się dzięki dwóm napędom, czyli korzystających z sieci trakcyjnej i z baterii.

- Postęp techniczny w tej kwestii jest wyjątkowo szybki. Wszystko zmienia się w mgnieniu oka. W przyszłym roku będziemy testować dwa trolejbusy najnowszej generacji. Testy te pokażą m.in. na ile realne będzie stworzenie stałego połączenia do Ergo Areny - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM w Gdyni.

Poza rozmowami dotyczącymi przedłużenia linii trolejbusowej w okolice hali, władze Sopotu rozmawiają także z urzędnikami z Gdańska na temat... przedłużenia do Sopotu linii tramwajowych.

Nie jest to wbrew pozorom inwestycja z rodzaju science-fiction, gdyż tramwaje między Gdańskiem i Sopotem już jeździły. Tuż po II wojnie światowej, kiedy większość linii tramwajowych w Gdańsku była zniszczona, wybudowano m.in. połączenie między Targiem Węglowym, Wrzeszczem, Oliwą i właśnie Sopotem. Obsługiwała je linia nr 7, a sopocka pętla była zlokalizowana przy ul. Reja zobacz na mapie Gdańska.

Tramwaje przestały jeździć do Sopotu w roku 1961. Wiązało się to z uruchomieniem - dziewięć lat wcześniej - linii Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Teraz władze Sopotu chcą uruchomić linię nr 7 na nowo.

- To oczywiście melodia przyszłości. Zanim zaczniemy ten pomysł realizować, będziemy się chcieli zapytać mieszkańców i przeprowadzić konsultacje dotyczące jego zasadności - mówi Jacek Karnowski.

Opinie (172) 3 zablokowane

  • pasozyt Sopot znowu kombinuje

    dziś "ssie " z Gdyni , jutro będzie podgryzał Gdańsk

    • 2 2

  • Nie chcemy by śledziobus pod Gdańsk podjeżdżał

    jw

    • 7 6

  • A kim wy śledzie jesteście by jechać po ponad 1000 letnim mieście? (2)

    Jeszcze 80 lat temu w waszej wsi krzaki pytały ludzi o drogę, a psy piły wodę członkami.
    Zresztą... całe dzisiejsze śledziewo łączine z kaszubami mieszkającymi tam należały do gdańskich cystersów, a teraz należy do waszego Biedronia.

    • 8 3

    • W Gdyni nadal leją ludzi w środku "miasta"?

      Tak jak bili pod kotłownią jeszcze niedawno?

      • 5 0

    • Ty, przesiedleńcu - Twoi przodkowie przyjechali zza Buga czy są pozostałością po okupacji?

      • 0 0

  • oby tylko temu przedsięwzieciu nie przeszkodzili Panowie Struk i Adamowicz (2)

    bo gdy Gdynia występuje o środki unijne, pierwsi ją wykreślają, a ich siła polityczna w PO ma wielką moc.

    U nas niedługo będzie jak w woj.mazowieckim, gdzie szansę mają tylko ci i te miasta które są wierni-poddańcze a na dodatek spolegliwe.

    • 4 2

    • tak, tak. Właśnie tak sobie tłumaczcie (1)

      nieudacznictwo szczurka

      • 1 1

      • nieudacznictwo szczurka:))))))))

        Jako pierwszy w regionie pozyskiwał największą kasę dla Gdyni, natomiast Gdańsk jak stał się matecznikiem PO i uzyskuje obecnie dzięki układaniem się ze znajomkami i kolesiami czego nawet zresztą nie kryje:))

        • 0 0

  • tramwaje w sopocie? (1)

    Ludzie niec cofajmy sie w rozwoju :D Jedynie trolejbusy, ktore mozna puscic droga zielona :) Nawet skrzyzowanie jest na tyle duze ze spokojnie przejada(kolo neste)

    • 0 4

    • trudno raczej zbudować linię tramwajową w Sopocie

      pamiętaj jednak, że tramwaj to najlepszy i najtańszy sposób transportu miejskiego. Tam gdzie nie ma miesca pod budowę linii tramwajowych, lub gdy nie ma to środków, należy stosować inne środki transportu miejskiego, ale dużo lepszy, tańszy i ekologiczny jest autobus zasilany gazem ziemnym, od trolejbusu

      • 2 0

  • (1)

    Czy inwestowanie w rozbudowę linii tramwajowej lub trolejbusowej, kiedy działa linia SKM, ma sens?
    A coz to wogole za pytanie w ankiecie?

    SKM ma przystanki co ok. 2km i w sporej odleglosci od wielu interesujacych miejsc, mi.in. od Ergo-Areny.
    Do Zabianki daleko, do Wyscigow jeszcze dalej.
    Tutaj wogole nie ma mowy o dublowaniu SKM.

    Malo tego, juz dawno "trolejbus" powinien byc dociagniety do petli w Oliwie.
    Ile lat jeszcze kazecie na to czekac wlodarze?

    A czemu trolejbus do Oliwy ?
    No bo przeciez nie drogi tramwaj do Klifu w Orlowie, to bylby majatek, no i ktoredy ?

    • 4 3

    • a po co trolejbus, skoro obecnie technika nowoczesnych paliw

      pozwala uzyskać ten sam efekt ekologiczny w autobusie. szkoda tylko ze to nadal autobus z jego całymi mankamentami

      • 0 0

  • gdynska linia trolejbusowa winna laczyc sie z gdanskim tramwajem....

    ..od dawna, i nie bylaby to zadna konkurencja dla SKM

    To zupelnie inny rodzaj komunikacji majacy inny cel i charakter, inna czestotliwosc zatrzyman, wreszcie troche inny przebieg trasy i czasy przejazdu.

    • 4 0

  • Sopot - Miasto Geriatrii i złodziei

    W Sopocie pełno jest osób z sanatorów, którzy świetnie się bawią na imprezach nocnych po rehabilitacji. Nie potrafią ustąpić kobiecie w ciąży miejsca w komunikacji a sami start do wolnych miejsc mają lepszy niż Usain Bolt. To przez nich brak jest ścieżek rowerowych a jak są to ograniczenia do 10 km/h lub zakaz jazdy po chodnikach. Tak, więc dla nich jest bezpiecznie mogą się przejść na piechotę, nie potrzebna im żadna komunikacja. Jeszcze jedno Sopot to kurort, w którym pobiera się opłatę klimatyczną a jest bardziej zanieczyszczonym miastem niż Gdańsk czy Gdynia, do tego w większości mieszkań jest grzyb na ścianach. A młodzi jak geriatria mogą cieszyć się z uroku Sopotu na plaży, czyli przyzwyczajać się do piachu heh Czyli Sopot gnije nie warto inwestować

    Wstęp na molo w Gdańsku i Gdyni w sezonie jest bezpłatny natomiast w Sopocie trzeba płacić 7 zł. Dla porównania wstęp do Tatrzańskiego Parku Narodowego to 4 zł. Górale mają za darmo natomiast mieszkańcy Gdańska i Gdyni muszą płacić nawet gdy chcą płynąć tramwajem wodnym na mierzeję. Ceny w tym mieście też są z kosmosu jakby się w Euro zarabiało.

    • 6 1

  • Rozwijac, rozwijac PKM, PKA ZTM, ZKM, ZKA, PKT i co tam jeszcze.... (1)

    Bynajmniej bedziemy wtedy mieli:
    komfort, przyjemnosc, czystosc, schludnosc, lad i porzadek.

    Precz z SKM i Jegomoscia Gluchym Gluszkiem....i slepego chyba tez.
    Cala Polska jezdzi nowym taborem, a u nas co ?...
    mamy SKM - Smierdzaca Kolej Miejska, Syfna Kolej Menelowa, Smutna Kolej (W)iejska,
    Straszna Komunikacja Wykanczajaca - po godzinie w tych warunkach rzygac sie chce, przepraszam....
    jechalem tydzien temu, to z ostatniej chwili

    • 2 0

    • Tak, Wole trolejbusy i tramwaje, byle nie SKM

      Smierdzaca Kolej Menelowa jest najwieksza padaczka kolejowa w całym kraju.
      Przynosi ogromny wstyd Trojmiastu i sieje swój padliniasty odor przez wszystkie Miejscowosci, po
      których się snuje na swoich zdezelowanych torach, nie mogac się rozbujać powyżej 50-60 km/h.
      XXI WIEK !!!!! na Pomorzu.
      MAKABRA dookoła, a Gluszek głuchy. Struk, Adamowicz, Szczur, etc. również sa slepi i z tym sie zgadzam...

      Taka moderna, ze dalej ludzie będą skakać z pociągu na peron i odwrotnie.
      Ku..rw. mac chce się rzec, no bo inaczej nie można.

      Kim My jesteśmy, My mieszkancy 3City, żeby nas tak ze smrodliwym gnojem mieszac.

      Warszafka, Pyraki, Slunzaki i wielu innych nowym taborem jeździ, a My.......będziemy mieli Kolej
      na miare 2050 roku, ....bo tyle maja wytrzymac stuletnie wówczas składy.

      • 1 0

  • moja opinia

    SOPOT znów szuka frajerów wo wyłożenia kasy.
    Żenada!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane