• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusy do Sopotu i Gdańska uzupełnią ofertę SKM

Patryk Szczerba
9 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Jedną z linii obecnie kursujących do Sopotu jest 31. Swój bieg kończy na pętli przy  ul. Reja w Sopocie    . Jedną z linii obecnie kursujących do Sopotu jest 31. Swój bieg kończy na pętli przy  ul. Reja w Sopocie    .

Już nie tylko do Ergo Areny zobacz na mapie Gdańska, ale także dalej do Gdańska mają dojeżdżać z Gdyni trolejbusy. Warunkiem jest porozumienie wszystkich trzech samorządów i pieniądze na zakup nowych pojazdów, których trzeba będzie szukać w unijnej kasie. Czy będą konkurencją dla SKM-ki? Wszystkie strony zapewniają, że jedynie jej uzupełnieniem.



Nowe połączenia nie mają być zagrożeniem dla SKM-ki, która z racji częstotliwości kursów pozostaje głównym przewoźnikiem w Trójmieście. Nowe połączenia nie mają być zagrożeniem dla SKM-ki, która z racji częstotliwości kursów pozostaje głównym przewoźnikiem w Trójmieście.
Pomysł jest prosty i nienowy. Zamiast kosztownej rozbudowy sieci trakcyjnej, pasażerów miałyby wozić trolejbusy korzystające z akumulatorów. Sześć lat temu było już nawet blisko połączenia Gdyni z planowaną wówczas halą na granicy Sopotu i Gdańska. Ostatecznie z pomysłu zrezygnowano, gdyż nie udało się uzyskać unijnych pieniędzy na tę inwestycję.

Idea odżyła kilka miesięcy temu. Nadzieją jest nowy okres finansowania z unijnego budżetu i projekty, które mogą trafić do Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Najbardziej uruchomieniem nowego połączenia zainteresowana jest Gdynia, która coraz chętniej testuje możliwości trolejbusów zasilanych nie tylko trakcją, ale i baterią.

Czy trolejbus do Gdańska jest potrzebny?

- Na dobrą sprawę już teraz dysponujemy trolejbusami, które mogłyby pojechać do Ergo Areny zobacz na mapie Gdańska, korzystając z baterii na tym odcinku trasy, gdzie nie ma sieci trakcyjnej. Problemem byłoby jednak stworzenie stałej linii, która kursowałaby tą trasą - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Póki co po mieście jeżdżą 32 trolejbusy, które dzięki specjalnym akumulatorom gromadzą energię i mogą przejechać bez trakcji do ok. 2 km. To jednak wciąż za mało. Testy kolejnych pojazdów rozpoczną się w wakacje w ramach programu Civitas Dynamo. Dwa trolejbusy wjadą na Molo Południowe bez szelek, ale za to z nową baterią, dzięki której mogą przejechać bez trakcji ok. 5-10 km.

- Taki akumulator można porównać do baterii w telefonie komórkowym. Dwa nowe trolejbusy zostaną wyprodukowane z komponentów autobusów jeżdżących w naszej sieci w Przedsiębiorstwie Komunikacji Trolejbusowej - tłumaczy Marcin GromadzkiZKM Gdynia.

Jeśli testy wypadną pomyślnie, Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej zamówi kolejną transzę tych pojazdów. Koszt jednego to nawet 2 mln zł, więc bez wsparcia unijnego się nie obędzie.

By kursy do Sopotu czy Gdańska mogły być realizowane, potrzebne będzie wsparcie nie tylko Gdyni. W Sopocie, który musiałby dołożyć ok. 5 zł do każdego kilometra przejechanego przez trolejbus po swoich ulicach, nie będzie z tym problemu. Zresztą władze miasta jasno deklarują, iż trolejbus pod Ergo Arenę jest konieczny. Niewykluczone, że pierwsze kursy zostaną zrealizowane na tej trasie w 2015 roku.

Przystanek przy Ergo Arenie nie ma być jednak przystankiem końcowym. Stąd trolejbusy zasilane baterią miałyby jechać ulicą Gospody zobacz na mapie Gdańska i dojeżdżać do skrzyżowania ulic Chłopskiej i Pomorskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pasażerowie mieliby możliwość przesiadki na tramwaj w kierunku Oliwy, Jelitkowa lub centrum.

Władze Gdańska tłumaczą, że są gotowe do rozmów i czekają na oferty ze strony gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej, deklarując, że wstępne koszty przedsięwzięcia, które trzeba byłoby ponieść, nie uszczuplą znacząco budżetu miasta.

W Gdyni na takie deklaracje patrzą z optymizmem.

- Cieszy, że wreszcie mamy szansę zbudować coś wspólnie. To już dużo - deklaruje Marek Stępa.

Planom nowych połączeń trolejbusowych z zaciekawieniem przyglądają się w Szybkiej Kolei Miejskiej. Obaw o konkurencyjność nie ma. Takich nie wywołują zresztą sami samorządowcy, którzy podkreślają, że oferta ma być uzupełnieniem oferowanej przez miejską kolej dla osób korzystających z komunikacji zwłaszcza pomiędzy Sopotem a Gdańskiem.

- Na pewno na początku trzeba byłoby zrobić badania, w jakim stopniu takie połączenie jest opłacalne. Nie wydaje się, żeby była to dla nas bezpośrednia konkurencja, którą jest teraz np. linia S, jeżdżąca wzdłuż torów z Gdyni do Sopotu. Traktujemy te pomysły raczej jako uzupełnienie dotychczasowej siatki połączeń. Trochę szkoda przy okazji, że nie jest możliwe stworzenie węzła komunikacyjnego przy stacji na Żabiance, która jest jednak oddalona od Ergo Areny - wyjaśnia Maciej Lignowski, prezes Szybkiej Kolei Miejskiej.

Miejsca

Opinie (209) 3 zablokowane

  • Niech SKM zacznie myśleć o "dziurze" między peronem a składem (17)

    Wczoraj było o krok od tragedii

    • 288 8

    • przecież człowiek nie przeżył tego kroku... (7)

      więc tragedia się wydarzyła

      • 28 3

      • (6)

        Skąd ta informacja? Bo nie widzę jej w newsie.

        • 5 4

        • (5)

          Jest news na głównej stronie

          • 4 5

          • Jego obrażenia były poważne, ale przeżył i znajduje się teraz pod opieką lekarzy (4)

            Mężczyzna po uwolnieniu przez strażaków został wczoraj przetransportowany do Uniwersytetu Medycznego w Gdańsku śmigłowcem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w stanie ciężkim.

            - Jego obrażenia były poważne, ale przeżył i znajduje się teraz pod opieką lekarzy - informuje kom. Michał Rusak z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

            Czytaj więcej na:

            • 10 1

            • No to gruba kasa sie nalezy za taka tragedie (3)

              • 2 3

              • (2)

                odpowiedzialni do mamra na dlugie lata

                • 2 1

              • Znieść przedawnienie! Odebrać esbekom, sowieckim sługusom i złodziejom majątki! (1)

                Tak samo tutaj - nie do mamra, by podatnik takiego utrzymywał ponad 2 tys miesięcznie, tylko dotkliwa kara finansowa.

                • 1 2

              • komu odebrać? może twoim dziadkom albo rodzicom pracowali w PRL czyli byli sowieckimi sługusami a dziś emeryturki pobierają a zresztą po co polemizować z debilami

                • 0 1

    • bo to byl maly krok dla czlowieka, a wielki dla ludzkosci (2)

      • 7 14

      • ale ty głupi jestś

        • 9 4

      • żadej konkurencji...

        tylko my dwaj..ale to wszystko mało...o! tu ktoś się nieźle urządził.

        • 2 1

    • dziura

      zawsze się bałam tej dziury, a jestem wysoka!! Współczuję niskim osobom i dzieciom, masakra, a mamy 21 wiek!

      • 21 2

    • (2)

      dlaczego od tylu lat nie ma autobusu który jezdziłby z gdyni do gdanska???? czy to takie trudne???????????

      • 13 4

      • Kiedyś jeździł chyba 101 i wiele zakładowych,które zabierały chętnych. (1)

        ..

        • 11 1

        • dawno temu

          jezdzil "A"

          • 6 1

    • ciekawe co na to kierowca bmw

      • 3 3

    • Przed wyborami wszystko obiecam. Wybierzcie mnie.

      Trolejbusy, tramwaje, autobusy elektryczne, gazowe i dobrobyt.

      • 5 3

  • (10)

    Ciekawe jak długo będzie jechać ten trolejbus w godzinach szczytu?

    • 147 9

    • (5)

      Ja chcę skm widzieć w końcu na Witominie

      • 14 4

      • (4)

        Kup lornetke

        • 63 1

        • A po co? (3)

          Przecież to nic nie da - napisał, że chce widzieć trolejbusy na Witominie, a nie z Witomina
          :-)

          • 4 5

          • (1)

            Poprawiasz sam popełniając błędy :P
            SKM, a nie szelkobus :P
            szelkobus w witominie to nie takie wyzwanie jak SKMka

            PS. rzygam tymi trolejbusami, to jest pojazd dla starszych osób, kiedy tam nie wejdę pełno moherów, gdzie oni tak zasuwają dzień w dzień :o
            Wole rowerem w deszczu jak pchać się i wąchać te wszystkie rozkładające się ciała

            • 8 6

            • przemęczenie

              Zbiera swoje żniwo :-)
              Oczywiście, że skm

              • 0 1

          • A skąd wiesz, skąd będzie patrzył? ;)

            • 0 1

    • tyle co bus ;)

      • 2 1

    • Przeczytaj uważnie

      Pojedzie od Ergo Areny, Gospody do Pomorskiej, gdzie będzie można przesiąść do tramwaju. Więc o jakich korkach piszesz?

      • 1 3

    • Właśnie, na gospody w godzinach szczytu, w te korki jeszcze trajtek z gdyni? Uu powodzenia

      • 4 1

    • wprowadzic bus pasy

      • 2 1

  • Po co (15)

    Lepszy byłby autobus z Gdańska do Gdyni.

    • 171 23

    • (2)

      Chcialbym zauważyć, ze to działa w 2 strony. Ten trolejbus nie zostaje tam na zawsze.

      • 6 12

      • To logiczne (1)

        Tylko lepsze rozwiązanie to autobus, nie myślący człowieku.

        • 7 4

        • "Zamiast kosztownej rozbudowy sieci trakcyjnej, pasażerów miałyby wozić trolejbusy korzystające z akumulatorów"

          Jaka różnica?

          • 5 3

    • Nie ma problemu... jak tylko tramwaje będą mogły dojechać do Gdyni.

      • 18 5

    • 171 (3)

      Zapraszam

      • 4 4

      • G (1)

        Zapraszam

        • 1 2

        • G w sezonie i tylko do Oliwy....

          • 4 2

      • 171 tylko z Dąbrowy do Oliwy - to za mało...

        • 8 1

    • Trolejbusy do Rumi! (5)

      Mnóstwo ludzi mieszka w Rumi a pracuje w Gdyni. Jak wygląda połączenie między tymi miastami? Gorzej niż źle.
      SKM - kursy co pół godziny, nie chce się im puszczać składów do końca linii 250, chociaż mają dwie bocznice dla odstawienia taboru w Rumi.

      ZKM - jedyna zadowalająca linia R, pozostałe dwie to pomyłka. Nie ma alternatywnej linii wewnątrz miasta (po ul. Morskiej) dla mieszkańców Cisowy, Chyloni, Leszczynek i Grabówka, którzy muszą się przedzierać przez muł i kałuże, by dotrzeć do ul. Hutniczej!

      Skandal! O Trajtkach do Rumi mówi się już od 2007 roku! Wypuśćcie chociaż coś na wzór wydłużonej linii autobusowej 373 z Grabówka do dworca w Rumi!

      • 18 4

      • (2)

        przecież masz 173 do Chyloni który jeździ z taką częstotliwością na jaką kasę daje Rumia i Kosakowo

        • 2 3

        • A skąd! (1)

          173 jeździ spod dworca w Chyloni do Placu Kaszubskiego przez Rumię, Kazimierz, Kosakowo, Pogórze i Obłuże, przez co ponadprzeciętnie się spóźnia. Wydłużona trasa rodzi też straszną częstotliwość kursowania. To nie jest wystarczające rozwiązanie. To jedna z linii, o której napisałem, że jest pomyłką.

          Potrzebna jest nowa, krótka linia o lepszej częstotliwości kursowania, która zapewni połączenie północnym dzielnicom. Są one bowiem na razie odcięte od komunikacji z Rumią. Jadąc ulicą Hutniczą Linia R oszczędza dużo czasu i to jest świetne rozwiązanie dla południowych dzielnic i Śródmieścia Gdyni. Cierpią na tym jednak sąsiednie z Rumią dzielnice i to należy naprawić.

          A dofinansowanie zawsze można zmienić na podstawie odpowiedniej umowy między miastami.

          Pozdrawiam!

          • 3 2

          • no to pozostaje wam pisać listy do włodarzy Rumi aby wyskrobały trochę grosza na dodatkową linie całodzienną lub jakiś dodatek który pozwoli uzupełnić linię 173 na trasie Rumia-Chylonia(lub Grabówek) a PKSW chętnie obsłuży to bo będzie to linia przetargowa

            • 1 1

      • Budowa trakcji dla Rumi jest chyba aktualnie nieosiągalna finansowo.

        • 2 1

      • Do rumi nię będzie z prostego powodu - za dużo kasy poszło na lotnisko

        Do Gdańska zrobią bo Gdynianie muszą jakoś dojechać do pracy

        • 0 4

    • Zdecydowanie jestem ZA autobusem na trasie Gdańsk-Gdynia !!!!!! Dojeżdżam codziennie do pracy i mam już dosyć SKMki. Poza tym przydałaby im się konkurencja.

      • 12 2

  • Co za bzdury (7)

    takie autobusy zasilane prądem jeżdżą po całym świecie już kilka lat a zacofane miasta muszą je testować brak słów a zresztą podejrzany artykuł . Poscic na próbę autobusy i będzie wiadomo w pare dni czy to się sprawdzi ale widzę ze pan Stepa jest z technika do tylu i będzie testował , śmieszy nie to ..........

    • 55 49

    • To niech cię to nie śmieszy...

      Tylko narzekać od rana, tylko narzekać potrafią, osły jedne.
      Cieszyć się trzeba, że jest jakaś inicjatywa, a nie jęczęć od rana i wchodzić ludziom od rana z takim humorem!

      • 18 12

    • To lepiej wydać lekką ręką 2 mln za sztukę bo gdzieś tam podobny pojazd już ponoć jeździ, u nas też się chyba sprawdzi.
      Po to, żeby Ciebie nie śmieszyło.

      • 1 10

    • W Gdańsku sa tylko uklady dlatego mamy tureckie mercedesy od lat !!Układ z dostawcą mercedesów niedziwi.!! (1)

      dla tego mamy trujace mercedesy bo ekologiczne by sporo kosztowały a by były tańsze trzeba by wybrac niby w przetargu inna firme.A budyń ma układy tylko z mietkiem!!

      • 3 6

      • wazeliniarze budynia minusują:)

        • 2 2

    • poscic? (1)

      Aaa, bo Wielki Post, tak?

      • 5 1

      • No.

        :D:D

        • 0 1

    • Za testowanie oczywistego jest wielka kasa.

      I za opinie testujących jest wielka kasa i granty.

      • 1 1

  • Linia 21 (9)

    Ostatni kurs po 17. W niedziele nie funkcjonuje. Do Gdanska ta linia musialaby jezdzic codziennie od 5 do 23. Inaczej to nie ma sensu.

    • 99 2

    • (1)

      Pewie tak bedzie

      • 7 2

      • nie będzie bo to nie ma ekonomicznego sensu

        • 1 4

    • (2)

      Chodzi o 31 a nie 21...

      • 0 5

      • Gdzie to jest napisane? (1)

        Temat dotyczy trolejbusów kursujących do pętli Reja, czyli 21 oraz 31.

        • 4 1

        • gdyby uzyc troche terenu parku, albo nawet teren makdonalda, mozna by w oliwie zrobic wspolna integrujaca petle trolejbusow i tramwajow... wszyscy skorzystali i zarobili by, nie trzeba by świrować z trajtkami z akumulatorami jak U-bot

          • 2 3

    • (3)

      Na jaki adres mogę napisać e-maila w celu napisania skargi na kierowcę trolejbusu????? Dziś kierowca-burak bardzo brzydko potraktował starszą Panią! Należy mu się przynajmniej kara w postaci braku premii (najlepiej przed świętami). Jestem zbulwersowana!

      • 0 1

      • Musisz albo osobiście przynieść skargę albo wysłac pocztą do ZKM. (2)

        Przez internet się nie liczy.

        • 1 1

        • Trojmiasto.pl - Proszę o zwrócenie uwagi (1)

          Dziś 9.04. ok godz. 14.50 Plan Kaszubski koło hotelu Blick Trolejbus 23. Kierowca-burak bardzo brzydko zwrócił się do starszej Pani, która poprosiła o obniżenie pojazdu. Pani miała około 80 lat i była z zakupami - wyjście z dość wysokiego pojazdu nie jest takie proste. Kierowca stwierdził, że obniża tylko osobom niepełnosprawnym, a ona na taką nie wygląda!!! Jedna osoba pomogła wynieść torbę tej Pani. Gdy pasażerka wychodziła, a właściwie już prawie wyszła to kierowca zaczął lekko obniżać pojazd (chyba trochę późno?!) i zaczął na biedną Panią krzyczeć, aby mu podziękowała. Pani powiedziała, że na to nie zasłużył, za jak się do niej odnosił, to zaczął wrzeszczeć. Co za cymbał! Żałuję, że nie miałam tyle odwagi, aby powiedzieć co o nim myślę, ale mnie wmurowało - miał twarz wariata i nie wiem jak by się to skończyło. Pani powiedziała, że ma pierwszą grupę inwalidzką, a ten kierowca krzyczał, że nie chodzi o lasce to znaczy, że nie jest inwalidką. Zachowywał się strasznie! Jeżdżę prawie 30 lat komunikacją miejską w Gdyni i nie widziałam takiej sytuacji. Widać, że osoba w tym wieku gorzej sobie radzi i wychodzeniem z trolejbusu było dla Pani dość trudne i dość długo trwało. Kierowca mógł mieć około 45 lat - ciemne włosy i buracki wyraz twarzy. Jestem zbulwersowana.

          • 3 3

          • to trzeba wtedy było zareagować...

            a nie teraz przed monitorem się produkować, dobrze, że chociaż ktoś inny pomógł tej kobiecie.

            • 3 1

  • Autobusy elektryczne to przyszłość (12)

    Autobusy elektryczne to przyszłość a tutaj Gdynia lobbuje archaiczny środek transportu jakim jest już niestety trolejbus.

    MZA Warszawa (przewoźnik) zamówiła już pierwszą partię 12 metrowych elektrycznych autobusów, do podobnych rozwiązań przymierza się Kraków.

    W marcu 2014 roku w niemieckim mieście Brunszwik polska firma Solaris dostarczyła autobusy elektryczne itd.

    Trolejbusy niestety to już archaiczny środek transportu, ponieważ wymaga infrastruktury jak gęsta sieć słupów i trakcji, podstacje itd. czego nie muszą mieć autobusy elektryczne.

    Gdynia lobbuje trolejbusy ponieważ posiada m.in. tabor przerobiony z autobusów marki Mercedes z lat 1993-1996 a więc pojazdy wiekowe.

    • 50 60

    • (2)

      Nieprawda. Jak nie ma infrastruktury elektrycznej to tak, autobus elektryczny jest lepszy od spalinowego, nawet od trolejbusu. Ale jak juz jest infrastruktura to trolejbusy sa o wiele lepsze od autobusow, bo nie zachodzi koniecznosc obslugi baterii i ladowania taboru...
      przy istniejacej infrastrukturze trolejbus jest tanszym rozwiazaniem

      • 25 10

      • za utrzymanie tej trakcji elektrycznej to nie trzeba płacić? (1)

        Poczytaj ile Gdynia dopłaca do autobusów a ile do trolejbusów

        • 6 4

        • To już było walkowane nie raz...

          .. a kończyło się na tym że likwidacja trakcji przynosi więcej strat niż jej utrzymywanie . Do tego obecnie Gdynia aby dostać dofinansowanie z UE trolejbusów musiała się zobowiązać ze prze jakiś czas będą one jeździć inaczej Unia by zażądała zwrotu kasy.

          • 1 1

    • Gdzie logika w zdaniu, że Gdynia lobbuje trolejbusy, ponieważ ma stary tabor?

      • 12 7

    • Mój drogi buraczku (2)

      tam, gdzie jest infrastruktura do eksploatacji trolejbusów, tam nie ma potrzeby forsowania bardzo drogiej i nieefektywnej na ten moment technologii autobusów elektrycznych. Co będzie za 10-20 lat? Zobaczymy. Natomiast Gdynia zrobiła rzecz niezwykle modną w dzisiejszych czasach likwidując trolejbusy na rzecz autobusów elektrycznych, pożegnała by się z racjonalnym podejściem do rozwiązywania problemów.

      • 7 9

      • tak tak te baterie to super pomysł jazda 30 km/h z wypiekiem na twarzy dojedzie czy stanie w polu i trzeba holownik wołać

        • 3 1

      • A słyszałeś o autobusach na GAZ?

        • 2 4

    • (...) a więc pojazdy wiekowe. (4)

      Za to Dortmundy to zupełna nówka i szczyt techniki XXI w. d*pek jesteś nie pasażer

      • 13 12

      • o, gdański klub miłośników km w natarciu (1)

        Wstawiajcie negatywy, wstawiajcie,
        Ile lat mają Dortmundy? 20?30? Przy nich przerobione 10 letnie mercedesy to małe miki.

        • 13 4

        • dokladnie wazeliniarze budynia w natarciu!Budyń ise niezgodził kupic autobusów na CNG

          bo ma układy z mietkiem .

          • 2 3

      • te stare byly lepsze (1)

        najfanijesze trojelbusy byly te stare z drzwiami skladanymi i takimi fajnymi kanapami, zima jak wlaczali grzejnik to byla smarzalnia w jego obrabie

        • 2 1

        • Masz na myśli radzieckie "Ziutki"?

          • 1 1

  • czy można zwiększyśc częstotliwość linii 100? (4)

    idzie lato i na pewno przyda się wymieniać jeszcze więcej powietrza dzięki tej linii, bo pasażerów zbytnio nie wozi.

    • 34 4

    • Co ma piernik do wiatraka

      Co ma linia 100 do artykulu o planach Zkm Gdynia?

      • 6 3

    • Zbliża się sezon turystyczny, poczekajmy. Ale ta linia wozi głównie ludzi starczych, często inwalidów, dlatego nawet jeśli jest pustawa to dla tych ludzi bardzo potrzebna.

      • 8 2

    • a co to wgl za linia? (1)

      • 3 1

      • no 100 :P

        • 2 0

  • (5)

    Skm jest do d... trolejbus do gdanska to swietny pomysl!! Tylko niech czesto jezdzi

    • 44 27

    • Tramwaje w całym Trójmieście (3)

      Ja wolałbym tramwaj /na początek/ do Sopotu z możliwością przesiadki w Sopocie na trolejbus, ale trolejbus też dobry pod warunkiem, że będą wspólne na całe Trójmiasto bilety. Bo inaczej gdańszczanie nim jeździć nie będą.

      • 16 3

      • (2)

        Z tramwajem jest o tyle gorzej że jak jeden z nich albo trakcja padnie to reszta stoi. Trolejbusy ten problem nie dotyczy.

        • 1 3

        • (1)

          Tak bywa, coraz rzadziej. Ogólnie za i przeciw to tramwaje są praktyczniejsze i bardziej perspektywiczne. Na świecie w wielu miastach różnych państw rozwija się trakcje tramwajowe (nawet w miastach, gdzie linii tramwajowych nigdy wcześniej nie było), a trolejbusowe (oprócz postsowieckich?) chyba nie - ja nie znam takiego miasta.

          • 5 0

          • a wolisz myć ręce czy zęby?

            co przeszkadza mieć i trajtki, i tramwaje?! jak wiele miast na świecie!

            chyba jedyne miasto gdzie się przesiadałem z polskiego Trollino (trolejbusa Solarisa) do polskiego Urbino (autobusa Solarisa) to Ateny...

            skandal, że żadne miasto w Polsce nie jest tak nasycone tymi polskimi pojazdami najwyższej klasy, a Gdańsk kupuje albo Dortmundy, albo Pesy albo Skanie...

            • 1 0

    • nie do końca troleje stoją w korkach jak samochody skm raczej w korkach nie stoi a ,że trakcja się zrywa no zrywa bo ma 50 lat za to jak skończa remont we wrzeszczu nic nie stoi na oprzeszkodzie by w razie awarii puszczać ruch po torach dalekobieznych

      • 0 0

  • trzeba coś wymyślić, bo skm jest niewydolne (1)

    od 2005roku jeździ się okropnie skm

    • 50 4

    • Już wymyślono

      Jak SKM dalej będzie świadczyło takie usługi, to...w nagrodę dostaną obsługę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Tak śpiewają wiewiórki z ul. Okopowej.

      • 10 0

  • Kolejne przedwyborcze science fictions. (9)

    Jechałem wczoraj 122, ogrzewanie włączone na maksa, wg kierowcy nie daje się wyłączyć. Większość pasażerów to ludzie starsi, wyglądali jak zombie albo karpie wyjęte z wody. Najważniejsze, moim zdaniem, jest to żeby pojazdy były sprawne, jak mają klimę to niech działa, jak ogrzewanie to niech grzeje w zimie itd. itp.

    • 84 4

    • (1)

      Klimatyzacja zarówno chłodzi jak i grzeje, zależnie od potrzeb i temp. odniesienia (otoczenia)

      • 3 7

      • Nie do końca masz rację

        Klima wspomaga ogrzewanie, warunkiem jest temperatura nie mniejsza niż 5 stopni w plusie na zewnątrz. Mam takie ustrojstwo i wiem co piszę.
        Poza tym ja pisałem o tym, że oczekuję w pełni sprawnego pojazdu, mało mnie obchodzi co grzeje, a co chłodzi. Po to są te urządzenia żeby spełniały swoją rolę, bo za to się płaci przy kupnie pojazdu.

        • 9 2

    • Nr pojazdu proszę. (5)

      A nie insynuacje.

      • 3 5

      • Kurs z przystanku ul. Chopina 13:45 (4)

        • 4 0

        • (3)

          o stary. jak autobusy wiecznie nie na czas jezdza to myslisz ze go znajda :D to moze byc albo ten autbus co za wczesnie przyjechal albo ten co sie spoznil :D

          • 3 1

          • Akurat ten był o czasie, tym bardziej, że jeździ co godzinę (2)

            Osobna sprawa to medal Darwina dla tego co mu zmienił trasę, teraz zamiast do dworca PKP we Wrzeszczu nagina do lotniska. Na takiej trasie to powinien posuwać autobus pospieszny. Ten staje na każdym przystanku i z Sopot Chopina do Trawki nż. wlecze się przez godzinę... No i ten żar:-P Wysiadłem na Kamiennym i resztę trasy odbyłem SKM. Pogoda ładna, nic mnie nie goni, w przerwie browarek i miłe okoliczności przyrody, idzie przeżyć. Ale ci staruszkowie prawie ugotowani to skandal!

            • 4 0

            • (1)

              Trzeba było poczekać aż się dogotują i zjeść ich ręce.

              KAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRLLLL

              • 1 1

              • Lama idz do szkoły !

                • 0 0

    • Warbus to dno!

      122 (i 117, 126, 143, 171) obsługuje Warbus Warszawa... tabor Warbusa to chyba jest z jakiegoś odzysku. Siedzenia ala chodziczek babci Jadzi, zawieszenie, którego nie ma... Masakra. ZKM powinien się zastanowić nad zaprzestaniem współpracy z tą niekompetentną firmą.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane