- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (97 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (313 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (63 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (71 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (129 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (110 opinii)
Trzeci tor ma odkorkować Hucisko. Projekt jest, trwają poszukiwania środków
Miasto szuka środków na budowę trzeciego toru dla tramwajów na Hucisku. Dodatkowy prawoskręt, tzw. tor sortujący, ma poprawić przepustowość skrzyżowania i przyspieszyć ruch tramwajów. Jest już gotowa koncepcja przebudowy torowiska.
Ratunkiem może być tylko przebudowa skrzyżowania i budowa trzeciego toru, służącego tramwajom skręcającym spod budynku rady miasta w kierunku urzędu miejskiego.
- Koncepcja przebudowy Huciska, która miałaby usprawnić ruch tramwajowy, została przygotowana przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, w taki sposób, by na jej podstawie przygotować postępowanie przetargowe - wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Podobnie jest pod Zieleniakiem i Operą Bałtycką
Podobny "prawoskręt" dla tramwajów funkcjonuje już nieopodal - pod Zieleniakiem. Tramwaje, jadące tam w kierunku pl. Solidarności, korzystają z wydzielonego toru do jazdy w prawo, a linie kursujące przez Błędnik w kierunku al. Zwycięstwa, jadą po swoim torze na wprost. Analogiczne rozwiązanie zastosowano także przy Operze Bałtyckiej (w kierunku Brzeźna i Wrzeszcza).
I choć koncepcja jest już gotowa, to na razie brakuje środków na jej realizację.
![Autobusy dostaną własny pas na 2-km odcinku al. Grunwaldzkiej](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3672/150x100/3672755__c_139_17_869_609__kr.webp)
- W tej chwili nie mamy zapewnionego finansowania na ten cel. Obecnie monitorowane są programy unijne pod kątem znalezienia zewnętrznego finansowania, dzięki któremu możliwa będzie realizacja tej inwestycji - dodaje Chełmińska.
Co istotne, ewentualna budowa trzeciego toru na Hucisku w żaden negatywny sposób nie wpłynie na ruch samochodowy i nie zwiększy korków w centrum. Tor będzie bowiem przebiegał po obecnej rezerwie i pasie zieleni. Konieczne będzie przesunięcie krawężników, pod uwagę jest też brana wymiana zużytych szyn na łuku między wyjazdem z Nowego Podwala Grodzkiego a Huciskiem.
W 2017 roku urzędnicy byli przeciwni
Na koniec warto dodać, że budowa trzeciego toru na Hucisku była jedną z propozycji naszego czytelnika, już w 2017 roku. Wówczas nie spotkała się ona z przychylnością urzędników, którzy ocenili, że dodatkowy tor nic nie da i w odkorkowaniu ruchu tramwajów bardziej pomogłaby reorganizacja przebiegu niektórych linii przez większe wykorzystanie torowiska na ul. 3 Maja.
Wykolejenia tramwajów w Gdańsku
Miejsca
Opinie (294) 3 zablokowane
-
2024-03-07 13:26
Abcd
Za mało jest sygnalizacji świetlnej :X .założyć więcej świateł etedy z pewnością nie będzie korków
- 3 0
-
2024-03-07 13:53
WIZJA
Plany miasta to wizja zablokowania ruchu samochodowego. Dlaczego linii 12 nie puścić przez 3 Maja. wystarczy naprawić dwie zwrotnice i Hucisko rozplotkowane. Na pewno naprawa zwrotnic jest mniej kosztowna niż inwestycja w budowę trzeciego toru który zabierze część jezdni. Nie bierze się pod uwagę możliwości skrętne tramwajów które i tak już ścierają na zakrętach szyny. Patrząc w przyszłość będą to coraz większe koszty napraw i utrzymania torowisk. Brak ekonomicznego podejścia do działań związanych z polepszaniem komunikacji miejskiej jest marnowaniem pieniędzy.
- 4 0
-
2024-03-07 14:41
Ale jak to trzeci tor?! To przy tramwajach poszerzanie infrastruktury, dodawanie "pasów ruchu" jednak działa na korki (2)
a w przypadku samochodów i ulic nie?!
- 2 3
-
2024-03-07 14:54
działa, ale nie ma miejsca dla kierowczyków.
Proste jak prosty drut.
Samochody nie mieszczą się w małych przestrzeniach pomiędzy budynkami. Trzeba ich przegonić tam gdzie mają więcej miejsca. Ten sam problem jest na całym świecie.- 2 0
-
2024-03-07 16:02
budowa pasów do skrętu dla samochodów doraźnie może poprawia przepustowość skrzyżowań
ale w dłuższej perspektywie zwiększa uzależnienie mieszkańców od samochodów i pogarsza komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych i innych niezmotoryzowanych. Dlatego dobrze zarządzane miasta opracowują i wdrażają programy uwalniania kolejnych ulic i placów miasta od jeżdżących i parkujących samochodów zamiast inwestować w rozbudowę infrastruktury drogowej miasta.
- 0 0
-
2024-03-07 14:46
Absurd
Na niepotrzebne przejścia naziemne w miejscach, gdzie są tunele pieniądze są, a na potrzebną inwestycję pieniędzy nie ma. Naprawdę trzeba na wyborach samorządowych wybrać nowych radnych i prezydenta. Wszyscy obecni do wymiany. W październiku wyborcy się zmobilizowali i władza się zmieniła. Taka sama rewolucja powinna być w Gdańsku.
- 1 2
-
2024-03-07 14:56
Marnowanie pieniędzy
Totalna bzdura która nie rozwiąże problemu, a utrudni wszystkim życie. Wyrzucone w błoto pieniądze, wystarczy uruchomić ulicę 3Maja dla linii 12 i problem z głowy, a koszty prawie żadne.
- 1 2
-
2024-03-07 16:13
Marcin
Wreszcie pochylą się nad Twoją propozycją z przed lat
- 0 2
-
2024-03-07 16:22
Brak pieniędzy.
Wybudujcie jeszcze trzy przejścia koło tunelu najlepiej obok siebie.- 1 1
-
2024-03-07 16:42
dość dobry pomysł jak na to miasto szok ! budować a piniundze sie dodrukują nie martwcie sie... budowac ! (1)
dalej czekamy na basen na ujescisku wiem wiem planujecie ale to juz 30 lat tak se planujecie ! ...a wybory to co ? -PIKUS !
- 2 0
-
2024-03-07 17:26
Na Nautilusa też czekamy a kiedy wreszcie będzie ????
- 1 0
-
2024-03-07 16:54
Natychmiast zarząd komisaryczny dość tej nieudolnej
- 2 0
-
2024-03-07 16:56
3 maja
Dlaczego nie puścić poprostu tramwaju przez 3 Maja? Tam zrobić prawoskret ewentualnie. Ta linia tramwajowa jest prawie nie używana. Marnotrawstwo
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.