• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzeci tor ma odkorkować Hucisko. Projekt jest, trwają poszukiwania środków

Maciej Korolczuk
7 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (294)
Urzędnicy uznali, że nie da się zwiększyć przepustowości Huciska bez dodatkowego toru. Problem w tym, że na razie na jego budowę nie ma środków. Urzędnicy uznali, że nie da się zwiększyć przepustowości Huciska bez dodatkowego toru. Problem w tym, że na razie na jego budowę nie ma środków.

Miasto szuka środków na budowę trzeciego toru dla tramwajów na HuciskuMapka. Dodatkowy prawoskręt, tzw. tor sortujący, ma poprawić przepustowość skrzyżowania i przyspieszyć ruch tramwajów. Jest już gotowa koncepcja przebudowy torowiska.



Trzeci tor na Hucisku:

Skrzyżowanie Huciska z Wałami Jagiellońskimi to jedno z newralgicznych miejsc dla funkcjonowania całej komunikacji miejskiej w Gdańsku. Przy tym jest też najbardziej przeciążonym szlakiem linii tramwajowych, gdzie wyczerpano już możliwości uruchomienia nowych połączeń.

Ratunkiem może być tylko przebudowa skrzyżowania i budowa trzeciego toru, służącego tramwajom skręcającym spod budynku rady miasta w kierunku urzędu miejskiego.

- Koncepcja przebudowy Huciska, która miałaby usprawnić ruch tramwajowy, została przygotowana przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, w taki sposób, by na jej podstawie przygotować postępowanie przetargowe - wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Tor sortujący na Hucisku. Tor sortujący na Hucisku.

Podobnie jest pod Zieleniakiem i Operą Bałtycką



Podobny "prawoskręt" dla tramwajów funkcjonuje już nieopodal - pod Zieleniakiem. Tramwaje, jadące tam w kierunku pl. Solidarności, korzystają z wydzielonego toru do jazdy w prawo, a linie kursujące przez Błędnik w kierunku al. Zwycięstwa, jadą po swoim torze na wprost. Analogiczne rozwiązanie zastosowano także przy Operze Bałtyckiej (w kierunku Brzeźna i Wrzeszcza).

I choć koncepcja jest już gotowa, to na razie brakuje środków na jej realizację.

Autobusy dostaną własny pas na 2-km odcinku al. Grunwaldzkiej Autobusy dostaną własny pas na 2-km odcinku al. Grunwaldzkiej

- W tej chwili nie mamy zapewnionego finansowania na ten cel. Obecnie monitorowane są programy unijne pod kątem znalezienia zewnętrznego finansowania, dzięki któremu możliwa będzie realizacja tej inwestycji - dodaje Chełmińska.
Co istotne, ewentualna budowa trzeciego toru na Hucisku w żaden negatywny sposób nie wpłynie na ruch samochodowy i nie zwiększy korków w centrum. Tor będzie bowiem przebiegał po obecnej rezerwie i pasie zieleni. Konieczne będzie przesunięcie krawężników, pod uwagę jest też brana wymiana zużytych szyn na łuku między wyjazdem z Nowego Podwala Grodzkiego a Huciskiem.

Tor sortujący funkcjonuje m.in. pod Zieleniakiem. Pozwala to na odseparowanie ruchu tramwajów jadących w kierunku pl. Solidarności i pl. Zebrań Ludowych. Tor sortujący funkcjonuje m.in. pod Zieleniakiem. Pozwala to na odseparowanie ruchu tramwajów jadących w kierunku pl. Solidarności i pl. Zebrań Ludowych.

W 2017 roku urzędnicy byli przeciwni



Na koniec warto dodać, że budowa trzeciego toru na Hucisku była jedną z propozycji naszego czytelnika, już w 2017 roku. Wówczas nie spotkała się ona z przychylnością urzędników, którzy ocenili, że dodatkowy tor nic nie da i w odkorkowaniu ruchu tramwajów bardziej pomogłaby reorganizacja przebiegu niektórych linii przez większe wykorzystanie torowiska na ul. 3 Maja.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • (1)

    Parafrazując fajnopolaków nt. korków na drogach, można się pokusić o stwierdzenie, że dodanie toru nic nie da bo za duża jest ilość tramwajów poruszających się na tym odcinku.

    • 0 0

    • to nie jest parafraza...

      to jest fakt...

      • 0 0

  • Jak do tego doszli ??? .... (1)

    Nie wiem.... Może by tak zamiast bezsensownych skrzyżowań i rond i świateł zrobili wiadukty na lostowicach by rozwiązało problem a i na większych skrzyżowaniach też. Zamiast bezsensownych przejść naziemnych windy i przejścia podziemne i już ułatwienie 10 lat temu nie było korków takich jak teraz. Wincyj bloków mniej usprawnienia komunikacyjnego... Gdańsk potrzebuje wincyj betonu !!!!!

    • 1 1

    • Jakie wiadukty na Łostowicach? Chodzi o wiadukty na Chełmie na skrzyżowaniu alei Armii Krajowej z ulicą Łostowicką?

      • 0 0

  • Mieszkaniec

    Niech wybudują linie tramwajawa do Pruszcza Gdańskiego

    • 2 1

  • My chcemy więcej przejść dla pieszych

    nawet co 50m

    • 2 0

  • nie trzeci tor tylko skrzyżowanie o dużo większej średnicy - miejsca jest dosyć

    • 1 0

  • po co?

    po co? więcej tramwajów górą przy dworcu pks. trzeci tor dla tramwajów nic nie zmieni. zmieni coś ograniczenie w ruchu samochodów przez ten obszar, zamiast po jednym człowieku w prawie każdym samochodzie, to min. 3 osoby. ilość aut na drodze w godz. szczytu byłby mniejszy. pomyślcie o bus pasach, bo to ze ktoś chce stać w korku, bo sam wybrał transport autem, to jego problem, ale jazda autobusem na niektórych odcinkach jest trudna, a autobus to ma być sprawny sposób przemieszczania się po mieście, gdyby autobusy sprawnie poruszały się po mieście, to trochę osób przesiadłowy się z aut do autobusów

    • 1 0

  • Kogoś już całkowicie powaliło - zaczyna to przypominać węzeł kolejowy w Tczewie , tylko że to jest w środku miasta !!!!!

    Kompletny odjazd - tylko nos pozostał biały !!!!!!

    • 1 1

  • Zauważam że urzędnikom zaczynaja przeszkadzać ludzie w mieście i chętnie by ich wyrzucili gdzieś byle dalej lub zamknęli .... (1)

    • 1 0

    • dopiero teraz...

      to zauważyłeś?!

      To podstawowa cecha organizmów biurokratycznych, które doskonale sobie radzą bez... petentów.
      Bo słowo klient to im nie tylko przez gardło, ale nawet przez myśl się nie przeciśnie.

      • 0 0

  • Parę dni temu chcieli budować kolej !! To może teraz jednym posunięciem zaczać budowę metra !!!!!

    Po jednym przystanku rocznie i było by metro a nie jakieś buble tramwaje ,majace co drugi dzień awarie do tego wypadkowe

    • 1 1

  • Było nie wydawać na falę i mevo.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane