• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy promy do Karlskrony

(boj)
5 maja 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Przystań promowa w Karlskronie, gdzie cumuje prom armatora Stena Line pływający na trasie Gdynia - Karlskrona - Gdynia. Przystań promowa w Karlskronie, gdzie cumuje prom armatora Stena Line pływający na trasie Gdynia - Karlskrona - Gdynia.
Trzeci prom na linię łącząca Gdynię ze szwedzką Karlskroną od maja wprowadza Stena Line. To odpowiedź firmy na rekordowy wzrost popytu na przewozy pasażerskie i frachtowe w 2007 roku. Nowy statek - Finnarrow, pozwala armatorowi na zwiększenie zdolności przewozowych na linii aż o 60 proc.

- Przez rosnący popyt i stabilny wzrost gospodarczy krajów Europy środkowo-wschodniej niedawno zbliżyliśmy się do osiągnięcia pułapu naszych możliwości przewozowych - mówi Hans Hansson, pełniący obowiązki Dyrektora Linii Gdynia - Karlskrona. - Dzięki wprowadzeniu nowej jednostki zapewnimy naszym pasażerom i klientom frachtowym więcej odejść i większą pojemność promów.

Już w pierwszym kwartale 2007 roku zanotowano nadzwyczajne ożywienie. W porównaniu do ubiegłego roku z linii skorzystało aż o 15 proc. więcej pasażerów, 29 proc. więcej samochodów osobowych i 11 proc. więcej jednostek frachtowych.

Wybudowany w 1996 r. Finnarrow jednorazowo może zabrać 200 pasażerów (188 łóżek w 94 kabinach) oraz ok. 120 jednostek frachtowych ładunku.

Zgodnie z planem z Karlskrony statek wypływa o godz. 14 (w Gdyni jest o godz. 00.30), z kolei z Gdyni o godz. 2 (do Karlskrony wpływa o godz. 12.30). Uzupełnia to rozkład rejsów pozostałych dwóch promów wypływających ok. godz. 9 i 21.

Nowa jednostka pływa pod szwedzką banderą. Prom Finnarrow został wyczarterowany od Finnlines na trzy lata.

- To pierwszy krok na drodze wspierania rozwoju połączenia Gdynia - Karlskrona - mówi Gunnar Blomdahl, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line. - W ciągu tych trzech lat chcemy jeszcze bardziej rozwinąć zdolności przewozowe połączenia oraz wprowadzić na linię nowe promy.

Nowe statki, które w roku 2010 chce wprowadzić Stena Line, to dwa innowacyjne promy - olbrzymy "Superferries" o ładowności 5500 m, powstające właśnie w stoczni Aker. Alternatywnie istnieje możliwość wprowadzenia na linię świeżo przebudowanych promów Stena Britannica oraz Stena Hollandica, które obecnie pływają między Hoek van Holland a Harwich. Każda z wymienionych jednostek ma 240 m długości.
(boj)

Opinie (35)

  • Wspaniale ze ta linia sie rozwija.Polacy coraz wiecej podrozuja.Trzeba tez szwedow zainteresowac Polska.

    • 0 0

  • dania?

    a kiedy polaczenia z dania wznowia????????????

    • 0 0

  • Super

    Zainteresowanie Szwecja wzrasta zwłaszcza w porze sadzenia lasów, zbioru truskawek, itd.

    • 0 0

  • Od rana same dobre wieści.

    To cieszy ogromnie.

    • 0 0

  • Gdansk Nowy Port

    Szwedzi przezywaja szok kulturowy stajac na polskiej ziemi - szaro, brudno, dookola tylko same zapyziale sklepiki monopolowe wokol ktorych same typy z czerwonymi nosami, brak oznakowan jazdy do centrum, itd itd

    • 0 0

  • Gdansk Nowy Port

    Musisz ich poinformować, ze to kibice i mieszkancy przyszłego Baltic Arena

    • 0 0

  • Czy Sylwia Róża...... z Osowej

    jeszcze pracuje na Stenie ? Pomożcie proszę

    • 1 0

  • Kobieta marzenie.Jak one to robia ze tak o siebie dbaja?

    Zadzwon do biura w Gdyni i zapytaj.Napewno jak milo przedstawisz swoja sprawe odpowiedza.No chyba zeby mieli zakaz udzielania informacji poufnych o swoich pracownikach.
    Wtedy pozostaje Ci kupic bilet i poplynac.Jak milo zagadasz do czlonkow zalogi to ktos odpowie.Tam sie wszyscy znaja choc plywaja zmianowo i w roznych zmieniajacych sie skladach,tydzien na tydzien.
    Jezeli to ta ladna blondyneczka to gratuluje gustu.
    Mi podoba sie pani intendent ,w mundurze ,pachnaca najlepszymi perfumami ,usmiechnieta i zawsze mila i pomocna.

    • 0 0

  • szkoda, ze nie ma zadnego bezpośredniego

    połączaenia z Finlandią:-(

    • 0 0

  • jest połączenie lotnicze

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane