• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy warianty drogi, która połączy dwie obwodnice

Krzysztof Koprowski
18 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (185)
W ramach dalszych prac nad przebiegiem nowej drogi brane pod uwagę będą wyłącznie warianty W3 (różowy), W4 (czerwony) i W5 (pomarańczowy). Zrezygnowano z wariantów W1 (niebieski) i W2 (błękitny). W ramach dalszych prac nad przebiegiem nowej drogi brane pod uwagę będą wyłącznie warianty W3 (różowy), W4 (czerwony) i W5 (pomarańczowy). Zrezygnowano z wariantów W1 (niebieski) i W2 (błękitny).

Trzy warianty przedłużenia ul. Słowackiego do Banina i Obwodnicy Metropolitalnej są brane pod uwagę w toku analiz przestrzennych. Najwyżej oceniany wariant (W3) zakłada poprowadzenie drogi na północ od Banina - przez Borowiec. Pozostałe dwa przewidują obejście Banina od południa. Termin budowy drogi pozostaje na razie nieznany.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który wariant prowadzenia drogi jest najlepszy?

O planowanej budowie drogi między obwodnicami: istniejącą Obwodnicą Trójmiasta (zwaną też Zachodnią) oraz budowaną Obwodnicą Metropolitalną Trójmiasta pisaliśmy już w czerwcu ubiegłego roku. W styczniu br. odbyły się spotkania konsultacyjne w tej sprawie, a następnie w kwietniu i maju prowadzono ankietę konsultacyjną.

Po zebraniu wszystkich głosów i opinii Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego wraz z wykonawcą tzw. studium korytarzowego (spółką Databout) wskazali trzy najkorzystniejsze korytarze przestrzenne:
  • Wariant W3 (najwyżej oceniany) - przez osadę Borowiec, z ominięciem najbardziej zurbanizowanej części Banina od północy, do nowego węzła na Obwodnicy Metropolitalnej w Tuchomiu,
  • Wariant W4 - przez Rębiechowo i południową część Banina do budowanego węzła Obwodnicy Metropolitalnej Miszewo,
  • Wariant W5 - tunelem pod terenem portu lotniczego i również przez południową część Banina do węzła Miszewo.



  • Końcowy odcinek ul. Słowackiego, który docelowo będzie przedłużony do Obwodnicy Metropolitalnej.
  • Końcowy odcinek ul. Słowackiego z rezerwą terenu pod ewentualną budowę drugiej jezdni.
  • Wszystkie warianty oznaczają dużą ingerencję w ukształtowane środowisko przyrodnicze. Zdjęcie wykonano z obecnego zakończenia ul. Słowackiego w Gdańsku.

Każdy wariant prowadzenia drogi problematyczny



Wadą wariantu W3 jest obecnie brak uwzględnienia węzła na powstającej Obwodnicy Metropolitalnej, co wymusi w przyszłości jej przebudowę. Ponadto przebieg ten wiąże się z dużą ingerencją w środowisko przyrodnicze (droga przetnie tereny leśne).

Warianty W4 oraz W5 poprowadzone są natomiast na odcinku "banińskim" w bliskiej odległości do zabudowy mieszkaniowej, co z kolei stwarza ryzyko zwiększenia hałasu oraz wymusi przebudowę ukształtowanych już lokalnych powiązań pieszych i drogowych.

Termin realizacji i źródło finansowania nowej drogi nieznane



Dokładny przebieg wpisujący się w wybrany wariant korytarzowy będzie znany na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Na ten moment nie jest znany termin budowy drogi ani źródła finansowania nowej trasy. Gdańsk zarezerwował jednak w swoich granicach administracyjnych w nowym planie zagospodarowania już przestrzeń pod taką drogę.


Miejsca

  • PBPR Gdańsk, Straganiarska 24

Opinie (185) 3 zablokowane

  • (4)

    Banino nie ma kasy na komunikację miejską, przystanek Gdańsk Rębiechowo stoi niewykorzystany jako przesiadkowy, a teraz za grube miliony będziemy budować autostradę do miasta. Logiczne, co nie?

    • 11 12

    • (3)

      Jak niiewykorzystany jak parking codziennie pełen?

      • 10 0

      • Co tam, najlepiej pisać nie sprawdzone głupoty.

        suweren i tak łyknie

        • 2 1

      • (1)

        Miały być linie autobusowe z Banina do przystanku, a na parkingu 90 proc. to ludzie unikający opłat xa postój przy lotnisku. Te auta stoją tam tygodniami, bo za darmo.

        • 2 0

        • Pracownicy lotniska i reszta co chce przyoszczędzić parkują przy radarze, bo stamtąd mają kilometr bliżej.

          • 0 0

  • Najlepiej nic nie robić (2)

    Siedzieć i nic nie robić, a nie, jeszcze ponarzekać jakie to u niemca fajne drogi

    • 15 2

    • W Niemczech zauważono, że infrastruktura drogowa jest niekiedy przewymiarowana (1)

      dlatego niektóre drogi są spisywane z rejestru i przestaje się łożyć na ich konserwację.

      • 0 2

      • Jak będziemy mieć taką infrastrukturę jak w Niemczech

        To może faktycznie będzie trochę przewymiarowana

        • 1 0

  • tylko W3 (1)

    powrót do korzeni, a nie objazd lotniska na około przez ronda i skrzyżowania

    • 14 20

    • W3 wyglada dobrze w Excelu, bo nikt nie doliczył kosztu wybudowania dodatkowego węzła już po oddaniu OMT do ruchu.

      • 9 4

  • (2)

    W3 to lobby Chwaszczyna, bardzo zły wybór

    • 18 7

    • raczej lobby Banina (1)

      które chce jak najbardziej odsunąć drogę od siebie.

      • 6 1

      • Tak

        Tyle osób się tam sprowadziło, że Banino straciło swój wiejski charakter, a teraz chcą, aby wariant W3 był de facto obwodnicą tej miejscowości.

        • 3 1

  • Te warianty to jakaś porażka (2)

    99% ludzi będzie dojeżdżać tamtędy do pracy, a nie na samolot. Po co prowadzić tę trasę pod samym terminalem? Zakorkujecie lotnisko w ten sposób

    • 24 7

    • Dokładnie

      Znów dojazd z Gdańska na lotnisko będzie zajmował 2 godziny, jak za czasów starej ul. Słowackiego

      • 7 1

    • wystarczy zbudować drogę wpiętą w węzeł Owczarnia

      ruch rozłoży się na północ (Oliwa, Sopot) i południe (Wrzeszcz), nie korkując dojazdu do lotniska

      • 2 0

  • Wariant W3 to praktycznie zniszczenie lasu i degradacja resztek zielonych terenów wokół Trójmiasta

    Przecież takie tereny powinny być chronione, a nie rujowane kolejną drogą. Tragedia

    • 22 7

  • Jeżeli termin i finansowanie nie sa znane to znaczy że te drogi nigdy nie powstana , i po co ten artykuł !!!!!!!!!!!!!!! (1)

    • 10 3

    • Nie powstaną i dobrze

      Po co ma być ta droga? Przecież do OMT jest dojazd ulicą Nowatorów.
      Po co to główkowanie i wymyślanie, niszczenie terenów cennych przyrodniczo, tnięcie lasu??

      • 1 0

  • Wariant W3 jest absurdalny

    Nie spełnia wymagań odległości węzłów drogowych między sobą, ingeruje w przyjęte rozwiązania projektowe dopiero co budowanej drogi. Gdzie było miasto na etapie projektowania?!
    Jak dla mnie tylko W5 wchodzi w grę, absolutnie nie dla budowy węzła drogowego tylko dlatego, że urzędnicy przysnęli.

    • 29 11

  • Budować drugi węzeł na ekspresówce 1500 metrów od docelowego? (2)

    Bo na obrzeżach Banina trzeba będzie jakiś chodnik przebudować i kilka ekranów postawić? Bareja.

    • 27 4

    • nie 1500 tylko co najmniej 3000 metrów (1)

      a to już normalna odległość między węzłami na trasie typu obwodnica

      • 1 5

      • Niech będzie nawet 3000m

        Idąc twoim tokiem myślenia to każda wichura przy trasie ma mieć swój węzeł? Nowa obwodnica-metropolitalna przebiega przez Kaszuby, wioski-wichury co by nie było. Ta inwestycja i przedłużenie trasy Słowaka do tej ekspresówki nie są realizowane specjalnie dla mieszkańców wsi Banino i waszego komfortu. To większy projekt.

        • 0 0

  • Czy ktoś tam myśli? (3)

    To ma być obwodnica Banina? Przecież wszyscy jadący w kierunku Miszewa nie pojadą trasą W3, tylko nadal pojadą przez centrum Banina, w ten sposób ruch nigdy się nie zmniejszy.

    • 18 2

    • Co? (2)

      Rozumiesz co piszesz?
      Ludzie jadący od strony Słupska będą mogli sobie wpaść na nowy węzeł i ominąć Banino jadąć do Słowackiego. Tak będą rozjeżdżać Banino ile wlezie.
      Pomyśl zanim napiszesz Lovelasku.

      • 1 2

      • To nie jest inwestycja realizowana specjalnie dla mieszkańców Banina.

        Nazwa tego portalu, również sugeruje, że nie powinieneś się tu udzielać.

        • 2 2

      • A co mnie ludzie od strony Słupska

        Właśnie nie powinni " wpadać na nowy węzeł" i śmigać Słowackiego...
        Ruch od OMT powinien być już umiejętnie spowalniany w kierunku Gdańska. Przecież ten pas terenu pomiędzy OT i OMT będzie stawał się pasem podmiejskim gdzie także należy zmniejszać prędkość.
        I takie założenia powinny przyświecać budowie dróg na tym terenie

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane