- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (223 opinie)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (129 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (225 opinii)
- 6 Szybko odzyskali skradzione auto (65 opinii)
Trzy warianty drogi, która połączy dwie obwodnice
Trzy warianty przedłużenia ul. Słowackiego do Banina i Obwodnicy Metropolitalnej są brane pod uwagę w toku analiz przestrzennych. Najwyżej oceniany wariant (W3) zakłada poprowadzenie drogi na północ od Banina - przez Borowiec. Pozostałe dwa przewidują obejście Banina od południa. Termin budowy drogi pozostaje na razie nieznany.
Po zebraniu wszystkich głosów i opinii Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego wraz z wykonawcą tzw. studium korytarzowego (spółką Databout) wskazali trzy najkorzystniejsze korytarze przestrzenne:
- Wariant W3 (najwyżej oceniany) - przez osadę Borowiec, z ominięciem najbardziej zurbanizowanej części Banina od północy, do nowego węzła na Obwodnicy Metropolitalnej w Tuchomiu,
- Wariant W4 - przez Rębiechowo i południową część Banina do budowanego węzła Obwodnicy Metropolitalnej Miszewo,
- Wariant W5 - tunelem pod terenem portu lotniczego i również przez południową część Banina do węzła Miszewo.
Każdy wariant prowadzenia drogi problematyczny
Wadą wariantu W3 jest obecnie brak uwzględnienia węzła na powstającej Obwodnicy Metropolitalnej, co wymusi w przyszłości jej przebudowę. Ponadto przebieg ten wiąże się z dużą ingerencją w środowisko przyrodnicze (droga przetnie tereny leśne).
Warianty W4 oraz W5 poprowadzone są natomiast na odcinku "banińskim" w bliskiej odległości do zabudowy mieszkaniowej, co z kolei stwarza ryzyko zwiększenia hałasu oraz wymusi przebudowę ukształtowanych już lokalnych powiązań pieszych i drogowych.
Termin realizacji i źródło finansowania nowej drogi nieznane
Dokładny przebieg wpisujący się w wybrany wariant korytarzowy będzie znany na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Na ten moment nie jest znany termin budowy drogi ani źródła finansowania nowej trasy. Gdańsk zarezerwował jednak w swoich granicach administracyjnych w nowym planie zagospodarowania już przestrzeń pod taką drogę.
Miejsca
Opinie (185) 3 zablokowane
-
2023-07-18 11:37
(4)
Banino nie ma kasy na komunikację miejską, przystanek Gdańsk Rębiechowo stoi niewykorzystany jako przesiadkowy, a teraz za grube miliony będziemy budować autostradę do miasta. Logiczne, co nie?
- 11 12
-
2023-07-18 12:01
(3)
Jak niiewykorzystany jak parking codziennie pełen?
- 10 0
-
2023-07-18 13:26
Co tam, najlepiej pisać nie sprawdzone głupoty.
suweren i tak łyknie
- 2 1
-
2023-07-18 14:55
(1)
Miały być linie autobusowe z Banina do przystanku, a na parkingu 90 proc. to ludzie unikający opłat xa postój przy lotnisku. Te auta stoją tam tygodniami, bo za darmo.
- 2 0
-
2023-07-19 07:56
Pracownicy lotniska i reszta co chce przyoszczędzić parkują przy radarze, bo stamtąd mają kilometr bliżej.
- 0 0
-
2023-07-18 11:45
Najlepiej nic nie robić (2)
Siedzieć i nic nie robić, a nie, jeszcze ponarzekać jakie to u niemca fajne drogi
- 15 2
-
2023-07-18 12:42
W Niemczech zauważono, że infrastruktura drogowa jest niekiedy przewymiarowana (1)
dlatego niektóre drogi są spisywane z rejestru i przestaje się łożyć na ich konserwację.
- 0 2
-
2023-07-18 15:29
Jak będziemy mieć taką infrastrukturę jak w Niemczech
To może faktycznie będzie trochę przewymiarowana
- 1 0
-
2023-07-18 11:55
tylko W3 (1)
powrót do korzeni, a nie objazd lotniska na około przez ronda i skrzyżowania
- 14 20
-
2023-07-18 12:02
W3 wyglada dobrze w Excelu, bo nikt nie doliczył kosztu wybudowania dodatkowego węzła już po oddaniu OMT do ruchu.
- 9 4
-
2023-07-18 12:03
(2)
W3 to lobby Chwaszczyna, bardzo zły wybór
- 18 7
-
2023-07-18 13:22
raczej lobby Banina (1)
które chce jak najbardziej odsunąć drogę od siebie.
- 6 1
-
2023-07-18 13:24
Tak
Tyle osób się tam sprowadziło, że Banino straciło swój wiejski charakter, a teraz chcą, aby wariant W3 był de facto obwodnicą tej miejscowości.
- 3 1
-
2023-07-18 12:05
Te warianty to jakaś porażka (2)
99% ludzi będzie dojeżdżać tamtędy do pracy, a nie na samolot. Po co prowadzić tę trasę pod samym terminalem? Zakorkujecie lotnisko w ten sposób
- 24 7
-
2023-07-18 12:30
Dokładnie
Znów dojazd z Gdańska na lotnisko będzie zajmował 2 godziny, jak za czasów starej ul. Słowackiego
- 7 1
-
2023-07-18 21:02
wystarczy zbudować drogę wpiętą w węzeł Owczarnia
ruch rozłoży się na północ (Oliwa, Sopot) i południe (Wrzeszcz), nie korkując dojazdu do lotniska
- 2 0
-
2023-07-18 12:08
Wariant W3 to praktycznie zniszczenie lasu i degradacja resztek zielonych terenów wokół Trójmiasta
Przecież takie tereny powinny być chronione, a nie rujowane kolejną drogą. Tragedia
- 22 7
-
2023-07-18 12:10
Jeżeli termin i finansowanie nie sa znane to znaczy że te drogi nigdy nie powstana , i po co ten artykuł !!!!!!!!!!!!!!! (1)
- 10 3
-
2023-07-18 15:56
Nie powstaną i dobrze
Po co ma być ta droga? Przecież do OMT jest dojazd ulicą Nowatorów.
Po co to główkowanie i wymyślanie, niszczenie terenów cennych przyrodniczo, tnięcie lasu??- 1 0
-
2023-07-18 12:15
Wariant W3 jest absurdalny
Nie spełnia wymagań odległości węzłów drogowych między sobą, ingeruje w przyjęte rozwiązania projektowe dopiero co budowanej drogi. Gdzie było miasto na etapie projektowania?!
Jak dla mnie tylko W5 wchodzi w grę, absolutnie nie dla budowy węzła drogowego tylko dlatego, że urzędnicy przysnęli.- 29 11
-
2023-07-18 12:18
Budować drugi węzeł na ekspresówce 1500 metrów od docelowego? (2)
Bo na obrzeżach Banina trzeba będzie jakiś chodnik przebudować i kilka ekranów postawić? Bareja.
- 27 4
-
2023-07-18 12:44
nie 1500 tylko co najmniej 3000 metrów (1)
a to już normalna odległość między węzłami na trasie typu obwodnica
- 1 5
-
2023-07-18 19:54
Niech będzie nawet 3000m
Idąc twoim tokiem myślenia to każda wichura przy trasie ma mieć swój węzeł? Nowa obwodnica-metropolitalna przebiega przez Kaszuby, wioski-wichury co by nie było. Ta inwestycja i przedłużenie trasy Słowaka do tej ekspresówki nie są realizowane specjalnie dla mieszkańców wsi Banino i waszego komfortu. To większy projekt.
- 0 0
-
2023-07-18 12:29
Czy ktoś tam myśli? (3)
To ma być obwodnica Banina? Przecież wszyscy jadący w kierunku Miszewa nie pojadą trasą W3, tylko nadal pojadą przez centrum Banina, w ten sposób ruch nigdy się nie zmniejszy.
- 18 2
-
2023-07-18 13:02
Co? (2)
Rozumiesz co piszesz?
Ludzie jadący od strony Słupska będą mogli sobie wpaść na nowy węzeł i ominąć Banino jadąć do Słowackiego. Tak będą rozjeżdżać Banino ile wlezie.
Pomyśl zanim napiszesz Lovelasku.- 1 2
-
2023-07-18 14:49
To nie jest inwestycja realizowana specjalnie dla mieszkańców Banina.
Nazwa tego portalu, również sugeruje, że nie powinieneś się tu udzielać.
- 2 2
-
2023-07-18 16:04
A co mnie ludzie od strony Słupska
Właśnie nie powinni " wpadać na nowy węzeł" i śmigać Słowackiego...
Ruch od OMT powinien być już umiejętnie spowalniany w kierunku Gdańska. Przecież ten pas terenu pomiędzy OT i OMT będzie stawał się pasem podmiejskim gdzie także należy zmniejszać prędkość.
I takie założenia powinny przyświecać budowie dróg na tym terenie- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.