- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (207 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (127 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (223 opinie)
- 6 Szybko odzyskali skradzione auto (65 opinii)
Trzy warianty drogi, która połączy dwie obwodnice
Trzy warianty przedłużenia ul. Słowackiego do Banina i Obwodnicy Metropolitalnej są brane pod uwagę w toku analiz przestrzennych. Najwyżej oceniany wariant (W3) zakłada poprowadzenie drogi na północ od Banina - przez Borowiec. Pozostałe dwa przewidują obejście Banina od południa. Termin budowy drogi pozostaje na razie nieznany.
Po zebraniu wszystkich głosów i opinii Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego wraz z wykonawcą tzw. studium korytarzowego (spółką Databout) wskazali trzy najkorzystniejsze korytarze przestrzenne:
- Wariant W3 (najwyżej oceniany) - przez osadę Borowiec, z ominięciem najbardziej zurbanizowanej części Banina od północy, do nowego węzła na Obwodnicy Metropolitalnej w Tuchomiu,
- Wariant W4 - przez Rębiechowo i południową część Banina do budowanego węzła Obwodnicy Metropolitalnej Miszewo,
- Wariant W5 - tunelem pod terenem portu lotniczego i również przez południową część Banina do węzła Miszewo.
Każdy wariant prowadzenia drogi problematyczny
Wadą wariantu W3 jest obecnie brak uwzględnienia węzła na powstającej Obwodnicy Metropolitalnej, co wymusi w przyszłości jej przebudowę. Ponadto przebieg ten wiąże się z dużą ingerencją w środowisko przyrodnicze (droga przetnie tereny leśne).
Warianty W4 oraz W5 poprowadzone są natomiast na odcinku "banińskim" w bliskiej odległości do zabudowy mieszkaniowej, co z kolei stwarza ryzyko zwiększenia hałasu oraz wymusi przebudowę ukształtowanych już lokalnych powiązań pieszych i drogowych.
Termin realizacji i źródło finansowania nowej drogi nieznane
Dokładny przebieg wpisujący się w wybrany wariant korytarzowy będzie znany na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Na ten moment nie jest znany termin budowy drogi ani źródła finansowania nowej trasy. Gdańsk zarezerwował jednak w swoich granicach administracyjnych w nowym planie zagospodarowania już przestrzeń pod taką drogę.
Miejsca
Opinie (185) 3 zablokowane
-
2023-07-18 12:33
W3 najgorszy wariant
Czy naprawdę musimy niszczyć aż tyle przyrody?
Opamiętajcie się ludzie, bo niedługo już nic nie zostanie z naszych pięknych okolic- 17 11
-
2023-07-18 12:36
Polityka pro samochodowa:
Zabetonować kolejne tereny, żeby dało się dojechać do terenów jeszcze nie zabetonowanych. To się nazywa rozwój w tym kraju.
- 10 8
-
2023-07-18 12:51
blokada dojazdu do lotniska
Do czasu podróży samolotem trzeba będzie doliczyć dodatkowo 2 godz. w korku...
- 7 5
-
2023-07-18 12:56
W3! (1)
Zdecydowanie! Wariant najtańśzy, najszybszy, pozwalający odciążyć również Osową, Klukowo, Barniewice... tylko w3!
- 10 23
-
2023-07-18 13:59
Z taniością to nie ma pewności
Nie wiemy ile kosztuje zbudowanie nowego węzła.
- 3 2
-
2023-07-18 12:59
Powinny się łączyć przy siedzibie wojewody, co za polityczny potencjal
- 4 2
-
2023-07-18 13:02
Szkoda że nie przeanalizowano wariantu na południe od Lotniska w ciągu ulic Budowlanych-Nowatorów (1)
Zgodzę się, że wydłużenie Słowackiego to paraliż lotniska, dlatego szkoda, że nie przeanalizowano innej opcji - w ciągu ulic Budowlanych-Nowatorów. Z pewnością zyska PKM-ka, ale wtedy musiała by jeździć całą dobę.
- 7 7
-
2023-07-18 13:03
Durny pomysł. Będzie ładnie zroviona Kartuska - wystarczy.
- 1 0
-
2023-07-18 13:04
Nie Pod Moim Oknem (1)
NPMO - podstawowa zasada planowania przestrzennego i wszelkich protestów społecznych.
Potrzeba drogi ale NPMO
Potrzeba placu zabaw ale NPMO
Potrzeba cmentarza ale NPMO
Potrzeba szkoły ale NPMO
...- 18 1
-
2023-07-18 13:26
"Między Bugiem, Odrom, Nysom najważniejsze my som"
- 2 1
-
2023-07-18 13:15
Najlepsze (3)
jest to z tej całej obwodnicy metropolitalnej że z Karwin jak się wyjeżdża na obwodnicę w stronę Gdańska jest dramat zapchane do granic właściwie się stoi w miejscu. Ciekawa rzecz bo takiego zapchania nie było przed remontem może jak były wypadki teraz to jest na porządku dziennym.
Jak to wszystko jest planowane logistycznie jest to zagadką.- 5 1
-
2023-07-18 15:26
Bo ten kto projektował węzeł Wielki Kack
Zasługuje na 15 lat w kryminale.
- 3 0
-
2023-07-18 15:29
Jak masz wpiętą drugą ekspresówkę to jak ma być? (1)
- 3 1
-
2023-07-19 06:58
Bo wiadomo że u drogowców 2+2=2
- 0 0
-
2023-07-18 13:17
i znowu droga przez las
co za d**il o takim rozwiązaniu pomyślał? pozbawia się tym samym mieszkańców jedynego miejsca rekreacji i wypoczynku.
- 13 5
-
2023-07-18 13:18
najlepszy jest wariant, który ograniczy napływ kaszebszci do miasta. Oni tylko korkują i co najgorsze (1)
przywożą ze sobą oprócz kaszebszci mentalności jeszcze kompletny brak umiejętności za kierownicą, ale myślą, że są cwani.
- 11 9
-
2023-07-18 15:48
Rasizm
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.