• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy warianty drogi, która połączy dwie obwodnice

Krzysztof Koprowski
18 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (185)
W ramach dalszych prac nad przebiegiem nowej drogi brane pod uwagę będą wyłącznie warianty W3 (różowy), W4 (czerwony) i W5 (pomarańczowy). Zrezygnowano z wariantów W1 (niebieski) i W2 (błękitny). W ramach dalszych prac nad przebiegiem nowej drogi brane pod uwagę będą wyłącznie warianty W3 (różowy), W4 (czerwony) i W5 (pomarańczowy). Zrezygnowano z wariantów W1 (niebieski) i W2 (błękitny).

Trzy warianty przedłużenia ul. Słowackiego do Banina i Obwodnicy Metropolitalnej są brane pod uwagę w toku analiz przestrzennych. Najwyżej oceniany wariant (W3) zakłada poprowadzenie drogi na północ od Banina - przez Borowiec. Pozostałe dwa przewidują obejście Banina od południa. Termin budowy drogi pozostaje na razie nieznany.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który wariant prowadzenia drogi jest najlepszy?

O planowanej budowie drogi między obwodnicami: istniejącą Obwodnicą Trójmiasta (zwaną też Zachodnią) oraz budowaną Obwodnicą Metropolitalną Trójmiasta pisaliśmy już w czerwcu ubiegłego roku. W styczniu br. odbyły się spotkania konsultacyjne w tej sprawie, a następnie w kwietniu i maju prowadzono ankietę konsultacyjną.

Po zebraniu wszystkich głosów i opinii Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego wraz z wykonawcą tzw. studium korytarzowego (spółką Databout) wskazali trzy najkorzystniejsze korytarze przestrzenne:
  • Wariant W3 (najwyżej oceniany) - przez osadę Borowiec, z ominięciem najbardziej zurbanizowanej części Banina od północy, do nowego węzła na Obwodnicy Metropolitalnej w Tuchomiu,
  • Wariant W4 - przez Rębiechowo i południową część Banina do budowanego węzła Obwodnicy Metropolitalnej Miszewo,
  • Wariant W5 - tunelem pod terenem portu lotniczego i również przez południową część Banina do węzła Miszewo.



  • Końcowy odcinek ul. Słowackiego, który docelowo będzie przedłużony do Obwodnicy Metropolitalnej.
  • Końcowy odcinek ul. Słowackiego z rezerwą terenu pod ewentualną budowę drugiej jezdni.
  • Wszystkie warianty oznaczają dużą ingerencję w ukształtowane środowisko przyrodnicze. Zdjęcie wykonano z obecnego zakończenia ul. Słowackiego w Gdańsku.

Każdy wariant prowadzenia drogi problematyczny



Wadą wariantu W3 jest obecnie brak uwzględnienia węzła na powstającej Obwodnicy Metropolitalnej, co wymusi w przyszłości jej przebudowę. Ponadto przebieg ten wiąże się z dużą ingerencją w środowisko przyrodnicze (droga przetnie tereny leśne).

Warianty W4 oraz W5 poprowadzone są natomiast na odcinku "banińskim" w bliskiej odległości do zabudowy mieszkaniowej, co z kolei stwarza ryzyko zwiększenia hałasu oraz wymusi przebudowę ukształtowanych już lokalnych powiązań pieszych i drogowych.

Termin realizacji i źródło finansowania nowej drogi nieznane



Dokładny przebieg wpisujący się w wybrany wariant korytarzowy będzie znany na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Na ten moment nie jest znany termin budowy drogi ani źródła finansowania nowej trasy. Gdańsk zarezerwował jednak w swoich granicach administracyjnych w nowym planie zagospodarowania już przestrzeń pod taką drogę.


Miejsca

  • PBPR Gdańsk, Straganiarska 24

Opinie (185) 3 zablokowane

  • W3 najgorszy wariant

    Czy naprawdę musimy niszczyć aż tyle przyrody?
    Opamiętajcie się ludzie, bo niedługo już nic nie zostanie z naszych pięknych okolic

    • 17 11

  • Polityka pro samochodowa:

    Zabetonować kolejne tereny, żeby dało się dojechać do terenów jeszcze nie zabetonowanych. To się nazywa rozwój w tym kraju.

    • 10 8

  • blokada dojazdu do lotniska

    Do czasu podróży samolotem trzeba będzie doliczyć dodatkowo 2 godz. w korku...

    • 7 5

  • W3! (1)

    Zdecydowanie! Wariant najtańśzy, najszybszy, pozwalający odciążyć również Osową, Klukowo, Barniewice... tylko w3!

    • 10 23

    • Z taniością to nie ma pewności

      Nie wiemy ile kosztuje zbudowanie nowego węzła.

      • 3 2

  • Powinny się łączyć przy siedzibie wojewody, co za polityczny potencjal

    • 4 2

  • Szkoda że nie przeanalizowano wariantu na południe od Lotniska w ciągu ulic Budowlanych-Nowatorów (1)

    Zgodzę się, że wydłużenie Słowackiego to paraliż lotniska, dlatego szkoda, że nie przeanalizowano innej opcji - w ciągu ulic Budowlanych-Nowatorów. Z pewnością zyska PKM-ka, ale wtedy musiała by jeździć całą dobę.

    • 7 7

    • Durny pomysł. Będzie ładnie zroviona Kartuska - wystarczy.

      • 1 0

  • Nie Pod Moim Oknem (1)

    NPMO - podstawowa zasada planowania przestrzennego i wszelkich protestów społecznych.
    Potrzeba drogi ale NPMO
    Potrzeba placu zabaw ale NPMO
    Potrzeba cmentarza ale NPMO
    Potrzeba szkoły ale NPMO
    ...

    • 18 1

    • "Między Bugiem, Odrom, Nysom najważniejsze my som"

      • 2 1

  • Najlepsze (3)

    jest to z tej całej obwodnicy metropolitalnej że z Karwin jak się wyjeżdża na obwodnicę w stronę Gdańska jest dramat zapchane do granic właściwie się stoi w miejscu. Ciekawa rzecz bo takiego zapchania nie było przed remontem może jak były wypadki teraz to jest na porządku dziennym.
    Jak to wszystko jest planowane logistycznie jest to zagadką.

    • 5 1

    • Bo ten kto projektował węzeł Wielki Kack

      Zasługuje na 15 lat w kryminale.

      • 3 0

    • Jak masz wpiętą drugą ekspresówkę to jak ma być? (1)

      • 3 1

      • Bo wiadomo że u drogowców 2+2=2

        • 0 0

  • i znowu droga przez las

    co za d**il o takim rozwiązaniu pomyślał? pozbawia się tym samym mieszkańców jedynego miejsca rekreacji i wypoczynku.

    • 13 5

  • najlepszy jest wariant, który ograniczy napływ kaszebszci do miasta. Oni tylko korkują i co najgorsze (1)

    przywożą ze sobą oprócz kaszebszci mentalności jeszcze kompletny brak umiejętności za kierownicą, ale myślą, że są cwani.

    • 11 9

    • Rasizm

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane