- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (215 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (129 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (223 opinie)
- 6 Szybko odzyskali skradzione auto (65 opinii)
Trzy warianty drogi, która połączy dwie obwodnice
Trzy warianty przedłużenia ul. Słowackiego do Banina i Obwodnicy Metropolitalnej są brane pod uwagę w toku analiz przestrzennych. Najwyżej oceniany wariant (W3) zakłada poprowadzenie drogi na północ od Banina - przez Borowiec. Pozostałe dwa przewidują obejście Banina od południa. Termin budowy drogi pozostaje na razie nieznany.
Po zebraniu wszystkich głosów i opinii Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego wraz z wykonawcą tzw. studium korytarzowego (spółką Databout) wskazali trzy najkorzystniejsze korytarze przestrzenne:
- Wariant W3 (najwyżej oceniany) - przez osadę Borowiec, z ominięciem najbardziej zurbanizowanej części Banina od północy, do nowego węzła na Obwodnicy Metropolitalnej w Tuchomiu,
- Wariant W4 - przez Rębiechowo i południową część Banina do budowanego węzła Obwodnicy Metropolitalnej Miszewo,
- Wariant W5 - tunelem pod terenem portu lotniczego i również przez południową część Banina do węzła Miszewo.
Każdy wariant prowadzenia drogi problematyczny
Wadą wariantu W3 jest obecnie brak uwzględnienia węzła na powstającej Obwodnicy Metropolitalnej, co wymusi w przyszłości jej przebudowę. Ponadto przebieg ten wiąże się z dużą ingerencją w środowisko przyrodnicze (droga przetnie tereny leśne).
Warianty W4 oraz W5 poprowadzone są natomiast na odcinku "banińskim" w bliskiej odległości do zabudowy mieszkaniowej, co z kolei stwarza ryzyko zwiększenia hałasu oraz wymusi przebudowę ukształtowanych już lokalnych powiązań pieszych i drogowych.
Termin realizacji i źródło finansowania nowej drogi nieznane
Dokładny przebieg wpisujący się w wybrany wariant korytarzowy będzie znany na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Na ten moment nie jest znany termin budowy drogi ani źródła finansowania nowej trasy. Gdańsk zarezerwował jednak w swoich granicach administracyjnych w nowym planie zagospodarowania już przestrzeń pod taką drogę.
Miejsca
Opinie (185) 3 zablokowane
-
2023-07-18 18:39
Dokończyć Słowackiego w drugą stronę
Niech się nasze Władze zabiorą lepiej za dokończenie Słowackiego w drugą stronę. Wszak już na Euro 2012 planowano przedłużenie jej obok ETC w kierunku Hallera i dalej połączenie z drogą Zieloną lub do tunelu. To jedna sprawa. Drugą ważna decyzja to poszerzenie Obwodnicy Trójmiasta o dodatkowy pas ruchu dla Tirów, bo obecnie niema dnia bez zakorkowania tej drogi, Mijają lata. zmieniło się już paru dyrektorów GDDKiA w Oliwie a tu dalej kicha. Nic nie da budowa obejścia obok Żukowa i dalej do Lęborka , bo Tiry jak jeżdżą do portu tak dalej będą jeździły Obwodnicą. Już 30 lat temu mówiłem o tym nieżyjącemu dyrektorowi GDDKiA w Oliwie i nici z planów. Ten nowy młody też nic nic wskóra, bo ma za mało pieniędzy i nie tylko.....................
- 3 0
-
2023-07-18 18:58
Co to za mapka? Może chociaż nazwy miejscowości?
- 1 0
-
2023-07-18 20:04
Tylko W3
- 3 5
-
2023-07-18 20:40
Na początek wystarczy zrobić ten kawałek starej Słowackiego koło lotniska.
- 2 1
-
2023-07-19 08:42
eh tyle asfaltu, wyciętych drzew i za 10 lat to wszystko na nic, bo liczba samochodów będzie spadać
bo duza cześć Polaków nie zauważyła w swoich nastoletnich brykach, ale z każdym kolejnym nastoletnim bolidem, jego cena i dostępnośc bedzie duuzo mniejsza. Na początku skoncza sie czasy kupowania samochodu dla 18 latka na dojazd do szkoły, potem przyjdzie czas na prostych robotników
- 1 1
-
2023-07-19 11:06
znowu lasy wycinać pod kierowczyków. O rany. Polska idzie na dno.
A co to znaczy "najwyżej oceniany" wariant Przez kogo oceniany? Referendum było? Takie tam klikanie przez trolli z konfy nie ma żadnego sensu. Te ruskie trolle używają kilku telefonów, przeglądarek, kompów i od razu mają 5000 procent tzw. głosów więcej.
Stop wycince lasów! Kierowczyki niech najpierw sami zapłacą za swoje drogi a następnie niech je sobie budują bez ingerencji w przyrodę. Ich problem jak to zrobią.- 2 2
-
2023-07-21 06:27
Tylko wariant W3
Idzie to w bardzo dobra stronę. Wariant W3 najmniej ingeruje w tereny mieszkalne i to właśnie on powinien być realizowany. A lasy macie tutaj wszędzie dookoła, bardzo dużo ich jest.
- 2 1
-
2023-07-24 16:33
edward
wariant w 3 jest najbardziej sensowny .
- 0 1
-
2024-04-02 20:38
Wariant Miszewo jest najlepszy.
Najbardziej symetrycznie łączy dwie obwodnice pomiędzy węzłem Chwaszczyno na północy i węzłem Żukowo na południu.
Ponadto mieszkańcy Banina beda mieli bliżej do obwodnic, a nie musieli jechac jeszcze do nowego węzła Tuchom.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.