• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy warianty drogi, która połączy dwie obwodnice

Krzysztof Koprowski
18 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (185)
W ramach dalszych prac nad przebiegiem nowej drogi brane pod uwagę będą wyłącznie warianty W3 (różowy), W4 (czerwony) i W5 (pomarańczowy). Zrezygnowano z wariantów W1 (niebieski) i W2 (błękitny). W ramach dalszych prac nad przebiegiem nowej drogi brane pod uwagę będą wyłącznie warianty W3 (różowy), W4 (czerwony) i W5 (pomarańczowy). Zrezygnowano z wariantów W1 (niebieski) i W2 (błękitny).

Trzy warianty przedłużenia ul. Słowackiego do Banina i Obwodnicy Metropolitalnej są brane pod uwagę w toku analiz przestrzennych. Najwyżej oceniany wariant (W3) zakłada poprowadzenie drogi na północ od Banina - przez Borowiec. Pozostałe dwa przewidują obejście Banina od południa. Termin budowy drogi pozostaje na razie nieznany.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który wariant prowadzenia drogi jest najlepszy?

O planowanej budowie drogi między obwodnicami: istniejącą Obwodnicą Trójmiasta (zwaną też Zachodnią) oraz budowaną Obwodnicą Metropolitalną Trójmiasta pisaliśmy już w czerwcu ubiegłego roku. W styczniu br. odbyły się spotkania konsultacyjne w tej sprawie, a następnie w kwietniu i maju prowadzono ankietę konsultacyjną.

Po zebraniu wszystkich głosów i opinii Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego wraz z wykonawcą tzw. studium korytarzowego (spółką Databout) wskazali trzy najkorzystniejsze korytarze przestrzenne:
  • Wariant W3 (najwyżej oceniany) - przez osadę Borowiec, z ominięciem najbardziej zurbanizowanej części Banina od północy, do nowego węzła na Obwodnicy Metropolitalnej w Tuchomiu,
  • Wariant W4 - przez Rębiechowo i południową część Banina do budowanego węzła Obwodnicy Metropolitalnej Miszewo,
  • Wariant W5 - tunelem pod terenem portu lotniczego i również przez południową część Banina do węzła Miszewo.



  • Końcowy odcinek ul. Słowackiego, który docelowo będzie przedłużony do Obwodnicy Metropolitalnej.
  • Końcowy odcinek ul. Słowackiego z rezerwą terenu pod ewentualną budowę drugiej jezdni.
  • Wszystkie warianty oznaczają dużą ingerencję w ukształtowane środowisko przyrodnicze. Zdjęcie wykonano z obecnego zakończenia ul. Słowackiego w Gdańsku.

Każdy wariant prowadzenia drogi problematyczny



Wadą wariantu W3 jest obecnie brak uwzględnienia węzła na powstającej Obwodnicy Metropolitalnej, co wymusi w przyszłości jej przebudowę. Ponadto przebieg ten wiąże się z dużą ingerencją w środowisko przyrodnicze (droga przetnie tereny leśne).

Warianty W4 oraz W5 poprowadzone są natomiast na odcinku "banińskim" w bliskiej odległości do zabudowy mieszkaniowej, co z kolei stwarza ryzyko zwiększenia hałasu oraz wymusi przebudowę ukształtowanych już lokalnych powiązań pieszych i drogowych.

Termin realizacji i źródło finansowania nowej drogi nieznane



Dokładny przebieg wpisujący się w wybrany wariant korytarzowy będzie znany na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Na ten moment nie jest znany termin budowy drogi ani źródła finansowania nowej trasy. Gdańsk zarezerwował jednak w swoich granicach administracyjnych w nowym planie zagospodarowania już przestrzeń pod taką drogę.


Miejsca

  • PBPR Gdańsk, Straganiarska 24

Opinie (185) 3 zablokowane

  • Dokończyć Słowackiego w drugą stronę

    Niech się nasze Władze zabiorą lepiej za dokończenie Słowackiego w drugą stronę. Wszak już na Euro 2012 planowano przedłużenie jej obok ETC w kierunku Hallera i dalej połączenie z drogą Zieloną lub do tunelu. To jedna sprawa. Drugą ważna decyzja to poszerzenie Obwodnicy Trójmiasta o dodatkowy pas ruchu dla Tirów, bo obecnie niema dnia bez zakorkowania tej drogi, Mijają lata. zmieniło się już paru dyrektorów GDDKiA w Oliwie a tu dalej kicha. Nic nie da budowa obejścia obok Żukowa i dalej do Lęborka , bo Tiry jak jeżdżą do portu tak dalej będą jeździły Obwodnicą. Już 30 lat temu mówiłem o tym nieżyjącemu dyrektorowi GDDKiA w Oliwie i nici z planów. Ten nowy młody też nic nic wskóra, bo ma za mało pieniędzy i nie tylko.....................

    • 3 0

  • Co to za mapka? Może chociaż nazwy miejscowości?

    • 1 0

  • Tylko W3

    • 3 5

  • Na początek wystarczy zrobić ten kawałek starej Słowackiego koło lotniska.

    • 2 1

  • eh tyle asfaltu, wyciętych drzew i za 10 lat to wszystko na nic, bo liczba samochodów będzie spadać

    bo duza cześć Polaków nie zauważyła w swoich nastoletnich brykach, ale z każdym kolejnym nastoletnim bolidem, jego cena i dostępnośc bedzie duuzo mniejsza. Na początku skoncza sie czasy kupowania samochodu dla 18 latka na dojazd do szkoły, potem przyjdzie czas na prostych robotników

    • 1 1

  • znowu lasy wycinać pod kierowczyków. O rany. Polska idzie na dno.

    A co to znaczy "najwyżej oceniany" wariant Przez kogo oceniany? Referendum było? Takie tam klikanie przez trolli z konfy nie ma żadnego sensu. Te ruskie trolle używają kilku telefonów, przeglądarek, kompów i od razu mają 5000 procent tzw. głosów więcej.
    Stop wycince lasów! Kierowczyki niech najpierw sami zapłacą za swoje drogi a następnie niech je sobie budują bez ingerencji w przyrodę. Ich problem jak to zrobią.

    • 2 2

  • Tylko wariant W3

    Idzie to w bardzo dobra stronę. Wariant W3 najmniej ingeruje w tereny mieszkalne i to właśnie on powinien być realizowany. A lasy macie tutaj wszędzie dookoła, bardzo dużo ich jest.

    • 2 1

  • edward

    wariant w 3 jest najbardziej sensowny .

    • 0 1

  • Wariant Miszewo jest najlepszy.

    Najbardziej symetrycznie łączy dwie obwodnice pomiędzy węzłem Chwaszczyno na północy i węzłem Żukowo na południu.
    Ponadto mieszkańcy Banina beda mieli bliżej do obwodnic, a nie musieli jechac jeszcze do nowego węzła Tuchom.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane