• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy warianty drogi, która połączy dwie obwodnice

Krzysztof Koprowski
18 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (185)
W ramach dalszych prac nad przebiegiem nowej drogi brane pod uwagę będą wyłącznie warianty W3 (różowy), W4 (czerwony) i W5 (pomarańczowy). Zrezygnowano z wariantów W1 (niebieski) i W2 (błękitny). W ramach dalszych prac nad przebiegiem nowej drogi brane pod uwagę będą wyłącznie warianty W3 (różowy), W4 (czerwony) i W5 (pomarańczowy). Zrezygnowano z wariantów W1 (niebieski) i W2 (błękitny).

Trzy warianty przedłużenia ul. Słowackiego do Banina i Obwodnicy Metropolitalnej są brane pod uwagę w toku analiz przestrzennych. Najwyżej oceniany wariant (W3) zakłada poprowadzenie drogi na północ od Banina - przez Borowiec. Pozostałe dwa przewidują obejście Banina od południa. Termin budowy drogi pozostaje na razie nieznany.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który wariant prowadzenia drogi jest najlepszy?

O planowanej budowie drogi między obwodnicami: istniejącą Obwodnicą Trójmiasta (zwaną też Zachodnią) oraz budowaną Obwodnicą Metropolitalną Trójmiasta pisaliśmy już w czerwcu ubiegłego roku. W styczniu br. odbyły się spotkania konsultacyjne w tej sprawie, a następnie w kwietniu i maju prowadzono ankietę konsultacyjną.

Po zebraniu wszystkich głosów i opinii Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego wraz z wykonawcą tzw. studium korytarzowego (spółką Databout) wskazali trzy najkorzystniejsze korytarze przestrzenne:
  • Wariant W3 (najwyżej oceniany) - przez osadę Borowiec, z ominięciem najbardziej zurbanizowanej części Banina od północy, do nowego węzła na Obwodnicy Metropolitalnej w Tuchomiu,
  • Wariant W4 - przez Rębiechowo i południową część Banina do budowanego węzła Obwodnicy Metropolitalnej Miszewo,
  • Wariant W5 - tunelem pod terenem portu lotniczego i również przez południową część Banina do węzła Miszewo.



  • Końcowy odcinek ul. Słowackiego, który docelowo będzie przedłużony do Obwodnicy Metropolitalnej.
  • Końcowy odcinek ul. Słowackiego z rezerwą terenu pod ewentualną budowę drugiej jezdni.
  • Wszystkie warianty oznaczają dużą ingerencję w ukształtowane środowisko przyrodnicze. Zdjęcie wykonano z obecnego zakończenia ul. Słowackiego w Gdańsku.

Każdy wariant prowadzenia drogi problematyczny



Wadą wariantu W3 jest obecnie brak uwzględnienia węzła na powstającej Obwodnicy Metropolitalnej, co wymusi w przyszłości jej przebudowę. Ponadto przebieg ten wiąże się z dużą ingerencją w środowisko przyrodnicze (droga przetnie tereny leśne).

Warianty W4 oraz W5 poprowadzone są natomiast na odcinku "banińskim" w bliskiej odległości do zabudowy mieszkaniowej, co z kolei stwarza ryzyko zwiększenia hałasu oraz wymusi przebudowę ukształtowanych już lokalnych powiązań pieszych i drogowych.

Termin realizacji i źródło finansowania nowej drogi nieznane



Dokładny przebieg wpisujący się w wybrany wariant korytarzowy będzie znany na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Na ten moment nie jest znany termin budowy drogi ani źródła finansowania nowej trasy. Gdańsk zarezerwował jednak w swoich granicach administracyjnych w nowym planie zagospodarowania już przestrzeń pod taką drogę.


Miejsca

  • PBPR Gdańsk, Straganiarska 24

Opinie (185) 3 zablokowane

  • Chcą wycięcia lasu, jedynego w okolicy, żeby mieć szybką drogę, żeby dojechać gdzieś do lasu, jak już nie będą mieli swojego. Ma to sens. "Obwarzanki" to stan umysłu.

    • 7 5

  • Za każdym razem to samo

    Już faktycznie było o tym mówione ..nic się nie zmienia, a dalej o tym samym gadamy ..
    Jestem mieszkańcem Pępowa, i dwa z 5 wariantów ,według planu, przechodzi pod moim płotem, a korytarz- w mojej kuchni...
    mieli inne warianty, ale nasprzedawali deweloperom działki i oj, powstaje wielki problem z budową drogi.
    też pytanie jak tutaj pozwolenia rozdawane na prawo i lewo, skoro miała powstać szeroka droga ...nie wiadomo. A fakt że i bez drogi tej tutaj ciężko...i z nią też nie wiadomo co będzie....

    • 7 1

  • Oczywiście nie ma buspasów w żadnym wariancie

    Kupcie se samochody i stójcie se w korkach. Tak samo jak budowali Słowackiego. Na Armii Krajowej przynajmniej miejsce na tramwaj zostawili.

    • 3 4

  • nie łaczcie słowackiego

    bo lotnisko sie kompletnie zakorkuje. moim zdaniem istniejaca droga do banina powinna byc poszerzona od granicy z gdanskiem

    • 9 5

  • (1)

    W3 jest świetną opcją. Przeniesie tranzyt na lotnisko bez jakiegoś wielkiego korkowania, a mieszkańcy banina/pępowa, którzy najbardziej zasilają ruch, będą mieli luźniejszą obecną drogę.
    Obrońcy krajobrazów się znaleźli. Mieszkam w okolicy i nikt tu nie łazi ani nie podziwia krajobrazów. Lasy puste, pola puste. Tylko kalesoniarze co jakiś czas zapiep**ają.

    • 10 17

    • Obrońcy przyrody nie krajobrazu

      Tam są ekosystemy ze zwierzyną, roślinnością, lasami. To jest potrzebne do twojego życia gupku

      • 4 0

  • NIE dla W3

    przechodzi przez jedyny w okolicy las. Widać mieszkańcy najbardziej są zainteresowani swoją chatą z kraja.

    • 14 8

  • ta droga to dla dzielnicy matarnia/klukowo tragedia (1)

    Dlaczego włodarze miasta Gdańsk pozwalają ( dają zielone światło ) na taki pomysł . Dobrze wiedza, że ta droga zablokuje dojazd do lotniska i dodatkowo utrudni życie codzienne mieszkańcom Klukowa ( trudniej będzie dojechać i wyjechać z dzielnicy). Dodatkowo po wybudowaniu tej drogi będzie to super skrót do węzła Miszewko i dalej na Szczecin cały tranzyt będzie omijał korki tędy. Zaraz sie okaże ze ul. Słowackiego będzie nieprzejezdna i zrobią BUS pasy i będzie totalny korek dla wszystkich mieszkańców Klukowa . A Banino dostaje dodatkową drogę! i jeszcze Miasto Gdańsk remontuje ul.Budowlanych.

    • 11 8

    • miasto gdansk to najpierw zajumało stara słowackiego wiec bez gadania powinni ja odbudowac

      • 5 2

  • Nie dla drogi

    Będą strajki

    • 2 4

  • Jeśli już chcemy budować kolejną niepotrzebną drogę

    To po kiego grzyba budować kolejną 4-pasmówkę? Ani Gdańsk, ani gmina Żukowo nie poradzą sobie z takim dodatkowym napływem samochodów, dużo lepiej jest zbudować po jednym pasie w każdą stronę!

    • 0 1

  • bardzo fajny pomysł dać tytuł o łączeniu obwodnic a potem mapkę pokazującą połączenie nowej obwodnicy z lotniskiem. brawo nie ma to jak trochę gimnastyki umysłowej.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane