- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (365 opinii)
- 2 Walczą o czyste powietrze. Protest w Letnicy (256 opinii)
- 3 Rowerzyści przy targowisku? Są wątpliwości (100 opinii)
- 4 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (469 opinii)
- 5 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (510 opinii)
- 6 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (75 opinii)
Tu lepiej uważać. Najniebezpieczniejsze przejścia dla pieszych w Trójmieście
W ciągu ostatnich trzech lat w 239 wypadkach zginęło sześć osób, a 245 zostało rannych. To statystyki z Gdańska, Gdyni i Sopotu, które dotyczą tragicznych zdarzeń na przejściach dla pieszych. Choć z roku na rok spad liczba podobnych incydentów, policjanci wskazują "czarne punkty" na mapie Trójmiasta. Sprawdziliśmy, na których przejściach dla pieszych dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji z udziałem pieszych.
Nadal jest jednak sporo do zrobienia. Z policyjnych statystyk wynika, że w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, nie brakuje "czarnych punktów" - niebezpiecznych miejsc, w których dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji. Wśród nich są również przejścia dla pieszych.
Poprosiliśmy policjantów o wskazanie najbardziej niebezpiecznych przejść na trójmiejskich drogach. Mundurowi wyliczają, że:
- w Gdańsku dotyczy to ulic Elbląskiej, Hallera, Kielnieńskiej, Kołobrzeskiej, Piastowskiej i Traktu św. Wojciecha;
- w Gdyni - al. Zwycięstwa, Chwaszczyńskiej i Władysława IV;
- w Sopocie - Armii Krajowej, Haffnera, Powstańców Warszawy.
Na przejściach dla pieszych na tych drogach najczęściej poszkodowani byli przechodnie.
Wypadki i kolizje na nagraniach czytelników
Wypadki i kolizje na przejściach dla pieszych w Trójmieście
Tylko w 2021 roku policjanci odnotowali:
W Gdańsku:
- 44 wypadki na przejściach dla pieszych
- dwie osoby zginęły
- 45 było rannych
Doszło także do 22 kolizji.
W Gdyni:
- 21 wypadków
- dwie osoby zginęły
- 20 było rannych
Doszło do 16 kolizji
W Sopocie:
- trzy wypadki
- trzy ranne osoby
Doszło do czterech kolizji.
Na przejściach dla pieszych najpierw piesi
Na koniec warto przypomnieć, że od 1 czerwca 2021 r. kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, ma obowiązek - poza oczywiście zachowaniem ostrożności i ustąpieniem pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się już na przejściu - zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo osoby przechodzącej przez przejście oraz ustąpić jej pierwszeństwa, gdy ta dopiero wchodzi na "pasy".
Skrzyżowania, których kierowcy "nie ogarniają"
Przepisy nie tyczą się tramwajów, gdyż droga hamowania takiego pojazdu z kompletem pasażerów na pokładzie jest kilkukrotnie dłuższa niż jadącego z tą samą prędkością samochodu osobowego.
Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizOpinie (406) 10 zablokowanych
-
2022-01-28 14:36
widziałem film jak staruszka o lasce nie mogła,w mieście przejść na drugą stronę ulicy bo nikt nie chciał ją przepuścić (2)
Dopiero by ją ochronić strażacy wjechali na sygnale w poprzek ulicy wyszli z wozu zablokowali całkowicie ruch i ją przeprowadzili !!
Tak patologia u nas jeździ ulicami!!- 14 6
-
2022-01-28 14:39
(1)
Bredzisz!
- 1 6
-
2022-01-28 14:40
film dostepny necie kazdy moze zobaczyc nawet taki dzban jak ty
- 4 3
-
2022-01-28 14:40
(5)
Szczerze mówiąc najgorsi są starzy ludzie, którzy uważaja, że inni powinni na nich uważać a oni mogą przechodzic przez ulicę w jakimkolwiek miejscu chcą a na dodatek nie idą najprostszą droga, tylko na skos, nieraz widziałam jak dziadek czy babcia, naprawdę starzy (myśle o ludziach w wieku 80 lat) przechodzili między przejściami dla pieszych a jak kierowcy trąbili to jeszcze rękami albo laskami wymachiwali.
- 7 11
-
2022-01-28 15:05
Zrozumiesz ich ja dożyjesz tych 80 lat. Czego bardzo Ci życzę. (2)
Dla nich przejście 500 m, jest jak dla Ciebie przebiegnięcie maratonu. Może warto czasami zatrzymać samochód i pomóc im przejść na drugą stronę. Pozdrawiam.
- 5 2
-
2022-01-28 15:22
Nie wolno (1)
-parkować bliżej niż 10 metrów od przejścia dla pieszych
-parkować w miejscu blokującym ruch
-opuszczać samochód z włączonym silnikiem
Jak chcesz pomóc przejść bez robienia żadnej z tych rzeczy? Zaparkować samochód kilkaset metrów dalej i zapłacić 2 zł za kilka minut parkingu żeby pomóc przejść przez ulicę?- 1 3
-
2022-01-28 19:10
Nie odrozniasz zatrzymania sie przed przejsciem od parkowania?
- 0 0
-
2022-01-28 19:09
juz poslanka mucha mowila podobne madrosci
idziesz w nienajlepszym kierunku.
- 0 1
-
2022-01-28 19:50
napisał po czym jak zawsze zaparkował na chodniku
praktycznie w klatce zeby nie chodzić za daleko
- 1 0
-
2022-01-28 14:41
(3)
Ciekawe, że Grunwaldzka nie jest w Top 3. Może w końcu wrócimy tam do normalnej prędkości 70km/h
- 12 8
-
2022-01-28 15:32
(1)
Nie, bo póki co to testujemy wiejski skansen. Podobno furmanki maja wrócić na miejskie jezdnie.
- 2 5
-
2022-01-28 19:11
no widzisz, poczujesz sie jak u mamy :P
- 1 2
-
2022-01-29 17:06
jakie kryteria normalności stosujesz przy ustalaniu sensownego limitu prędkości?
limit poniżej 50 km/h zwiększa przepustowość pasa ruchu drogowego dla pojazdów i zwiększa bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu
- 0 1
-
2022-01-28 14:45
Potrącić pieszego na Świętojańskiej . (2)
Miszcz
- 12 2
-
2022-01-28 15:30
(1)
Akurat tam często piesi przechodzą gdzie popadnie, gdzie im wygodniej. Widziałam to już kilkadziesiąt razy!
- 0 4
-
2022-01-28 21:56
Prawda. Łażą jak jacyś zombie!
- 1 0
-
2022-01-28 14:48
Kierowca powinien mieć obowiązek zatrzymywania się przed każdym przejściem (6)
inaczej nie zrozumie że jest gościem na przejściu.
- 13 13
-
2022-01-28 15:00
Bardzo zabawny :)
- 4 8
-
2022-01-28 15:24
Potem będzie "ojej, skąd ten smog? Oddychać się nie da na tych przejściach dla pieszych"
- 5 8
-
2022-01-28 15:25
(3)
To raczej pieszy jest gościem na jezdni/drodze skoro ma chodnik dla siebie.
- 6 9
-
2022-01-28 15:38
przejście dla pieszych jak sama nazwa wskazuje jest dla..... (1)
przed otrzymaniem prawka powinny być testy na iq
- 6 4
-
2022-01-28 17:50
... samochodów, pieszy jako gość może tamtedy tylko przejść
na drugą stronę ulicy
- 3 3
-
2022-01-29 17:06
dlaczego więc uważasz, że parkowanie samochodów na chodnikach jest normalne?
- 1 0
-
2022-01-28 14:53
Czy speedogacie na dwóch kółkach, bez oświetlenia i bez dzwonka (4)
nadal szybko latają po zebrach dla pieszych i to bez żadnych mandatów?
- 14 9
-
2022-01-28 14:55
w 2020r. (2)
rowerzyści przyczynili się do śmierci 0 (zero ) pieszych
kierowcy dla porównania przyczynili się do śmierci 620 pieszych w tym 16 zabili na chodnikach.
takie są fakty- 7 7
-
2022-01-28 15:34
(1)
Nie porównuj obrażeń (bo samochód jest szybszy i cięższy niż rower, więc skutki każdej kolizji są większe) tylko liczbę potrąceń, także tych niezgłaszanych "bo nic się nie stało"
- 3 7
-
2022-01-28 15:40
no szybszy. tu jest ten główny problem. nieprzestrzeganie limitów prędkości czy ogólnie nie dostosowywanie prędkości do warunków wśród kierowców. to prawda. odblaski to temat zastępczy i bzdura wymyślona przez kierowców żeby się wybielać i usprawiedliwić swój bandytyzm drogowy.
- 4 2
-
2022-01-28 21:55
Tak, praktycznie są bezkarni i trzeba się za nich zabrać w końcu.
- 1 1
-
2022-01-28 14:55
najniebezpieczniejsze skrzyżowanie
to nibyrondo na jabłoniowej, chyba że ktoś zna większy i**otyzm co go urząd zrobił
- 8 3
-
2022-01-28 14:59
co za ofiara losu robiła te mapki? Zwycięstwa w Sopocie ? :o
- 5 1
-
2022-01-28 14:59
Nr 1 to przejście na Trakcie Św. Wojciecha w pobliżu stacji BP (Zaroślak).
Dla kierowców jadących w kierunku Pruszcza pieszy na wysepce praktycznie jest niewidoczny. Zasłania go znak drogowy. Notorycznie kierowy nie zatrzymują się, gdy inny kierowca na pasie obok już stoi. Moim zdaniem powinno się to przejście zlikwidować. Piszę to, jako pieszy.
- 7 1
-
2022-01-28 15:01
Al ul. Chwarznieńska też jest niebezpieczna na witominie
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.