• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tu lepiej uważać. Najniebezpieczniejsze przejścia dla pieszych w Trójmieście

Szymon Zięba
28 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nawet niewielka prędkość - z perspektywy kierowcy - może być groźna dla pieszego. Dlatego tak istotne jest, by zachować ostrożność przed przejściem. Na zdjęciu - wypadek z ul. Świętojańskiej w Gdyni. Nawet niewielka prędkość - z perspektywy kierowcy - może być groźna dla pieszego. Dlatego tak istotne jest, by zachować ostrożność przed przejściem. Na zdjęciu - wypadek z ul. Świętojańskiej w Gdyni.

W ciągu ostatnich trzech lat w 239 wypadkach zginęło sześć osób, a 245 zostało rannych. To statystyki z Gdańska, Gdyni i Sopotu, które dotyczą tragicznych zdarzeń na przejściach dla pieszych. Choć z roku na rok spad liczba podobnych incydentów, policjanci wskazują "czarne punkty" na mapie Trójmiasta. Sprawdziliśmy, na których przejściach dla pieszych dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji z udziałem pieszych.



Ustępujesz pierwszeństwa pieszym czekającym przy przejściu?

Na trójmiejskich drogach jest coraz bezpieczniej - wynika z policyjnych statystyk. Wpływ na to mają działania podejmowane przez miejskich urzędników: krok po kroku ograniczana jest prędkość również głównych arterii miast. Otwarcie mówi się także o priorytecie dla pieszych względem zmotoryzowanych.

Nadal jest jednak sporo do zrobienia. Z policyjnych statystyk wynika, że w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, nie brakuje "czarnych punktów" - niebezpiecznych miejsc, w których dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji. Wśród nich są również przejścia dla pieszych.

Poprosiliśmy policjantów o wskazanie najbardziej niebezpiecznych przejść na trójmiejskich drogach. Mundurowi wyliczają, że:

  • w Gdańsku dotyczy to ulic Elbląskiej, Hallera, Kielnieńskiej, Kołobrzeskiej, Piastowskiej i Traktu św. Wojciecha;
  • w Gdyni - al. Zwycięstwa, Chwaszczyńskiej i Władysława IV;
  • w Sopocie - Armii Krajowej, Haffnera, Powstańców Warszawy.

Na przejściach dla pieszych na tych drogach najczęściej poszkodowani byli przechodnie.


Wypadki i kolizje na przejściach dla pieszych w Trójmieście



Tylko w 2021 roku policjanci odnotowali:

W Gdańsku:
  • 44 wypadki na przejściach dla pieszych
  • dwie osoby zginęły
  • 45 było rannych

Doszło także do 22 kolizji.

  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdańska.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdańska.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdańska.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdańska.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdańska.
W Gdyni:
  • 21 wypadków
  • dwie osoby zginęły
  • 20 było rannych

Doszło do 16 kolizji

  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdyni.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdyni.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdyni.
W Sopocie:
  • trzy wypadki
  • trzy ranne osoby

Doszło do czterech kolizji.

  • Niebezpieczne przejścia na mapie Sopotu.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Sopotu.

Na przejściach dla pieszych najpierw piesi



Na koniec warto przypomnieć, że od 1 czerwca 2021 r. kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, ma obowiązek - poza oczywiście zachowaniem ostrożności i ustąpieniem pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się już na przejściu - zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo osoby przechodzącej przez przejście oraz ustąpić jej pierwszeństwa, gdy ta dopiero wchodzi na "pasy".

Skrzyżowania, których kierowcy "nie ogarniają"



Przepisy nie tyczą się tramwajów, gdyż droga hamowania takiego pojazdu z kompletem pasażerów na pokładzie jest kilkukrotnie dłuższa niż jadącego z tą samą prędkością samochodu osobowego.

Quiz Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz? Średni wynik 53%

Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?

Rozpocznij quiz

Opinie (406) 10 zablokowanych

  • Potrącić pieszego na Chwarznienskiej

    Miszcz

    • 5 1

  • Jestem Ninja (1)

    I mam bezwzględne pierwszeństwo. Po co mam uważać?

    • 13 5

    • dobrze, wracaj na wrzeszcz

      • 1 1

  • Odsunąć zebry od krzyżówek. (3)

    To że piesi i rowerzyści są potrącani na krzyżówkach to wina tego że przejścia są usytułowane tuż w obrębie krzyżówki,a powinny być odsunięte około 20m.Ja wiem że teraz to jest niemożliwe ale powstają nowe przejścia.

    • 14 5

    • Albo tam dać progi zwalniajace. (2)

      • 2 3

      • Albo przejścia podziemne. (1)

        • 0 1

        • jedno nie wyklucza drugiego

          • 0 0

  • W stosunku do pieszych w razie stwierdzenia wykroczenia otrzymają mandat w wysokości od 20 do 500 zł. (2)

    Zabrania się korzystania z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię lub torowisko, w tym również podczas wchodzenia lub przechodzenia przez przejście dla pieszych w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, torowisku lub przejściu dla pieszych.

    • 7 5

    • (1)

      Uwaga (zgodnie z przepisami): pieszy nadal nie może wchodzić tuż pod nadjeżdżający samochód.

      • 3 3

      • idz doucz sie

        • 0 2

  • 12%

    Osobników z**banych genetyczne. Wynik ankiety

    • 6 1

  • Mozna dodac kolejne.... (2)

    Można już dopisać kolejne przejscie dla pieszechych które powstaje właśnie przy bramie wyżynnej/forum.

    • 9 3

    • (1)

      Czy będzie obok jakieś doraźne ambulatorium? Najlepiej 24H.

      • 3 2

      • tak. mozemy obiecac

        / radni miasta

        • 3 0

  • bardzo pocieszająca jest wiedza że się miało pierwszeństwo jak cie do trumny kładą (3)

    Każdy powinien uważać i myśleć.

    • 13 5

    • bardzo smutne jest to że mordercy drogowi nie ponoszą konsekwencji (2)

      to jak ma być lepiej. czują się bezkarni wiec robią co chcą

      • 3 3

      • Drogowi samobójcy ponoszą konsekwencje (1)

        Jak wchodzą na przejście bez sprawdzania czy coś jedzie to giną

        • 3 1

        • nawet jak widze to ty masz sie zatrzymac

          nie rozumiesz to jezdzij taksowka

          • 0 0

  • złe oznaczenie

    W Sopocie główna ulica to Al.Niepodległości a nie jak jest oznaczone na mapkach poglądowych Al.Zwycięstwa.

    • 3 1

  • Co ciekawe, na drogach, gdzie nikt nie przestrzega ograniczenia do 50.

    • 5 3

  • Wszedzie tam dać progi zwalniajace.

    Bo nic innego nie zadziała.

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane