- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (64 opinie)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (383 opinie)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (346 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (24 opinie)
Ulga handlowa: SKM-ce się opłaca, Gdańskowi i Gdyni już nie?
Czy wykupowana przez firmy ulga na bilety SKM nie mogłaby obowiązywać także w miejskiej komunikacji w Gdańsku i Gdyni? - Dzięki niej przybywa nam pasażerów - mówią kolejarze. - Nie chcemy mnożyć ulg - ripostują miejscy urzędnicy.
- Dzięki niej można kupować bilety okresowe SKM ze zniżką 33 proc. - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM. - Pomysł zrodził się z dawnych tego typu uprawnień, jakie miały zakłady pracy z tak zwanej "budżetówki" - dodaje.
Na czym to polega? Z początkiem każdego roku pracodawcy mogą zwracać się, w imieniu pracowników, do SKM o wydanie legitymacji, uprawniającej do ulgi handlowej w ciągu jednego roku. Cena legitymacji wynosi 105 zł. Tymczasem osoba, która podróżuje kolejką SKM z legitymacją na trasie Gdańsk Główny - Sopot, zapłaci za bilety ok. 200 zł mniej, a więc zyska ok. 100 zł rocznie. Przy dłuższej trasie oszczędności są większe.
- Ta oferta jest coraz bardziej popularna. Dziś przeciętny pracodawca wykupuje zniżkę dla 13 osób - dodaje rzecznik SKM.
Takiego rozwiązania nie mogą jednak skopiować przewoźnicy komunalni w Gdańsku i Gdyni. Przynajmniej nie tak łatwo. - ZKM Gdynia jest jednostką budżetową miasta. Nie możemy wprowadzać samodzielnie ulgi handlowej. W naszym przypadku jedynie radni mogą podjąć decyzję o jej wprowadzeniu - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia. Dokładnie tak samo odpowiada Alina Żarnoch-Garnik z gdańskiego ZTM.
Sprawdziliśmy, co o wprowadzeniu ulgi handlowej sądzą gdańscy rajcy, odpowiedzialni za ceny biletów w Gdańsku.
- Pierwsze słyszę, ale pomysł jest godny uwagi. Problem w tym, że miasto musiałoby wysupłać kolejne pieniądze na pokrycie deficytu, który powstanie po wprowadzenia ulgi. Przy dzisiejszych inwestycjach miejskich będzie trudno tego dokonać - wyjaśnia Kazimierz Koralewski, radny Prawa i Sprawiedliwości.
Równie zaskoczony pomysłem wprowadzenia ulgi handlowej jest zastępca prezydenta Gdańska. - Idea ciekawa, ale jej wprowadzenie nie rozładuje korków. Kierowcy nie przesiądą się z aut do tramwajów i autobusów. Będzie to kolejne uprawnienie, z którego skorzystają dotychczasowi pasażerowie. Nie chcemy mnożyć ulg. Zależy nam na wzbogacaniu oferty biletów okresowych. To one mają skusić zmotoryzowanych do przesiadki - mówi Maciej Lisicki.
Ulga handlowa ma szansę spotkać się z aprobatą zmotoryzowanych. - Do przesiadki z auta do miejskiego autobusu bądź tramwaju coraz bardziej zachęcają rosnące ceny paliw i wydłużający się czas dojazdu do miejsca pracy. Ulga zachęciłaby pewnie tych, którzy aktualnie myślą nad przesiadką - mówi pan Janusz, kierowca z gdańskiej Osowy.
Opinie (158) 9 zablokowanych
-
2010-03-31 12:58
Komunikacja miejska w Gdańsku :
- Wicia wierzchem jedzie.
- Nie może być na kłocie ?- 0 0
-
2010-03-31 13:27
Szczurek i Karnowski zawsze byli lepsi od Adamowicza
i dlatego ich miasta tak znakomicie rozkwitają a Gdańsk nawet nie ma na sprzątanie ulic.
- 2 0
-
2010-03-31 13:38
Nie rozumiem filozofii "opłacalności" komunikacji miejskiej. KM jest układem krwionośnym dla miasta, a sprawnie działająca bardzo przyspiesza jego rozwój. Nie załatwią tego szersze drogi! W USA są korki na drogach z 5 pasami w jedną stronę - dlaczego nie możemy czerpać korzyści z błędów krajów lepiej rozwiniętych. Ciągle brak jest dobrych połączeń autobus/tramwaj/SKM i atrakcyjnych cenowo biletów miesięcznych. Nie ma połączenia obwodnicą, przez co zawsze trzeba jechać przez centrum.
Obwodnica południowa i trasa Sucharskiego to dobry pomysł, ale w "mieście" priorytetem powinna być komunikacja publiczna kosztem prywatnej.- 6 0
-
2010-03-31 13:41
Jak chcecie żeby się przesiąść do komunikacji miejskiej to wprowadźcie ulgę z ważnym dowodem rejestracyjnym, na właściciela!!
W takim przypadku sam się przesiąde od razu!
- 2 0
-
2010-03-31 14:15
Ulga handlowa (2)
Dzięki niej można kupować bilety okresowe SKM ze zniżką 33 proc. - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM. Dziwne,bo mój zakład od lat wykupuje ulgę handlową ,ale 51%.Oj co to za dyrektor marketingu.
- 0 1
-
2010-03-31 15:37
(1)
Może to jakaś inna? Sprawdzałeś? Ja mam ulgę 33%. Taką, jaka jest zapisana w taryfie SKM
- 0 0
-
2010-03-31 19:32
Ulga handlowa
Jest to legitymacja H-1096
- 0 0
-
2010-03-31 14:27
Dlaczego ulgę ma kupować zakład pracy w imieniu pracowników? (1)
Mój zakład pracy - Politechnika Gdańska - w ramach oszczędności najpierw kazał pracownikom płacić połowę ceny ulgi PKP (nie tylko na SKM, ale na wszystkie pociągi), a w tym roku całkowicie z niej zrezygnował (pozostała tylko ulga ustawowa, na którą chyba nie ma wpływu). Dlaczego ja jako ja nie mogę sobie takiej ulgi wykupić? Tak można w innych krajach. Przecież to działa na podobnej zasadzie jak bilet okresowy: zobowiązuję się jeździć dostatecznie często, żeby przewoźnikowi opłacała się niższa taryfa za pojedynczy przejazd.
- 0 0
-
2010-03-31 15:30
w moim zakładzie pracy zorganizowałem grupę ludzi chętnych na zniżkę skm, zebrałem pieniądze, dostałem pozwolenie z góry na załatwianie spraw i pojechałem do skm załatwiać. Po dwóch wizytach mieliśmy już legitymacje w kieszeni. Mam 30 zł miesięcznie oszczędności.
- 0 0
-
2010-03-31 16:17
zawsze odkrywaja ameryke
to co juz jest w innych krajach to wy odkrywacie po 50 latach i przez kolejne 20 lat dyskutujecie tak by nic nie zrobic
- 2 0
-
2010-03-31 20:03
a ja to chciałabym żeby chociaż były podjazdy dla wózkow na schodach do peronu. ciekawe jak niepełnosprawny wjedzie na peron.
- 0 0
-
2010-03-31 21:00
pitu pitu... "ci kierowcy" to chyba gadają byle gadać.. i tak zawsze pozostaną w swoich
blaszakach, nawet jakby bilet miesięczny był po 19,99 dalej by się tłukli w autach...wygoda, nie ceny paliw moi drodzy
- 0 0
-
2010-03-31 21:09
Oprócz tej tradycyjnej komunikacji miejskiej
brakuje jeszcze tylko metra w 3city. Nie ma to żadnego związku z zamachami w Moskwie lub wcześniej w Londynie, ale metro i kolejki kursujące co 3 minuty (w godzinach szczytu co 1,5 minuty) to super sprawa. I rozwiązanie jesli chodzi o płatnośc za bilet bardzo proste. Obojetnie czy jedziesz 1 przystanek, czy 20, czy całą linię - płacisz taką samą cenę. Wszyscy. Emeryci, studenci, żołnierze, wszyscy. Możesz jedzić w kółko do upojenia - tylko zapłać. Inaczej nie wejdziesz na peron. No i nie ma tej głupawej Renomy i jej baranów. Prawda, że lepiej?
No ale jasne, nie ma kasy na takie pierdoły jak usprawnienie ruchu. Na ECS jest...- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.