• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulga handlowa: SKM-ce się opłaca, Gdańskowi i Gdyni już nie?

Maciej Naskręt
31 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Z wypowiedzi urzędników wynika, że pasażerowie komunikacji miejskiej w Gdańsku i Gdyni nie mają co liczyć na wprowadzenie ulgi, która doskonale sprawdza się w SKM. Z wypowiedzi urzędników wynika, że pasażerowie komunikacji miejskiej w Gdańsku i Gdyni nie mają co liczyć na wprowadzenie ulgi, która doskonale sprawdza się w SKM.

Czy wykupowana przez firmy ulga na bilety SKM nie mogłaby obowiązywać także w miejskiej komunikacji w Gdańsku i Gdyni? - Dzięki niej przybywa nam pasażerów - mówią kolejarze. - Nie chcemy mnożyć ulg - ripostują miejscy urzędnicy.



Co mogłoby cię skłonić do tego, by przesiąść się z samochodu do komunikacji miejskiej?

Trójmiejska SKM-ka już od wielu lat oferuje swoim pasażerom, podróżującym do pracy, bilety z tzw. ulgą handlową.

- Dzięki niej można kupować bilety okresowe SKM ze zniżką 33 proc. - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM. - Pomysł zrodził się z dawnych tego typu uprawnień, jakie miały zakłady pracy z tak zwanej "budżetówki" - dodaje.

Na czym to polega? Z początkiem każdego roku pracodawcy mogą zwracać się, w imieniu pracowników, do SKM o wydanie legitymacji, uprawniającej do ulgi handlowej w ciągu jednego roku. Cena legitymacji wynosi 105 zł. Tymczasem osoba, która podróżuje kolejką SKM z legitymacją na trasie Gdańsk Główny - Sopot, zapłaci za bilety ok. 200 zł mniej, a więc zyska ok. 100 zł rocznie. Przy dłuższej trasie oszczędności są większe.

- Ta oferta jest coraz bardziej popularna. Dziś przeciętny pracodawca wykupuje zniżkę dla 13 osób - dodaje rzecznik SKM.

Takiego rozwiązania nie mogą jednak skopiować przewoźnicy komunalni w Gdańsku i Gdyni. Przynajmniej nie tak łatwo. - ZKM Gdynia jest jednostką budżetową miasta. Nie możemy wprowadzać samodzielnie ulgi handlowej. W naszym przypadku jedynie radni mogą podjąć decyzję o jej wprowadzeniu - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia. Dokładnie tak samo odpowiada Alina Żarnoch-Garnik z gdańskiego ZTM.

Sprawdziliśmy, co o wprowadzeniu ulgi handlowej sądzą gdańscy rajcy, odpowiedzialni za ceny biletów w Gdańsku.

- Pierwsze słyszę, ale pomysł jest godny uwagi. Problem w tym, że miasto musiałoby wysupłać kolejne pieniądze na pokrycie deficytu, który powstanie po wprowadzenia ulgi. Przy dzisiejszych inwestycjach miejskich będzie trudno tego dokonać - wyjaśnia Kazimierz Koralewski, radny Prawa i Sprawiedliwości.

Równie zaskoczony pomysłem wprowadzenia ulgi handlowej jest zastępca prezydenta Gdańska. - Idea ciekawa, ale jej wprowadzenie nie rozładuje korków. Kierowcy nie przesiądą się z aut do tramwajów i autobusów. Będzie to kolejne uprawnienie, z którego skorzystają dotychczasowi pasażerowie. Nie chcemy mnożyć ulg. Zależy nam na wzbogacaniu oferty biletów okresowych. To one mają skusić zmotoryzowanych do przesiadki - mówi Maciej Lisicki.

Ulga handlowa ma szansę spotkać się z aprobatą zmotoryzowanych. - Do przesiadki z auta do miejskiego autobusu bądź tramwaju coraz bardziej zachęcają rosnące ceny paliw i wydłużający się czas dojazdu do miejsca pracy. Ulga zachęciłaby pewnie tych, którzy aktualnie myślą nad przesiadką - mówi pan Janusz, kierowca z gdańskiej Osowy.

Opinie (158) 9 zablokowanych

  • "Trójmiejska SKM-ka już od WIELU LAT oferuje swoim pasażerom, podróżującym do pracy, bilety z tzw. ulgą handlową. " (2)

    " Pierwsze słyszę, ale pomysł jest godny uwagi" - Kazimierz Koralewski, radny Prawa i Sprawiedliwości.

    cóż - PIS - komentarz zbędny....
    pomyslec ze na takich deb....li ida pieniadze podatnikow na diety radnych

    • 2 0

    • trudno po politykach oczekiwać że wysiądą ze swoich limuzyn i zaczną bratać się z ludem w komunikacji miejskiej.

      higiena im na to nie pozwala. Jedynie raz na 4 lata dopuszczane są kontakty z wyborcami.

      • 2 0

    • to ciekawe czym on sie zajmuje przez ten czas....

      • 0 0

  • Ladne super klimat maja Gdanskie tramwaje kochane hee:):)

    Gdynia pozdrawia Gdansk bratnie miasto z*******...tramwaje szczegolnie te nowe niskopodlogowe rewelacja 3MIASTO RAZEM:):):):)Gdansk piekne miasto;)

    • 1 0

  • Wszyscy spekulują, nikt nic nie robi...

    Jedna opinia mi się naprawdę spodobała. Oddzielny pas dla autobusów na szerszych drogach! Niby jeden pas mniej dla samochodów, ale za to autobusy sprawnie kursujące, do tego z większą częstotliwością (m.in. żeby nie czuć się jak sardynka) i od razu było by lepiej... a bilet metropolitalny, tylko na długich trasach godny uwagi.
    A zniżki na dojazd do pracy to super rzecz, zwłaszcza dla osób które liczą każdy grosz bo nie mają na utrzymanie rodziny.
    Tym wszystkim Gdańsk ma zachęcać ludzi do siebie... :) Niestety, jesteśmy zawsze przegrani. Kupujemy te drogie bilety, a 5km jedziemy godzinę jak sardynki, bo dojechać i tak musimy.

    • 1 0

  • Metropolitalny

    Jak na razie nie rozwiązano nawet problemu płatności kartą za bilet metropolitalny, bo żaden ze sprzedajacych podmiotów nie chce ponieść kosztów transakcji :-) Skoro do najnowszego produktu próbuje się wszystkich zniechęcić ceną i okolicznościami zakupu, to co tu mówić o programie lojalnościowym jakim byłoby wprowadzenie rocznej karty zniżkowej :-)

    • 0 0

  • A co z tramwajami nocnymi?

    jw

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane