• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

WPRD Gravel dokończy Trasę Słowackiego?

Krzysztof Koprowski
12 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
W tym miejscu kończyć się będzie Trasa Słowackiego. Termin realizacji kolejnego odcinka w kierunku al. Hallera jest na razie nieznany. W tym miejscu kończyć się będzie Trasa Słowackiego. Termin realizacji kolejnego odcinka w kierunku al. Hallera jest na razie nieznany.

Pięć firm chciało dokonać korekty skrzyżowania ul. Hynka (Nowej Kościuszki) z al. Legionów i al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Dodatkowe pasy oraz zmiana geometrii wyspy centralnej mają pozwolić na zwiększenie przepustowości tego newralgicznego miejsca. Najlepszą ofertę złożyło WPRD Gravel.



Jak często będziesz korzystać z Trasy Słowackiego?

Przebudowa skrzyżowania przy centrum handlowym ETC jest niezbędna, gdyż to właśnie w tym miejscu będzie się kończyć powstająca Trasa Słowackiego. Po przebudowie ilość aut na tym odcinku wynosić ma nawet 3 tys. pojazdów na godzinę. Prace obejmują więc dobudowę dwóch pasów w kierunku Wrzeszcza. W lewo - by móc zawrócić lub wjechać do centrum handlowego - oraz w prawo w kierunku wiaduktu nad torami kolejowymi.

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na prace budowlane złożyła firma WPRD Gravel, która wyceniła prace na 2 mln 196 tys. zł. Oprócz niej startowały także: Budimex (2 mln 570 tys. zł), MTM (2 mln 603 tys. zł), Skanska (2 mln 266 tys. zł) oraz Pol-Dróg (2 mln 975 tys. zł).

- W chwili obecnej trwa analiza ofert pod względem formalnym. Zgodnie z prawem Zarząd Dróg i Zieleni ma 30 dni na rozstrzygnięcie przetargu - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ Gdańsk.

Zgodnie z harmonogramem roboty budowlane powinny rozpocząć się od 3 września br., a zakończyć 15 listopada br.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln zł.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (105) 8 zablokowanych

  • a moim zdaniem słowackiego jest przebudowywana o jakieś 10 lat za późno (15)

    • 107 24

    • a moim zdaniem jesteś zbyt mały/a, o jakieś 10 cm. (5)

      Gdybyś był/a wyższy/a było by znacznie lepiej, no ale nie jesteś.

      • 15 11

      • jo jo

        • 6 1

      • Mam 180cm i 85 kg wagi, członek 10 cali, czego chcieć więcej (3)

        • 3 5

        • 15 cali...

          • 10 1

        • połączeniez mózgiem ci się zrywa

          • 7 1

        • "mam 180cm i 85 kg wagi, członek 10cali", i ...wzrok tęskniacy za rozumem, "czego chciec wiecej

          • 4 0

    • a moim zdaniem

      słowackiego powinna powstać w obecnej formie w latach 70, a teraz powinniśmy z niej demontować ekrany, dopinać zwykłe skrzyżowania i zmieniać w miejską aleję.

      • 15 3

    • a moim zdaniem... (3)

      budowa ślimaczy się katastrofalnie :( Prace na przyłączu nowej nitki w istniejące ciągi, na wysokości Niedźwiednika, to typowy przykład rodem z PRLu. Rzadko kiedy widać tam ruch, maszyny najczęściej stoją, a robotnicy mają chyba permanentną przerwę śniadaniowo-obiadową :(

      • 10 7

      • Te, maruda

        Tyś w ogóle widział na własne oczęta budowę w PRLu ?

        • 8 4

      • wybrano ofertę najtańszą, to już koniec

        tururu

        • 1 1

      • podobnie

        mam podobne wrazenie, ze robotnicy sie opier*alaja ale kto pracowal na dworze 10h w upale polewajac glowe woda zeby sie nie ugotowac albo na wypizdziewie kiedy lapy grabieja ten wie jak cenny jest odpoczynek i wyzylowane przerwy sniadaniowe. Nie nazekajcie na robotnikow ze sie opierdalaja tylko sami zlapcie za lopate i ponoscie troche kraweznikow i plyt to zobaczymy jak dlugo wytrzymacie.

        • 0 2

    • 10?? 25 jak się patrzy

      • 2 1

    • To lepiej niech nie robia juz nic bo jest za pozno o 10 lat.

      • 5 2

    • WPRD Grawel wskoczyło na miejsce Wakoz

      • 3 4

    • co wy chcecie od chlopa

      od kiedy mam prawojazdy to zawsze na tym slowaku byl korek. Nie taki drastyczny jak na św. wojciechu jadac z orunii gornej do centrum ale tez wqrwiajacy. Zeby bylo fajnie to na slowaku dostawili wiezowiec od impro kolo 300 mieszkan z ktorych ludzie tez beda jezdzic samochodami. Ta przebudowa to juz byl ostatni gwizdek bo nawet skrót przez las sie zapycha. Niedawno tir tamtedy jechal a za nim karetka normalnie paranoja. Dobrze, ze mieszkam znowu na przymorzu bo mozna sie wszedzie dostac a orunie gorna pozdrawiam bo nie raz wyjaralem za kolkiem pol paczki petow usilujac rano dostac sie do pracy i jeszcze w bocznej szybie wyprzedzala mnie chodnikiem kobieta z wozkiem.

      • 1 2

  • Książkę to sam autor powinien dokończyć !

    Trasa to świetny niedokończony dramat

    • 31 10

  • (3)

    Póki EURO w planie to pośpiech jest. Po EURO nie będzie już tak śpieszno do zakończenia inwestycji.

    • 53 12

    • bez jaj, wiele inwestycji w ogóle nie ma nic wspólnego z EURO, a to co teraz nie jest już wykańczane i tak nie ma szans powstać przed EURO

      • 9 0

    • Dobrze niech to euro się skończy

      Wtedy dopiero zakańczą większą ilość inwestycji.Oni chcieli,aby podczas euro wszystko było w budowie.Trzeba sie bedzie pochwalić,że się zmieniamy...

      • 0 1

    • nigdy nie dokończą tej trasy

      przy etc bedzie koniec i to chyba na min 30 lat taka jeste niestety szczera prawda

      • 1 4

  • lewoskręt (2)

    szkoda ze nikt nie pomyślał o lewoskręcie na drodze w kier Przymorza, obecnie mieści się przed światłami pół samochodu :) ale widocznie w tej relacji nie jeżdżą dziennikarze trójmiasta

    • 33 12

    • właśnie korekta ronda to lewo i prawo-skręt.

      • 0 1

    • nieprawda

      właśnie pomyśleli, korekta ronda dotyczy również tego kierunku. Zanim się napisze komentarz, wypadałoby się trochę wysilić i poszukać w materiałach dostępnych w internecie, a nie głupoty wypisywać i robić ludziom wodę z mózgów...

      • 0 1

  • Czego by nie mówić o Euro, (2)

    to dobrze, że przynajmniej część dróg dzięki niemu remontują

    • 50 10

    • Ty gimbusie mokre sny o golfie I masz, co najwyżej. Przypominam - twój prawdziwy podpis to "Dawidek z 2C"!

      • 5 6

    • Tylko czemu takie dziwne ceny?

      "Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln zł. "

      Chyba bijemy jakieś rekordy cenowe. Kawałek ulicy miejskiej po ok. 65 baniek za kilometr? Drożej niż niejedna nasza najdroższa w Europie autostrada.

      • 0 1

  • (2)

    brawo Prezydencie Adamowicz! Gdansk sie rozwija i zyje sie coraz lepiej. A moher dziadki, pisiowate i wyznawcy Kalksteina niech sie wyluzuja.

    • 28 63

    • a teraz skocz na głowkę,bo nic innego już ci nie pozostało..

      • 11 7

    • co Ty pindolisz kolezko,bog Cie opuscil cz jak ?

      • 1 1

  • (7)

    TYLKO SKANSKA - to najlepsza firma drogowa

    • 32 36

    • tak samo pewnie byś napisał o firmie wakoz gdyby jeszcze istniała

      • 9 6

    • prezesik na pewno da Ci za tą opinię odpowiednią premię!!!!!! (3)

      • 7 5

      • Nie tylko. (2)

        Skanska i Strabag to sa dobre firmy. Reszta to partacze i mamy przyklady jak na tacy. Jeszcze MTM z Gdyni bym dodal.

        • 1 9

        • O Strabagu bym nie powiedział, że taki cudowny

          nie dotrzymali conajmniej 3 terminów przy rozbudowie Łostowickiej i skrzyżowania z Kartuską. Na budowie tej panował taki bajzel, że nie wiadomo było jak jeździć, a przecinki i objazdy z płyt były tak FATALNIE zrobione że autobusy przegubowe się prawie na pół zginały a osobówki urywały koła. Może efekt końcowy wygląda nieźle, ale sama organizacja tej budowy to była jedna wielka PO-RAŻ-KA !!

          • 4 1

        • po co jest sopot? Zeby w gdansku nie walilo rybami od gdyni ;-)

          z ta gdynia przesadziles. Sledzia mozna na hali dostac dobrego ale ze firma drogowa...

          • 4 1

    • a budmiex powinno się wykopać w d... na co najmniej 1000 km od Trójmiasta (1)

      totalne dziadostwo

      • 3 3

      • niieee no,

        za terminal w WAW byłem na nich zły, ale to było konsorcjum z jakimś hiszpańskim dziadostwem, w GDN terminal skończyli na czas i wykonany jest ładnie, odbiory poszły gładko bo nie opóźniły otwarcia, także Budimex się zrehabilitował w moich oczach, ale przyznam że byłem pełen obaw jak zobaczyłem że oni będą budować.

        • 0 1

  • CO ZA RÓŻNICA JAKA FIRMA!!! (1)

    niech już zwyczajnie będzie wreszcie zrobione...

    • 33 15

    • Wezmą kasę

      a potem będzie wprd

      • 2 2

  • Czemu nie mówi się (5)

    kto te skrzyżowania projektuje. Takie kwiatki jak nowe skrzyżowania - Chełm przy Tesco, Nowa Łódzka - Łostowicka, powinny powodować dożywotni zakaz wykonywania zawodu projektanta. Swoją drogą CBA mogłoby się zainteresować, dlaczego nowe skrzyżowania zawierają dziesiątki sygnalizatorów,

    • 78 11

    • (3)

      Bo światełka są tańsze od wiaduktów, tuneli, etc....

      • 7 2

      • Są tańsze ale pytanie jest po co tyle sygnalizatorów na m2 skrzyżowania? Wyjazd (1)

        z Cienistej w AK to koszmar. Długie zmiany, sterczy się tam mega długo zupełnie bezsensownie.

        • 5 3

        • a jak przejeżdża tramwaj to cały ruch zamiera na 15 sek

          • 4 2

      • miasto powinno postawić na bezkolizyjne węzły drogowe. w pierwszej kolejności przerobić skrzyżowanie armii krajowej z łostowicką i havla, świętokrzyskiej z havla, potem węzeł na słowackiego na wysokości niedźwiednika, węzeł na alei zwycięstwa przy operze. w drugiej kolejności droga czerwona. w śródmieściu powinien powstać ogromny, bezpłatne parkingi na kilkanaście tys aut, jana z kolna łączyłoby sie z nowa wałową, która przenosiłaby ruch tranzytowy na drugi brzeg motławy, na siennicką. do tego kolej na estakadzie, biegnąca nad obecnym podwalem przedmiejskim , potem skręcająca w łąkową koło szkoły muzycznej, dalej przez barbary, dziewanowskiego, rozwidlająca się na stogi i przez tereny po stoczniowe zataczająca pętlę przez nowy port i biegnąca wzdłuż morza. w końcu mielibyśmy miasto bez korków

        • 3 1

    • dokładnie, np. aby przejechać z Biegańskiego Do Bomi na Dragana trzeba stać CZTERY razy na światłach na jednym skrzyżowaniu. Pełno pustych faz, przestoje po kilkanaście sekund bez ruchu. wystarczy sie przyjrzec 15 min jak wygląda ruch na skrzyżowaniach w południowym Gdańsku żeby stwierdzić że sa kompletnie skopane.

      • 10 2

  • I po co ta przebudowa? (10)

    Tam zostanie dziura w trasie Słowackiego. Dlaczego nie będzie budowy całości trasy tylko wyrwane fragmenty w kilku częściach miasta? Na tym skrzyżowaniu świat się zatrzyma - będą kosmiczne korki. Bezsensowna przebudowa, skoro i tak w przyszłości będzie konieczność przedłużenia trasy Słowackiego dalej na wschód.

    • 55 18

    • jaki cielak z Ciebie. (5)

      Przebudują i przygotują skrzyżowanie do przedłużenia trasy Słowackiego w stronę halera cioto !! czytaj ze zrozumieniem !!

      • 4 27

      • A Ty co? Nie wyspałeś się i zły humorek od rana?? (1)

        Cielak, ciota - język schodzi na psy w ekspresowym tempie, a Ty płyniesz sobie z tym nurtem nieświadomy, uśmiechnięty i błogo bezmyślny. Ciekaw jestem, czy w taki sam sposób odezwał byś się do przedmówcy, gdybyś rozmawiał sobie z nim gdzieś na ulicy, w parku, w przypadkowej pogawędce???

        Kolega/koleżanka zwraca (słusznie zresztą) uwagę na to, że nie jest to żadne dokończenie trasy, bo w tym właśnie miejscu będzie się ona urywać. Nie stanowi całości i długo jeszcze stanowić nie będzie.

        • 21 5

        • ''Odezwałbyś'' jak już

          Faktycznie, język na psy schodzi.

          • 1 2

      • ty downie (2)

        kolejna inwestycja moze być za min 30 lat bo juz nie ma kasy przez ten cholerny stadion który już teraz przynosi same straty 4mln w plecy

        • 3 4

        • gdyby nie ten stadion

          nie byłoby TS, TZ, tunelu pod Wisłą, W-Z, T2.

          • 2 3

        • pogratulować wrażliwości a la down

          Ciekawe czy być rzucał takimi epitetami gdyby twoje dziecko miało Zespół Downa ?
          Choć w tym przypadku epitet to i tak eufemizm, palant skończony.

          • 4 1

    • daj pieniążki to zbudujemy

      • 8 2

    • Będzie pewnie jak z Czerwonym Mostem na Uczniowskiej

      ... zrobią wywalą miliony by za miesiąc znów roz@#%%wić i tłumaczyć, że nie wiedzieli że podpiszą przetarg na dalszą część Słowackiego do hallera..żal.

      • 7 5

    • Daj kasiorę łaskawco, to skończą

      • 2 3

    • Kosmiczne -racja,właśnie takie będą .Teraz już są takie jak wszędzie.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane