- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (241 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (320 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (49 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (201 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (65 opinii)
Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu
Budowa wiaduktu na Karwinach zostanie sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzeł Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru. To ustalenia z wtorkowego spotkania przedstawicieli PKP, województwa i Gdyni.
Władze spółki podkreślały, że jest to niezbędne, by utworzyć trzeci ok. 15-kilometrowy tor od stacji Gdynia Stadion do Osowej, potrzebny aby:
- modernizować linię kolejową nr 201 pomiędzy Gdynią i Kościerzyną,
- zachować przepustowość przejazdu PKM,
- przewozić bezproblemowo ładunki z i do gdyńskiego portu.
Władze Gdyni odpowiadały stanowczo, że miasto przygotowało rozszerzony o przebudowę projekt wiaduktów, ale - ich zdaniem - za prace budowlane powinna odpowiadać kolej. Warto wiedzieć, że aneksowany przed laty projekt trafił do szuflady, a węzeł Karwiny będzie budowany po przetargu w formule "Zaprojektuj i wybuduj", gdzie konieczne było stworzenie zupełnie nowej dokumentacji projektowej.
Więcej:
Węzeł Karwiny: bez przebudowy wiaduktów nie będzie trzeciego toru
Mediacja marszałka województwa pomorskiego
W sprawę włączył się marszałek województwa pomorskiego, czyli dysponent unijnych środków, które w wysokości 54 mln zł mają wspomóc budowę węzła Karwiny. Zapowiedziano, że podpisanie aneksu do umowy o dofinansowanie budowy węzła Karwiny ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego zostaje wstrzymane do czasu porozumienia PKP z Gdynią w zakresie realizacji przebudowy wiaduktu i budowy trzeciego toru.
Tymczasem w maju Gdynia ogłosiła podpisanie umowy z wykonawcą prac - firmą MTM i rozpoczęcie budowy węzła, co przy braku porozumienia mogło skutkować brakiem dofinansowania i zakończyć się skandalem.
Węzeł Karwiny: uzgodnienia na spotkaniu w Warszawie
We wtorek pojawiła się informacja o spotkaniu przedstawicieli PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Samorządu Województwa Pomorskiego, Gdyni i Pomorskiej Kolei Metropolitarnej dotyczące budowy wiaduktu i zakresu prac.
Ustalono, że Samorząd Województwa Pomorskiego zapisze tę inwestycję jako priorytetową w ramach "Funduszy Europejskich dla Pomorza" na lata 2021-2027, a sam wiadukt, dzięki któremu powstanie oczekiwany trzeci tor, będzie potraktowany jako II etap inwestycji Węzeł Karwiny.
Co więcej, analizy i przygotowana koncepcja budowy wiaduktu mają pokazać, czy możliwe będzie poprowadzenie tam za kilkanaście lat czwartego toru.
- Projekt budowy trzeciego toru dla prowadzenia ruchu towarowego i pasażerskiego jest bardzo istotny. W związku z tym rozważane powinno być także pozostawienie rezerwy pod budowę czwartego toru - podkreślał na spotkaniu Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Gdynia dokłada nie więcej niż 10 mln zł
Władze Gdyni na taką opcję przystały. Przy okazji padła deklaracja, że miasto będzie partycypować w inwestycji w ramach wkładu własnego, ale tylko w wysokości do 10 mln zł.
- To bardzo budujące spotkanie, które pokazało przyszłość jednego z najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Gdyni z myślą o wyzwaniach transportowych na wiele lat do przodu - podsumowuje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Po opracowaniu koncepcji rezerwy pod czwarty tor i poszerzenia wiaduktu, a także oszacowaniu kosztów, zostanie podpisane porozumienie pomiędzy PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A., Pomorskim Urzędem Marszałkowskim, Gdynią i Pomorską Koleją Metropolitarną.
- Zostały poczynione odpowiednie ustalenia, które w najbliższym czasie zmienią się w porozumienie. To najważniejsze - komentuje Leszek Bonna, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Z ulgą odetchnięto też w gabinetach gdyńskiego magistratu. Gdyńscy włodarze informują, że na spotkaniu potwierdzono, iż rozpoczęte prace nie kolidują z przyszłościowymi planami dotyczącymi dobudowy torów kolejowych, a także przy ich realizacji nie będą ingerowały w nową infrastrukturę.
Węzeł Karwiny: co powstaje
- parking "park&ride" przy stacji PKM Karwiny,
- buspasy na ul. Wielkopolskiej,
- nowa pętla autobusowa,
- przebudowa ul. Sopockiej,
- przebudowa ul. Strzelców.
Miejsca
Opinie (158)
-
2021-07-14 17:28
(1)
Kiedy tunel w Chyloni?
- 24 2
-
2021-07-14 17:37
najpierw Gdynia musi zbudować wiadukt nad torowiskiem rozrządowym na Puckiej
na co dostała kasę od PLK...
Mam poważne obawy, czy ma na swoją część budżetu...- 7 0
-
2021-07-14 17:37
Matrix
Gdynia jedzie na oparach większość ulic plus obwodnica i boczne uliczki to głęboka komuna. Dużą parą i wielką pompą to u nas developerzy budują a nasz fundusz starcza na drzewa w doniczkach i już niedługo trawa na tacach.
- 35 1
-
2021-07-14 17:38
Bo Gdynia nie daje tylko bierze...w tym są ekspertami
- 22 1
-
2021-07-14 17:52
Opinia (3)
Za chwilę wyp....... nas z Unii i tyle na temat funduszy
- 16 8
-
2021-07-15 08:39
Biedny, tak żyć w strachu cały czas ;)
- 2 2
-
2021-07-15 09:33
Nie mogę się doczekać kiedy społeczeństwo na pisowcow z widłami rusza. (1)
Niby nikt na PiS nie głosuje niez znak nikogo takiego a mimo wszystko wygrywają wybory jak za hitlera masakra
- 2 2
-
2021-07-15 13:18
ruszy i załatwi sprawę za ciebie?
sam się rusz...
Obecność PiS na scenie politycznej i to w tak eksponowanej roli to ciężka, systematyczna i wytrwała praca pozostałych ugrupowań a w szczególności "liberałów", którzy "nie mieli z kim przegrać".- 1 0
-
2021-07-14 17:54
parking P&R
ciekawe jak zrobią żeby okoliczni mieszkańcy nie parkowali non-stop
- 16 6
-
2021-07-14 17:59
A reszta ??? (11)
Czyli wykręcą mieszkańców Parkowej, Racławickiej i wszystkich ulic z nimi połączonych ? Przebudowa skrzyżowania tych ulic z Wielkopolską była w pierwszym projekcie, który teraz trafił do szuflady. Ale pozwolenia na centrum handlowe i kolejne osiedla na Parkowej wydają bez problemu. Może przyjedź mistrzu szczurek z rana na Parkową i spróbuj się włączyć do ruchu w stronę karwin. Tylko bez kierowcy z urzędu miasta i bez łamania przepisów. Życzę powodzenia
- 122 4
-
2021-07-14 23:47
Ja już zacząłem jeździć przez os. Bernardowo i Sopocką (2)
nie mam nerwów na skręt w lewo z Parkowej. Szkoda, że światła przy Spokojnej nie przeszły w BO.
- 12 1
-
2021-07-15 09:31
Tak samo uważam, a wiesz co przeszło w bo? Tężnie solankowe w lesie dla emerytow (1)
Mieszkamy nad morzem a oni projektują tężnie do wdychania jodu. Masakra.
Wygrał ten projekt bo jeden emeryt mając dużo wolnego chodził od domu do domu i zbierał głosy.
A my zostaliśmy ze skrzyżowaniem na którym ciagle są wypadki.. dramat.- 15 0
-
2021-07-15 15:35
ludzie zadecydowali to tak mamy
- 1 0
-
2021-07-15 10:18
po co
nikt tam nie jezdzi
- 1 1
-
2021-07-15 10:24
(2)
Polecam samochód o mocy powyżej 75KM ;)
Ale fakt... też ciężko mi się patrzy jak się stoicie na środku i nie ruszacie mimo że pełno miejsca i spokojnie można ruszyć, ale trzeba by nacisnąć gaz.- 1 11
-
2021-07-15 10:38
O ... wujek dobra rada się odezwał :) (1)
Człowieku, to skrzyżowanie powinno być przebudowane. Jeden jeździ gorzej, jeden jeździ lepiej, jeden wyjeżdża autem o mocy poniżej 75KM, a inny powyżej 400KM, a jeszcze inny ciężarówką. Najzwyczajniej w świecie jest to kolizyjne i mało bezpieczne skrzyżowanie. W takich miejscach ruch powinien odbywać się płynnie i bezpiecznie. Powstają nowe osiedla, sklepy i natężenie ruchu będzie coraz większe. No, ale cóż ... faktycznie wystarczy mieć auto o mocy powyżej 75KM.
- 8 0
-
2021-07-15 12:04
dodatkowo te dzbany wyjeżdżające z Olgierda i łamiące przepisy nakazujące skręt w prawo. A oni walą na przestrzał dezorganizując wyjazd dla tych z Parkowej w kierunku Karwin
- 3 0
-
2021-07-15 11:17
Świadomy wyborca (1)
W następnych wyborach 80% poparcia dla Szczurka i jego ekipy:)
- 0 0
-
2021-07-15 15:43
120% jak u Putina i Kim Dzong Una
- 0 0
-
2021-07-15 14:16
Wyjazd w strone Karwin (1)
Wystarczyłoby dołozyc światła przed skrzyzowaniem i pare puszek farby. Tylko w UM rozum przestał mieszkać.
- 1 0
-
2021-08-08 23:15
Farba zużyta w nowej SPP i na ścieżki rowerowe
- 0 0
-
2021-07-14 18:08
(1)
Dobrze, że miasto poszło po rozum do głowy. Co prawda nie jest to do końca rozwiązanie zadowalające PKP i przyszłych pasażerów, ale zawsze coś.
- 6 4
-
2021-07-14 22:03
Miast poszło po rozum do głowy???
To raczej PLK i marszałkowo się ogarnęły.
- 3 4
-
2021-07-14 18:14
nie wiem czy odczujemy poprawę (1)
W Wielkopolską wpadnie ruch samochodowy z Trasy Kaszubskiej więc będzie tak samo albo gorzej. Ważne, żeby robić buspasy ile wlezie, nawet zabierając dotychczasowe pasy.
- 20 6
-
2021-07-14 23:05
wystarczy...
Że nie będzie pogorszenia...
- 1 1
-
2021-07-14 18:34
Lepiej niech nie budują .... zostawia to nowej władzy
Bo i tak to skrzyżowanie zepsują jak inne w Gdyni... Wszystko jest robione najniższym kosztem tak by uprzykrzyć kierowcą bądź skomplikować. Takie duże pole manewru aż sie prosi puścić osobną nitkę koło torów na drugą stronę z sopockiej w stronę strzelców z rondami jak w kamiennym Sopocie - ale tam jak coś robią to z głową a w Gdyni przy użyciu farby...
- 30 3
-
2021-07-14 18:39
U president Szczurek und vic president Łucyk developer partners (2)
...zawsze wygrywa MTM
- 39 1
-
2021-07-14 21:09
No i bardzo dobrze
- 1 4
-
2021-07-15 11:20
i podwykonawca
borski- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.