• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Marynarki Polskiej przejezdny. Przejazd tunelem możliwy w połowie 2015 r.

Maciej Naskręt
31 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Ruch pojazdów wokół ronda będzie regulowany przez sygnalizację.
  • Wejście do tunelu dla pieszych po wschodniej stronie węzła.
  • Wnętrze tunelu dla pieszych.
  • Poza układem drogowym - chodniki i ścieżki rowerowe wymagają jeszcze sporo pracy.
  • W miejscu gdzie stoją betonowe bariery zostanie włączony zjazd z Trasy Słowackiego.
  • Ulica Marynarki Polskiej w Gdańsku.
  • Przystanek pn. PGE Arena w dzielnicy Letnica. Nie ma tam wciąż wiat architektonicznie nawiązujących do stadionu.
  • Gotowe torowisko na Węźle Marynarki Polskiej.
  • Gotowe od miesiąca torowisko na Węźle Marynarki Polskiej.

Kierowcom został już udostępniony Węzeł Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska - część budowy Tunelu pod Martwą Wisłą w gdańskim porcie. Inwestor - spółka miejska GIK - szacuje, że podwodną przeprawą pojedziemy samochodami w połowie 2015 r.



W czwartek o godz. 21 oddany do ruchu został Węzeł Marynarki Polskiej, który jest częścią tunelu budowanego pod Martwą Wisłą. Dla kierowców oznacza to, że mają już do dyspozycji obie jezdnie ul. Marynarki Polskiej - po dwa pasy w każdym kierunku, nowo wybudowane rondo, a do ruchu wracają ulice: Uczniowska i Wielopole, których wloty zostały wyłączone na potrzeby przebudowanego węzła drogowego.

- Prace zgodnie z założeniami zakończyły się w terminie, tj. do końca października 2013 roku. Zlikwidowane zostaną dotychczas funkcjonujące objazdy - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem wspomnianego przedsięwzięcia.

Dla pasażerów komunikacji tramwajowej dobra informacja jest taka, iż uruchomiony zostaje przystanek tramwajowy na wysokości stadionu PGE Arena. Przystanki autobusowe pozostają w obecnej lokalizacji, zaś piesi będą poruszać się nowo wybudowanym ciągiem wzdłuż ul. Marynarki Polskiej od strony Martwej Wisły.

Przy okazji otwarcia Węzła Marynarki Polskiej dowiadujemy się także, kiedy tunelem pod Martwą Wisłą przejadą pierwsze pojazdy. - Nastąpi to prawdopodobnie w połowie 2015 r. - mówi rzecznik prasowy.

Przypomnijmy, że prace - zgodnie z harmonogramem - mają trwać jednak do października 2014 r. Co zatem będzie odbywać się przez osiem miesięcy na terenie budowy? - Z uwagi na to, że jest to pierwszy podwodny tunel drogowy w Polsce, potrzebujemy czasu na procedury odbiorowe, do tego zadania chcemy podejść z najwyższą starannością - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek.

W tym tygodniu maszyna TBM osiągnęła sumaryczny wynik 1 tys. m pod dnem Martwej Wisły. W ostatnich dniach praca maszyny zwolniła jednak do 4-5 metrów na dobę. Wynika to z rodzaju gruntów, przez jakie przedziera się kret: gliny i iły nie pozwalają na większe tempo prac.

Przeprawa pod dnem Martwej Wisły będzie składała się z dwóch równoległych nitek tunelu. W najgłębszym miejscu znajdą się one ok. 35 metrów pod lustrem wody. Inwestycja realizowana jest przez miejską spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą jest firma Obrascon Huarte Lain (OHL).

Jako pierwszy powstanie tunel południowy. Drążenie drugiego, północnego tunelu, rozpocznie się po zakończeniu przekopywania południowej nitki, wycofaniu maszyny TBM w rejon ul. Ku Ujściu i przetransportowaniu jej tarczy górą na miejsce startowe. Oba tunele zostaną połączone siedmioma przejściami, które mają pełnić rolę wyjść ewakuacyjnych.

Choć każdy tunel będzie mierzył 1,4 km długości, maszyna wydrąży "jedynie" odcinek o długości ok. 1,1 km. Na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów podwodnej przeprawy.

Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły. zobacz na mapie Gdańska Oprócz tego przy stadionie PGE Arena powstanie największe w Polsce rondo, o średnicy 130 m i trzech poziomach ruchu. Całość inwestycji stanowi jeden z czterech elementów realizowanej od 2011 r. Trasy Słowackiego, za które miasto zapłaci 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (109) 2 zablokowane

  • Ja nie mogę! (3)

    Jadę się karnąć.

    • 77 6

    • A czy droga rowerowa (2)

      też jest tam zrobiona?

      • 5 6

      • w tunelu? Prawie na pewno nie.

        • 10 1

      • jest.Dziś jechałam

        • 10 1

  • Ciekawe co myślą teraz ci (6)

    którzy gromili ze wiercenie tunelu nawet się nie zacznie bo wykonawca nie ma pieniędzy na prąd

    • 75 27

    • nie wczuwaj sie

      do konca inwestycji daleko...

      • 20 14

    • (4)

      Ci, czyli np ja odczuwaja ulge, ze sie dogadali i robota ruszyla. Pisalem tu na forum o tym, ze poczatkowo Energa nie zgodzila sie na pobor energii bez uprzedniego zabezpieczenia finansowego. Oczywiscie w swiat poszlo, ze przesuwaja prace ze wzgledu na koniecznosc wykonania dodatkowych badan. Dogadali sie, Energa otrzymala zaplate i ruszyli. Czego jeszcze nie zrozumiales z mojej wypowiedzi sprzed kilku miesiecy? Powtorze zebys moze teraz zrozumial a nie hejtowal: Zaczeli prace jak uregulowali naleznosci wobec Energii. Proste, choc nie dla Ciebie DArek.

      • 12 11

      • (2)

        Nie wiem co ty pisałeś, ale odnalazłem tamten artykuł i komentarze do których teraz się odniosłem:

        "mydlenie oczu - OHL nie ma pieniedzy na wiercenie !
        te informacje o szukaniu wody to jakiś kit żeby przedłużyć termin oraz żeby w prasie dobrze wyglądało. Po tym jak Energa zażądała przedpłaty 6mln złotych za prąd który będzie wykorzystany przy pracy TBMu OHL zaczął drapać się po głowie i myśleć skąd wziąć taką kasę...

        MalcolmX"

        "oni wcale nei mają wydać 6 mln zł
        to jest zabezpieczenie jakie mają przedstawić na wypadek, gdyby nie płacili co miesiąc rachunków. Koszty energii będą dużo wyższe za cały okres wiercenia. To jest tylko zabezpieczneie, gdyby 2-3 miesiące nie płacili. No i problem w tym, że nie potrafią przedstawić wiarygodnych gwarancji."

        "jakby były drobne, to już by dawno zrobili testowe odwierty
        a poki co nie mają zasilania do kreta włączonego. Nie mają tyle kasy, żeby wyłożyć."

        • 6 10

        • (1)

          no i czego tu nie rozumiesz. nie mieli kasy i ludzie pisali prawde ze przeciagaja terminy zeby cos wymyslec. widocznie sie dogadali albo ktos wylozyl kase... tak czy inaczej sytuacja byla prawdziwa, problem tez, teraz mozna czuc ulge bo chybA juz z gorki bedzie. dla ciebie jak problem zostal rozwiazany to znaczy ze nie istnial??

          • 0 1

          • To chyba ty czegoś nie rozumiesz. Tu nie chodzi o nieistnienie problemu tylko o jego kształt. Energa mogła zażądać zabezpieczenia, ale czy to od razu oznacza że OHL nie miał na nie kasy? Że w tego typu inwestycjach jak jedna strona oczekuje zabezpieczenia to druga strona bez żadnych negocjacji leci z wadium w zębach?

            Gadanie że nie mają kasy na takie zabezpieczenie jest zwykłym defetyzmem. Szerzenie plotek że firma która realizuje kontrakt za blisko miliard złotych nie ma 6 mln na prąd przedstawia sytuację jako beznadziejną. Istniało wiele innych bardziej prawdopodobnych scenariuszy, przyjmowanie tego najgorszego i mało prawdopodobnego to zwykłe plotkarstwo i właśnie dlatego to piętnuję.

            • 1 0

      • Myślenie nie jest specjalnością hejterów - a DArka przede wszystkim

        • 2 2

  • pol roku na odbiory?? (6)

    czy to oby troche nie za długo??? czy może to czas na poprawki których pewnie nie uniknie wykonawca??
    Ktos za to płaci - ja, Ty

    • 24 45

    • ile wielkich projektow realizowales? (5)

      • 18 5

      • Trzy. Dlaczego pytasz? (3)

        • 6 7

        • ale nie możesz liczyć (2)

          wbijania gwoździa pod obrazek, wymiany żarówki i montażu deski sedesowej.

          • 15 6

          • (1)

            Skad wiesz co robil dex kolezko:)Przeciez nie napisal o randze projektow.

            • 8 1

            • Wie, bo dla niego podtarcie to wielki projekt,l bo do niedawna robiła mu to mamusia

              A deska sedesowa, to coś do czego właśnie dorósł wstając w końcu z nocnika, gwoździe wbija tatuś, a żarówki wkręca wujek.

              • 1 1

      • będa borować

        przy moich wielkich projektach szwagier borował dziurki w gotowej scianie - zeby zmiezyc grubość tynku.
        Tu pewnie będą mierzyc grubosc płyt - to i 8 mies potrzeba

        • 0 1

  • Co to nitka? (7)

    Redaktor Naskręt nadużywa słowa nitka. Właściwie nie ma tekstu, w którym nie pada to słowo. Panie Naskręt, to nie brzmi tak fajnie jak się Panu może wydawać, nie świadczy to bynajmniej o pańskiej znajomości tematyki transportowej, co najwyżej pasmanteryjnej.

    • 46 17

    • odczep się od red Naskręta

      ty, ty... skodziarzu !

      • 9 5

    • Trochę się czepia... Ale za nicka daję mu duuuuży uśmiech :)))))

      • 11 1

    • (3)

      bynajmniej =/= przynajmniej.
      Bynajmniej to nie to samo co Przynajmniej

      • 6 9

      • Bynajmniej jest prawidłowo użyte

        we wpisie powyżej.

        • 9 0

      • (1)

        Oczywiście, że nie to samo, ale jak widać Ty nie znasz tej różnicy. Użycie partykuły "bynajmniej" w zdaniu przeczącym jest jak najbardziej poprawne i ma ona za zadanie wzmacniać przeczący akcent wypowiedzi analfabeto jeden.

        • 9 0

        • Myślisz, że on to pojmie????

          • 3 2

    • naskręt z naskrętów

      nitki nie są obce naskrętom dziedzicznie bo tatko w skm komplikuje życie różnym gostkom swoimi nitkami, BTW wyjątkowy BUC.

      • 0 0

  • w końcu ... (1)

    jak dla mnie trwało to wieczność ;) i nie mogę doczekać się tego tunelu.

    • 24 1

    • Werka

      Budyń musiał z PGE Arena, dynię uczynić - dlatego się udało.

      • 2 3

  • Brawo! To jest naprawde super inwestycja.

    • 46 3

  • Ładne nazwy, Dworzec Drzewny i Dworzec Wiślany! :)

    • 42 4

  • To jeden km pod dnem Martwej Wisły

    W tym tygodniu maszyna TBM osiągnęła sumaryczny wynik 1 tys. m pod dnem Martwej Wisły

    • 20 2

  • (6)

    W tym tunelu dla pieszych to niejedna dziesiona pójdzie. I nie jedna morda zostanie obita. Raj dla okolicznej menelni ze starowiejskiej.

    • 42 19

    • brak wiadomości (4)

      Tam nie będzie tunelu dla pieszych ani dla rowerów.

      • 13 11

      • (3)

        Na zdjęciu widać tunel dla pieszych, więc tunel raczej będzie :-)

        • 10 14

        • (2)

          em... w sensie że gdzie ? jedyne miejsca to tunel techniczny i ewakuacyjny jak sama nazwa głosi nie dla regularnego ruchu

          • 9 6

          • tam cieplej niż pod mostem

            • 3 0

          • Czy ty masz zamiast mózgu trociny?

            Aby przedostać się ze stront stadionu, na drugą stronę 130 metrowego ronda trzeba będzie wejść do tunelu dla pieszych który będzie na poziomie -1. Masz nawet zdjęcie w głównej galerii pod tytułem artykułu. Podpis pod zdjęciem, cytuję:" Wnętrze tunelu dla pieszych." I o ten tunel tu chodzi. Bo artykuł mówi o oddaniu do ruchu kołowego i tramwajowego, ronda a nie tunelu pod Wisłą. I ten tunel dla pieszych może, a nawet będzie niebezpieczny dla przechodniów w związku z istnieniem okolicznej patologii.

            • 10 2

    • czy już czekasz

      żeby komuś ten ryjek obić??? Pewnie mieszkasz na Starowiejskiej :):):)

      • 8 4

  • a kto przewidział

    że TIRy się nie mieszczą na rondzie przy zakrętach?

    • 28 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane