• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiemy, którędy pojedzie tramwaj

Michał Brancewicz
9 kwietnia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 14:03 (9 kwietnia 2009)
W tym miejscu za nieco ponad dwa lata przebiegać będzie ul. Nowa Łódzka i nowa linia tramwajowa. Po prawej obecna ul. Łódzka, która zostanie zachowana. W tym miejscu za nieco ponad dwa lata przebiegać będzie ul. Nowa Łódzka i nowa linia tramwajowa. Po prawej obecna ul. Łódzka, która zostanie zachowana.

Zapadła decyzja o przebiegu ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice. Wcześniej urzędnicy konsultowali z mieszkańcami trzy możliwości przebiegu trasy. Wybór padł na wariant trzeci.



- Eksperci uznali go za najbezpieczniejszy dla ruchu - mówi Krzysztof Rudziński, dyrektor wydziału programów rozwojowych w UM Gdańsk. - Gdańszczanie byli natomiast podzieleni.
Przebieg nowej trasy linii tramwajowej i ul. Nowej Łódzkiej. Przebieg nowej trasy linii tramwajowej i ul. Nowej Łódzkiej.

Opcja trzecia przewiduje budowę nowych jezdni po wschodniej stronie istniejącej ulicy Łódzkiej. Zgodnie z tą koncepcją tory tramwajowe zostaną ułożone po jednej stronie ulicy, tak jak ma to miejsce np. wzdłuż ul. Kartuskiej czy Pomorskiej.

W głosowaniu na naszej stronie większość internautów również opowiedziała się za tą koncepcją. W ankiecie zagłosowało 2276 osób, 42 proc. wybrało trzeci wariant.

- Wybrany wariant spowoduje najmniejsze zmiany w środowisku i jest najtańszy - przyznaje Piotr Dańko, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Nie naruszymy prawie wcale drzewostanu zabytkowych lip, do czego dużą wagę przywiązywał konserwator.

Nowa Łódzka to tak naprawdę podwójna, ale zsynchronizowana inwestycja podzielona na budowę ulicy i linii tramwajowej. Koszt obu inwestycji to 150 mln zł, w tym tramwaj 60 mln i droga 90 mln. Pozwoli ona wydłużyć trasę tramwaju o kolejne 3 km od pętli na Chełmie do pętli u zbiegu ul. Łódzkiej i Świętokrzyskiej. Po drodze powstanie pięć nowych przystanków.

Natomiast sama ul. Nowa Łódzka to około 1,7 km odcinek jezdni, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Projekt budowlany torowiska jest już na ukończeniu i niedługo zostanie przekazany spółce GIKE (Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012), która będzie poszukiwać wykonawcy. Natomiast projekt drogi powinien być gotowy na początku drugiego półrocza. Jeśli wszystko potoczy się zgodnie z harmonogramem to prace ruszą w 2010 roku.

- W sprawie ulicy złożyliśmy już aplikację o dofinansowanie u marszałka, na tramwaj złożymy w drugiej połowie roku - mówi dyrektor Rudziński.

Opinie (180) ponad 20 zablokowanych

  • Prawie dobry projekt ale... (1)

    Moim zdaniem projekt ma kilka dyskwalifikujących wad. Po pierwsze za duzo jest przystanków tramwajowych. Nie ma sensu aby je stawiać co 200-300m. Np. ulicy Witosa jeden przystanek wystarczy (umiejscowiony tam gdzie jest obecny przystanek autobusowy). Po drugie projekt ten nie przewiduje rozwiązania problemu korków które się będą tworzyć na skrzyżowaniu Łostowickiej, Armii krajowej i Nowej Łódzkiej - będą swiatła co 50m???? Ruch z armii krajowej koniecznie trzeba póścić estakadą a ulicę Witosa i Warszawską połączyć przejazdem podziemnym (zobaczcie jakie są codziennie są duże korki na Witosa około 17:00?). Jaki jest sens budować nową trasę jak nie rozwiąże ona żadnych problemów? Po trzecie zbudowanie linii tramwajowej musi wiązać się z odpowiednimi rozwiązaniami w organizacji linii tramwajowych!!! Proponuje wydłużyć linie 1 i 11 do nowej pętli. Inaczej to nie będzie miało żadnego sensu.

    • 1 1

    • chore pomysły :/

      z d* za przeproszeniem te twoje pomysły. :/ czemu nowy przystanek miałby być na witosa tam gdzie obecny? to jest nadal "blisko" pętli i lepszym pomysłem jest umiejscowienie go dalej, na wylocie ulicy cebertowicza. wydłużenie trasy 11 to już w ogóle jakieś przegięcie. :/ już teraz ma długą trasę i jeździ nią mnóstwo ludzi i jest mega tłok. :/ tamte tereny, okolice projektowanej pętli "nowa łódzka" powinny być komunikowane zupełnie nową trasą tramwajową biegnącą tam z gdańska przez orunię!

      • 0 0

  • Noooo

    To jest zaje..sty pomysl... Zamiast zrobic petle gdzies bardziej na orun gornej albo na poludniu...Ale po co!! Ludzie przelecieca pare kilometrow zeby dojsc na tramwaj :/ A moze zrobia linie autobusowa na petle z gornej:>?

    • 0 0

  • kasiore pewnie wybebnia z unii

    • 0 0

  • jak juz w lodzka bedzie skrecal to przecie dwupasmowa lostowicka ma byc nie mozna w dol puscic trampka? a kiedys ma isc nowolipiem linia wiec jak burza szedlby prosto na morene

    • 1 0

  • Wrzeszc - Oliwa , Wrzeszcz-Centrum (1)

    nowe linie powstają, a Wrzeszcz ( Slowackiego) nadal nie ma bezposrdeniego polaczenia z Oliwą lub Centrum, z lotniska do Oliwy bez przesiadki nie dojedziesz, tak samo do Centrum, przerzucili B na inna trasę, a mieszkancy Slowackiego jak mają dojechac?

    • 0 0

    • Akurat ze Słowackiego do centrum jeździ 142, a z lotniska do centrum B.
      Nie masz więc o co płakać...

      • 0 0

  • Nowa linia tramwajowa...

    Ludzie, o co Wam chodzi ? Fajnie że będzie kolejna linia dojazdowa. Po co to krytykować ? Powinni więcej stwarzać takich możliwości w innych miejscach Trójmiasta :)

    • 3 1

  • Piotrkowska

    Iloma środkami lokomocji będziemy się przemieszczać z Gdańska na ul. Piotrkowską? Do tej pory "na skróty-by szybciej" 3! Tak: tramw. "1"+przesiadka na pętli Witosa w cokolwiek + przesiadka przy ul. Warszawskiej na ew. spóźniony 118; jeżdżący tylko w godz.szczytu 164; czy kursujący co godz. 174( wszystkie nie przyjeżdżające na czas)-więc często na piechotkę przez błota i łąki ok. 15 minut??? Nic tylko mieszkać w okolicach ul. Piotrkowskiej, prawda???

    • 1 0

  • WARIANT ZOSTAL WYBRANY WCZESNIEJ, OPINIA MIESZKANCOW

    NIE BYLA WOGOLE BRANA POD UWAGE. CALA TA AKCJA TO SCIEMA POD PUBLICZKE !!! informacje z poważnego zrodla

    • 2 0

  • a Orunia Górna

    nadal skazana na korki, bo kto z okolic Biedronki będzie zasuwał na tramwaj

    • 2 0

  • Ja tez wiem ktoredy pojedzie tramwaj.

    PO TORACH !

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane