- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (165 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (317 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (196 opinii)
- 4 Okradała drogerie, zmieniając peruki (24 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (77 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (60 opinii)
Wiemy, którędy pojedzie tramwaj
Zapadła decyzja o przebiegu ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice. Wcześniej urzędnicy konsultowali z mieszkańcami trzy możliwości przebiegu trasy. Wybór padł na wariant trzeci.
- Eksperci uznali go za najbezpieczniejszy dla ruchu - mówi Krzysztof Rudziński, dyrektor wydziału programów rozwojowych w UM Gdańsk. - Gdańszczanie byli natomiast podzieleni.
Opcja trzecia przewiduje budowę nowych jezdni po wschodniej stronie istniejącej ulicy Łódzkiej. Zgodnie z tą koncepcją tory tramwajowe zostaną ułożone po jednej stronie ulicy, tak jak ma to miejsce np. wzdłuż ul. Kartuskiej czy Pomorskiej.
W głosowaniu na naszej stronie większość internautów również opowiedziała się za tą koncepcją. W ankiecie zagłosowało 2276 osób, 42 proc. wybrało trzeci wariant.
- Wybrany wariant spowoduje najmniejsze zmiany w środowisku i jest najtańszy - przyznaje Piotr Dańko, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Nie naruszymy prawie wcale drzewostanu zabytkowych lip, do czego dużą wagę przywiązywał konserwator.
Nowa Łódzka to tak naprawdę podwójna, ale zsynchronizowana inwestycja podzielona na budowę ulicy i linii tramwajowej. Koszt obu inwestycji to 150 mln zł, w tym tramwaj 60 mln i droga 90 mln. Pozwoli ona wydłużyć trasę tramwaju o kolejne 3 km od pętli na Chełmie do pętli u zbiegu ul. Łódzkiej i Świętokrzyskiej. Po drodze powstanie pięć nowych przystanków.
Natomiast sama ul. Nowa Łódzka to około 1,7 km odcinek jezdni, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Projekt budowlany torowiska jest już na ukończeniu i niedługo zostanie przekazany spółce GIKE (Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012), która będzie poszukiwać wykonawcy. Natomiast projekt drogi powinien być gotowy na początku drugiego półrocza. Jeśli wszystko potoczy się zgodnie z harmonogramem to prace ruszą w 2010 roku.
- W sprawie ulicy złożyliśmy już aplikację o dofinansowanie u marszałka, na tramwaj złożymy w drugiej połowie roku - mówi dyrektor Rudziński.
Opinie (180) ponad 20 zablokowanych
-
2009-04-09 20:05
Prawie dobry projekt ale... (1)
Moim zdaniem projekt ma kilka dyskwalifikujących wad. Po pierwsze za duzo jest przystanków tramwajowych. Nie ma sensu aby je stawiać co 200-300m. Np. ulicy Witosa jeden przystanek wystarczy (umiejscowiony tam gdzie jest obecny przystanek autobusowy). Po drugie projekt ten nie przewiduje rozwiązania problemu korków które się będą tworzyć na skrzyżowaniu Łostowickiej, Armii krajowej i Nowej Łódzkiej - będą swiatła co 50m???? Ruch z armii krajowej koniecznie trzeba póścić estakadą a ulicę Witosa i Warszawską połączyć przejazdem podziemnym (zobaczcie jakie są codziennie są duże korki na Witosa około 17:00?). Jaki jest sens budować nową trasę jak nie rozwiąże ona żadnych problemów? Po trzecie zbudowanie linii tramwajowej musi wiązać się z odpowiednimi rozwiązaniami w organizacji linii tramwajowych!!! Proponuje wydłużyć linie 1 i 11 do nowej pętli. Inaczej to nie będzie miało żadnego sensu.
- 1 1
-
2009-04-09 20:28
chore pomysły :/
z d* za przeproszeniem te twoje pomysły. :/ czemu nowy przystanek miałby być na witosa tam gdzie obecny? to jest nadal "blisko" pętli i lepszym pomysłem jest umiejscowienie go dalej, na wylocie ulicy cebertowicza. wydłużenie trasy 11 to już w ogóle jakieś przegięcie. :/ już teraz ma długą trasę i jeździ nią mnóstwo ludzi i jest mega tłok. :/ tamte tereny, okolice projektowanej pętli "nowa łódzka" powinny być komunikowane zupełnie nową trasą tramwajową biegnącą tam z gdańska przez orunię!
- 0 0
-
2009-04-09 20:08
Noooo
To jest zaje..sty pomysl... Zamiast zrobic petle gdzies bardziej na orun gornej albo na poludniu...Ale po co!! Ludzie przelecieca pare kilometrow zeby dojsc na tramwaj :/ A moze zrobia linie autobusowa na petle z gornej:>?
- 0 0
-
2009-04-09 20:24
kasiore pewnie wybebnia z unii
- 0 0
-
2009-04-09 21:42
jak juz w lodzka bedzie skrecal to przecie dwupasmowa lostowicka ma byc nie mozna w dol puscic trampka? a kiedys ma isc nowolipiem linia wiec jak burza szedlby prosto na morene
- 1 0
-
2009-04-09 22:14
Wrzeszc - Oliwa , Wrzeszcz-Centrum (1)
nowe linie powstają, a Wrzeszcz ( Slowackiego) nadal nie ma bezposrdeniego polaczenia z Oliwą lub Centrum, z lotniska do Oliwy bez przesiadki nie dojedziesz, tak samo do Centrum, przerzucili B na inna trasę, a mieszkancy Slowackiego jak mają dojechac?
- 0 0
-
2009-04-10 08:24
Akurat ze Słowackiego do centrum jeździ 142, a z lotniska do centrum B.
Nie masz więc o co płakać...- 0 0
-
2009-04-09 22:38
Nowa linia tramwajowa...
Ludzie, o co Wam chodzi ? Fajnie że będzie kolejna linia dojazdowa. Po co to krytykować ? Powinni więcej stwarzać takich możliwości w innych miejscach Trójmiasta :)
- 3 1
-
2009-04-09 23:39
Piotrkowska
Iloma środkami lokomocji będziemy się przemieszczać z Gdańska na ul. Piotrkowską? Do tej pory "na skróty-by szybciej" 3! Tak: tramw. "1"+przesiadka na pętli Witosa w cokolwiek + przesiadka przy ul. Warszawskiej na ew. spóźniony 118; jeżdżący tylko w godz.szczytu 164; czy kursujący co godz. 174( wszystkie nie przyjeżdżające na czas)-więc często na piechotkę przez błota i łąki ok. 15 minut??? Nic tylko mieszkać w okolicach ul. Piotrkowskiej, prawda???
- 1 0
-
2009-04-09 23:42
WARIANT ZOSTAL WYBRANY WCZESNIEJ, OPINIA MIESZKANCOW
NIE BYLA WOGOLE BRANA POD UWAGE. CALA TA AKCJA TO SCIEMA POD PUBLICZKE !!! informacje z poważnego zrodla
- 2 0
-
2009-04-10 00:19
a Orunia Górna
nadal skazana na korki, bo kto z okolic Biedronki będzie zasuwał na tramwaj
- 2 0
-
2009-04-10 00:53
Ja tez wiem ktoredy pojedzie tramwaj.
PO TORACH !
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.