• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiemy, którędy pojedzie tramwaj

Michał Brancewicz
9 kwietnia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 14:03 (9 kwietnia 2009)
W tym miejscu za nieco ponad dwa lata przebiegać będzie ul. Nowa Łódzka i nowa linia tramwajowa. Po prawej obecna ul. Łódzka, która zostanie zachowana. W tym miejscu za nieco ponad dwa lata przebiegać będzie ul. Nowa Łódzka i nowa linia tramwajowa. Po prawej obecna ul. Łódzka, która zostanie zachowana.

Zapadła decyzja o przebiegu ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice. Wcześniej urzędnicy konsultowali z mieszkańcami trzy możliwości przebiegu trasy. Wybór padł na wariant trzeci.



- Eksperci uznali go za najbezpieczniejszy dla ruchu - mówi Krzysztof Rudziński, dyrektor wydziału programów rozwojowych w UM Gdańsk. - Gdańszczanie byli natomiast podzieleni.
Przebieg nowej trasy linii tramwajowej i ul. Nowej Łódzkiej. Przebieg nowej trasy linii tramwajowej i ul. Nowej Łódzkiej.

Opcja trzecia przewiduje budowę nowych jezdni po wschodniej stronie istniejącej ulicy Łódzkiej. Zgodnie z tą koncepcją tory tramwajowe zostaną ułożone po jednej stronie ulicy, tak jak ma to miejsce np. wzdłuż ul. Kartuskiej czy Pomorskiej.

W głosowaniu na naszej stronie większość internautów również opowiedziała się za tą koncepcją. W ankiecie zagłosowało 2276 osób, 42 proc. wybrało trzeci wariant.

- Wybrany wariant spowoduje najmniejsze zmiany w środowisku i jest najtańszy - przyznaje Piotr Dańko, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Nie naruszymy prawie wcale drzewostanu zabytkowych lip, do czego dużą wagę przywiązywał konserwator.

Nowa Łódzka to tak naprawdę podwójna, ale zsynchronizowana inwestycja podzielona na budowę ulicy i linii tramwajowej. Koszt obu inwestycji to 150 mln zł, w tym tramwaj 60 mln i droga 90 mln. Pozwoli ona wydłużyć trasę tramwaju o kolejne 3 km od pętli na Chełmie do pętli u zbiegu ul. Łódzkiej i Świętokrzyskiej. Po drodze powstanie pięć nowych przystanków.

Natomiast sama ul. Nowa Łódzka to około 1,7 km odcinek jezdni, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Projekt budowlany torowiska jest już na ukończeniu i niedługo zostanie przekazany spółce GIKE (Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012), która będzie poszukiwać wykonawcy. Natomiast projekt drogi powinien być gotowy na początku drugiego półrocza. Jeśli wszystko potoczy się zgodnie z harmonogramem to prace ruszą w 2010 roku.

- W sprawie ulicy złożyliśmy już aplikację o dofinansowanie u marszałka, na tramwaj złożymy w drugiej połowie roku - mówi dyrektor Rudziński.

Opinie (180) ponad 20 zablokowanych

  • Dobry pomysł ale dlaczego tak długo ??!

    czy nie możnaby działać szybciej ?! o tej trasie i linii tramwajowej słyszałem już dawno :-/

    • 1 0

  • a ja myślałem że tramwaj pojedzie

    po szynach ale mogłem się mylić...

    • 1 1

  • super sprawa

    mieszkam na ul. Przemyskiej i bardzo się cieszę, że w niedługiej przyszłości będzie nowa ulica i linia tramwajowa. Teraz są ogromne korki, na przystanku czeka się godzinami na spóźnione autobusy.Uważam, że tramwaje są dla ludzi więc im więcej przystanków tym lepiej. Bardzo dziękujemy (mieszkańcy tej okolicy ) za rozbudowę komunikacji w tej części miasta. pozdrawiam

    • 4 0

  • no to MEGAkorki murowane

    1 - na krzyżówce łostowickiej z armii
    2 - na krzyrzówce łódzka ze świętokrzyską

    • 0 1

  • no ;)

    i fajnie ;)

    • 0 0

  • Żeby tak Świętokrzyska była szersza

    A Jabłoniowa przypominała drogę. Może eksperci wypowiedzą się o muldach na Świętokrzyskiej i dziurach na Jabłoniowej.

    • 0 0

  • A co z hałasem? Mieszkanka osiedla pogodne.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane