- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (134 opinie)
- 2 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (161 opinii)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (304 opinie)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (72 opinie)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (51 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (146 opinii)
Wiemy, którędy pojedzie tramwaj
Zapadła decyzja o przebiegu ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice. Wcześniej urzędnicy konsultowali z mieszkańcami trzy możliwości przebiegu trasy. Wybór padł na wariant trzeci.
- Eksperci uznali go za najbezpieczniejszy dla ruchu - mówi Krzysztof Rudziński, dyrektor wydziału programów rozwojowych w UM Gdańsk. - Gdańszczanie byli natomiast podzieleni.
Opcja trzecia przewiduje budowę nowych jezdni po wschodniej stronie istniejącej ulicy Łódzkiej. Zgodnie z tą koncepcją tory tramwajowe zostaną ułożone po jednej stronie ulicy, tak jak ma to miejsce np. wzdłuż ul. Kartuskiej czy Pomorskiej.
W głosowaniu na naszej stronie większość internautów również opowiedziała się za tą koncepcją. W ankiecie zagłosowało 2276 osób, 42 proc. wybrało trzeci wariant.
- Wybrany wariant spowoduje najmniejsze zmiany w środowisku i jest najtańszy - przyznaje Piotr Dańko, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Nie naruszymy prawie wcale drzewostanu zabytkowych lip, do czego dużą wagę przywiązywał konserwator.
Nowa Łódzka to tak naprawdę podwójna, ale zsynchronizowana inwestycja podzielona na budowę ulicy i linii tramwajowej. Koszt obu inwestycji to 150 mln zł, w tym tramwaj 60 mln i droga 90 mln. Pozwoli ona wydłużyć trasę tramwaju o kolejne 3 km od pętli na Chełmie do pętli u zbiegu ul. Łódzkiej i Świętokrzyskiej. Po drodze powstanie pięć nowych przystanków.
Natomiast sama ul. Nowa Łódzka to około 1,7 km odcinek jezdni, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Projekt budowlany torowiska jest już na ukończeniu i niedługo zostanie przekazany spółce GIKE (Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012), która będzie poszukiwać wykonawcy. Natomiast projekt drogi powinien być gotowy na początku drugiego półrocza. Jeśli wszystko potoczy się zgodnie z harmonogramem to prace ruszą w 2010 roku.
- W sprawie ulicy złożyliśmy już aplikację o dofinansowanie u marszałka, na tramwaj złożymy w drugiej połowie roku - mówi dyrektor Rudziński.
Opinie (180) ponad 20 zablokowanych
-
2009-04-10 09:25
Dobry pomysł ale dlaczego tak długo ??!
czy nie możnaby działać szybciej ?! o tej trasie i linii tramwajowej słyszałem już dawno :-/
- 1 0
-
2009-04-10 12:25
a ja myślałem że tramwaj pojedzie
po szynach ale mogłem się mylić...
- 1 1
-
2009-04-10 14:26
super sprawa
mieszkam na ul. Przemyskiej i bardzo się cieszę, że w niedługiej przyszłości będzie nowa ulica i linia tramwajowa. Teraz są ogromne korki, na przystanku czeka się godzinami na spóźnione autobusy.Uważam, że tramwaje są dla ludzi więc im więcej przystanków tym lepiej. Bardzo dziękujemy (mieszkańcy tej okolicy ) za rozbudowę komunikacji w tej części miasta. pozdrawiam
- 4 0
-
2009-04-10 17:20
no to MEGAkorki murowane
1 - na krzyżówce łostowickiej z armii
2 - na krzyrzówce łódzka ze świętokrzyską- 0 1
-
2009-04-11 10:48
no ;)
i fajnie ;)- 0 0
-
2009-04-14 15:36
Żeby tak Świętokrzyska była szersza
A Jabłoniowa przypominała drogę. Może eksperci wypowiedzą się o muldach na Świętokrzyskiej i dziurach na Jabłoniowej.
- 0 0
-
2010-01-16 21:17
A co z hałasem? Mieszkanka osiedla pogodne.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.