- 1 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (92 opinie)
- 2 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (72 opinie)
- 3 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (26 opinii)
- 4 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (221 opinii)
- 5 Nowa wiceprezydent zaczyna pracę 5 lipca (221 opinii)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (81 opinii)
Wjazdy do tunelu pod Martwą Wisłą będą zraszane lub podgrzewane
4 mln zł ma kosztować system zraszania solanką lub podgrzewania jezdni w tunelu pod Martwą Wisłą . Trwają rozmowy zarządcy tunelu z miejskimi urzędnikami o finansowaniu inwestycji, która miałaby zostać zrealizowana w przyszłym roku.
- Podczas ubiegłej zimy, która była pierwszą od otwarcia tunelu, zauważyliśmy problemy kierowców, głównie samochodów ciężarowych. Mieli oni problem z wyjazdem z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej. Intensywne opady śniegu i oblodzenie nawierzchni sprawiły, że na wzniesieniach doszło do kilku kolizji. Problemy z wyjazdem powodowały powstawanie korków oraz w rezultacie zamknięcie tunelu i paraliż ruchu w tej części miasta - tłumaczy Michał Adamkiewicz, kierownik Działu Utrzymania Tunelu pod Martwą Wisłą.
W tym roku kierowcy ciężarówek będą musieli sobie radzić podobnie jak poprzedniej zimy, ale za rok nad jakością nawierzchni w tym miejscu ma już czuwać automatyczny system.
Drogowcy zastanawiają się nad dwoma różnymi rozwiązaniami.
Jednym z nich jest system zraszania asfaltu solanką poprzez specjalne dysze montowane w jezdni. Takie rozwiązanie stosuje się np. w tunelu na Wisłostradzie w Warszawie. Nie jest ono jednak pozbawione wad, bo - jak mówią eksperci - dysze często się zapychają.
Instalacja zraszania mogłaby objąć wykonanie dysz na wjazdach i wyjazdach z tunelu od strony Marynarki Polskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Drugim wariantem branym pod uwagę jest podgrzanie jezdni poprzez montaż specjalnego okablowania. Wiązałoby się to z koniecznością sfrezowania dotychczasowej nawierzchni i ułożenia nowej.
Obecnie trwają rozmowy zarządcy tunelu (Gdański Zarząd Dróg i Zieleni) z urzędnikami miejskimi o finansowaniu inwestycji. Nie jest ona tania, bo rozwiązanie stosowane np. w szwajcarskich tunelach kosztuje nawet 4 mln zł. Pierwszy wniosek skierowany do Wydziału Programów Rozwojowych został odrzucony, ale jak usłyszeliśmy od Piotra Grzelaka, zastępcy prezydenta Gdańska, "inwestycja jest konieczna". Niewykluczone więc, że urzędnicy będą chcieli skorzystać ze środków unijnych.
Rocznie utrzymanie tunelu kosztuje 4,6 mln zł. 890 tys. zł z tej kwoty pochłania ubezpieczenie, 1,5 mln to koszt samego utrzymania (napraw, sprzątania etc.), a 1,3 mln to rachunki za energię elektryczną. Najmniejsze koszty generuje kadra zarządzająca tunelem. Na jej utrzymanie rocznie miasto przeznacza ok. 870 tys. zł.
Kolizje, jazda pod prąd, spadające śmieci w tunelu pod Wisłą
Życie codzienne w tunelu pod Martwą Wisłą
Od otwarcia tunelu w kwietniu 2016 r. odnotowano w nim ponad 460 różnych zdarzeń. Najczęściej dochodzi w nim do zatrzymania pojazdu (ponad 150 zdarzeń), trzykrotnie do tunelu wbiegło zwierzę, 11 razy na jezdnię spadły różnego rodzaju przedmioty, 13 razy wjechał do tunelu pojazd przekraczający skrajnię, 24 razy zauważono także osoby postronne. Stosunkowo często wjeżdżają tam rowerzyści (74 razy), odnotowano też 10 kolizji i 8 uszkodzonych włazów kanalizacyjnych.
Zdarzył się też jeden alarm bombowy po informacji o pozostawionym w tunelu ładunku wybuchowym, nie brakowało też prób kradzieży. Zabłąkany pieszy wychodząc z tunelu przejściem ewakuacyjnym zabrał z klatki schodowej gaśnicę.
Rekordzistą w przekroczeniu prędkości jest pewien motocyklista. Kilka miesięcy temu nocą rozwinął w tunelu prędkość 220 km/h.
Straż pożarna w tunelu pod Wisłą
Opinie (279) 5 zablokowanych
-
2017-11-09 13:19
olalallala
niezłe akcje sie tam dzieją
- 1 0
-
2017-11-09 13:28
Szanowni Państwo
Tą inwestycję Debil idiocie zlecił, kretyn zatwierdził, złodziej oszacował a prosty robotnik wykonał wedle planów totalnego imbecyla.
A teraz Kretyn z debilem chcą solankę polać lub pruć asfalt pod maty grzewcze.
Nie wiem który szpital psychiatryczny wypuścił tych fachowców.- 22 0
-
2017-11-09 13:33
Kierowcy "po woli po woli" atakują! To są prawdziwi piraci drogowi
- 4 0
-
2017-11-09 13:44
Szok
Ależ z***ane społeczeństwo.I bez wyobraźni,
- 3 0
-
2017-11-09 13:55
00:30
czy redakcja podpowie co sie stalo z tym deb....lem z przyczepa jadacym pod prad....odebrali prawo jazdy, 10 000kary
- 6 0
-
2017-11-09 13:56
Ale jak?
Patrzę i nie wierzę...
- 0 0
-
2017-11-09 14:01
Patrzę , patrzę i oczom nie wierzę !!!!!!!!!!! (1)
Nie zdawałem sobie sprawy ,że między nami jest tylu KRETYNÓW !!!!!
- 7 0
-
2017-11-09 17:38
No i widzisz..
..gdyby nie internet to dalej byś żył w nieświadomości.
- 0 0
-
2017-11-09 14:20
"mają gest skur*" (1)
a wystarczyło by faki trefny podjazd zadaszyć
nawet tylko na zimę, byle jaką wiata, albo rusztowaniem z namiotem
nic nie zapychało by się, nie żarło by energii, nie trzeba by było frezować, nie gniły by podwozia
ale nie, było by za tanio, żule by się nie nachapali. polactwo.
to samo co z windami na peronach SKM. musi być winda, a nie podjazd, jak na prawie każdym dworcu S-Bahn, bo podjazd by był za tani i nie wymagał by napraw.
"to jes wolska, tu się nie da, panie"- 12 1
-
2017-11-09 15:19
fajnie się teoretyzuje.
wsiądź sobie na wózek inwalidzki, albo miej 80 lat i chodź o lasce i zasuwaj sobie podjazdami wtedy to zrozumiesz po co jest winda na dworcu- 1 0
-
2017-11-09 14:40
Podgrzewane obowiazkowe,ale wszystkie drogi rowerowe i chodniki bo tego nikt nie oczyszcz co roku ze sniegu!
- 3 1
-
2017-11-09 14:43
Debile !!!!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.