- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Wkrótce ruszy międzynarodowy konkurs na kładkę na Ołowiankę
Lada dzień Gdańsk ogłosi długo wyczekiwany, międzynarodowy konkurs architektoniczny na projekt kładki nad Motławą. Pomysł, który powstał 8 lat temu, nie zostanie jednak zrealizowany wcześniej, niż w 2014 roku.
- Konkurs wymagał wielu przygotowań i szczegółowych uzgodnień z wydziałami oraz z partnerami projektu. Ponadto odbędzie się w formie zamówienia publicznego, a to także wydłuża procedury. Jednak już niebawem zostanie ogłoszony - zapewnia Andrzej Duch, dyrektor wydziału urbanistyki, architektury i ochrony zabytków, który przygotowuje warunki konkursu.
Urzędnicy liczą, że międzynarodowa formuła konkursu sprawi, że wyłoniony zostanie projekt funkcjonalny i estetyczny.
Wiadomo, że kładka musi spełniać wymagania określone w przeprowadzonej przez urzędników analizie. Jakie są jej podstawowe założenia?
Analiza urzędników - Kładka na Ołowiankę (format .ppt)
Zwodzona kładka łączącą oba brzegi Motławy między okolicami ul. Rycerskiej na dawnym Zamczysku z Ołowianką , może być umiejscowiona na wysokości 2,5 m nad lustrem wody. Jak wynika z obliczeń, spowoduje to, że pod nią będzie mogło przepłynąć ok. 9,73 proc. spośród 1562 wszystkich poruszających się po Motławie. Gdyby była ona wyżej, czyli ponad 4,5 m nad poziomem wody, bez otwierania przepłynęłoby pod nią blisko 500 jednostek (32 proc. wszystkich). Dlaczego więc nie umieścić jej wyżej?
Wymagałoby to m.in. budowy wysokich ramp dojazdowych. - Rampy utrudniłyby dostęp do kładki, a zależy nam na tym, by korzystać mogli z niej także niepełnosprawni czy rodzice z dziećmi w wózkach - tłumaczy Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w gdańskim Urzędzie Miasta.
Zarówno dla żeglarzy, jak i pieszych ważne będą założenia, które zapewnią jak najsprawniejsze otwieranie i zamykanie kładki. Musi ona być jak najdłużej dostępna dla ruchu pieszego lub wodnego.
Reszta już zależy od wyobraźni architektów, kładka może być więc podnoszona, rozsuwana lub obrotowa. Swobodę architektów ograniczać będzie jedynie budżet, oszacowany na ok. 13 mln zł. Na budowę składają się bowiem Gdańsk, samorząd Pomorza i Elektrociepłownie Wybrzeże, które przekazały swoje budynki na siedzibę filharmonii na Ołowiance.
Opinie (150) 1 zablokowana
-
2012-05-09 19:03
fajna ta kladka w niemczech ! ale czy polacy zasluguja na to ? hm watpie !
maja juz dziure wstydu i to powinno im wystarczyc !
- 1 1
-
2012-05-09 20:26
..ŻADNYCH KŁADEK NA MOTŁAWIE!!!!
...POMYSŁ TAK IDIOTYCZNY ŻE TRUDNO O WIĘKSZĄ BZDURĘ!!!!!
- 5 1
-
2012-05-09 22:03
Rozbudowujemy marinę, odwracamy się twarzą do morza, edukacja morska itp hasła (2)
a jednocześnie kładka. Kogoś nieźle tu pogięło.
A nie można po prostu drugiego promu uruchomić, takiego samego jak ten spod Żurawia ? I atrakcja większa, i ograniczenia żeglugi nie będzie. Tylko prom musi kursować co najmniej do północy a nie 10-18.- 3 1
-
2012-05-09 22:33
..prom powinien kursować tam gdzie kiedyś, w tandemie z tym spod Żurawia, i sprawa załatwiona,...
...póki co nowa marina zaanektowała nabrzeże pod całkowicie niefunkcjonalny slip (kąt i próg na zjezdzie taki że żadna przyczepa tam nie zjedzie...!!!)..i tyle!!! Ta kretyńska kładka zabije jakiekolwiek życie na kanale, a tym czasem Budyń cichaczem zamiótł pod dywan swoje obiecanki o uruchomieniu zwodzonych mostów w historycznych lokalizacjach...W GDAŃSKU ŻENADA, WAŁKI I PRZEKRĘTY, A KIERUJĄ WSZYSTKIM ZŁODZIEJE I IGNORANCI. TYLE!!!
- 2 1
-
2012-05-09 23:09
Jakbys nie zauwazyl powstala nowa przystan... bardziej na polnoc od Ołowianki
Sa osoby ktore tez tam mieszkaja, wiec jest to od dawna palnowana inwestycja, nie tylko ze wzgledu na obiek kulturalny ktory tam powstal 10 lat temu, ale ze wzgledu na plan rozwoju miasta.
nie wiem co nazywasz żeglugą... przeciez to nie Śnierdwy...- 0 1
-
2012-05-09 22:33
na ECS, muzeum IIw , teatr szekspirowski pójdzie parę miliardów (1)
ale z kładki nie wykroi się posady prezesów, dyrektorów itd
- 0 1
-
2012-05-09 23:06
kładka = ścieżka (w zaleznosci gdzie mieszkasz)
czy nie mozesz tego przyrownac czlowieku po prostu jako ulatwienia zycia osobom, ktore po tamtej stronie mieszkaja?
Ciekawe, czy tak sie awanturujesz, gdy tobie pod domem chodnik robia, albo klada asfalt na nowa droge...(rzadkość)- 0 0
-
2012-05-09 23:02
... miasto ma byc planowane dla ludzi... ktorzy tam mieszkaja przede wszystkim. Nie wiem, ktory Gdanszczanin cumuje swoj Jacht w owej Marinie(... mmm moze Kusznierewicz?
Zachowujecie sie tak jakby ten odcinek motlawy byl jakas bramą do akwenu (8cudu swiata) ktory zostanie zamkniety, a to raptem chodzi o Parking, dla dosc malej ilosci statkow, uzywany tylko w sezonie...przez niezorientowanych w wygorowanej cenie, niemieckich turystow.
Sadze, ze ta inwestycja z ok 15 lat wstecz byla zle zaplanowana bo żaden urbanista nie myslal o tym jak planowac losy rozwoju tej dzielnicy. Teraz sa tego konsekwencje.- 0 0
-
2012-05-10 01:53
Jeśli to będzie kładka zwodzona (obrotowa) i minimum na wyskokości 4,5 m to tak..
- inaczej żadne statki nie przejdą dalej do zielonego mostu a nie wiem gdzie będzie biała flota przybijała i żaglowce większe, które tak przecież wszyscy lubimy...
Ale jak znam życie to będzie za drogie i za zbyt skomplikowane rozwiązanie dla urzędników Pawła "mamwszystkowdupie" Adamowicza!- 1 0
-
2012-05-10 01:55
a tak wogóle to w Londynie jest fajna kładka..
i zwodzona!
- 0 0
-
2012-05-10 07:36
CENZURA
CENZURA...JEST "HISTORYCZNIE" WIĘC...;))
- 0 0
-
2012-05-10 09:12
czekam na kładkę
a ta w Niemczech wygląda świetnie, oby tak lekkę konstrukcję i u nas wykonano
- 0 1
-
2012-05-14 09:50
Cenzura wykasowała nieprzychylne opinie o powstaniu kładki.
Jednak ktoś czuwa nawet teraz :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.