• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu

Michał Brancewicz
18 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
W tym miejscu miasto planuje wybudować przejście naziemne, ale jego lokalizacja, zdaniem wojewody, jest niezgodna z przepisami. W tym miejscu miasto planuje wybudować przejście naziemne, ale jego lokalizacja, zdaniem wojewody, jest niezgodna z przepisami.

Wojewoda odmówił wydania zgody na budowę przejścia naziemnegoMapka przy dworcu Gdańsk Główny. Według niego powstanie ono zbyt blisko najbliższego skrzyżowania oraz innego przejścia z sygnalizacją świetlną. Miasto złożyło odwołanie do ministra rozwoju i technologii.



Zmiany na Podwalu Grodzkim, na wysokości dworca kolejowego Gdańsku Główny, miasto planuje już od kilku lat.

W ich ramach założono:
  • budowę naziemnego przejścia na wysokości ul. ElżbietańskiejMapka wraz z przejazdem rowerowym,
  • powstanie nowej sygnalizacji świetlnej,
  • wydłużenie o 25 metrów peronów tramwajowych,
  • montaż nowych wiat na przystankach tramwajowych.

Czy nowe przejścia naziemne zakorkują centrum Gdańska?

Pod koniec czerwca 2021 r. informowaliśmy, że miasto przełożyło budowę przejścia na 2022 r.

Teraz okazuje się, że i ten termin stanął właśnie pod znakiem zapytania.

Wojewoda nie zgadza się na nowe przejście dla pieszych



Wojewoda Dariusz Drelich odmówił bowiem wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. "Budowa węzła integracyjnego Gdańsk Główny" (to zbiorcza nazwa dla wszystkich inwestycji w tym miejscu).

- Wojewoda pomorski wydał odmowną decyzję w odniesieniu do zgodności przyjętych w projekcie rozwiązań dotyczących warunków technicznych dla dróg publicznych w zakresie przejścia dla pieszych - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Co 400 lub 200 m, a jest 185 m



Dlaczego wojewoda podjął taką decyzję? Zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu i gospodarki morskiej z 2 marca 1999 r.:

Odległość przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną od skrzyżowania lub sąsiedniego przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną nie powinna być mniejsza niż 400 m (na ulicy klasy G). Przy przebudowie albo remoncie ulic klasy G dopuszcza się w uzasadnionych wypadkach zmniejszenie odległości, o których mowa, do 50 proc., czyli 200 m.

W uzasadnieniu wojewody czytamy:

(...) Odległość projektowanego przejścia dla pieszych od skrzyżowania ul. Podwale Grodzkie (droga krajowa nr 91, klasy G [wcześniej była klasy GP - dop. red.])ul. Bastion św. ElżbietyMapka (droga gminna nr 142030G, klasy D) wynosi 185 m, a odległość od istniejącego przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną zlokalizowanego na ul. Wały JagiellońskieMapka na wysokości budynku Rady Miasta Gdańska wynosi 300 m. (...)

(...) Dodatkowo pełnomocnik wyjaśnia, że lokalizację projektowanego przejścia oparto na odległości w odniesieniu do istniejącego przejścia dla pieszych wskazanego powyżej, a nie odległości od skrzyżowania z drogą gminną. (...)

(...) Pomimo tego, że przepis § 127 ust. 6 w uzasadnionych wypadkach dopuszcza zmniejszenie analizowanych odległości do 200 m dla ulicy klasy G, nie ma on zastosowania w przedmiotowej sprawie, ponieważ projekt obejmuje wykonanie przejścia dla pieszych w odległości 185 m, czyli mniejszej niż 200 m od istniejącego skrzyżowania. (...)

(...) Rozwiązania przyjęte w projekcie (...) naruszają przepis (...), a inwestor nie dostarczył odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych.


Pełna treść decyzji wojewody ws. przejścia przez Podwale Grodzkie

Warto również wspomnieć, że jeszcze bliżej planowanego przejścia znajduje się sygnalizacja świetlna, która powstała na skrzyżowaniu z Nowym Podwalem GrodzkimMapka, ale w uzasadnieniu wojewody ten wątek nie został poruszony.

Niezachowanie odległości 400 m urzędnicy uzasadniali:

  • zniesieniem bariery architektonicznej (konieczności korzystania z tunelu dla pieszych) - możliwość dojścia do przystanków tramwajowych i autobusowych w poziomie jezdni;
  • dobrym skomunikowaniem pieszych i rowerzystów w osi Dworzec-Stare Miasto, bardzo korzystnym pod względem oczekiwań społecznych przedłużeniem osi ul. Garncarskiej, dalej ul. Elżbietańskiej, wprost do nowego przejścia dla pieszych prowadzącego do przystanków autobusowych i tramwajowych oraz budynku dworca głównego bez konieczności pokonywania tunelu podziemnego;
  • bardzo dobrym skomunikowaniem ruchu rowerowego;
  • korzystną lokalizacją z uwagi usytuowania przejścia "od czoła" przystanków tramwajowych - układ pod względem inżynierii ruchu już mający zastosowanie na istniejących przystankach tramwajowych w Gdańsku; istniejące zejścia/wejścia do tunelu pozostają jako alternatywne dojście dla korzystających z węzła przesiadkowego;
  • pozostawieniem rezerwy w postaci długości krawędzi peronowych, która w przyszłości pozwoli na rozwój transportu zbiorowego oraz ulepszenie oferty przewozowej bez konieczności ingerencji i zmian lokalizacji przejścia dla pieszych.

- Od odmowy przysługuje inwestorowi odwołanie, które zostało wysłane za pośrednictwem wojewody pomorskiego do ministra rozwoju i technologii 4 stycznia 2022 r. Obecnie czekamy na stanowisko Ministerstwa w sprawie przesłanego przez DRMG odwołania od decyzji - informuje Zakrzacka.

Wątpliwości co do lokalizacji przejścia przy Bramie Wyżynnej



Wyjaśnienie DRMG, jak została wyliczona odległość od przejścia przy Bramie Wyżynnej do skrzyżowania z Huciskiem. Wyjaśnienie DRMG, jak została wyliczona odległość od przejścia przy Bramie Wyżynnej do skrzyżowania z Huciskiem.
Co ciekawe, podobny zarzut pojawił się w przypadku powstającego przejścia między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Sugerowano, że odległość do przejścia na Hucisku wynosić będzie ok. 180 m.

Temat został poruszony przez czytelnika w Raporcie z Trójmiasta.

- Odległość przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej do skrzyżowania z ul. Hucisko liczona jest od osi przejścia do osi skrzyżowania i wynosi 200 m. Punkt odniesienia do osi projektowanego przejścia został zdefiniowany jako punkt przecięcia osi jezdni głównej i wlotów podporządkowanych - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka. - Dokumentacja, na podstawie której prowadzona jest przebudowa, uzyskała wymaganą decyzję wojewody pomorskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Opinie (768) ponad 20 zablokowanych

  • Złe uzasadnienie urzędników. Przecież komuś to obiecali i co teraz ?

    • 38 5

  • Suweren z pieniędzy od PiS pokupował se samochodów to nie będzie teraz chodził po pasach! (2)

    • 18 66

    • Juz jedna Ola próbowała

      Jeździć zimą rowerem po Gdańsku

      • 7 3

    • ten sam suweren używa również przejść dla pieszych

      i być może przez to że używa tego i tego to ma szersze horyzonty niż pieszy który nie ma prawa jazdy

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Ręce opadają (88)

    Posadzić tego wojewodę i tego konserwatora zabytków na wózek i niech sobie jeżdżą po tunelach, bruku, krawężnikach. Masakra normalnie.

    • 426 1224

    • Gd (10)

      Dlaczego tak nienawistna opinia jest wyróżniona? Dlaczego posyłać kogoś za rozsądne wydawanie pieniędzy do więzienia. To Pani prezydent gd powinna odpowiedzieć za ten bałagan! Przejścia w tym miejscu nie powinno być. Zakorkuje się centrum gd. Kpina i wstyd dla moderatora Trójmiasto.pl

      • 119 64

      • Człowieku, do jakiego więzienia? Czytałeś w ogóle komentarz do którego się odnosisz? (1)

        Czy pisowskiemu trollikowi się nie chciało, a pieniążki za wpis i tak wpadły?

        • 47 60

        • Sam jesteś przykładem że wam też płacą skoro takie rzeczy piszesz.

          Nie jesteście lepsi od PiS-u mimo, że tak się wam wydaje.

          • 21 7

      • przejście milion złotych (7)

        tunel 20 milionów

        • 4 36

        • Ale mieszkańcy Pruszcza nie życzą sobie stać w korku w Gdańsku gdy jadą do domu z pracy w Oliwie. (2)

          W Gdańsku mieszkaniec jest zbędnym dodatkiem do infrastruktury i stanowisk w UM.

          • 32 19

          • skm nie jezdzi? (1)

            • 2 5

            • SKM samochodów jeszcze nie wozi, może to nastąpi, kiedy PO ugruntuje całkowicie swoją władzę na wybrzeżu

              • 3 3

        • tunel jest obok (1)

          .

          • 17 6

          • tak, dla samochodów bardzo pierwszorzędny

            • 0 0

        • Tunel już jest. Jedyne, co miasto musi robić, to czasem w nim posprzatąć i chyba tu tkwi problem.

          • 15 3

        • Milion złotych za przejście na których zabijani są przechodnie

          obejmuje tylko projekt architektoniczno budowlany i prace geodezyjne, kompletny brak wiedzy i dbałości o ludzkie życie.

          • 4 4

    • Paranoja (25)

      Jest tunel ale co 5 metrów światła, może jeszcze kładkę

      • 80 29

      • trochę empatii... (24)

        Dużo jest ludzi z ograniczeniem mobilności, starszych, niepełnosprawnych, rodziców z wózkami - dla nich przejście dodatkowych kilkuset metrów jest problemem, nie mówiąc już o chodzeniu po schodach. Dlatego przejścia naziemne powinny powstawać.

        • 42 87

        • To po jasną k.... funduje się za kosmiczne pieniądze windy?? (18)

          Kilka lat mija i buduje się przejście naziemne. Nikt oczywiście za to nie odpowiada

          • 83 13

          • Nie ma windy pozwalającej dostać się z tunelu na przystanki tramwajowe. Winda od strony dworca PKP nie działa od dawna. (17)

            • 37 23

            • To może to naprawić, (7)

              a nie budować kolejne przejscie

              • 73 19

              • nie ma miejsca na zbudowanie windy na przystanki tramwajowe (6)

                • 15 31

              • (2)

                a na wydłużenie przystanku o 25 metrów jest miejsce?

                • 46 5

              • oczywiście że jest (1)

                wystarczy nieznacznie zwęzić pasy jazdy po jezdni

                • 0 4

              • A co się stanie, jak zwęzi ci się "musk" do jednej szarej komóreczki?

                • 0 0

              • jest winda na przystanek przy PKS, ale tam 3 jadą 3 tramwaje na miesiąc

                w Gdańsku sensu nie ma nigdzie

                • 11 3

              • Skoro zmieściła się kabinową windą na początku tunelu przed wejściami na przystanki tramwajowe, to i przy każdym z tych wejść

                • 1 1

              • To i przy każdym z tych wejść zmieści się taka sama windą

                • 2 1

            • (6)

              Są platformy dla wózków, działające

              • 30 9

              • (4)

                a co z kobietami w ciąży, ludźmi o kulach, rodzicami z wózkami itd? dla nich nie ma niczego!

                • 13 27

              • Jako kobieta w ciazy (2)

                Informuję że schody mi nie straszne, a dodam że moja ciąż sprawia sporo kłopotów i wywołuje bol przy chodzeniu. Kiedych po kontuzji nogi chodziłam też o kulach, schody to nie był problem. A i jako matka z wózkiem tez sobie radziłam. Tym bardziej że są podjazdy. Proszę nie robić że wszystkich ciężarnych i matek z wózkami sierot. Przejście jest absurdalnym pomysłem w tym miejscu tak jak i to już powstające. Kto idąc z peronu tunelem będzie wychodził na górę żeby stać na światłach do przejścia? Kto przesiadając się z tramwaju na SKM będzie stał na światłach zamiast skorzystać z tunelu? Na dworcu tez trzeba pokonywać schody. Te wszystkie argumenty są mocno przesadzone

                • 19 3

              • no bohaterka

                nie wszyscy znoszą ciążę i połóg tak dobrze jak Ty

                • 2 6

              • na dworcu są windy na perony SKM

                • 1 0

              • Dla nich są sprawne windy kabinowe, o których powyżej

                a o zadbanie których, aby było ich jak najwięcej jest zobowiązana Prezydent Gdańska p. Dulkiewicz i Rada Miasta z większością Radnych z PO.

                • 3 1

              • Wsiądź na wózek i będąc w części sparaliżowany

                spróbuj samemu otworzyć tę wielką ciężką platformę, wjechać na nią, a następnie do góry i u góry złożyć ją, celem sprowadzenia jej na dół, nie wiem przy udziale kogo, skoro będziesz sam. I jak to się ma do kabinowej windy, jak na nowych peronach dworcowych, gdzie bez problemu i wysiłku każdy w każdej chwili może na wózku przemieszczać się do góry i na dół. apeluję do wszystkich miłośników tzw. platform wózkowych o maksimum empatii dla niepełnosprawnych, już teraz a nie wówczas kiedy do nich swą niepelnosprawnoscia dołączycie i zrozumiecie jaką rolę pełni platforma, a jaką windą.

                • 3 0

            • Zgadza się i o to p. Dulkiewicz powinna zadbać, (1)

              ale Ona zamiast zadbać o dobro mieszkańców Gdańska a w tym wypadku szczególnie o niepełnosprawnych, jeździ po Polsce i w swej daleko posuniętej proznosci zaspakaja swe polityczne ambicyjki w żaden sposób nie związane z Gdańskiem, a szczególnie nie pomagające temu miastu.

              • 3 2

              • przecież to przejście naziemne byłoby z korzyścią dla wielu mieszkańców i przyjezdnych

                • 1 3

        • A gdy idą na pociąg to schody niestraszne windy nigdy się nie psują i wszystkie bariery znikają...

          • 27 3

        • Bez przesady, są poręcze i podjazdy. Więcej nie trzeba.

          • 8 3

        • Można też konstruować windy dla osób z ograniczoną mobilnością,

          ale po co, skoro można przy poklasku garstki hałaśliwych rowerzystów i innych utrzymywanych przez mamusie konsumentów sojowego latte zablokować całe centrum, a potem narzekać na spaliny emitowane przez auta tkwiące w wiecznych korkach.

          • 8 1

        • proszę zauważyć, że właśnie ci niepełnosprawni Starsi wiekiem ludzie), najczęściej kończą przechodzenie przez przejście na czerwonym świetle bo nie mają siły ani szybkości aby przejść w krótkim czasie przez kilka pasów ruchu. Dodam tylko, że jak taki pieszy na skrajnym pasie nie zdąży przejść i zostanie na nim to inne pojazdy zaczną już ruszać i gwarantuję że taki pieszy zasłonięty np przez autobus może albo zostanie potrącony przez pojazd. taki sytuacji widziałem juz kilka, dlatego ktoś kiedyś wymyśli tunele dla pieszych do których mamy teraz windy!!! Po to też są estakady i wiadukty dla bezpieczeństwa!!! Jak świała padną to będzie korek do Wrzeszcza bo piesia ciągle tam są. Zasypmy wszystkie tunele i zburzmy estakady za nasze pieniądze w centrum miasta będzie "ekologiczniej", głośniej i ciaśniej ...

          • 4 3

        • Każde przejście przez jezdnię to potencjalna "karą śmierci" dla wielu przechodniów w przeciwieństwie do tuneli z windami

          • 4 2

    • (20)

      to moze lepiej bedzie dorpowadzic ten tunel do stanu uzywalnosci dla niepelnosprawnych zamiast malowac pasy co 200m?

      • 80 20

      • (12)

        w każdym cywilizowanym kraju likwiduje się przejścia podziemne, tylko my sto lat za...

        • 28 80

        • Bzdura

          w krajach cywilizowanych jest sieć metra, i wejścia na stacje w takich miejscach jak to przy dworcu służą również za przejścia podziemne.

          • 55 11

        • To jest przecież główna trasa przelotowa. Można robić prejścia co 50 m (4)

          i cały Gdańsk będzie stał w korkach. A potem lament, że karetka za późno przyjechała, że policji dojazd zabrał nie 10 minut tylko 20... I zaraz mądra pani prezydent zadecyduje, że po co tyle pasów dla samochodów, że można "uspokoić" kierowców robiąc tylko jeden pas dla nich plus zamontować "leżących policjantów". Wszystko się da zrobić, tylko w imię czego?
          Moim ulubionym przykładem jest Łużycka w Gdyni, gdzie pracuję. Zrobiono ładną ściezkę rowerową zamiast chodnika po mniej uczęszczenej cześci ulicy. A rowerzyści (tak, pracujący w tych biurowcach, niby ludzie najmądrzejsi na świecie) nie jeżdżą po wyznaczonej ścieżce. ba! Nie jeżdżą po ulicy. Jeżdżą po chodniku, gdzie idzie naprawdę dużo osób. Zaraza.

          • 49 17

          • (3)

            to nie jest trasa przelotowa tylko ulica w mieście, a miasto jest dla wszystkich mieszkańców, w tym: starszych, niepełnosprawnych, kobiet w ciąży i ludzi z małymi dziećmi

            • 7 16

            • To jest trasa przelotowa, droga o statusie drogi krajowej. (1)

              • 11 4

              • wojewódzkiej - DW 468. Tak czy inaczej popieram - to jest droga przelotowa, nie można jej spowalniać i blokować co chwila w imię "uspokojenia ruchu".

                • 6 1

            • I dlatego najlepszym, a przede wszystkim najbezpieczniejszym rozwiązaniem są tunele z bardzo dobrymi i sprawnymi windami

              • 2 3

        • w wielu miastach Polski takie działania są podejmowane (1)

          W Warszawie na skrzyżowaniu Alei Jerozolimskich i Emilii Plater, we Wrocławiu na Świdnickiej.. Możnaby tę listę wydłużać. Chodzi o strategiczną decyzję: przyznania priorytetu komfortowi pieszych i innych niezmotoryzowanych chcących korzystać z transportu publicznego.

          • 11 32

          • "pozytecznych" nie sieja

            Sami chca zaistniec i "tworzyc"...

            • 19 3

        • (1)

          w cywilizowanych krajach są estakady i można przez centrum i nie tylko przejechać samochodami górą, bezkolizyjnie a na dole sa przejscia i skrzyżowania ze światłami

          • 1 1

          • w wielu miastach takie estakady budowane w XX wieku są likwidowane

            a coraz więcej i placów uwalnia się od jeżdżących i parkujących samochodów, co zmienia nawyki komunikacyjne wielu mieszkańców

            • 0 0

        • Wręcz odwrotnie, co szczególnie widać w dużych miejskich metropoliach (1)

          przy coraz bardziej wzmożonym ruchu wszystkich pojazdów i wzrastających wypadkach na przejściach tworzy się głównie bezkolizyjne tunele z windami i kładki, zaś przejścia na ulicach to ostateczność

          • 1 3

          • Twój komentarz jest jak Dziennik Telewizyjny w latach '70

            Z tamtych czasów pochodzą postulaty o tunele i kładki dla pieszych. A w dużych metropoliach to chyba byłeś na wschód do Buga.

            • 1 0

      • ludzie to nie krety żeby chodzili pod ziemią (5)

        • 16 53

        • (3)

          To pozwól im przechodzić przez tory kolejowe

          • 35 3

          • (1)

            Przez lotnisko, przez morze Czerwone i szczyty himalajskie...
            Madrala

            • 24 1

            • A niby po co mają chodzić po lotnisku? Zwiedzać pas startowy?

              • 3 8

          • No na Oruni robi robi tunel a tu przejście ot zrozum babę:)

            • 21 1

        • Ale jaskiniowcy, więc nawet mieszkać możemy w podziemiach.

          • 1 2

      • nie tylko niepełnosprawni nie mogę chodzić po schodach - są jeszcze starsi, kobiety w ciąży i chorzy

        • 1 8

    • ale to jego wina ze sa krawezniki ? czy tych co wymyslaja takie bzdety , jakktos chce blysnac to samochody trzeba puscic w tuneli przed dworcem jest opcja na piekny plac jak bylo przed wojna

      • 15 5

    • I dobrze (13)

      Proszę wsiąść do auta i przejechać się tamtędy w godzinach szcytu to juz teraz jest dramat, a gdyby dodać tam nastepne przejście to będzie tylko gorzej. Czeasem trzeba popatrzyć szerzej, a nie myśleć tylko o sobie.

      • 37 7

      • szersze myślenie sugeruje dbanie o komfort mieszkańców chcących korzystać z transportu zbiorowego (4)

        stawianie na pierwszym miejscu wygody kierowców psuje krew wszystkich: to między kierowcami najczęściej pojawia się wku*w drogowy. Po prostu nie możesz sobie wyobrazić, że poprawa komfortu pieszych chcących docierać do przystanków tramwajowych może skłonić niektórych kierowców do zmiany zachowań komunikacyjnych: jeśli to nastąpi, tobie także poprawi się jakość życia.

        • 5 36

        • No i dba się o komfort pasażerów transportu zbiorowego

          Dzięki tunelowi nie muszą czekać na zielone światło ani gdy jadą tramwajem, ani po jego opuszczeniu gdy chcą przejść przez ulicę.

          • 23 5

        • (2)

          Wygoda to jest jedyna z dwóch ulic przecinających miasto? Jaka to wygoda? Czy ty tu widzisz postulat żeby zrobić tam 6 pasmowa autostradę czy postulat żeby zostawić te dwa pasy dla kierowców prawie milionowego miasta? Bo w innym wypadku zostanie im 3 maja która zakorkuje się jeszcze bardziej?

          • 11 7

          • Z jakiej bajki sie urwales ze gdansk ma prawie milion mieszkańców (1)

            • 10 8

            • 470 tys. to prawie milion?

              • 0 5

      • po to mieszkam w Gdańsku a nie na jakiejś wsi żeby korzystać ze zbiorkomu i nie musieć wozić du*y autem wszędzie

        • 5 17

      • (2)

        złam nogę i spróbuj się przemieścić gdziekolwiek korzystając z przejścia podziemnego - powodzenia życzę

        • 8 17

        • Złam nogę i spróbuj

          przemieścić się gdziekolwiek.

          • 5 1

        • Windy, windy, windy w każdym tunelu, nie martw się Miasto o to zadba

          • 0 1

      • (3)

        A kto ci karze jechać przez Centrum Gdańska. Innych dróg to nie ma

        • 3 11

        • No nie ma.

          • 8 2

        • Hm

          Za co karze?

          • 2 1

        • Póki co nikt za to nie karze.

          • 3 1

    • A kto jest takim geniuszem, że złożył taki wniosek do urzędu bez odstępstwa? Amator to mało powiedziane.

      • 12 1

    • Ale bruk jest historyczny! Poza tym osoby niepełnosprawne w czasach historycznych nie miały wózków i musiały sobie jakoś radzić.

      • 5 1

    • Dzbanie nie wsadzają wojewodę tylko sam się wsadż

      • 3 1

    • No niby tak (1)

      No niby tak, ale NIE. Tunele i schody sa wszedzie. Na peron gdansk glowny tez nie dostaniesz sie inaczej jak poprzez tunel i schody. A zeby nie byc tandetnym populista trzeba zaznaczyc ze nalezy wybudowac winde przy tunelu dla niepelnosprawnych. i tyle.

      • 7 2

      • U nas w Gdańsku na Dworcu Głównym na dół do tunelu i z tunelu na każdy peron obok schodów można wjechać kabinową windą, skoro

        • 0 1

    • Należy utrzymywaćw należytym stanie technicznym windy i schody ruchome i nie potrzeba będzie żadnych przejąć naziemnych.

      A urządzenia te od wielu lat stoją najczęściej nieczynne.

      • 9 2

    • szach mat, d**ile (1)

      jest demokracja i 70% społeczeństwa ma głęboko wasze przejście naziemne, więc niewq*jcie

      • 5 3

      • Ty jesteś de***łem
        Przejście ma powstać by ułatwić przejście na przystanki koło dworca, oraz by tacy jak ty w końcu jeździli ta ulicą 50 km/h a nie 100, takie przejścia w centrum miasta powinny być co 200m

        • 0 0

    • ciebie posadzic za durne wpisy. Trzeba robić ułatwienia dla niepełnosprawnych a nie wracać do średniowiecza. (1)

      • 3 3

      • Tak, tak, ale nie absurdalne czy szkodliwe i kosztem

        całej reszty.

        • 2 2

    • Ręce opadają

      Jak się czyta takie wpisy jak twój

      • 2 1

    • Przejscie

      Naprawdę szanuje osoby niepełnosprawne ale ile ich tak naprawdę jeździ. To Nie Szwecja gdzie tam osoby niepełnosprawne mają naprawdę duże udogodnienia tylko polska. Moim zdanie naprawdę wystarczy zmodernizować wiazd pod małym kątem, będzie na pewno bezpiecznie. Pan czy Pani na wózku który jedzie na przejeździe nie zdąży przejechać utknie na torach czy w najgorszym razie wpadnie pod samochód. Wtedy będzie tragedia. Nie wszyscy są sprawni na wózkach. Także moim zdaniem to przejście jest niepotrzebne tylko potrzebna modernizacja tunelu aby nie było schodów czy wind popsutych tylko łagodne zjazdy.

      • 3 1

    • przejście a tunel

      reasumując, ci co wymyślili bezpieczne przejścia podziemne czyli tunele to d**ile, a ci co to naprawiają sytuację robiąc przejścia naziemne to chyba biznesmeni?? A co z tunelami, zasypią je???
      Nie, rozwiną handel i będą z nich podatki zbierać na kolejne przejścia dla pieszych nad tunelami. Brawo a gdzie w tym ekologia???? Przez cała dobę zatrzyma się tam kilkanaście tysięcy samochodów które stojąc przed światłami emitują CO2 i inne a w tunelu handel zamiast bezpiecznego przejścia. gdzie my żyjemy co za kraj, gdzie mając przejscie robimy nad nim drugie. W dużym mieście w Niemczech przy dworcu nie znalazłem przejścia dla pieszych nad tunelem, to taka nasza natura wywalać pieniądze a zostawiać dziur w jezdni, krzywe chodniki itp....

      • 1 1

    • W każdym mieście, w tym w Gdańsku

      za warunki i sprawność poruszania się po bruku, krawężnikach i tunelach bez kabinowych wind dla niepełnosprawnych mających być dostępne w każdej chwili, odpowiada Samorząd miasta i jego Prezydent, a kto tę władzę sprawuje u nas w Gdańsku ? No oczywiście POstkomuna.

      • 0 1

    • Ręce opadają

      Faktycznie,nie ma pilniejszych potrzeb,wspomniane przejście podziemne jest dostosowane dla ludzi o kulach (winda,podjazdy dla ludzi na wózkach inwalidzkich,itp) więc po co te bzdury?
      Napewno w Gdańsku znalazłyby się przejścia podziemne bez takich udogodnień,tam można by skierować środki (skoro są do wydania-samorządy ciągle jęczą, że są ich pozbawiani) ,a tu proszę ,są do wydania (bezmyślnego)

      • 1 1

  • (2)

    Przejście naziemne w tym miejscu będzie pasowało jak świni siodło.

    • 112 31

    • samochód pasuje do centrum miasta jak siodło do świni

      • 3 4

    • nie cytuj Stalina i nie w takim kontekście. Raczej się doucz.

      • 0 1

  • (3)

    bardzo dobra decyzja, może co 200m zróbmy przejścia, tak dla śmiechu, nie, nie mam auta

    • 106 30

    • (1)

      Nie wiem, czy życzyć jednego dnia na wózku, czy rozumu. Nie, nie mam samochodu. Tak, tak jestem niepełnosprawna ( ale nie umysłowo).

      • 5 7

      • przecież miasto ma samochody dla niepełnosprawnych

        • 1 1

    • A czemu nie ? Centrum Gdańska to pole orne i las ?

      • 2 2

  • Święta Przepustowość i wszystko jasne... : / (3)

    Po co ułatwiać życie pieszym i mniej sprawnym fizycznie (osobom starszym, dzieciom itd.)? Węzeł integracyjny? To się zapewne temu wojewodu źle kojarzy... A może chodzi o zwykłą zawiść lub kij w szprychy...

    • 38 100

    • Masz pretensje do wojewody o to, że działa zgodnie z obowiązującymi przepisami?

      • 7 11

    • Węzeł integracyjny a ludzie muszą iść tunelem by jechać skm? Totalna głupota

      • 2 4

    • dobrze postawione pytanie, nie ma sensu ułatwiać życia pieszym skoro teraz jest idealnie

      Inwalidzi mają windy, natomiast jeśli nie spełniają ich wymogów to może trzeba się za nie zabrać, a nie za malowanie pasów na Grunwaldzkiej.

      • 1 1

  • No to zlikwidujcie ten przejazd co jest 185 metrów dalej.
    Tam nie ma przejścia dla pieszych a światła tylko blokują przejazd tramwajów

    • 42 7

  • Tunel funkcjonuje od pół wieku i raptem stał się zły? (6)

    Może ruch kołowy od Biskupiej Górki puścić tunelem albo estakadą albo obwodnicą?
    I zlikwidować Hucisko bo tarasuje ruch

    • 108 23

    • Tak 50 lat temu ...

      50 lat temu ..... Co za argument

      • 4 0

    • Tak koleś. Zbudowali go komuniści nie pytając się o zgodę mieszkańców. A po drugie tego typu (3)

      obiekty generują potężne koszty. Korozja robi swoje i ma gdzieś twoje potyskiwania i rozwala te budowle na taki sposób, że im więcej lat mają to trzeba więcej na ich utrzymanie wydawać kasy. A to powoduje wzrost podatków.

      • 3 10

      • Teraz PO buduje przejście przy Bramie Wyżynnej i też nie pyta o zgodę mieszkańców

        • 6 2

      • Ale tunel nie jest likwidowany więc koszty rosną podwójnie więc gdzie tu logika?

        • 4 0

      • komuchy go zbudowały w interesie mieszkańców

        jacy byli tacy byli ale niektóre założenia urbanistyczne mieli dobre, przede wszystkim przyniesione z zachodu (bo sami na szczęście nie mieli własnej myśli na tym poziomie), Francji i Hiszpanii które brylowały w nowoczesnych rozwiązaniach jak na tamte czasy. Do dziś się buduje tunele w rozwiniętych państwach świata np. Japonii. Tam akurat takim przykładem jest to że starają się by drogi dzieci do szkół nie przecinały się z drogami jezdnymi. Wszystko po to by zapobiec wypadkom. U nas jak widać ktoś ma apetyt na regres.

        • 1 1

    • dalo by sie

      Tylko z Radunia klopot...

      • 0 0

  • Pani D kiedy zacznie Pani słuchać Gdańszczan (6)

    • 137 16

    • Wracaj do Korsz lub Suwałk jak ci tu źle

      • 11 13

    • (1)

      Nareszcie ktoś zaczął słuchać mieszkańców.
      Panna D to słucha tylko słoiki, które oprócz smrodu,zaścianku nic dobrego dla miasta nie wnoszą

      • 13 5

      • No ktoś musi na nią głosować

        • 5 4

    • Ona słucha tylko doradców oderwanych od rzeczywistości tego miasta.

      • 6 3

    • (1)

      Virtual Reality - szkodzi naprawdę jak widać.

      • 0 1

      • Urzędnicze Reality - to najbardziej szkodzi!

        • 3 0

  • (1)

    Odnośnie przejścia przy forum. Ja rozumiem, że według rozporządzenia dopuszczalne jest budowa przejścia jeżeli droga jest w przebudowie lub remoncie ale żadnego tam nie na więc powinno być 400m. Po za tym nie ma napisane, że odległość ma być liczona od osi skrzyżowania. Ja przykładowo liczę od skrajnego punktu, czyli od przejścia najbliżej przystanki "Brama Wyżynna" i ma mniej niż 200m

    • 39 11

    • Dokładnie

      Tam też brakuje 15 m i przejście nie powinno powstać

      • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane