• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wulgarna kłótnia podczas sprawdzania biletów w tramwaju. Kontroler stracił pracę

Szymon Zięba
27 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Kłótnia między kontrolerem, a pasażerami przybrała wulgarny charakter.

Kłótnią i przepychanką zakończyło się sprawdzanie biletów w tramwaju linii 4. W incydencie, do którego doszło w czwartek, 2.08.2021 r., udział brał kontroler i pasażerowie. Granice przekroczyły obie strony sporu. Osoby biorące udział w kłótni w wulgarny sposób zwracały się do kontrolera, ten - tracąc zimną krew - nie pozostawał im dłużny. Mężczyzna stracił pracę.



Czy osobiście doświadczyłe(a)ś nieuprzejmego zachowania kontrolerów biletów?

Z relacji czytelnika, który przesłał nam nagranie wynika, że do zdarzenia doszło w czwartek, w tramwaju linii 4, który jechał w stronę centrum.

- Młoda para miała e-bilet jednak nie potrafiła go okazać z uwagi na rozładowany telefon. Nie wnikając w ich prawdomówność, zachowanie pracownika Renomy było skandaliczne. Po wywiązaniu się słownej kłótni, pracownik Renomy zaczął atakować innych pasażerów, którzy próbowali udokumentować jego agresywne zachowanie. Kontroler przeklinał, popychał ludzi, szarpał moją partnerkę. Miał prawo się bronić przed agresją, ale na filmie widać wyraźnie, że to on jest sprawcą ataku na pasażerów - napisał nasz czytelnik.
W tym miejscu należy zaznaczyć, że film, który został dołączony do przekazanej nam wiadomości, rozpoczyna się w momencie, w którym spór między pasażerami a kontrolerem już trwa. Na jego podstawie nie jesteśmy więc w stanie jednoznacznie stwierdzić kto sprowokował zdarzenie.

Na nagraniu widać, jak jeden z kontrolerów próbuje uniemożliwić pasażerom nagrywanie incydentu, podkreślając, że nie zgadza się na publikację i utrwalanie swojego wizerunku. W pewnym momencie dochodzi do przepychanki między używającą telefonu kobietą, a pracownikiem Renomy. Kontroler próbuje także uniemożliwić rejestrowanie zdarzenia innemu mężczyźnie.

Następnie obie strony sporu przestają przebierać w słowach, a kłótnia zaczyna przybierać mocno wulgarny charakter. W najostrzejszym momencie sprzeczki najprawdopodobniej udział biorą inni pasażerowie, niż opisana przez naszego czytelnika para, która nie pokazała biletu.

Obie strony winne awantury?



Choć przekazany naszej redakcji materiał jasno wskazuje na nieprofesjonalne zachowanie kontrolera, który dał się sprowokować, nie bez winy są także pasażerowie, którzy zachowywali się agresywnie.

O komentarz w sprawie poprosiliśmy Zarząd Transportu Miejskiego, czyli organizatora przewozów komunikacji miejskiej w Gdańsku.

- Zwróciliśmy się do Zakładów Wielobranżowych Renoma sp. z o.o. z prośbą o wyjaśnienie tej sprawy. Sytuacja widoczna na nagraniu jest jedynie fragmentem zdarzenia, niemniej nie pozostawia wątpliwości co do faktu, że nastąpił silny konflikt na linii pasażer-kontroler, który rozwinął się w absolutnie nieakceptowanym kierunku. Takie sytuacje nie mogą mieć miejsca - podkreśla Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM w Gdańsku.
Rozładowanie telefonu, w którym został zakupiony bilet, nie usprawiedliwia pasażera. Jeśli kontroler nie ma możliwości odczytania w aplikacji ważnego biletu na przejazd, jest zobowiązany nałożyć opłatę dodatkową.
Dodaje on, że każda kontrola biletowa obarczona jest ryzykiem wystąpienia sytuacji konfliktowej. Kontrolerzy są natomiast szkoleni w kwestii prawidłowego reagowania w takich sytuacjach.

- Tu jednak emocje wzięły wyraźnie górę, zarówno po jednej, jak i po drugiej stronie. Apelujemy więc o wzajemny szacunek, jak również o umożliwienie kontrolerom wykonywania ich obowiązków - mówi Gołąb.
Rzecznik ZTM zwraca też uwagę, że kupując bilety w urządzeniu mobilnym za pośrednictwem aplikacji, pasażer musi zadbać o stan techniczny urządzenia czyli m.in. o sprawną baterię.

- Rozładowanie telefonu, w którym został zakupiony bilet, nie usprawiedliwia pasażera. Jeśli kontroler nie ma możliwości odczytania w aplikacji ważnego biletu na przejazd, jest zobowiązany nałożyć opłatę dodatkową. Przypominamy również, że we wszystkich sytuacjach pasażer może złożyć również reklamację - tłumaczy Zygmunt Gołąb.

Surowe konsekwencje dla kontrolera. Mężczyzna stracił pracę



Do sprawy odnieśli się także przedstawiciele Renomy.

- W związku z kontrolą biletową uwidocznioną na nagraniu, Zakłady Wielobranżowe Renoma sp. z o.o. informują, iż z kontrolerem rozwiązano umowę o pracę. Chcemy podkreślić, iż nie akceptujemy takiego zachowania, a wysoki standard obsługi pasażerów stanowi dla nas priorytet. Profesjonalne podejście nawet w stosunku do osób, które w sposób niewłaściwy reagują na przeprowadzoną kontrolę biletową jest przedmiotem naszych wewnętrznych regulacji i szkoleń. Stoimy na stanowisku, iż jakakolwiek forma agresji, czy to słownej, czy fizycznej ze strony kontrolerów, jak i użytkowników komunikacji, nie może mieć miejsca. Dlatego zapewniamy, iż dokładamy wszelkich starań, żeby każda kontrola przebiegała w sposób prawidłowy, a wszystkich pasażerów prosimy o wzajemny szacunek - informuje Marcin Bonisławski, przedstawiciel ZW Renoma sp. z o.o.
Na koniec należy dodać, że na pasażerów nie nałożono ostatecznie opłaty dodatkowej.

Opinie (790) ponad 50 zablokowanych

  • Baba tam jazgocze na tym filmiku, (3)

    też agresywna...się można domyslac tylko jak się ta sytuacja między nimi zaczęła. Nie dość, że człowiek się na codzień użerał z takimi właśnie ludźmi to jeszcze wywalili go z roboty zamiast stanąć za nim murem :D

    • 103 14

    • (2)

      "człowiek się użerał" ale to jego praca, taką sobie wybrał, nie został tam przymusowo zesłany. Powinien zachować się profesjonalnie a nie eskalować a nawet wywoływać konflikt. Pasażer jest osobą prywatną a kontroler na służbie. Oczywiście że go zwolniono. A bronią kontrolera na tym forum ewidentnie koledzy po fachu. Świadczy o tym ilość i proporcja głosów.

      • 7 13

      • Nie

        Praca kontrolera nie ma wpisanego obowiązku rozmawiania z agresywnymi ludzkimi . Za swoją agresję słowna powinni ponieść konsekwencje , nawet proces cywilny To nie może tak być że ktoś agresją słowna próbuje np uniknąć płacenia biletu . Kara i to mocna

        • 13 4

      • śmieszne

        "koledzy po fachu "
        a nie lepiej od razu napisać że to pisowskie trolle
        I co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie .
        Kontroler "nie jest na służbie" . to praca jak każda inna . chciałbyś żeby podczas twojej pracy przychodził ktoś do ciebie i jbal ile można ? Do każdego wg ciebie można podejść i mu nawrzucać ? Kierowca - jest na służbie i za wolno jedzie . Kontroler , bo chce sprawdzić bilet a ja akurat nie mam . Policja bo chce mnie wylegitymować . powodzenia ..

        • 9 1

  • I z powodu głupich p*ek które nie potrafiły zadbać o naładowanie telefonu, prace stracił niewinny człowiek, któremu co prawda puściły nerwy, ale wcale mu się nie dziwię. Kombinatorów nie brak. Szkoda mi tego kontrolera.

    • 98 13

  • Ojciec sie trudzi, matka sie stara a syn wyrosl na kanara. (5)

    • 29 84

    • Brawo, Brajanku (1)

      Pani przyklei Ci słoneczko w zeszyciku za ten wierszyk.

      • 9 1

      • Dobreee

        • 2 3

    • (1)

      Ja widzę, że na socjalu dobrze się tam bawicie... Szczęście, że rząd zapowiedział, iż od 2023 skończą mu się pieniądze, na rozdawnictwo.

      • 3 1

      • wrócił krul ewropy to znowu będzie eldorado

        dla takich jak ty

        • 0 0

    • a ty na co wyrośleś ,

      • 0 0

  • (2)

    Czemu mnie tam nie było. Od razu by dostal wpi.... I zgodziłbym się na nagrywanie tego. :)

    • 10 53

    • Brajan idź spać. Jutro przedszkole a nie... (1)

      • 6 0

      • Brajana to żeś spłodził i się nie przyznajesz że to twoje :)

        • 0 2

  • (3)

    Kontrolerzy nie udzielają informacji o możliwości uiszczenia opłaty na miejscu! za jazdę bez ważnego biletu. Opłata uiszczana pózniej jest odpowiednio wyższa

    • 12 23

    • no i dobrze, kupuj bilety to nie bedziesz musiał placić mandatów

      • 15 4

    • ewidetne przegięcie i jednych i drugich, tak jak napisane w tekście

      szkoda tylko, że kanara wywalili, a tamci bez konsekwencji.

      • 13 3

    • Udzielają, bo mają z tego i tylko tego premie

      Musiałeś na żula wyglądać, że ci tego nie zaproponowali.

      • 2 0

  • Kanary (4)

    Problemy przez duże P z kanarami rozpoczęły się odkąd kanarami są jednokomorkowce z renomy (Boże co za nazwa firmy). Kiedy kanarami byli pracownicy przewoźnika takie sytuacje były rzadkością. Pani Prezydent czas wrócić do dawnej dobrej tradycji i rozstać się z tymi prymitywami z tej pożal się Boże firmy.

    • 35 46

    • Pani prezydent nie ma czasu na takie pierdoły.

      • 6 1

    • (1)

      Pamietam kanarów przewoźnika. Wszystko brali do kieszeni.

      • 10 1

      • nie wszystko a okolo 20-25% ceny mandatu :D

        • 4 0

    • Wygadujesz bzdury!!!

      • 0 0

  • Kontroler stracił pracę a

    Pasażerowie biorący udział w kłótni zakaz korzystania z MPK.

    • 47 12

  • Zwolnili człowieka, widać kto siedzi na kierowniczym fotelu. (1)

    • 43 13

    • Haha pewnie kobitka co nigdy nie pracowała jako kanar

      • 3 0

  • Murem za kanarem

    • 58 22

  • Ryga

    Jadę sobie autobusem,autobus stop pomiędzy przystankami,wsiada każdymi drzwiami 6 "karków" z kijami bejzbolowymi,grzeczna kontrola biletów, jedziemy dalej....niektórzy niedorosli do demokracji i wolności, rozumieją to jako bezprawie,że wszystko im wolno!

    • 32 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane