• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wulgarna kłótnia podczas sprawdzania biletów w tramwaju. Kontroler stracił pracę

Szymon Zięba
27 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Kłótnia między kontrolerem, a pasażerami przybrała wulgarny charakter.

Kłótnią i przepychanką zakończyło się sprawdzanie biletów w tramwaju linii 4. W incydencie, do którego doszło w czwartek, 2.08.2021 r., udział brał kontroler i pasażerowie. Granice przekroczyły obie strony sporu. Osoby biorące udział w kłótni w wulgarny sposób zwracały się do kontrolera, ten - tracąc zimną krew - nie pozostawał im dłużny. Mężczyzna stracił pracę.



Czy osobiście doświadczyłe(a)ś nieuprzejmego zachowania kontrolerów biletów?

Z relacji czytelnika, który przesłał nam nagranie wynika, że do zdarzenia doszło w czwartek, w tramwaju linii 4, który jechał w stronę centrum.

- Młoda para miała e-bilet jednak nie potrafiła go okazać z uwagi na rozładowany telefon. Nie wnikając w ich prawdomówność, zachowanie pracownika Renomy było skandaliczne. Po wywiązaniu się słownej kłótni, pracownik Renomy zaczął atakować innych pasażerów, którzy próbowali udokumentować jego agresywne zachowanie. Kontroler przeklinał, popychał ludzi, szarpał moją partnerkę. Miał prawo się bronić przed agresją, ale na filmie widać wyraźnie, że to on jest sprawcą ataku na pasażerów - napisał nasz czytelnik.
W tym miejscu należy zaznaczyć, że film, który został dołączony do przekazanej nam wiadomości, rozpoczyna się w momencie, w którym spór między pasażerami a kontrolerem już trwa. Na jego podstawie nie jesteśmy więc w stanie jednoznacznie stwierdzić kto sprowokował zdarzenie.

Na nagraniu widać, jak jeden z kontrolerów próbuje uniemożliwić pasażerom nagrywanie incydentu, podkreślając, że nie zgadza się na publikację i utrwalanie swojego wizerunku. W pewnym momencie dochodzi do przepychanki między używającą telefonu kobietą, a pracownikiem Renomy. Kontroler próbuje także uniemożliwić rejestrowanie zdarzenia innemu mężczyźnie.

Następnie obie strony sporu przestają przebierać w słowach, a kłótnia zaczyna przybierać mocno wulgarny charakter. W najostrzejszym momencie sprzeczki najprawdopodobniej udział biorą inni pasażerowie, niż opisana przez naszego czytelnika para, która nie pokazała biletu.

Obie strony winne awantury?



Choć przekazany naszej redakcji materiał jasno wskazuje na nieprofesjonalne zachowanie kontrolera, który dał się sprowokować, nie bez winy są także pasażerowie, którzy zachowywali się agresywnie.

O komentarz w sprawie poprosiliśmy Zarząd Transportu Miejskiego, czyli organizatora przewozów komunikacji miejskiej w Gdańsku.

- Zwróciliśmy się do Zakładów Wielobranżowych Renoma sp. z o.o. z prośbą o wyjaśnienie tej sprawy. Sytuacja widoczna na nagraniu jest jedynie fragmentem zdarzenia, niemniej nie pozostawia wątpliwości co do faktu, że nastąpił silny konflikt na linii pasażer-kontroler, który rozwinął się w absolutnie nieakceptowanym kierunku. Takie sytuacje nie mogą mieć miejsca - podkreśla Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM w Gdańsku.
Rozładowanie telefonu, w którym został zakupiony bilet, nie usprawiedliwia pasażera. Jeśli kontroler nie ma możliwości odczytania w aplikacji ważnego biletu na przejazd, jest zobowiązany nałożyć opłatę dodatkową.
Dodaje on, że każda kontrola biletowa obarczona jest ryzykiem wystąpienia sytuacji konfliktowej. Kontrolerzy są natomiast szkoleni w kwestii prawidłowego reagowania w takich sytuacjach.

- Tu jednak emocje wzięły wyraźnie górę, zarówno po jednej, jak i po drugiej stronie. Apelujemy więc o wzajemny szacunek, jak również o umożliwienie kontrolerom wykonywania ich obowiązków - mówi Gołąb.
Rzecznik ZTM zwraca też uwagę, że kupując bilety w urządzeniu mobilnym za pośrednictwem aplikacji, pasażer musi zadbać o stan techniczny urządzenia czyli m.in. o sprawną baterię.

- Rozładowanie telefonu, w którym został zakupiony bilet, nie usprawiedliwia pasażera. Jeśli kontroler nie ma możliwości odczytania w aplikacji ważnego biletu na przejazd, jest zobowiązany nałożyć opłatę dodatkową. Przypominamy również, że we wszystkich sytuacjach pasażer może złożyć również reklamację - tłumaczy Zygmunt Gołąb.

Surowe konsekwencje dla kontrolera. Mężczyzna stracił pracę



Do sprawy odnieśli się także przedstawiciele Renomy.

- W związku z kontrolą biletową uwidocznioną na nagraniu, Zakłady Wielobranżowe Renoma sp. z o.o. informują, iż z kontrolerem rozwiązano umowę o pracę. Chcemy podkreślić, iż nie akceptujemy takiego zachowania, a wysoki standard obsługi pasażerów stanowi dla nas priorytet. Profesjonalne podejście nawet w stosunku do osób, które w sposób niewłaściwy reagują na przeprowadzoną kontrolę biletową jest przedmiotem naszych wewnętrznych regulacji i szkoleń. Stoimy na stanowisku, iż jakakolwiek forma agresji, czy to słownej, czy fizycznej ze strony kontrolerów, jak i użytkowników komunikacji, nie może mieć miejsca. Dlatego zapewniamy, iż dokładamy wszelkich starań, żeby każda kontrola przebiegała w sposób prawidłowy, a wszystkich pasażerów prosimy o wzajemny szacunek - informuje Marcin Bonisławski, przedstawiciel ZW Renoma sp. z o.o.
Na koniec należy dodać, że na pasażerów nie nałożono ostatecznie opłaty dodatkowej.

Opinie (790) ponad 50 zablokowanych

  • Trafił swój na swego. Oszuści kontra bandyci. I jeszcze te chamskie komentarze osób postronnych, które zamiast od razu dzwonić na policję, bo od tego ona jest, filmują i podgrzewają atmosferę. Kamery już są w tramwaju.

    • 40 6

  • Kontroler sprowokował tę sytuację (1)

    Przestańcie usprawiedliwiać winnego. Jakie miasto, taka "renoma".

    • 19 61

    • Wytłumaczę Ci to jeszcze raz

      wystarczyło by by mieli te bilety i byłby spokój

      • 8 0

  • Ku ku (1)

    Zrobił bym mu kuku jak bym go spotkał następnym razem

    • 9 43

    • zrobiłbyś ale w majty boCHaterze

      • 1 0

  • (1)

    Nigdy nie mialem dobrego zdania o kanarach ale ci to jakies puste dzbany do kwadratu.

    • 30 43

    • ale oczko wyżej od ciebie

      • 0 0

  • (4)

    I słusznie że go wywalili. Telefony się rozładowują. Kwestia przewoźnika by mieć ładowarki lub power banki. Biletu u kierowcy w końcu nie da się kupić.

    • 23 85

    • Buehehe co?? Zmień psychiatre

      • 22 4

    • Chyba twój, ja mam nowy ajfon i mi długo czyma bateria

      • 5 2

    • Kwestia przewoznika? Chyba cie pogielo. To ty masz zas**ny obowiazek zadbac zeby twoj telefon mial odpowiedni poziom baterii na czas podrozy zeby ewentualnie pokazac bilet do sprawdzenia !!!!!!!!

      • 5 1

    • Przyjedzie bydło ze wsi i nie wie jak się zachować w mieście.

      • 1 0

  • Że też ja na taką akcję nigdy nie trafiłam. Fajna ta komunikacja miejska.

    Rozrywkowa taka:)).

    • 18 0

  • Każdy kto jedzie bez biletu jest zwyczajnym złodziejem.

    • 69 7

  • Szkoda że nie mogę podzielić się swoimi doświadczeniami

    nie korzystam z tego rodzaju transportu od 20 lat minimum.Nie potrafię znieść spokojnie waszego towarzystwa czy buraków cebulaków.

    • 20 6

  • pobicie (6)

    Ja mam doświadczenie z Renomą sprzed 20 lat, którego nie zapomnę. Bandyci z tej firmy próbowali mnie pobić w pociągu za rzekomy brak biletu. Jechałem na trasie Gdańsk Wrzeszcz Szczecin Główny. Szczęście w nieszczęściu, że dwóm bandytom dwóch innych pasażerów dało im odpór. 8 lat temu bandyta z Renomy próbował dusić mojego syna, a drugi wykręcał ręce za brak biletu w tramwaju by... wyciągnąć od niego dokumenty tożsamości. W moim przypadku były to dwa bezrozumne osiłki, a w przypadku syna, znacznie od niego silniejsi faceci. Szczęśliwie nie mam okazji mieć z Renomą do czynienia, syn również. Do wzorów cywilizowanej kontroli przyzwyczailiśmy się w Holandii. Kultury należy uczyć się od dzieciństwa. W Polsce przykładów agresywnych kontrolerów z plakietką Renomy jest dużo więcej. Brak biletu nie upoważnia do używania siły wobec spokojnego pasażera. W dobie telefonów komórkowych należy bezwzględnie rejestrować każdy incydent agresji pomimo, że kontrolerzy próbują zakazywać rejestracji incydentu jak na tym filmie, oraz spisywać identyfikatory.

    • 25 38

    • To kupuj bilety dzbanie

      • 18 6

    • To nie kradnij.

      • 10 1

    • Chyba ci się

      Z księdzem na plebanii pomylilo. Zostańcie w Holandii i dalej siedźcie w cofieeshopie.

      • 4 1

    • Ciekawe... 20 lat temu ? Renoma działa od 15...

      • 4 2

    • zawsze tak łżesz??? renoma w pociągu dalekobeżnym ???/ (1)

      • 2 0

      • Na początku lat dwutysięcznych Renoma kontrolowała na odcinku Tczew - Słupsk we wszystkich rodzajach pociągów.

        Ale co taki szczyl może o tych zamierzchłych czasach wiedzieć.

        • 0 0

  • Patologia broni

    • 16 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane