- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
Wydłużyć buspas i odkorkować Morenę? Nie takie proste
Przeniesienie wjazdu na wspólny pas autobusowo-tramwajowy przed skrzyżowanie ul. Rakoczego z Bulońską usprawniłoby komunikację na Morenie. Taki pomysł pojawił się już ponad rok temu, ale potem sprawa przycichła. Po analizie urzędnicy zdecydowali o odstąpieniu od realizacji, chociaż nie wykluczają, że w przyszłości takie połączenie powstanie.
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że nic nie powinno stanąć na przeszkodzie, by nowy wjazd na wspólny pas autobusowo-tramwajowy mógł powstać.
Okazuje się, że ponad rok temu ZTM Gdańsk wnioskował o przeanalizowanie tego rozwiązania przez GZDiZ.
Zderzenie autobusu z tramwajem ostatecznie przekreśliło pomysł
Jakie są wnioski urzędników?
- Przedstawiona propozycja była analizowana. We wskazanym miejscu napotkaliśmy jednak dużo kolizji z sieciami i elementami infrastruktury technicznej. Zjazd, jaki udało się tam zaprojektować bez konieczności kosztownych robót sieciowych, był bardzo wąski - informuje Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - W trakcie prac nad nim doszło do kolizji autobusu z tramwajem właśnie na tym odcinku pasa autobusowo-tramwajowego i zapadła decyzja o odstąpieniu od realizacji z uwagi na parametry PAT, które przy ruchu pojazdów w łuku są za małe i powodują kolizje.
O tym zdarzeniu informowali rok temu nasi niezawodni czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Stłuczka tramwaju z autobusem na Morenie (37 opinii)
Urzędnicy dodają, że nie jest wykluczone, że w przyszłości takie połączenie powstanie w ramach większej przebudowy tego układu.
Opinie (201) 4 zablokowane
-
2023-09-20 08:35
Opinia wyróżniona
komunikacyjny koszmar na własne życzenie (26)
Przy zdrowym organizmie jakim może być miasto kiedy wszystko dobrze działa widać gołym okiem, a czy Gdańsk takim jest ?
Brak planowania miasta na kolejne dziesięciolecia skutkuje tym ,że to inwestorzy mieszkaniowi sami planują ciągi komuunikacyjne w mieście. Podpinanie się pod drogi typu yumby jako główna trasa na osiedla to nie jestPrzy zdrowym organizmie jakim może być miasto kiedy wszystko dobrze działa widać gołym okiem, a czy Gdańsk takim jest ?
Brak planowania miasta na kolejne dziesięciolecia skutkuje tym ,że to inwestorzy mieszkaniowi sami planują ciągi komuunikacyjne w mieście. Podpinanie się pod drogi typu yumby jako główna trasa na osiedla to nie jest rozwiązanie. Brak połączeń autobusowych oraz tramwajowych jest podstawą. Mieszkańcy dzielnic południowych którzy skutecznie korkują miasto nie mają innego wyjścia jak dowozić dzieci autami efekt taki ,że np. Morena stoi. Znam wiele przykładów wśród znajomych gdzie nie mając wyjścia z powodu braku sprawnej komunikacji wybierają transport prywatny i tym sposobem tworzymy to co mamy teraz na drogach.
Okres wakacyjny w tym roku nie spowodował okresowego zmniejszenia ruchu mam wrażenie ,że jest tylko gorzej. Zrozumiałem ,że obwodnica trasa kaszubska ale brak przygotowania miasta na tak durze remonty to kpina z nas mieszkańców.
Chyba każdy widzi ,że coś tu nie funkcjonuje i nie możemy usprawiedliwiać tym ,że to jest specyfika wielkich miast ale nie porównujmy ciągle trójmiasta do Londynu Paryża itp. Jesteśmy miasteczkiem ;)- 152 19
-
2023-09-20 14:00
(1)
Pokaz mi jedno miasto europejskie gdzie dojazd i wyjazd z sypialni jaką jest Morena w godzinach szczytu odbywa się bez korków. Trzeba myśleć przed zakupem mieszkania jak dojedziesz do pracy i wrócisz do domu .
- 4 6
-
2023-09-20 21:15
Żeby to zmienić, to trzeba dwóch czynności.
Zwiększyć częstotliwość środków transportu publicznego i zniechęcić ludzi do używania samochodów. Tak zrobił Londyn, wiele się tam zmieniło. Korki w centrum zniknęły, metro i pociągi działają lepiej niż autobusy, które też działają całkiem dobrze. Trzeba to przeorganizować. Parkowanie i wjazd do miasta jest płatny, nie ma zmiłuj, to sporo zmieniło.
- 0 0
-
2023-09-20 11:29
Porównujmy wiec np do Zurychu, Stuttgartu czy Genewy (4)
To znacznie mniejsze miasta które komunikację miejską mają na wysokim poziomie, korkow mniej i mniej aut na mieszkańca (dla jasności - brak posiadania dużego, skomplikowanego urządzenia jakim jest auto to właśnie jest luksus). Dlaczego od lat nasze miasto jest antywzorcem tego jak należy planować urbanistykę?
- 7 2
-
2023-09-20 21:12
Mam nieodparte wrażenie, że te miasta są bardzo bogate i bardzo precyzyjnie zarządzane. (1)
Zurych i Genewa to Szwajcaria, gdzie wszystko jest poukładane jak puzzlach. Tam jest coś takiego jak planowanie, a my w Polsce jesteśmy mistrzami chaosu. Ci co narzekają na deweloperkę, niech przestaną, bo w końcu sami kupują mieszkania w tych nowych budynkach.
- 0 1
-
2023-09-21 14:14
Ja mieszkam tu od urodzenia, czyli już ponad 40 lat.
Mieszkam w wielkiej płycie, więc nie w nowym budownictwie. I wiesz co? Narzekam na deweloperkę, bo od około 20 lat to miasto przestaje nadawać się do normalnego życia.
- 0 0
-
2023-09-20 18:04
znacznie mniejsze miasta... (1)
Ze znacznie wieksza kasa...
Co ty, czlowieku ubogi porownujesz?!
Nie ma cudow, komunikacja kosztuje.
Na co stac Trojmiasto?!!
Na rowery...
Pod warunkiem, ze mieszkancy sami sobie je kupia.- 2 1
-
2023-09-20 19:56
Nie podobały się?
Za duże? Za małe? Za bogate? To Brno, Pontevedra, Coimbra
- 1 1
-
2023-09-20 10:44
Tramwaj doprowadził do korków wkazdej dzielnicy bo jest tak awaryjny zajmuje tyle miejsca ze jest szkodliwy wmiescie (2)
- 3 10
-
2023-09-20 11:31
Tramwaj doprowadził do korkow - Boże widzisz to i nie grzmisz (1)
To najgłupsze co przeczytałem do tej pory we wrześniu
- 6 2
-
2023-09-20 12:05
To jeden z tych ziomków z BHG, pisze ten bełkot pod każdym artykułem gdzie przewija się tramwaj...
- 3 2
-
2023-09-20 10:33
Oczywiście, że masz rację. (1)
Pamiętam Morenę z czasów sprzed Robyga. Dało się tam całkiem sprawnie funkcjonować, mimo izżjuż był ruch przelotowy z Południa.. ale nie było wtedy jeszcze OBC.
- 11 2
-
2023-09-20 12:59
Czyli nie było żadnego przelotowego ruchu...
- 1 2
-
2023-09-20 10:14
Znam takie miasto w polsce (1)
Gliwice - najpierw wybudowali drogi i ciągi komunikacyjne a dopiero potem deweloperka weszła. Wynik - brak korków w mieście. Tak, miasto o połowę mniejsze ale trzeba liczyć się z tym że właśnie w tym mieście znajduje się skrzyżowanie A4 i A1.
Sumując - Gdańsk jest źle zarządzany jeśli chodzi o plany tak jak to napisał BobBudowniczy. I to nieGliwice - najpierw wybudowali drogi i ciągi komunikacyjne a dopiero potem deweloperka weszła. Wynik - brak korków w mieście. Tak, miasto o połowę mniejsze ale trzeba liczyć się z tym że właśnie w tym mieście znajduje się skrzyżowanie A4 i A1.
Sumując - Gdańsk jest źle zarządzany jeśli chodzi o plany tak jak to napisał BobBudowniczy. I to nie za tej kandencji ale niestety również za kadenci ś.p P. Adamowicza.
Budują wszędzie a dopiero potem myślą o infrastrukturze (która i tak w wielu przypadkach jest nie wystarczająca).- 20 2
-
2023-09-20 19:52
Średnia prędkość ruchu w Gliwicach jest... mniejsza niż w Gdańsku ;)
- 1 0
-
2023-09-20 08:57
teza o braku sprawnej komunikacji publicznej to typowa wymówka wielu autoholików (11)
Oczywiście wyzwaniem jest rozlewanie się zabudowy na tereny południowych dzielnic Gdańska, na to lekarstwem będzie budowa PKM, która jest w fazie poważnych uzgodnień. Istniejąca PKM się elektryfikuje, jak się zwiększy częstotliwość jej połączeń, podstaw do wymówek o "braku sprawnej komunikacji publicznej" w Gdańsku będzie coraz mniej.
Oczywiście wyzwaniem jest rozlewanie się zabudowy na tereny południowych dzielnic Gdańska, na to lekarstwem będzie budowa PKM, która jest w fazie poważnych uzgodnień. Istniejąca PKM się elektryfikuje, jak się zwiększy częstotliwość jej połączeń, podstaw do wymówek o "braku sprawnej komunikacji publicznej" w Gdańsku będzie coraz mniej. Najważniejszym elementem wizji odkorkowywania miasta jest działanie na rzecz radykalnej poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do stacji i przystanków SKM i PKM. Reszta to szczegóły techniczne.
- 9 24
-
2023-09-20 12:26
Mylisz się (4)
Każdy patrzy na sprawy przez swój pryzmat. Córka chodzi do liceum na Morenie. Mieszkamy tuż za obwodnicą, ale dojazd do szkoły to koszmar, przez dojazd do węzła Szadółki i dalej w kierunku szkoły Jabłoniową. Gdyby można wypuścić jej na rowerze bez zagrożenia życia. Zyskalibyśmy pewnie 2h dziennie, a córka miałaby dodatkowy ruch. Dojazd autobusem
Każdy patrzy na sprawy przez swój pryzmat. Córka chodzi do liceum na Morenie. Mieszkamy tuż za obwodnicą, ale dojazd do szkoły to koszmar, przez dojazd do węzła Szadółki i dalej w kierunku szkoły Jabłoniową. Gdyby można wypuścić jej na rowerze bez zagrożenia życia. Zyskalibyśmy pewnie 2h dziennie, a córka miałaby dodatkowy ruch. Dojazd autobusem powodowałby dodatkową godzinę bo autobusy jeżdżą rzadko, dookoła i też stoją w korkach, a jeszcze trzeba się przesiadać. Dojazd na Morenę jest często szybszy, niż na pętlę tramwajową, bo Jabłoniowa stoi przez "rondo" właśnie"usprawnione". Nie jestem autoholikiem, zwyczajnie miasto nie potrafi zrobić infrastruktury dla pieszych, rowerzystów, ani w takich przypadkach dogadać się z sąsiednią gminą na rozsądny transport. Nim ktoś napisze, że mam szukać liceum w swojej gminie to odpowiadam, nie ma :)
W teorii jesteś dobry, ale jak widać praktyki nie masz.- 8 4
-
2023-09-20 19:51
"Nim ktoś napisze, że mam szukać liceum w swojej gminie to odpowiadam, nie ma :)" (1)
Jak się wyprowadzałeś to było i zburzyli? Czy po prostu od początku nie myślałeś i oczekujesz rozwiązywania indywidualnych problemów za publiczne pieniądze?
- 0 2
-
2023-09-20 20:07
Problem
To nie mój problem, Takie miejsce wybrałem i jest OK. Radzę sobie bardzo dobrze. Odniosłem się zwyczajnie do kolegi, który pisze o autoholikach, nie rozumiejąc, że problem nie leży w ludziach, tylko w organizacji miasta. Południe jest tego doskonałym przykładem, totalny brak pomysłu i realizacji potrzeb komunikacyjnych.
Odnośnie liceum, toTo nie mój problem, Takie miejsce wybrałem i jest OK. Radzę sobie bardzo dobrze. Odniosłem się zwyczajnie do kolegi, który pisze o autoholikach, nie rozumiejąc, że problem nie leży w ludziach, tylko w organizacji miasta. Południe jest tego doskonałym przykładem, totalny brak pomysłu i realizacji potrzeb komunikacyjnych.
Odnośnie liceum, to licea są tylko w większych miastach, wiele gmin ich nie ma, także te wokół Gdańska. Nie wiedziałeś? Zwyczajnie licea w Gdańsku nie są tylko dla dzieciaków z Gdańska i nic na to nie poradzisz :)- 2 0
-
2023-09-20 17:46
(1)
Ale o co chodzi? Twoja córa ma nadwagę i nie da rady dojechać na rowerze?
- 2 3
-
2023-09-20 19:59
Dyskusja
Tylko w taki sposób potrafisz dyskutować? Przejedź się rano rowerem ulicą Jabłoniową i węzłem Szadółki rowerem. Wtedy dawaj mądre komentarze, bo ten który wrzuciłeś raczej dobrze o tobie nie świadczy
- 3 0
-
2023-09-20 11:00
Brak planowania i rezygnacja z planów powstałych dekady temu. Ulicę Adamowicza zaplanowano w latach 70 ubiegłego wieku, dodatkowo od ulicy Wołkowyskiej miała odchodzić tzw. Nowa Politechniczna z tramwajem. Dziś zarzucono ten pomysł i masz korki na Bulońskiej-Rakoczego. Pomysł tramwaju przez Wileńską (w 2 tunelach) to absurd - koszty i dublowanie
Brak planowania i rezygnacja z planów powstałych dekady temu. Ulicę Adamowicza zaplanowano w latach 70 ubiegłego wieku, dodatkowo od ulicy Wołkowyskiej miała odchodzić tzw. Nowa Politechniczna z tramwajem. Dziś zarzucono ten pomysł i masz korki na Bulońskiej-Rakoczego. Pomysł tramwaju przez Wileńską (w 2 tunelach) to absurd - koszty i dublowanie trasy przejazdu od Warneńskiej. Trasa miała przebiegać przy Trzech lipach i tam pod specjalnie w tym celu wybudowanym wiaduktem na morenie. Przy szkole Sp1 nawet nie ma przystanku dla komunikacji miejskiej a linia tramwajowa w tym miejscu bardzo dobrze by skomunikowała szkołę z dzielnicą. Niestety miasto zarzuciło te projekty i całe południe jedzie, aż do wspomnianego w artykule skrzyżowania, tak ruch by rozchodził się w dwóch miejscach (na Wołkowyskiej i Rakoczego). Niestety są inne pomysły gdańskich urzędników.
- 10 2
-
2023-09-20 09:47
(2)
ciekawe jak zwiększysz tą częstotliwość (bo ani autobusów/tramwajów ani kierowców/maszynistów) - bo jeżeli komunikacja będzie wyglądała tak jak teraz - czyli autobus co 20 minut + możliwość wcielenia się w rolę sardynki to ja podziękuję. Tyczy się to też PKM, tam to nawet sardynki mają luźniej. Co prawda sieć tramwajowa też trochę się rozrasta -
ciekawe jak zwiększysz tą częstotliwość (bo ani autobusów/tramwajów ani kierowców/maszynistów) - bo jeżeli komunikacja będzie wyglądała tak jak teraz - czyli autobus co 20 minut + możliwość wcielenia się w rolę sardynki to ja podziękuję. Tyczy się to też PKM, tam to nawet sardynki mają luźniej. Co prawda sieć tramwajowa też trochę się rozrasta - ale znowu 20 minut i tłok to standard który nie zachęca do rezygnacji z auta.
Aaa dodajmy do tego tłok + fakt, że ludzie boją się L4 i chorzy w tym tłoku jeżdżą.- 18 2
-
2023-09-20 10:16
Nie ma kierowców bo płace są tragiczne. Odpowiedzialność wielka a zarobki jak na kasach w sklepie. Kierowcy wolą jeździć na autokarach.
- 13 1
-
2023-09-20 09:54
20 minut?
W niedzielę spod obwodnicy?
- 7 1
-
2023-09-20 09:40
Jakimś cudem brak sprawnej komunikacji samochodowej im nie przeszkadza... (1)
- 5 3
-
2023-09-20 17:34
przeszkadza...
Ale wiedza, ze moze byc gorzej...
W stylu:
"zamienil stryjek, siekierke na kijek"- 1 1
-
2023-09-20 09:32
Opinia wyróżniona
Marginalna poprawa (2)
Jeździłem tamtędy codziennie w popołudniowym szczycie dopóki pandemia nie wygoniła mnie na pracę zdalną, więc może mam nieaktualne informacje, ale: przedstawiony na planie łącznik do PAT miałby moim zdaniem marginalny skutek. Rakoczego w tym kierunku często trzeba toczyć się na półsprzęgle od przystanku Kolumba, nie raz korek zaczyna się już na
Jeździłem tamtędy codziennie w popołudniowym szczycie dopóki pandemia nie wygoniła mnie na pracę zdalną, więc może mam nieaktualne informacje, ale: przedstawiony na planie łącznik do PAT miałby moim zdaniem marginalny skutek. Rakoczego w tym kierunku często trzeba toczyć się na półsprzęgle od przystanku Kolumba, nie raz korek zaczyna się już na podjeździe jeszcze przed tym przystankiem, czasami zaczyna się już na wysokości Brętowo PKM. Ten łącznik likwiduje ostatnie 20-30 metrów? Może z 5 samochodów, czyli 1 - 1.5 zmiany świateł. To jest żaden zysk dla autobusu jadącego tą trasą. Mierzę to od miejsca proponowanego zjazdu na PAT do linii zatrzymania przy światłach na skrzyżowaniu z Bulońską. Bo gdy autobus dojedzie do tej linii i dostanie zielone, dalej korka już nie ma.
- 31 3
-
2023-09-20 10:35
Dokładnie. Sztuka dla sztuki. (1)
- 2 0
-
2023-09-20 12:23
dokładnie tak!
dopiero zniesienie obowiązku szkolnego by odkorkowało ruch uliczny w mieście.....
- 2 0
-
2023-09-20 07:21
Opinia wyróżniona
Takie tam. (5)
Na tym skrzyżowaniu większym problemem jest zjazd z Rakoczego w Bulońską. Kolejki do zjazdu w godz. szczytu bywają od ronda przy przychodni. Może tu udałoby się coś zrobić.
- 92 8
-
2023-09-20 11:54
W obie strony (2)
Z Bulońskiej w Rakoczego też jest problem, szczególnie rano. O ile auta skręcające w lewo jadą płynnie o tyle te skręcające w prawo już nie. Problem jest w głowach ludzkich... większość chce dalej skręcać w kierunku Jaśkowej Doliny, dlatego zawczasu ustawiają się na lewym pasie zjazdowym z Bulońskiej w Rakoczego. Jednocześnie blokują innym
Z Bulońskiej w Rakoczego też jest problem, szczególnie rano. O ile auta skręcające w lewo jadą płynnie o tyle te skręcające w prawo już nie. Problem jest w głowach ludzkich... większość chce dalej skręcać w kierunku Jaśkowej Doliny, dlatego zawczasu ustawiają się na lewym pasie zjazdowym z Bulońskiej w Rakoczego. Jednocześnie blokują innym możliwość wjechania na pusty prawy pas do skręcania w prawo. Problem się powiększa jeszcze bardziej jak lewy pas na Rakoczego jest już zapchany. Auta nie dość, że nie mogą zjechać z Bulońskiej to jeszcze blokują drogę chcącym jechać w kierunku Łostowickiej, bo ci nie mogą wbić się na prawy pas, który zwykle jest pusty. Efekt czasem widać w okolicach Kartuskiej. Rozwiązanie jest proste, trzeba wydłużyć prawy pas zjazdowy z Bulońskiej na Rakoczego. Z pewnością też pomogłyby pasy kierujące auta w Jaśkową Dolinę, bo jednak wg mnie w tamtym kierunku porusza się większość aut. Taki ruch "odblokowałby" ślepe zajmowanie lewego pasa zjazdowego z Bulońskiej. Ufff.... :)
- 2 3
-
2023-09-20 13:02
(1)
Jest jeszcze prostsze i tańsze rozwiązanie - zakaz podwożenia dzieci do szkół. W ferie/wakacje przejazd Bulońską między 7, a 9 jest bezproblemowy. Dopiero z pierwszym Wrześniowym dzwonkiem wróciły korki na Morenie.
- 19 1
-
2023-09-20 19:57
Teoria
W teorii masz rację, w praktyce... spróbuj rano dojechać do pętli tramwajowej na Jabłoniowej, bo inaczej dzieciak się tam nie dostanie jak moim autem. Na pętlę jadę 40 min mimo, że dużo bliżej, a na Morenę ok 20 min (3x dalej) ot cały ZTM :) Zejdź człowieku na ziemię, a swoje teorie sprawdź w praktyce. To nie Wiedeń ani Berlin, to Gdańsk
- 2 1
-
2023-09-20 09:57
Trzeba Rakoczego zwęzić o jeden pas i ruch się uspokoi (1)
A na pasie dwukierunkowa droga rowerowa. Zajmie się tym wszystkim aktywista cwaniaczek mały roger co ma krzywy rower. Dostanie kasę z obywatelskiego budżetu od oli co w tańcu ... (swawoli)
- 19 11
-
2023-09-20 11:57
Dokładnie tak
Uspokoi się bo ludzie przestaną tamtędy jeździć
- 7 0
Wszystkie opinie
-
2023-09-20 07:04
Podpisał odpowiedź zdiz zapewne niejaki Tomasz Niedasię Wawrzonek.
Te drogi zarządzane w Gdańsku przez niego od lat wyglądają bardziej jak w Azji niż jak w Europie.- 29 3
-
2023-09-20 07:07
Jesteśmy u schyłku indywidualnej komunikacji samochodowej (9)
Nie powinno się w drogi tyle inwestować, utrzymać to co jest i koniec.
- 18 38
-
2023-09-20 07:15
U schyłku to są wywody, że samochód to przezytek (1)
Samochody były, i będą. To co się dzieje w Gdańsku oraz na świecie pokazuje że korkowy armagedon jeszcze jest przed nami. W nocy nie ma jeszcze korków, także cieszmy się chociaż tym.
- 14 7
-
2023-09-20 07:23
To samo mówiono o koniach i dyliżansach.
Nadal są, ale ich użyteczność pozostała znikoma.
- 10 10
-
2023-09-20 07:17
Na pewno nie poszerzać
Chyba, że dla komunikacji zbiorowej. Nowe połączenia jak najbardziej ok. Jak np Abrahama pod torami i tunel pod Motławą.
- 6 1
-
2023-09-20 07:19
Gdansk nie jest miastem dla młodych rodzin (3)
Nie ma innej opcji niż samochody. Wiele osób dojeżdża kilkanaście kilometrów do pracy. Na takiej odległości transport publiczny w Gdańsku nie istnieje, albo jedziesz 3 godziny. Z dwójka małych dzieci każde w innej placówce to nierealne. Ale pomarzyć można :)
- 15 4
-
2023-09-20 07:24
To znajdź jedną placówkę dla dwójki małych dzieci, serio. (2)
- 3 16
-
2023-09-20 08:54
pewnie nie wpadł na to, ty to jesteś bystrzak jednak
- 13 4
-
2023-09-20 08:55
Zatrudnij nanię. Nie będziesz musiał nigdzie wozić. Poza tym, dzieci nie są wiecznie małe. Za parę lat będą mogły same jeździć kominikacją miejską. A Ty w aucie zostaniesz...
- 3 11
-
2023-09-20 16:00
Ten schyłek potrwa ze 20 lat (1)
No chyba że zapowiadana apokalipsa zredukuje populację ludzką szybciej do 1/3
- 1 0
-
2023-09-20 17:06
Tak, ze 20 lat. Jezdzimy od 100 lat
- 0 0
-
2023-09-20 07:07
Jak można odkorkować czerwone swiatla
Jedno za drugim? I skrzyżowanie wielu kierunków wraz z tramwajem. Tego się naprawić już nie da.
- 12 1
-
2023-09-20 07:08
Wybudować przekop i połączyć go z tunelem pod Pachołkiem.
- 12 7
-
2023-09-20 07:12
Rano problem jest ul. Bulonska, to powinien powstać buspas (9)
Ten odcinek generuje największe korki.
- 35 17
-
2023-09-20 07:27
(2)
Nie ma takiej mozliwosci, jest tam tramwaj, bardziej bym powiedzial, ze tramwaj, powinien wejsc na tory PKM i jechac w lewo a nie w prawo, aby skrocic czas przejazdu do wrzeszcza, strzyzy, zaspy , oliwy ETc.
- 14 3
-
2023-09-20 08:37
Jest plan tramwaju przez Brętowo i Niedźwiednik do Oliwy (1)
Niestety miasto zamiast się tym zająć i stworzyć alternatywę, dalej wydaje większość budżetu na kierowców...
- 13 1
-
2023-09-20 09:02
Obecnie przepisy nie pozwalają na takie rozwiązanie, aczkolwiek wiadukt na Brętowo, po którym wspina się tramwaj był tak projektowany, aby w przyszłości połączyć tory tramwajowe z PKM.
- 1 0
-
2023-09-20 07:28
buspas na Bulońskiej :) co za id....
- 9 9
-
2023-09-20 07:36
Dobudować buspas lub.. (3)
...puscic autobusy po trasie tramwaju na Bulonskiej
- 6 1
-
2023-09-20 08:03
Nic nie trzeba budować
Dodatkowy pas już jest. Adamowicza i tak jest jednojezdniowa, więc niewiele to dla osobówek zmieni.
- 8 2
-
2023-09-20 09:20
(1)
Ja w zasadzie nie rozumiem dlaczego budując torowisko nie zrobili od razu pasa autobusowo-tramwajowego jak na Warnenskiej, przecież tam i tak nie ma dużego ruchu ZTM, szkoda zabierać pas ruchu, a na środku mógłby cały zbiorkom jechać.
- 2 0
-
2023-09-20 17:31
Bo jesteśmy w Gdańsku, tutaj najprostsze rozwiązania są równocześnie tymi, których nie da się wprowadzić.
- 3 0
-
2023-09-20 09:01
Dokładnie tak
Od przystanku Migowo do Budapesztańskiej autobusy jadą w szczycie tak krótki odcinek 10min gdzie normalnie zajmuje to 30 sekund, tam się dzieje koszmar.
- 6 0
-
2023-09-20 07:13
zakazac jazdy prywatnym samochodom po miescie i (16)
wszystkie problemy z głowy. proste.
tyllo smrodzą, niszczą i zabijają. po co to utrzymywać mamy. nie warto- 24 79
-
2023-09-20 07:25
a weganom oraz ludziom z ajfonami wychodzenia z domu
- 25 7
-
2023-09-20 07:27
(2)
Trzaskowski?
- 13 9
-
2023-09-20 08:21
Nie, prezes. (1)
- 5 6
-
2023-09-20 08:42
PiS już dawno podpisał ustawę która na to pozwala.
- 4 3
-
2023-09-20 07:28
lecz się
- 10 5
-
2023-09-20 07:43
To nie jeździj jak tak Cię to boli... (1)
... chyba, że wcale nie masz auta i się plujesz...
- 7 7
-
2023-09-20 08:51
A mogę "przestać jeździć" tych ciołków, przez których nie mogę w korku otworzyć okna?
- 2 2
-
2023-09-20 08:00
xxx
I jeszcze zakaz oddychania takim jak ty i problem z głowy-fajnie?
- 6 4
-
2023-09-20 08:18
(2)
a poważnie to przesiedlić wszystkich pod ich adres zamieszkania sprzed 10 lat by istotnie rozwiązało problem
- 4 1
-
2023-09-20 08:27
(1)
Nie ma mowy, nie chcę mieszkać z byłym mężem
- 2 3
-
2023-09-20 16:54
Ja z rodzicami też nie ;)
- 0 0
-
2023-09-20 08:26
Zakazac wychodzenia z mieszkan, nie bedzie kolejek w sklepach!
- 3 3
-
2023-09-20 08:51
dałem plusa, choć ironia szyta jest bardzo grubymi nićmi
wystarczy bardziej wyraźnie działać na rzecz poprawy warunków ruchu pieszych i rowerzystów tworząc lepsze warunki docierania ich do przystanków komunikacji publicznej, zwłaszcza szynowej. Dokończyć elektryfikację PKM, wymienić tabor SKM (zlikwidować "dziurę wstydu" między peronem a wagonem), zwiększyć częstotliwość połączeń i radykalnie poprawić komfort i bezpieczeństwo dostępu do wszystkich przystanków SKM i PKM dla niezmotoryzowanych. MEVO dopiero się rozkręca, ale już poprawia wyobraźnię wielu mieszkańców zaczynających rozumieć zalety rowerów wspomaganych elektrycznie.
- 1 7
-
2023-09-20 09:45
to wyprowadź się na wioskę, chodź w giumakach i jeżdzij na wozie drabiniastym bez kunia, będzie bardziej EKO :D
- 4 3
-
2023-09-20 10:18
Dobrze, że mam JDG i będę mógł jeździć
- 1 0
-
2023-09-20 11:00
odebrać prawa miejskie
a na wiosce wstydu nie będzie.
- 2 0
-
2023-09-20 07:16
Wystarczy długi buspas i ścieżka rowerowa (9)
Pora wysiąść z puszek i wskoczyć na rowerek. Ja jeżdżę rowerem cały rok więc każdy powinien. Rowery to nasza przyszłość!
- 7 31
-
2023-09-20 08:23
Jesteś szczęściarzem (6)
Super masz, pogratulować. Nie musisz po pracy jechać na zakupy i dźwigać siatek (a pro po ciekawe kto za Ciebie to robi). Nie musisz dzieci odebrać z przedszkola czy szkoły, nie musisz do lekarza zawieźć chorego dziecka, matki, żony, czy kochanki. Nic nie musisz. Byle rowerem z punku A do B i z B do A. Zazdro
- 12 3
-
2023-09-20 08:45
Mam 37 lat, jestem młodym singlem, mama ogarnia sprawy związane z zakupami. (4)
- 11 4
-
2023-09-20 08:50
Coraz dłuższe dialogi sam ze sobą robisz. (2)
Chcesz sobie stać w korku - proszę bardzo.
Tylko nie przeszkadzaj zaradnym życiowo ludziom odprowadzić dzieci do przedszkola na piechotę (tacy jak Ty najchętniej by dołożyli 2km spaceru do tunelu, żeby stopa biedaka niejadącego szrotem za 30k nie skalała asfaltu) a potem pojechać komunikacją do pracy.- 3 8
-
2023-09-20 14:30
(1)
Przedszkole od 7 rano a do pracy na 7;30 ,nooo powiem Ci ,że jeszcze tak szybkiej i przede wszystkim sprawnej komunikacji nie wymyślili. Ale gratuluje.
- 1 3
-
2023-09-20 15:54
Ale oczywiście z dojechaniem przez całe miasto w 30 minut problemu nie masz? :D
Jak już wymyślasz niestworzone historie, to chociaż rusz głową...
- 3 1
-
2023-09-20 10:55
Młodym :) Haha
- 3 1
-
2023-09-20 11:49
żona robi
Zona za niego wszystko robi pewnie o ile ma, on wsiada jak panisko na rowerek i jedzie a żona w korku ;)
- 4 1
-
2023-09-20 11:48
a dzieciaki?
ciekawe jak bys dwojke dzieci rozwiozl
- 2 1
-
2023-09-20 15:47
Wskakuj
- 0 0
-
2023-09-20 07:16
Kątem oka to jakaś paranoja (2)
Zdiz jak zwykle ma utrudnienia aby usprawnić komunikację miejską.
- 14 3
-
2023-09-20 08:24
A prowadziłeś kiedyś autobus przegubowy czy tylko mądry jesteś w gębie?
Żeby można było bezpiecznie i szybko takim wielkim autobusem jechać musi być odpowiednia szerokość. Jak zrobią wąskie łuki to kierowcy będą tam bardzo zwalniać i cały sens przebudowy stracony. Tam widać że dużo jest słupów bo to jest łuk tramwajowy, bez całościowej przebudowy sieci tramwajowej widać że wjazd niemożliwy.
- 4 0
-
2023-09-20 09:33
Może i ZDiZ ma trudności z przebudowaniem PAT na Morenie, ale za to nie potrafi stworzyć zielonej fali dla tramwajów w mieście, by te nie musiały marnować kilkunastu minut na każdym kursie. Jest za to serdecznie.
- 3 1
-
2023-09-20 07:17
To jest tylko kosmetyka, żadne odkorkowanie! (4)
Musiały by powstać dodatkowe ulice...ale to przerasta obecnych włodarze Gdańska!
- 24 7
-
2023-09-20 07:27
Gdzie mają powstać te ulice?
TO już przerobili przed nami na świecie. Wniosek jest taki, trzeba stawiać na komunikację zbiorową. Im więcej dróg, tym więcej samochodów na drogach. Dróg wystarczy.
- 7 4
-
2023-09-20 07:41
dookoła tyle niepotrzebnie zmarnowanego terenu na jakieś chodniki, trawniki, torowisko tramwajowe (1)
można to zaorać i wylać asfalt, żeby każdy mógł stać w korku na swoim własnym pasie.
- 5 2
-
2023-09-20 08:30
Bloki też wyburzyć, jak już się wszystko zakorkuje to i tak nikt nie zdąży na noc wrócić w korku.
Wyjedziesz z pracy stanąć w korku i w sam raz na rano zdążysz dojechać z powrotem.
- 4 1
-
2023-09-20 09:06
Zawsze to dodatkowe 2-3 minuty zysku dla autobusu, kilka takich miejsc na trasie i mamy odzyskane sporo czasu rozkładowego.
- 1 1
-
2023-09-20 07:19
Zlikwidować buspasy (14)
Korki od razu znikna
- 27 14
-
2023-09-20 08:27
Takie coś mógł napisać tylko rowerzysta lub pasażer pociagu. (5)
Bo tylko tym dwóm grupom miło i wesoło się patrzy na korki. A tak już serio: tym najgłupszym kierowcom co nie popierają buspasów życzę żeby wszyscy pasażerowie autobusów sobie kupili samochody i zaczęli nimi jeździć. Korki znikną - tak, znikną, na chwilę o 2 w nocy bo o 3 już będą ruszać ci co do roboty na 6 jadą.
- 4 6
-
2023-09-20 10:34
To może w drugą stronę (4)
Tym wszystkim, którzy nawołują do porzucenia prywatnego transportu na rzecz zbiorowego, życzę, by chociaż przez jeden dzień wszyscy kierowcy się przesiedli do autobusów i tramwajów. Korków może nie będzie, ale i tak nigdzie nie dojedziesz, bo taboru i kierowców jest ZBYT MaŁO.
- 4 2
-
2023-09-20 11:58
Wygaszanie popytu (1)
Tak właśnie działa.
- 3 0
-
2023-09-20 14:43
Czyli możemy zburzyć Twój blok pod drogę, żeby utrzymać popyt?
- 0 1
-
2023-09-20 12:11
to miasto to bankrut (1)
który ledwo zipie wożąc 30% ludzi komunikacją. to 30 % kosztuje 400 milionów. Bez samochodów wyjdzie miliard.
- 2 0
-
2023-09-20 12:47
Czyli taniej niż utrzymanie kierowców i do tego bez korków.
Spoko.
- 0 2
-
2023-09-20 09:54
(7)
Zakazać poruszania się prywatnymi samochodami spalinowymi. Prywatnie - tylko elektryk. Będzie pusto jak w korei północnej. Autobusy i tramwaje będą jeździć punktualnie, bo nie będzie korków. Chcesz własnym autem? Kup elektryka.
- 1 7
-
2023-09-20 10:35
Chcesz autobusem? (4)
Kup własny autobus!
- 3 0
-
2023-09-20 11:59
Też dobre.
- 0 0
-
2023-09-20 12:48
Chcesz samochodem? (2)
Zbuduj swoją drogę!
- 0 2
-
2023-09-20 13:21
Chcesz na pieszo? (1)
Zbuduj sobie chodnik i tym chodnikiem, pieszo, rób sobie też dostawy do pobliskiego sklepu.
- 2 0
-
2023-09-20 14:42
Nie rozumiesz, Kolego :)
To sklep musi zbudować prywatną drogę do swoich dostaw.
Inaczej byśmy mieli komunis, a to prowadzi do patologii jak sprawna komunikacja miejska, albo lewackie małe odległości do pracy i szkoły...- 0 1
-
2023-09-20 10:35
Idź być faszystą gdzie indziej
- 2 0
-
2023-09-20 13:08
Infrastruktura energetyczna w Polsce nie udźwignęła by tego tematu nawet w części, nie mówiąc już o całości. Także póki co zamiana klasycznych samochodów na elektryki to sfera fantazji.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.