- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (166 opinii)
- 4 Uschły młode drzewa (31 opinii)
- 5 To samo morze, a toalety to nie problem (18 opinii)
- 6 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (27 opinii)
Wydłużyć buspas i odkorkować Morenę? Nie takie proste
Przeniesienie wjazdu na wspólny pas autobusowo-tramwajowy przed skrzyżowanie ul. Rakoczego z Bulońską usprawniłoby komunikację na Morenie. Taki pomysł pojawił się już ponad rok temu, ale potem sprawa przycichła. Po analizie urzędnicy zdecydowali o odstąpieniu od realizacji, chociaż nie wykluczają, że w przyszłości takie połączenie powstanie.
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że nic nie powinno stanąć na przeszkodzie, by nowy wjazd na wspólny pas autobusowo-tramwajowy mógł powstać.
Okazuje się, że ponad rok temu ZTM Gdańsk wnioskował o przeanalizowanie tego rozwiązania przez GZDiZ.
Zderzenie autobusu z tramwajem ostatecznie przekreśliło pomysł
Jakie są wnioski urzędników?
- Przedstawiona propozycja była analizowana. We wskazanym miejscu napotkaliśmy jednak dużo kolizji z sieciami i elementami infrastruktury technicznej. Zjazd, jaki udało się tam zaprojektować bez konieczności kosztownych robót sieciowych, był bardzo wąski - informuje Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - W trakcie prac nad nim doszło do kolizji autobusu z tramwajem właśnie na tym odcinku pasa autobusowo-tramwajowego i zapadła decyzja o odstąpieniu od realizacji z uwagi na parametry PAT, które przy ruchu pojazdów w łuku są za małe i powodują kolizje.
O tym zdarzeniu informowali rok temu nasi niezawodni czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Stłuczka tramwaju z autobusem na Morenie (37 opinii)
Urzędnicy dodają, że nie jest wykluczone, że w przyszłości takie połączenie powstanie w ramach większej przebudowy tego układu.
Opinie (201) 4 zablokowane
-
2023-09-20 09:18
a jak tam sprawa Spacerowej ? Tez przychichla ? cos cicho w tym Gdansku .... nic sie nie dzieje, miasto nic nie rozbudowuje!
- 5 2
-
2023-09-20 09:19
Po co odkorkować
Korki są piekne i urocze jest czas poczytać pobawić się telefonem pomedytować
- 3 1
-
2023-09-20 09:26
Sygnalizacja świetlna
Należy zgodnie z logiką ustawić sygnalizację.
- 4 0
-
2023-09-20 09:32
Opinia wyróżniona
Marginalna poprawa (2)
Jeździłem tamtędy codziennie w popołudniowym szczycie dopóki pandemia nie wygoniła mnie na pracę zdalną, więc może mam nieaktualne informacje, ale: przedstawiony na planie łącznik do PAT miałby moim zdaniem marginalny skutek. Rakoczego w tym kierunku często trzeba toczyć się na półsprzęgle od przystanku Kolumba, nie raz korek zaczyna się już na podjeździe jeszcze przed tym przystankiem, czasami zaczyna się już na wysokości Brętowo PKM. Ten łącznik likwiduje ostatnie 20-30 metrów? Może z 5 samochodów, czyli 1 - 1.5 zmiany świateł. To jest żaden zysk dla autobusu jadącego tą trasą. Mierzę to od miejsca proponowanego zjazdu na PAT do linii zatrzymania przy światłach na skrzyżowaniu z Bulońską. Bo gdy autobus dojedzie do tej linii i dostanie zielone, dalej korka już nie ma.
- 31 3
-
2023-09-20 10:35
Dokładnie. Sztuka dla sztuki. (1)
- 2 0
-
2023-09-20 12:23
dokładnie tak!
dopiero zniesienie obowiązku szkolnego by odkorkowało ruch uliczny w mieście.....
- 2 0
-
2023-09-20 09:45
Jak efektem ma być brak efektu, jak na "rondzie" na Jabłoniowej, to może niech lepiej nie ruszają.
- 0 0
-
2023-09-20 09:52
co z tematem Nowej Politechnicznej
która m.in. miała odciążać Morenę biegnąc pod mostem przy kerfurze? Zapowiadali, przerosło ich, a teraz zakaz szerszego poruszania tematu. Ze zgodami na dogęszczanie dzielnicy przez deweloperkę problemu nie było, a teraz zdziwienie że korki?
- 5 0
-
2023-09-20 09:57
Problem jest po drugiej stronie
Usuńcie 2-3 słupki i oba pasy będą się płynnie zapełniać.
Teraz wystarczy jedna ofiara losu, która zostanie na prawym pasie i 3 auta stoją zamiast zjechać na lewy...- 0 0
-
2023-09-20 10:12
nie opłaca się wam budować skrzyżowań bezkolizyjnych (2)
to teraz będzie wam się 'opłacało' stać w korkach
- 1 0
-
2023-09-20 10:59
(1)
Jakie ty byś w tym miejscu niby chciał skrzyżowanie bezkolizyjne? Estakady w środku osiedla?
- 0 0
-
2023-09-20 12:18
takie morenowe wzgórza
można łatwo drążyć. Nawet była kupiona wiertnica do drążenia tunelu pod martwą Wisłą. Kosztowała chyba jak pamiętam 80 milionów. Po robocie wyzłomowali. A wystarczyło by tym pod miastem jechać. Wszystkie tunele byśmy już mieli wykopane łączne z metrem do południowych dzielnic.
- 0 0
-
2023-09-20 10:26
Obwodnica
Na obwodnicy mogliby po przedłużać pasy zjazdowe i wjazdowe, a tam gdzie możliwe połączyć je, tak aby jak ktoś chce przejechać tylko jeden zjazd to nie musi wjeżdząć na główne drogi.
- 0 0
-
2023-09-20 10:28
Władze bezwładnie upadającego miasteczka nie wykonują obowiązków planowania przestrzennego za co pobierają wynagrodzenie.
Gdzie jest NIK, gdzie jest prokuratura?
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.