• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wydłużyć buspas i odkorkować Morenę? Nie takie proste

Michał Brancewicz
20 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (201)

Przeniesienie wjazdu na wspólny pas autobusowo-tramwajowy przed skrzyżowanie ul. Rakoczego z BulońskąMapka usprawniłoby komunikację na Morenie. Taki pomysł pojawił się już ponad rok temu, ale potem sprawa przycichła. Po analizie urzędnicy zdecydowali o odstąpieniu od realizacji, chociaż nie wykluczają, że w przyszłości takie połączenie powstanie.



Znasz miejsca, które niewielkim nadkładem można byłoby udrożnić?

- Rok temu pojawił się fajny pomysł, aby przyspieszyć komunikację miejską na Morenie. Wystarczyłoby wcześniej otworzyć wjazd na buspas na jezdni ul. Rakoczego w kierunku Kartuskiej. Trzeba byłoby tylko utwardzić łącznik, żeby autobusy mogły wjeżdżać na nieużywaną część buspasa - napisała pani Dorota, czytelniczka Trojmiasto.pl. - Niby takie proste i szybkie do realizacji, ale wszyscy o tym zapomnieli. No cóż, jak to bywa, sprawa przycichła i pomysł chyba przepadł.


W korku na Rakoczego stoją auta i autobusy. Komunikacja mogłaby ich uniknąć, gdyby w tym miejscu powstał wjazd na wspólny pas autobusowo-tramwajowy. W korku na Rakoczego stoją auta i autobusy. Komunikacja mogłaby ich uniknąć, gdyby w tym miejscu powstał wjazd na wspólny pas autobusowo-tramwajowy.
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że nic nie powinno stanąć na przeszkodzie, by nowy wjazd na wspólny pas autobusowo-tramwajowy mógł powstać.

Okazuje się, że ponad rok temu ZTM Gdańsk wnioskował o przeanalizowanie tego rozwiązania przez GZDiZ.

Zderzenie autobusu z tramwajem ostatecznie przekreśliło pomysł



Jakie są wnioski urzędników?

- Przedstawiona propozycja była analizowana. We wskazanym miejscu napotkaliśmy jednak dużo kolizji z sieciami i elementami infrastruktury technicznej. Zjazd, jaki udało się tam zaprojektować bez konieczności kosztownych robót sieciowych, był bardzo wąski - informuje Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - W trakcie prac nad nim doszło do kolizji autobusu z tramwajem właśnie na tym odcinku pasa autobusowo-tramwajowego i zapadła decyzja o odstąpieniu od realizacji z uwagi na parametry PAT, które przy ruchu pojazdów w łuku są za małe i powodują kolizje.
O tym zdarzeniu informowali rok temu nasi niezawodni czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

15:18 12 WRZEśNIA 22 (aktualizacjaakt. 15:34)

Stłuczka tramwaju z autobusem na Morenie (37 opinii)

Zablokowane skrzyżowanie Bulońskiej z Rakoczego
Zablokowane skrzyżowanie Bulońskiej z Rakoczego


Urzędnicy dodają, że nie jest wykluczone, że w przyszłości takie połączenie powstanie w ramach większej przebudowy tego układu.

Opinie (201) 4 zablokowane

  • a jak tam sprawa Spacerowej ? Tez przychichla ? cos cicho w tym Gdansku .... nic sie nie dzieje, miasto nic nie rozbudowuje!

    • 5 2

  • Po co odkorkować

    Korki są piekne i urocze jest czas poczytać pobawić się telefonem pomedytować

    • 3 1

  • Sygnalizacja świetlna

    Należy zgodnie z logiką ustawić sygnalizację.

    • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Marginalna poprawa (2)

    Jeździłem tamtędy codziennie w popołudniowym szczycie dopóki pandemia nie wygoniła mnie na pracę zdalną, więc może mam nieaktualne informacje, ale: przedstawiony na planie łącznik do PAT miałby moim zdaniem marginalny skutek. Rakoczego w tym kierunku często trzeba toczyć się na półsprzęgle od przystanku Kolumba, nie raz korek zaczyna się już na podjeździe jeszcze przed tym przystankiem, czasami zaczyna się już na wysokości Brętowo PKM. Ten łącznik likwiduje ostatnie 20-30 metrów? Może z 5 samochodów, czyli 1 - 1.5 zmiany świateł. To jest żaden zysk dla autobusu jadącego tą trasą. Mierzę to od miejsca proponowanego zjazdu na PAT do linii zatrzymania przy światłach na skrzyżowaniu z Bulońską. Bo gdy autobus dojedzie do tej linii i dostanie zielone, dalej korka już nie ma.

    • 31 3

    • Dokładnie. Sztuka dla sztuki. (1)

      • 2 0

      • dokładnie tak!

        dopiero zniesienie obowiązku szkolnego by odkorkowało ruch uliczny w mieście.....

        • 2 0

  • Jak efektem ma być brak efektu, jak na "rondzie" na Jabłoniowej, to może niech lepiej nie ruszają.

    • 0 0

  • co z tematem Nowej Politechnicznej

    która m.in. miała odciążać Morenę biegnąc pod mostem przy kerfurze? Zapowiadali, przerosło ich, a teraz zakaz szerszego poruszania tematu. Ze zgodami na dogęszczanie dzielnicy przez deweloperkę problemu nie było, a teraz zdziwienie że korki?

    • 5 0

  • Problem jest po drugiej stronie

    Usuńcie 2-3 słupki i oba pasy będą się płynnie zapełniać.
    Teraz wystarczy jedna ofiara losu, która zostanie na prawym pasie i 3 auta stoją zamiast zjechać na lewy...

    • 0 0

  • nie opłaca się wam budować skrzyżowań bezkolizyjnych (2)

    to teraz będzie wam się 'opłacało' stać w korkach

    • 1 0

    • (1)

      Jakie ty byś w tym miejscu niby chciał skrzyżowanie bezkolizyjne? Estakady w środku osiedla?

      • 0 0

      • takie morenowe wzgórza

        można łatwo drążyć. Nawet była kupiona wiertnica do drążenia tunelu pod martwą Wisłą. Kosztowała chyba jak pamiętam 80 milionów. Po robocie wyzłomowali. A wystarczyło by tym pod miastem jechać. Wszystkie tunele byśmy już mieli wykopane łączne z metrem do południowych dzielnic.

        • 0 0

  • Obwodnica

    Na obwodnicy mogliby po przedłużać pasy zjazdowe i wjazdowe, a tam gdzie możliwe połączyć je, tak aby jak ktoś chce przejechać tylko jeden zjazd to nie musi wjeżdząć na główne drogi.

    • 0 0

  • Władze bezwładnie upadającego miasteczka nie wykonują obowiązków planowania przestrzennego za co pobierają wynagrodzenie.

    Gdzie jest NIK, gdzie jest prokuratura?

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane