• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wydłużyć buspas i odkorkować Morenę? Nie takie proste

Michał Brancewicz
20 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (201)

Przeniesienie wjazdu na wspólny pas autobusowo-tramwajowy przed skrzyżowanie ul. Rakoczego z BulońskąMapka usprawniłoby komunikację na Morenie. Taki pomysł pojawił się już ponad rok temu, ale potem sprawa przycichła. Po analizie urzędnicy zdecydowali o odstąpieniu od realizacji, chociaż nie wykluczają, że w przyszłości takie połączenie powstanie.



Znasz miejsca, które niewielkim nadkładem można byłoby udrożnić?

- Rok temu pojawił się fajny pomysł, aby przyspieszyć komunikację miejską na Morenie. Wystarczyłoby wcześniej otworzyć wjazd na buspas na jezdni ul. Rakoczego w kierunku Kartuskiej. Trzeba byłoby tylko utwardzić łącznik, żeby autobusy mogły wjeżdżać na nieużywaną część buspasa - napisała pani Dorota, czytelniczka Trojmiasto.pl. - Niby takie proste i szybkie do realizacji, ale wszyscy o tym zapomnieli. No cóż, jak to bywa, sprawa przycichła i pomysł chyba przepadł.


W korku na Rakoczego stoją auta i autobusy. Komunikacja mogłaby ich uniknąć, gdyby w tym miejscu powstał wjazd na wspólny pas autobusowo-tramwajowy. W korku na Rakoczego stoją auta i autobusy. Komunikacja mogłaby ich uniknąć, gdyby w tym miejscu powstał wjazd na wspólny pas autobusowo-tramwajowy.
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że nic nie powinno stanąć na przeszkodzie, by nowy wjazd na wspólny pas autobusowo-tramwajowy mógł powstać.

Okazuje się, że ponad rok temu ZTM Gdańsk wnioskował o przeanalizowanie tego rozwiązania przez GZDiZ.

Zderzenie autobusu z tramwajem ostatecznie przekreśliło pomysł



Jakie są wnioski urzędników?

- Przedstawiona propozycja była analizowana. We wskazanym miejscu napotkaliśmy jednak dużo kolizji z sieciami i elementami infrastruktury technicznej. Zjazd, jaki udało się tam zaprojektować bez konieczności kosztownych robót sieciowych, był bardzo wąski - informuje Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - W trakcie prac nad nim doszło do kolizji autobusu z tramwajem właśnie na tym odcinku pasa autobusowo-tramwajowego i zapadła decyzja o odstąpieniu od realizacji z uwagi na parametry PAT, które przy ruchu pojazdów w łuku są za małe i powodują kolizje.
O tym zdarzeniu informowali rok temu nasi niezawodni czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

15:18 12 WRZEśNIA 22 (aktualizacjaakt. 15:34)

Stłuczka tramwaju z autobusem na Morenie (37 opinii)

Zablokowane skrzyżowanie Bulońskiej z Rakoczego
Zablokowane skrzyżowanie Bulońskiej z Rakoczego


Urzędnicy dodają, że nie jest wykluczone, że w przyszłości takie połączenie powstanie w ramach większej przebudowy tego układu.

Opinie (201) 4 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    Takie tam. (5)

    Na tym skrzyżowaniu większym problemem jest zjazd z Rakoczego w Bulońską. Kolejki do zjazdu w godz. szczytu bywają od ronda przy przychodni. Może tu udałoby się coś zrobić.

    • 92 8

    • Trzeba Rakoczego zwęzić o jeden pas i ruch się uspokoi (1)

      A na pasie dwukierunkowa droga rowerowa. Zajmie się tym wszystkim aktywista cwaniaczek mały roger co ma krzywy rower. Dostanie kasę z obywatelskiego budżetu od oli co w tańcu ... (swawoli)

      • 19 11

      • Dokładnie tak

        Uspokoi się bo ludzie przestaną tamtędy jeździć

        • 7 0

    • W obie strony (2)

      Z Bulońskiej w Rakoczego też jest problem, szczególnie rano. O ile auta skręcające w lewo jadą płynnie o tyle te skręcające w prawo już nie. Problem jest w głowach ludzkich... większość chce dalej skręcać w kierunku Jaśkowej Doliny, dlatego zawczasu ustawiają się na lewym pasie zjazdowym z Bulońskiej w Rakoczego. Jednocześnie blokują innym możliwość wjechania na pusty prawy pas do skręcania w prawo. Problem się powiększa jeszcze bardziej jak lewy pas na Rakoczego jest już zapchany. Auta nie dość, że nie mogą zjechać z Bulońskiej to jeszcze blokują drogę chcącym jechać w kierunku Łostowickiej, bo ci nie mogą wbić się na prawy pas, który zwykle jest pusty. Efekt czasem widać w okolicach Kartuskiej. Rozwiązanie jest proste, trzeba wydłużyć prawy pas zjazdowy z Bulońskiej na Rakoczego. Z pewnością też pomogłyby pasy kierujące auta w Jaśkową Dolinę, bo jednak wg mnie w tamtym kierunku porusza się większość aut. Taki ruch "odblokowałby" ślepe zajmowanie lewego pasa zjazdowego z Bulońskiej. Ufff.... :)

      • 2 3

      • (1)

        Jest jeszcze prostsze i tańsze rozwiązanie - zakaz podwożenia dzieci do szkół. W ferie/wakacje przejazd Bulońską między 7, a 9 jest bezproblemowy. Dopiero z pierwszym Wrześniowym dzwonkiem wróciły korki na Morenie.

        • 19 1

        • Teoria

          W teorii masz rację, w praktyce... spróbuj rano dojechać do pętli tramwajowej na Jabłoniowej, bo inaczej dzieciak się tam nie dostanie jak moim autem. Na pętlę jadę 40 min mimo, że dużo bliżej, a na Morenę ok 20 min (3x dalej) ot cały ZTM :) Zejdź człowieku na ziemię, a swoje teorie sprawdź w praktyce. To nie Wiedeń ani Berlin, to Gdańsk

          • 2 1

  • A mnie się wydaje, że skoro jest pas wolny, nieużywany

    To inżynierowie są w stanie przeprojektować go i zaadaptować do ww. Zadania. Problemem może być UE i fundusze. Jeżeli choćby jedno euro poszło na tą inwestycję to wszelką ingerencja w projekt jest niemożliwa, ponieważ wiązałaby się ze zwrotem tych funduszy. Nawet ujawnienie takiej ewentualności (czyli spiętrzenie projektu, tak na prawdę) w przeddzień wyborów jest niemożliwe, bo wiązałoby się z koniecznością odpowiedzi na pytania np: dlaczego spie*rzone projekt.

    • 4 3

  • Hahaha najpierw w strategicznym miejscu pozwalają postawić ile - 8? 9? wieżowców (2)

    a potem trwoga to do ludzi... a było zostawić miejsca na dodatkowe pasy przelotowe, np. jeden od Maka do Krokodyla taki pas wewnętrzny, drugi od tego miejsca, gdzie staje park rozrywki do maka, a potem resztę pociągnąć środkiem, to nie, po co! Urzędnik gdański nie potrafi planować, myśleć strategicznie!

    • 19 3

    • ja tam pas przelotowy widzę pod twoim oknem (1)

      a nie pod czyimś innym, co ty na to.

      • 3 1

      • dlatego doczytaj ze zrozumieniem

        • 1 0

  • (1)

    To bardzo proste - nalezy wykorzystac rezerwe i zrobic droge od nowej Wolkowyjskiej wzdluz tramwaju ktorego dalej nie ma, i po korkach..

    • 5 3

    • Przestań!

      To, że jest rezerwa pod drogę, to nie znaczy, że nie da się jej sprzedać pod deweloperkę i zmienić MPZP!
      Petunia nie omlet ;)

      • 0 0

  • Może by tak Nową Wołkowską zacząć budować. (1)

    • 6 2

    • Politechniczną raczej

      Nowa Wołkowyska już jest

      • 4 1

  • Mój postulat wyborczy:

    Obwodnica dla każdej Moreny!

    • 12 1

  • (1)

    Należy zacząć od zlikwidowania czerwonej fali w ciagu Rakoczego i Bulońskiej. Nawet w nocy jak nie ma korków, to się tam więcej stoi niż jedzie.

    • 12 2

    • Niestety analizując cykle świateł, ale globalnie tj. dla więcej niż tej jednej ulicy wychodzi, że korek przeniósł by się po prostu dalej. Drogi nie są z gumy i nie pozwolą na przejazd większej ilości aut, natomiast kierowcy to tylko ludzie i o płynności z rozważań teoretycznych też możemy sobie tylko pomarzyć. Szczególnie w korku, gdy znudzony kierowca grzebie w smartfonie i prawie zawsze przegapi moment i rusza z opóźnieniem.

      • 1 0

  • ... (1)

    Trzeba dobudować jeszcze ze 3 osiedla w okolicy ...ale takie na kilka(naście) tysięcy ludzi. To rozwiąże problem i pozwoli wszystkim spokojnie...stać w korku.
    Przy takiej ilości samochodów, które kręcą w prawo z Bulońskiej na Rakoczego jedyna opcja to rozbudowa skrzyżowania przy Nowej Wołkowyskiej (Nowa Politechniczna czy jak tam ta obietnica wyborcza się nazywała)- ale to nie rozwiaże problemu tylko go przesunie na to skrzyżowanie. No ale w magistracie są mądre głowy, którym z naszych podatków płacą za rozwiązywanie takich problemów. Przed wyborami coś tam nam obiecają - zobaczycie :)

    • 11 2

    • Bloki

      Właśnie zaczęli przy krokodylu budować bloki 17 piętrowe sztuk 2 . Hura znów więcej samochodów i zablokowane ulice.

      • 3 0

  • O rany. Ale samochodoza (6)

    A jedzie tam tramwaj, autobusy i dalej jest pkmka. Ale nic, ważne, że gruchota odpala i wiozą swoje 4 litery. Kierowczyki. Truciciele planety.

    • 12 14

    • (2)

      W końcu zdasz to prawo jazdy i nie będziesz musiał codziennie ubierać obcisłego wdzianka i wdychać spaliny. Nie poddawaj się!

      • 5 5

      • w końcu zapłacisz za budowę i utrzymanie dróg to twój kisiel zwany mózgiem zrozumie w czym problem. (1)

        a gdy twoje dziecko będzie chore na raka od spalin generowanych przez kierowczyków to może też otworzysz oczy.
        Ale wątpię czy i ty dożyjesz.

        • 6 6

        • Wtedy wsiądę w samochód i zawiozę go do najlepszego specjalisty.

          • 0 0

    • (1)

      problemem jest brak synchronizacji, czestotliwosc kursowania i brak jednego biletu.... zamiast to poprawic wariaci chca budowac tramwaj do wrzeszcza...

      • 4 3

      • W Gdańsku jest jeden bilet.

        • 1 2

    • PKM

      jakby pkm jezdzilo co 10 min a nie co pol godziny i mialo podwojne sklady rano to moze bym sie zdecydowal ,a nie jezdzenie jak w konserwie z tuńczykiem

      • 8 0

  • Najpierw pomyśleć a nie betonować. (3)

    Teren Moreny jest betonowany kawałek po kawałku i systematycznie bez długofalowej koncepcji ruchu drogowego.Ostatni niewypał z negatywnymi konsekwencjami to zabetonowanie skrzyżowania ulicy Bulońskiej z Myśliwską .Powstała dezorganizacja ruchu drogowaego samochodów, kierowcy rano i w godzinach szczytu poszukują dróg lokalnych których nawierzchnie nie wytrzymują co widać po "dziurach" w jezdni i chodnikach. Skrzyżowanie ulicy Bulońskiej z Rakoczego to już "wzorcowy" i nie naprawialny błąd .

    • 32 4

    • Zabetonować Urząd Miejski albo przenieść do Szadółek..

      • 7 2

    • Też się korkuje przez światła ,cały czas czerwone ,brak synchronizacji (1)

      • 2 4

      • Światła są zsynchronizowane.

        Wystarczy jechać 5km/h poniżej limitu.

        Niestety to przerasta niedzielnych kierowców...

        • 4 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane