• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM zapyta podróżnych o jakość usług

Michał Brancewicz
15 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 10:11 (15 października 2009)
Budowa linii tramwajowej na Chełm stała się pretekstem do zasięgnięcia opinii wśród mieszkańców w sprawie transportu miejskiego.  Budowa linii tramwajowej na Chełm stała się pretekstem do zasięgnięcia opinii wśród mieszkańców w sprawie transportu miejskiego.

ZTM chce poznać zdanie mieszkańców gdańskiego Chełmu i Oruni Górnej o miejskim transporcie. Dlaczego tylko tych dwóch dzielnic? I co ma z tego wyniknąć?



Czy takie badanie ma jakikolwiek sens?

Zarząd Transportu Miejskiego poszukuje wykonawcy badań. Koszt tej usługi poznamy w piątek, gdy otwarte zostaną koperty z ofertami. Czemu takie badanie ma służyć i dlaczego wykonywane jest na małym wycinku miasta?

- Badaniami objęte są tylko te dzielnice, ponieważ jeżdżą tam linie tramwajowe 1 i 11, które budowane były m.in. ze środków unijnych. Dlatego po zakończeniu projektu jeszcze przez pięć lat konieczne jest badanie tzw. wskaźników rezultatu – wyjaśnia Alina Żarnoch-Garnik, rzecznik ZTM Gdańsk. - Bardzo byśmy chcieli przeprowadzić badania marketingowe, niekoniecznie z takimi samymi pytaniami, w całym Gdańsku, ale nie mamy na nie środków finansowych.

Nie ma więc co liczyć, że samo badanie stanie się podstawą do jakichkolwiek radykalnych zmian. Co prawda ZTM ma nadzieję, że wyniki będą przydatne w dalszych działaniach, jednak przede wszystkim pomogą w wypełnianiu unijnych procedur.

- Kolejne badania będziemy chcieli przeprowadzać w miarę posiadanych środków, ale z pewnością nie we wszystkich dzielnicach i gminach - deklaruje rzecznik.

Badanie ma być przeprowadzone na próbie minimum 1,5 tys. osób. Ściśle określony jest także obszar badania - ograniczony ulicami. Na Chełmie będą to: Armii Krajowej, Warszawska, Łódzka, Małomiejska, Podmiejska, Zamiejska, Cienista, Stoczniowców (min. 80 proc. badanych osób); a na Oruni Górnej ul. Platynowa.

Mieszkańcy będą pytani m.in. o cel podróży (docelowy przystanek lub dzielnica, praca, szkoła, zakupy, sprawy urzędowe itp.), środki transportu i linie, z jakich najczęściej korzystają oraz jakie kupują bilety (jednorazowe, 24-godzinne, miesięczne itp.).

Ankieterzy zapytają również o poziom zadowolenia z jakości transportu publicznego oraz o sugestie co do kierunków zmian. Na przykład zwiększenie częstotliwości kursowania, poprawienie punktualności i wymianę taboru na nowy, obniżenie cen biletów - słowem: oczywistości.

Mieszkańcy dopytywani będą także o uruchomioną niecałe dwa lata temu linię tramwajową na Chełm i kursujące stamtąd tramwaje linii 1 i 11. Badani zadeklarują również, czy przemyślą zmianę środka transportu, gdy linia tramwajowa zostanie wydłużona do pętli Nowa Łódzka.

Badania potrwają do końca listopada br.

Miejsca

Opinie (195) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Trzeba być kompletnym idiotą , żeby narzekać na komunikację . NIE MA komunikacji idealnej w żadnym mieście . Gdański układ drogowy obecnie na to nie pozwala . I nigdy nie będzie tyle forsy , żeby kupować nowy sprzęt bez opamiętania . A ludzie nigdy nie będą dla siebie mili jak w raju . Nie ma co pisać głupot .

    • 1 6

    • racja (1)

      ale niektórym się w du.pa.ch poprzewracało. i z takimi to juz sobie nie pogadasz...

      • 1 1

      • wreszcie jeden normalny 8-))))

        • 0 1

    • Jak się kogoś wyzywa od idiotów, najpierw trzeba nauczyć się interpunkcji.

      A zasady tejże w języku polskim mówią, że nie robi się spacji ani przed kropką, ani przed przecinkiem. Nigdy nie będzie komunikacji idealnej, co nie znaczy, że ludzie odpowiadający za transport zbiorowy w Gdańsku mają prawo świadczyć nam łaskę z tego, że cokolwiek się w nim poprawi. Trzeba wydzielać osobne pasy dla autobusów i to jest prawda tym bardziej obiektywna, im więcej blachosmrodów zagraca nasze ulice, które nie są z gumy. Trzeba rozwijać ofertę - a więc i zasoby taboru - transportu miejskiego, szczególnie szynowego. Trzeba podnosić JAKOŚĆ usług przewozowych, także komfort jazdy. Trzeba to robić, a nie udawać na odwal się, że się chce zrobić cokolwiek, ale się nie da. Nie da się u nas, bo się po prostu nie chce (Urzędnikom jeżdżącym blachosmrodami i gardzącym Pasażerami).

      • 0 0

  • bo skoro jest 1 to może być 3 stogi hucisko zawsze większa częstotliwość chyba ze miasto ma gdzieś to dzielnicę

    • 0 0

  • Brudne,zatłoczone,szczególnie linia nr.10 (1)

    • 2 0

    • zawsze pozostaje taksowka

      czysta, pachnaca i stojaca w porannym korku.

      • 0 0

  • czy po kolejnym remoncie nowa lodzka bedzie przemianowana na nowsza lodzka???

    • 0 0

  • Brrrr....

    Dlaczego codzienne rano do pracy tramwaj nr 12 z Zaspy (godz 5.53) i autobus 171 z Oliwy(godz 6.12) do Gdyni nie ogrzewaja , straszne zimno, gdzie kontrola sprawdzi stan pojazdu o ogrzewanie !

    • 1 0

  • Imm`

    Mieszkam na Chełmie wole jeździć BUS-ami niz Tramwajami (1,11) ponieważ:
    *1,11 przed nosem zamuka drzwi
    *Z rana jest od zaj*** ludzi

    • 2 1

  • karygodna jakość

    Mieszkam w Kiełpinie- częstotliwość kursujących tam autobusów - co godzinę zamiast co 20 minut, lub jadą dwa autobusy dosłownie jeden za drugim. Gdzie jest kontrola przejazdów! Oczywiście lepiej stać w Śródmieściu i liczyć tramwaje!Nie jest to tylko wina korków- dyspozytorzy wogóle nie panują nad rozkładami- nie ma zwyczaju regulowania przejazdów zapasowymi autobusami w godzinach szczytu .

    • 3 0

  • DAJCIE BEZPOSREDNIO TRAMWAJ Z CHEŁMU DO NOWEGO PORTU PRZEZ BRZEŹNO TO JEST DOBRY POMYSŁ!! długa trasa i sprawdziłoby sie

    • 4 1

  • O co chodzi z tą ankietą?

    Z jakiegoś konkretnego powodu jest ta debilna?

    • 0 0

  • W TRAMWAJACH JEST ZIMNOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ZAMARZAM W NICH !!!!!!!!

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane