• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM zapyta podróżnych o jakość usług

Michał Brancewicz
15 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 10:11 (15 października 2009)
Budowa linii tramwajowej na Chełm stała się pretekstem do zasięgnięcia opinii wśród mieszkańców w sprawie transportu miejskiego.  Budowa linii tramwajowej na Chełm stała się pretekstem do zasięgnięcia opinii wśród mieszkańców w sprawie transportu miejskiego.

ZTM chce poznać zdanie mieszkańców gdańskiego Chełmu i Oruni Górnej o miejskim transporcie. Dlaczego tylko tych dwóch dzielnic? I co ma z tego wyniknąć?



Czy takie badanie ma jakikolwiek sens?

Zarząd Transportu Miejskiego poszukuje wykonawcy badań. Koszt tej usługi poznamy w piątek, gdy otwarte zostaną koperty z ofertami. Czemu takie badanie ma służyć i dlaczego wykonywane jest na małym wycinku miasta?

- Badaniami objęte są tylko te dzielnice, ponieważ jeżdżą tam linie tramwajowe 1 i 11, które budowane były m.in. ze środków unijnych. Dlatego po zakończeniu projektu jeszcze przez pięć lat konieczne jest badanie tzw. wskaźników rezultatu – wyjaśnia Alina Żarnoch-Garnik, rzecznik ZTM Gdańsk. - Bardzo byśmy chcieli przeprowadzić badania marketingowe, niekoniecznie z takimi samymi pytaniami, w całym Gdańsku, ale nie mamy na nie środków finansowych.

Nie ma więc co liczyć, że samo badanie stanie się podstawą do jakichkolwiek radykalnych zmian. Co prawda ZTM ma nadzieję, że wyniki będą przydatne w dalszych działaniach, jednak przede wszystkim pomogą w wypełnianiu unijnych procedur.

- Kolejne badania będziemy chcieli przeprowadzać w miarę posiadanych środków, ale z pewnością nie we wszystkich dzielnicach i gminach - deklaruje rzecznik.

Badanie ma być przeprowadzone na próbie minimum 1,5 tys. osób. Ściśle określony jest także obszar badania - ograniczony ulicami. Na Chełmie będą to: Armii Krajowej, Warszawska, Łódzka, Małomiejska, Podmiejska, Zamiejska, Cienista, Stoczniowców (min. 80 proc. badanych osób); a na Oruni Górnej ul. Platynowa.

Mieszkańcy będą pytani m.in. o cel podróży (docelowy przystanek lub dzielnica, praca, szkoła, zakupy, sprawy urzędowe itp.), środki transportu i linie, z jakich najczęściej korzystają oraz jakie kupują bilety (jednorazowe, 24-godzinne, miesięczne itp.).

Ankieterzy zapytają również o poziom zadowolenia z jakości transportu publicznego oraz o sugestie co do kierunków zmian. Na przykład zwiększenie częstotliwości kursowania, poprawienie punktualności i wymianę taboru na nowy, obniżenie cen biletów - słowem: oczywistości.

Mieszkańcy dopytywani będą także o uruchomioną niecałe dwa lata temu linię tramwajową na Chełm i kursujące stamtąd tramwaje linii 1 i 11. Badani zadeklarują również, czy przemyślą zmianę środka transportu, gdy linia tramwajowa zostanie wydłużona do pętli Nowa Łódzka.

Badania potrwają do końca listopada br.

Miejsca

Opinie (195) ponad 10 zablokowanych

  • ZTM chce poznać zdanie mieszkańców gdańskiego Chełmu i Oruni Górnej

    (...)Badaniami objęte są tylko te dzielnice, ponieważ jeżdżą tam linie tramwajowe 1 i 11"

    A od kiedy to na Orunie Górną dojeżdza tramwaj. Fakt jestem w delegacji od 3 dni, mogło mnie troche ominąc :/

    • 8 0

  • dlaczego odebrano połączenie Orunii Dolnej z Wrzeszczem? (2)

    Od lat korzystałam ja, moja rodzina i wielu mieszkańców Orunii Dolnej z linii B. Dojeżdżaliśmy do przychodni na Al.Zwycięstwa do Politechniki i do pracy na Akademii Med. Kto mądry wpadł na pomysł, żeby zabrać LINIĘ B ?

    • 9 0

    • Niby chodzi o to aby puścić BETKĘ przez mniej ruchliwe ulice aby Betka jeździła zgodnie z rozkładem, Moim zdaniem głupi pomysł. (1)

      • 4 0

      • LINIA B

        Ale to już nie jest BETKA. Inna TRASA , inny NUMER. NASZEJ BETKI PO ROSTU NIE MA !!!!

        • 2 0

  • na 90% Renoma zrobi ankiety

    mniej już zarabiają na kontrolach to teraz wymyślają ankiety milion.

    Pujszo musi jakoś się bogacić.

    • 5 0

  • A kto za to zapłaci? (4)

    Dlaczego szasta się piniędzmi podatników? Niech badanie zrobi prywatna firma we własnym zakresie, a nie z moich ciężko zarobionych pieniędzy

    • 4 2

    • twój stary! (3)

      a tak w ogole to pewnie unia. z jakich twoich pieniędzy??? z wpłat na SKO? hahahahaha

      żebyś jeszcze płacił jakieś podatki, a pewnie jesteś chwastem-malkontentem. eeeh, najgorsza rasa.

      • 0 0

      • Mad Max (2)

        Podatki to złodziejstwo nie licujące z zasadą liberalnej gospodarki wolnorynkowej. Tako rzecze Janusz Korwin-Mikke. Podatki powinno się zlikwidować. Wszystko powinne być prywatne. Płacę to wymagam.

        • 0 0

        • to może i sa dobre załozenia, (1)

          ale na razie w Polsce nierealne. płacę to wymagam, to normalne. ale w polsce funkcjonowałoby to raczej w sposób, nie muszę, to mam w dupie lub nie płace i mam w dupie.
          daleko nie trzeba szukać, np drogi. wszystko prywatne, czyli podzielone na mieszkańców. wyobraź sobie, że droga ma 100 właścicieli i jeden płaci a drugi ma to gdzieś. to by dopiero było;)

          utopia to chyba dopiero w raju:)

          • 0 0

          • Mad Max

            No cóż, co chwila byłyby szlabany, ale cóż, takie są prawa wolnego rynku. Jak komuś by to utradniało jazdę to niech drogę kupi i po kłopocie

            • 0 0

  • BEZEDURA (2)

    A kiedy ankieta na temat zachowań pasażerów w komunikacji ? Czystość osobista , czystość zachowana w autobusie , zapachy wydalane przez pasażerów itd . Tu to dopiero by się działo....

    • 9 0

    • czystość osobista pasażerów, to by sie przydało

      • 3 0

    • to już zupełnie inna para kaloszy,

      bo "polskie smrodki" to problem na szeroka skalę, dający się we znaki nie tylko pasazerom komunikacji, ale wszystkim, korzystającym z miejsc publicznych. moja mama np. pracuje jako rehabilitant. mówi, że na 10 osób może 2-3 się myja, reszta śmierdzi!
      współczuje jej! praca w służbie zdrowia to same poświęcenia....

      • 3 0

  • ankiety są dobre, (1)

    jeśli analizuje się ich wyniki i wyciaga z nich wnioski. ogolnie to w tym celu organizuje się ankiety albo referenda, bo chyba nie wszyscy w Polsce to wiedzą...

    jesli ZTM traktuje to, jak to twórca dennych ankiet ujął, jako "papier dla unii" to nigdy nic z tego nie będzie. chyba, że ktoś pomyśli i zrozumie, że ten papier jest po to, aby zweryfikowac przyznane fundusze i że in formacje w nim zawarte są pomocne nie tylko dla unii, ale i dla nas.

    • 1 1

    • jesteś super,

      mój ty minusowy trolu:) przeczytaj czasem to co negujesz:P

      • 0 0

  • (3)

    Biorąc pod uwagę stan tramwajów po wizycie na Przeróbce lub Stogach wnioskuje o likwidację komunikacji na w/w dzielnicach .

    • 0 3

    • Należy

      całkowicie zlikwidować transport publiczny gdyż jest dotowany, a to nie licuje z zasadą wolnej gospodarki liberalnej. Należy wziąć przykład z USA i jeździć wyłącznie samochodami

      • 1 2

    • (1)

      a może te dzielnice też zlikwidujesz?

      • 0 1

      • Warto by to zrobić

        • 0 0

  • Moja opinia

    - Częstotliwość: kiepska
    - Bilety: trochę za drogie (poprzednie ceny gdyńskie były dobre)
    - Tabor: co prawda, polepsza się
    Uważam, że w centrum Gdańska powinny powstać bus-pasy

    diagnoza:
    ZKM Gdańsk jest jak dziwka z Hivem.

    • 5 0

  • Tramwaj na Orunię Górną (1)

    W tej chwili ZTM nie planuje nawet linii na Orunię Górną, tylko za tę dzielnicę. Pętla przy Nowej Łódzkiej jest już spory kawałek za osiedlem. Mieszkańcy Orunii Górnej musieliby do tej pętli albo dojść (min. 20 minut, w tym część bez chodnika), albo dojechać autobusem. Autobus musiałby jechać Platynową i Świętokrzyską, które (szczególnie Świętokrzyska) to wielki korek, więc autobusy spóźniałyby się, na przesiadkę trzeba by długo czekać. W sumie tak czy inaczej minimum 20 minut w plecy. Mieszkańcom Orunii Górnej jest potrzebna linia NA Orunię Górną, od pętli na Chełmie, koło Tesco, przez Kadmową, do Platynowej. Linia ZA Orunię Górną dramatycznie naszej sytuacji nie poprawi.

    • 4 0

    • Tylko masowe

      przesiadanie się z autobusów i tramwajów do samochodów poprawi poziom życia Polaków. Nierzmy przykład z USA

      • 1 0

  • Może ktoś się zainteresuje innymi liniami.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane