• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM zapyta podróżnych o jakość usług

Michał Brancewicz
15 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 10:11 (15 października 2009)
Budowa linii tramwajowej na Chełm stała się pretekstem do zasięgnięcia opinii wśród mieszkańców w sprawie transportu miejskiego.  Budowa linii tramwajowej na Chełm stała się pretekstem do zasięgnięcia opinii wśród mieszkańców w sprawie transportu miejskiego.

ZTM chce poznać zdanie mieszkańców gdańskiego Chełmu i Oruni Górnej o miejskim transporcie. Dlaczego tylko tych dwóch dzielnic? I co ma z tego wyniknąć?



Czy takie badanie ma jakikolwiek sens?

Zarząd Transportu Miejskiego poszukuje wykonawcy badań. Koszt tej usługi poznamy w piątek, gdy otwarte zostaną koperty z ofertami. Czemu takie badanie ma służyć i dlaczego wykonywane jest na małym wycinku miasta?

- Badaniami objęte są tylko te dzielnice, ponieważ jeżdżą tam linie tramwajowe 1 i 11, które budowane były m.in. ze środków unijnych. Dlatego po zakończeniu projektu jeszcze przez pięć lat konieczne jest badanie tzw. wskaźników rezultatu – wyjaśnia Alina Żarnoch-Garnik, rzecznik ZTM Gdańsk. - Bardzo byśmy chcieli przeprowadzić badania marketingowe, niekoniecznie z takimi samymi pytaniami, w całym Gdańsku, ale nie mamy na nie środków finansowych.

Nie ma więc co liczyć, że samo badanie stanie się podstawą do jakichkolwiek radykalnych zmian. Co prawda ZTM ma nadzieję, że wyniki będą przydatne w dalszych działaniach, jednak przede wszystkim pomogą w wypełnianiu unijnych procedur.

- Kolejne badania będziemy chcieli przeprowadzać w miarę posiadanych środków, ale z pewnością nie we wszystkich dzielnicach i gminach - deklaruje rzecznik.

Badanie ma być przeprowadzone na próbie minimum 1,5 tys. osób. Ściśle określony jest także obszar badania - ograniczony ulicami. Na Chełmie będą to: Armii Krajowej, Warszawska, Łódzka, Małomiejska, Podmiejska, Zamiejska, Cienista, Stoczniowców (min. 80 proc. badanych osób); a na Oruni Górnej ul. Platynowa.

Mieszkańcy będą pytani m.in. o cel podróży (docelowy przystanek lub dzielnica, praca, szkoła, zakupy, sprawy urzędowe itp.), środki transportu i linie, z jakich najczęściej korzystają oraz jakie kupują bilety (jednorazowe, 24-godzinne, miesięczne itp.).

Ankieterzy zapytają również o poziom zadowolenia z jakości transportu publicznego oraz o sugestie co do kierunków zmian. Na przykład zwiększenie częstotliwości kursowania, poprawienie punktualności i wymianę taboru na nowy, obniżenie cen biletów - słowem: oczywistości.

Mieszkańcy dopytywani będą także o uruchomioną niecałe dwa lata temu linię tramwajową na Chełm i kursujące stamtąd tramwaje linii 1 i 11. Badani zadeklarują również, czy przemyślą zmianę środka transportu, gdy linia tramwajowa zostanie wydłużona do pętli Nowa Łódzka.

Badania potrwają do końca listopada br.

Miejsca

Opinie (195) ponad 10 zablokowanych

  • Szczerze? (7)

    • 9 11

    • niech lepiej sie zapytaja jak jeżdzi linia 6 albo 8, to ja im odpowiem szczerze !

      • 12 2

    • powinni zapytac mieszkancow Osowej

      wtedy by bylo szczerze

      • 14 4

    • a dlaczego (3)

      praktycznie jednocześnie jadą 2 trmwaje w kierunku Chełmu?? a potem 20 minut czekania na następny?

      • 7 2

      • (1)

        Bo jeżdżą w takiej częstotliwości (5mni!) , że byle światła, albo rozkraczone auto na skrzyżowaniu i dupa!. 2-3-5-7 minut i jest zbiórka na Chełmie!.

        • 6 1

        • ale pasażerowie nie mają już wpływu na głupote kierowców

          • 4 0

      • po to zeby wszyscy pasazerowie naraz sie zmiescili.
        do jednego nie wejdą :DDD

        • 7 0

    • :(

      o Hebanowskiego już zapomnieli i Jabłońskiego.... tą część Chełmu jak odludzie traktują

      • 3 3

  • Niech sami się przejadą, to zobaczą. (4)

    Albo ja już im odpowiem za wszystkich.

    Ten transport to czasami ściema i śmiech na sali.

    • 44 4

    • (3)

      Po co robić badania? wystarczy poczytać opinie do artykułów dot. komunikacji miejskiej na trójmiasto.pl

      • 9 1

      • po co? przeczytaj jeszcze raz art to nie będzie głupich pytań (1)

        • 3 3

        • ach tak, unia kazała... dobrze że jest ta unia i coś każe robić bo tak to by szacowne gremia ztm-u (i nie tylko) nic nie robiły

          • 6 0

      • jak to po co?

        bo w łapę weźmie ktoś kto rozpisał przetarg, ten kto go wygra i podwykonawca

        • 2 0

  • Czy będzie pytanie - dlaczego tramwaje na pętli Witosa piszczą? (6)

    • 30 4

    • jestes za gruby i docisk na zakrecie jest zbyt duży pod twoim siedzieniem

      dieta, dieta...

      • 11 8

    • jak ci przeszkadza, to się wyprowadź na Ujeścisko, czy inny koniec świata...

      o 5 km jazdy w korku więcej, stracone dodatkowe 40 minut- a jaki spokój...

      • 4 8

    • a co, maja spiewac??

      • 11 1

    • piszczą gdyz ZDiZ nie potrafi dbać o torowiska - nie smaruje :/ (1)

      • 6 2

      • olei roslinny sie skonczyl,dlatego niesmarujemy??/

        • 4 0

    • Bo się myszy na zimę pod torami schowały

      • 10 0

  • Ciekawe, czy po pytaniach będą podane gotowe odpowiedzi. (1)

    • 25 2

    • no to beda pytania zamkniete...

      • 4 0

  • linie tramwajowe rozbudowują sie za unijne srodki (9)

    trasa WZ, Obwodnica Południowa, Trasa Słowackiego, Trasa Sucharskiego, Teatr Szekspirowski, ECS.....
    ale co napiszą zakompleksieni z prowincji?

    • 13 9

    • (6)

      1. Najpierw niech to wszystko zbudują
      2. Potem niech przyznają, że na nic więcej w Gdańsku nie będzie już kasy.
      (=żadnych nowych basenów, parków, szkół, dróg osiedlowych itp.)

      • 5 1

      • jasne natomiast gdzie indziej powstaje 100 basenów, 200 szkół i 500 km dróg osiedlowych (2)

        i to za pieniadze z Unii, zobacz jakie "sukcesy" ma szczurek w pozyskiwaniu pieniedzy z Unii, najwieksza inwestycja to przebudowa jednego ronda.

        W Starogardzie GD czy Tczewie maja wieksze sukcesy

        • 5 3

        • odezwał się (pseudo) znawca inwestycji gdyńskich

          żal mi takich ludzi. To że nie masz informacji o zrealizowanych inwestycjach to nie znaczy że ich nie ma. Różnica między gdańskiem a gdynią: w gdańsku chwalą się że mają coś w planach, w gdyni zamiast się chwalić działają. Wiadomo- nie wszystkim da się dogodzić. Ale oczywiście zawsze znajdą się krzykacze którzy zawsze są z zasady na nie - bez racjonalnych argumentów. Przebudowa jednego ronda ? wg moich informacji z unijne pieniądze zrobiono co najmniej: 4 etap drogi różowej, trasa kwiatkowskiego (dokończenie), rozbudowa ul.Wiśniewskiego, ... to tylko te najważniejsze które najbardziej wpłynęły pozytywnie na komunikację w mieście. no ale informator przecież wie najlepiej - "jedno rondo"...

          • 3 3

        • Popatrz na Bydgoszcz: prawie każda dzielnica z basenem, i co roku każda dzielnica ma asfaltowaną przynajmniej 1 ulicę. Dodatkowo w ub.r. oddali do użytku północną obwodnicę śródmieścia.

          • 3 0

      • najnowoczesniejszą szkołe otwarto rok temu na Ujescisku (2)

        fakt ze bez basenu, ale najłatwiej marudzić ze lepiej jest tam gdzie nas nie ma

        • 3 5

        • a ile szkół jest potrzebnych?
          Cztery Pory Roku
          Świętokrzyskie
          Czermińskiego

          • 4 0

        • i co z tego?

          od samego początku jest przepełniona !!! świetnie przemyślana inwestycja

          • 3 1

    • NIE ZA UNIJNE, tylko z NASZYCH PODATKÓW (1)

      które tam trafiają. A i tak wykorzystujemy tylko 3% (TRZY PROCENT) z tego, co tam wpłacamy. NO TO CO EUROENTUZJASCI - OPŁACAŁO NAM SIĘ??

      • 3 0

      • Głupoty piszesz. Nawet, gdybyśmy byli do tyłu, to brukselski kij na Warszawę jest bezcenny.

        • 2 3

  • (3)

    Unia pewnie nakazujac takie badania , liczyła ze po takich badaniach bedzie sie zmieniac na lepsze. Ale kraje jej sie pomyliły. U nas sie robi badania, pt. sztuka dla sztuki, lub bo Unia karze, nie koniecznie wyciaga wnioski i poprawia jakośc usług. Niestety.

    • 16 1

    • każe j--- (2)

      każe - od kazać
      karze - od karać

      • 2 1

      • (1)

        och przepraszaam, faktycznie błąd

        • 2 0

        • Unia karze, jak nie zrobisz tego co kaze :)

          • 0 0

  • komunikacji miejskiej w Gdańsku nie warto komentować (14)

    ale znajcie moje dobre serce, i przeczytajcie

    1. Tabor - rozpadający się
    2. Punktualność - znikoma
    3. BRAK POŁĄCZEŃ W ODLEGŁE DZIELNICE TRÓJMIASTA - (czyli, chcesz mieszkać w 3city? Kup se auto)

    Pozdrawiam myślących

    PS. Wszelkie osobiste wycieczki proszę wysyłać na mój adres mailowy. Dziękuję w imieniu moderatorów, oraz czytelników.

    z poważaniem

    • 60 12

    • tabor nowszy niz w Gdyni (1)

      brak połaczeń? a byłeś w Gdańsku po roku 1989?

      • 8 9

      • tabor nowszy niz w Gdyni

        ooo tttttaaaakkk,

        zwłaszcza te dwudziestoparoletnie dortmundczyki, które i tak mają opóźnienia w przekazywaniu i całkowicie źle podpisane umowy.
        Za które my mieszkańcy płacimy:((

        • 3 12

    • tramwaje akurat jeżdżą dość punktualnie. Autobusy - o ile nie wpadają w korki - też.

      • 9 6

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • mmtrojmiasto jest już dużo lepsze

        a komentujący maja większą kulturę i nie obrzucają się błotem i szambem jak tutaj

        • 6 3

    • Napisz, ze jeszcze jestes singlem!!! (1)

      • 7 2

      • nie jest singlem ! ma kota

        samca, ale co tam....

        • 8 2

    • BRAK POŁĄCZEŃ W ODLEGŁE DZIELNICE TRÓJMIASTA (2)

      nie tylko w odległe. ja mieszkam w centralnej części miasta, mam do pracy 2 km, czyli stosunkowo niedużo, a dojazd autobusem - oczywiście z przesiadką - zająłby mi min. 45 min. (nie uwzględniając opóźnień, tego, że autobus nie przyjedzie w ogóle albo że jak przyjedzie na przystanek pośredni, to drugi już zdąży odjechać).

      • 4 4

      • me - majac 2 km do pracy, czyli 15 min z buta tylko idiota korzystałby z komunikacji miejskiej.

        skoncz wiec opowiadanie tych bajek i pędź bo ci trajtek zwieje.

        • 9 5

      • "zająłby" a nie zajmuje.. wcale nie znaczy że nie chodzi

        • 2 0

    • bombardier - brakujące ogniwo w teorii Darwina

      • 7 3

    • oj ludziki ludziki...

      Ja wolę gorzej jeździć, niż dobrze chodzić. Jeżeli Wam tak strasznie źle z ZTM, to jeździjcie na rowerach, swoimi samochodami (aaaa zapomniałam o korkach), SKM (których też nie lubicie) albo z buta chodźcie.

      • 2 1

    • Za wczesnie... (1)

      Zawsze rano tramwaje z NOWEGO PORTU NR (15) JADA 3MIN WCZESNIEJ NIZ PRZEWIDUJE ROZKLAD JAZDY- DLACZEGO? To naprawdę irytuje szczególnie rano...w drodze do pracy .

      • 0 0

      • Re: Za wczesnie...

        nr 15???? ty z kosmosu czy z choinki sie urwałeś? nie ma takiej linii!!!! Żadna linia nie wyjedzie wcześniej niż max 1 min!!!!.Nie masz zielonego pojęcia a głupoty piszesz.

        • 0 0

  • Masakra z tymi przebudowanymi tramwajami! (2)

    Dlaczego w tych przebudowanych używanych tramwajach ( jeden jest taki zielony )z częścią niskopodłogową nie mozna normalnie ustawić wózka z dzieckiem aby nie blokować przejścia.
    Kto to zaprojektował tak nie funkcjonalną część niskopodłogową?

    Czy nie da się tego zmienić

    • 35 2

    • Pewnie chodzi Ci o tzw przebudowane Dortmundy - faktycznie jest tam mało miejsca w części niskopodłogowej - źle rozplanowane- dziwię się że władze ZKMu i Urzędu Miasta zgodzili się na takie rozwiązanie.

      • 10 0

    • miejsca nie jest moze duzo ale nie mniej niz w autobusach

      a to ci nie przeszkadza?

      • 1 8

  • To się w głowie nie mieści

    • 9 0

  • Na chełm tramwaje jeżdżą co 5 minut... żeby dojechac na Stogi czeka sie nawet 40 minut (13)

    Na chełm tramwaje kursują co chwile, często prawie puste. W kierunku stogów kursują jak chcą. Czasami człowiek spędza na przystanku 40 minut a nawet godzine. 13 przy Operze potrafi ominąć nawet 3 zaplanowane w rozkładzie kursy. Tramwaje są tak pełne, że nei ma do nich jak wsiąść kiedy już się zjawią.
    Na chełm jest też bespośrednie połączenie z Wrzeszczem, jadąc ze Stogów trzeba sie przesiadać.

    • 37 11

    • widać, że dawno nie jeździłaś Esko na Chełm. Po początkowym okresie zachęcania pasażerów do przesiadki z autobusów (które, notabene, w większości polikwidowano na trasie z centrum na Chełm) od dłuższego czasu linie 1 i 11 nawet w szczycie kursują co 10 min planowo, a co 20 - faktycznie (ale wtedy masz dwa na raz!).

      • 3 2

    • eska w szczycie 8 i 13 kursują na przemian co 5 minut tak jak 1i 11 na Chełm... (2)

      ... a ze Stogów można bezposrednio dojechać na Zaspę, Przymorze, Brzeźno a z Chełmu NIE!
      Tak może napisac mieszkaniec Chełmu. zawsze znajdzie sie powód do narzekań, oczywiscie zepsute tramwaje to plaga na trasie ze Stogów, ale wkrótce to sie zmieni jak wymienią tabor.

      • 9 2

      • tylko po co? (1)

        Po co jechać ze Stogów na Przymorze? Jedno i drugie to sypialnia. Połączenia powinny być między dzielnicami mieszkalnymi (Stogi, Przymorze, Chełm) a tymi, gdzie ludzie jeżdżą do pracy/szkoły (Centrum, Wrzeszcz). Kto wymyśla te rozkłady?
        A taboru na Stogi nikt nie wymieni, bo tory są rozwalone i szkoda. Jeszcze nigdy nie jechałem na Stogi niczym innym, niż stare, rozwalone 105n (chodzi legenda, że na jeden kurs dziennie puszczają Dortmunda, ale osobiście nie widziałem).

        • 4 1

        • po co? a do znajomych

          • 0 0

    • (3)

      40 minut? chyba w nocy... co Ty za głupoty.

      a na chełm to jeździły tramwaje co 5 minut,ale na początku.a teraz już norma,czyli rzadziej.

      • 5 1

      • (2)

        prawie codziennie spędam tyle czasu czekając na tramwaj i kiedy stoje i czekam co co chwile jedzie pod lotem 1, 11 a pod dworcem 11, 6, 12

        • 1 1

        • a ja czekam na 1 lub 11 i ciagle jezdza 2,6,8,13....

          moze sie zamienimy .....

          • 3 0

        • tak samo tramwaj linii 10

          Gdy czekam wieczorem przy dworcu na 8/13 na Stogi i przyjeżdża 10, to sobie mówię pod nosem, że "10" to od liczby osób, która nim jeździ. Na Stogi zawsze wszystko zapchane, o każdej porze dnia.

          • 2 0

    • szkoda ze puste nie jezdza w godzinach gdy wszyscy jada do pracy/szkoly i wracaja... wybacz ale wtedy musimy przepuszczac tramwacje i czekac na jakis w ktory mozna sie wepchnac. porazka!!!!!

      • 1 0

    • szkoda Planetobusa

      Najlepsze połączenie na Stogi, jakie kiedykolwiek było to wtedy, gdy remontowali tory tramwajowe i ludzi woziła firma Planetobus w ramach zastępstwa.
      Autobusy były co 5 minut (!), czyste, wygodne, a kierowcy byli na tyle inteligentni, że potrafili nawet nieco zmienić trasę, by ominąć korki (np. przy wiadukcie).

      Oczywiście jak wszystko, co dobre, firmy Planetobus już nie ma :-(

      • 6 1

    • o nie, nie zdarzylo mi się jechac pusta 1 czy 11, ale przepelnionymi prawie zawsze i nie zdarza mi sie czekac 5 minut, tylko troche wiecej:(((

      • 1 1

    • zkm gdańsk (1)

      dlaczego nie ma bespośredniego połączeńia autobusowego ze starej oliwy na zaspe do szpitala czekamy od lat a można przedłużyć którąś linie z osowej

      • 0 0

      • Napisz do ztm , a nie zkm .

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane