• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM zapyta podróżnych o jakość usług

Michał Brancewicz
15 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 10:11 (15 października 2009)
Budowa linii tramwajowej na Chełm stała się pretekstem do zasięgnięcia opinii wśród mieszkańców w sprawie transportu miejskiego.  Budowa linii tramwajowej na Chełm stała się pretekstem do zasięgnięcia opinii wśród mieszkańców w sprawie transportu miejskiego.

ZTM chce poznać zdanie mieszkańców gdańskiego Chełmu i Oruni Górnej o miejskim transporcie. Dlaczego tylko tych dwóch dzielnic? I co ma z tego wyniknąć?



Czy takie badanie ma jakikolwiek sens?

Zarząd Transportu Miejskiego poszukuje wykonawcy badań. Koszt tej usługi poznamy w piątek, gdy otwarte zostaną koperty z ofertami. Czemu takie badanie ma służyć i dlaczego wykonywane jest na małym wycinku miasta?

- Badaniami objęte są tylko te dzielnice, ponieważ jeżdżą tam linie tramwajowe 1 i 11, które budowane były m.in. ze środków unijnych. Dlatego po zakończeniu projektu jeszcze przez pięć lat konieczne jest badanie tzw. wskaźników rezultatu – wyjaśnia Alina Żarnoch-Garnik, rzecznik ZTM Gdańsk. - Bardzo byśmy chcieli przeprowadzić badania marketingowe, niekoniecznie z takimi samymi pytaniami, w całym Gdańsku, ale nie mamy na nie środków finansowych.

Nie ma więc co liczyć, że samo badanie stanie się podstawą do jakichkolwiek radykalnych zmian. Co prawda ZTM ma nadzieję, że wyniki będą przydatne w dalszych działaniach, jednak przede wszystkim pomogą w wypełnianiu unijnych procedur.

- Kolejne badania będziemy chcieli przeprowadzać w miarę posiadanych środków, ale z pewnością nie we wszystkich dzielnicach i gminach - deklaruje rzecznik.

Badanie ma być przeprowadzone na próbie minimum 1,5 tys. osób. Ściśle określony jest także obszar badania - ograniczony ulicami. Na Chełmie będą to: Armii Krajowej, Warszawska, Łódzka, Małomiejska, Podmiejska, Zamiejska, Cienista, Stoczniowców (min. 80 proc. badanych osób); a na Oruni Górnej ul. Platynowa.

Mieszkańcy będą pytani m.in. o cel podróży (docelowy przystanek lub dzielnica, praca, szkoła, zakupy, sprawy urzędowe itp.), środki transportu i linie, z jakich najczęściej korzystają oraz jakie kupują bilety (jednorazowe, 24-godzinne, miesięczne itp.).

Ankieterzy zapytają również o poziom zadowolenia z jakości transportu publicznego oraz o sugestie co do kierunków zmian. Na przykład zwiększenie częstotliwości kursowania, poprawienie punktualności i wymianę taboru na nowy, obniżenie cen biletów - słowem: oczywistości.

Mieszkańcy dopytywani będą także o uruchomioną niecałe dwa lata temu linię tramwajową na Chełm i kursujące stamtąd tramwaje linii 1 i 11. Badani zadeklarują również, czy przemyślą zmianę środka transportu, gdy linia tramwajowa zostanie wydłużona do pętli Nowa Łódzka.

Badania potrwają do końca listopada br.

Miejsca

Opinie (195) ponad 10 zablokowanych

  • Orunia górna odpowiada już teraz - spóźnienia, spóźnienia, spóźnienia (1)

    a już najbardziej rozbraja mnie gdy jadę 162 z wrzeszcza, kierowca ma odjechać np. o 16.05 z przystanku, a on mimo, że we wrzeszczu stoi od 15 minut on podjeżdża jakby nigdy nic o 16.07, zanim zabierze pasażerów jest już 16.09 i już spóźnienie niepotrzebne więc tłumaczenie się korkami raczej nie zawsze ma pokrycie w rzeczywistości

    • 19 3

    • ale kierowca tez czlowiek i musi miec przerwę, kierowca niczemu winny, ZTM winne

      • 4 0

  • OPINIA (1)

    UWAŻAM ŻE

    CZĘSTOTLIWOŚC JAZDY TRAMWAJÓW JEST BARDZO DOBRA, STAN TECHNICZY TRAMWAJÓW 50% ZŁOMÓW I 50% LUDZKICH WARUNKÓW PODRÓŻY

    ZA TO AUTOBUSY... NIEPUNKTUALNE, POTRAFIA 2-3 POD RZĄD NIE PRZYJECHAC WOGULE. WARUNKI PODRÓZY BDB GDYZ WSZYSTKIE WYMIENIONE..

    • 9 3

    • ...W OGÓLE...

      • 2 0

  • kolejny gdański idiotyzm i kolejny POwód do wywalania pieniędzy w błoto! ankiety, badania, srutututu kłębek drutu (1)

    • 13 7

    • gallux nie boli cie gardlo od szczekania?

      • 2 4

  • Te ankiety to mydlenie oczu (1)

    Dlaczego nie spytają się o jakość dróg na Oruni Górnej, te tarmwaje na Chełmie w Orunii duzo nie zmieniły. Jak długo będziemy jeździć z Południowych Dzielnic do cnetrum Gdańska prawie godzinę z pracy i do pracy, to paranoja. Plany zagospodarowania przewidują rozbudowe Południa tylko czego nie są skorelowane z rozbudową infrastruktury drogowej, za jakiś czas pojawi się tam bariera rozwojowa. Deweloperzy beda musieli sprzedawac coarz taniej aby zachęcić ludzi, co się też przełoży na jakośc tam mieszkających ludzi.

    • 6 1

    • nikt rozsądny nie wyprowadził się tam z własnej woli

      a reszta chyba wiedziała w co się pakuje? Nie tylko ładne nowe ściany się liczą... ważniejsze jest położenie i okolica. Mówiąc potocznie - widziały gały co brały i jak tanio kupowały

      • 1 0

  • ?

    "Badaniami objęte są tylko te dzielnice, ponieważ jeżdżą tam linie tramwajowe 1 i 11 ..." - a od kiedy te tramwaje jeżdżą na orunię?

    • 9 0

  • Dramat.

    Od 4,5 roku poruszam się po trójmieście autem. Wcześniej regularnie jeździłem środkami komunikacji miejskiej. Na uczelnię do Sopotu, na treningi do Gdyni itd. Teraz 2-3 razy w ciągu roku jeżdżę autobusami, tramwajami i SKM i nikt mnie nie namówi na przesiadkę do komunikacji miejskiej. Skorzystałem tylko raz w dniu bez samochodu z Wrzeszcz do Centrum i miałem dosyć. Chyba ZTM nie ma co pytać bo wszystko jest źle. Wystarczy pojechać do innych miast i aglomeracji w Polsce by na pierwszy rzut oka stwierdzić, że trójmiasto jest w epoce szukania ognia przez Homo Erectus jeśli chodzi komunikację. No może tylko trochę jest przed nami Górny Śląsk i Łódź ale oni mają inne problemy. Warszawa, Kraków, Poznań i Szczecin biją nas na głowę. Nie ma co się pytać tylko brać się do roboty.

    • 13 2

  • bezsens

    "Badani zadeklarują również, czy przemyślą zmianę środka transportu, gdy linia tramwajowa zostanie wydłużona do pętli Nowa Łódzka. "
    Po co o to pytac mieszkancow Chelmu? Powinni pytac nie tylko na Platynowej ale na calej Oruni. A tak to im wyjdzie ze niewiele osob sie przesiadzie na tramwaje do petli Nowa Łódzka i bedzie to pretekst do zrezygnowania z inwestycji.

    • 3 0

  • brak mapy linii autobusowych trójmiasta (5)

    Dlaczego ZTM nie zadbał o to, ażeby tak jak w innych miastach dostępna była mapka kompleksowo pokazująca trasy autobusów, trolejbusów i tramwai. Udało mi się znaleźć nawet jakiś link, pod którym spodziewać by się można takiej mapki, ale okazał się nieaktywny - z komunikatem o "BŁĘDZIE OBRAZKA". To po prostu wstyd dla władz miasta - czy turyści i mieszkańcy ażeby gdzieś dotrzeć mają sprawdzać po kolei trasę każdego ze środków transportu miejskiego?

    • 5 2

    • Nie marudź

      jest link na głównej stronie ZTM oczywiście bez trolejbusów, których w Gdańsku nie ma. Nie pamiętam, żeby były problemy z jej otwarciem więc zamiast płakać, może sprawdź co jest z twoim kompem.

      • 1 2

    • tramwajów a nie tramwai (1)

      • 1 0

      • i nie zimowych a zimowów

        • 1 0

    • Obydwa schematy działają (1)

      Masz coś z komputerem albo z przeglądarką, zainstaluj nowego firefoxa.

      • 1 0

      • Opera lepsza

        Firefox też jest fajny

        • 1 0

  • Apel

    A może by tak pętle dla 11 zrobić w Oliwie? Bardzo by się przydała.

    • 12 1

  • za dużo forsy mają

    Nie mają na co wydawać , czy ktoś z rodziny chce zarobić - z*******e podejście pogratulować

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane