• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM zapyta podróżnych o jakość usług

Michał Brancewicz
15 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 10:11 (15 października 2009)
Budowa linii tramwajowej na Chełm stała się pretekstem do zasięgnięcia opinii wśród mieszkańców w sprawie transportu miejskiego.  Budowa linii tramwajowej na Chełm stała się pretekstem do zasięgnięcia opinii wśród mieszkańców w sprawie transportu miejskiego.

ZTM chce poznać zdanie mieszkańców gdańskiego Chełmu i Oruni Górnej o miejskim transporcie. Dlaczego tylko tych dwóch dzielnic? I co ma z tego wyniknąć?



Czy takie badanie ma jakikolwiek sens?

Zarząd Transportu Miejskiego poszukuje wykonawcy badań. Koszt tej usługi poznamy w piątek, gdy otwarte zostaną koperty z ofertami. Czemu takie badanie ma służyć i dlaczego wykonywane jest na małym wycinku miasta?

- Badaniami objęte są tylko te dzielnice, ponieważ jeżdżą tam linie tramwajowe 1 i 11, które budowane były m.in. ze środków unijnych. Dlatego po zakończeniu projektu jeszcze przez pięć lat konieczne jest badanie tzw. wskaźników rezultatu – wyjaśnia Alina Żarnoch-Garnik, rzecznik ZTM Gdańsk. - Bardzo byśmy chcieli przeprowadzić badania marketingowe, niekoniecznie z takimi samymi pytaniami, w całym Gdańsku, ale nie mamy na nie środków finansowych.

Nie ma więc co liczyć, że samo badanie stanie się podstawą do jakichkolwiek radykalnych zmian. Co prawda ZTM ma nadzieję, że wyniki będą przydatne w dalszych działaniach, jednak przede wszystkim pomogą w wypełnianiu unijnych procedur.

- Kolejne badania będziemy chcieli przeprowadzać w miarę posiadanych środków, ale z pewnością nie we wszystkich dzielnicach i gminach - deklaruje rzecznik.

Badanie ma być przeprowadzone na próbie minimum 1,5 tys. osób. Ściśle określony jest także obszar badania - ograniczony ulicami. Na Chełmie będą to: Armii Krajowej, Warszawska, Łódzka, Małomiejska, Podmiejska, Zamiejska, Cienista, Stoczniowców (min. 80 proc. badanych osób); a na Oruni Górnej ul. Platynowa.

Mieszkańcy będą pytani m.in. o cel podróży (docelowy przystanek lub dzielnica, praca, szkoła, zakupy, sprawy urzędowe itp.), środki transportu i linie, z jakich najczęściej korzystają oraz jakie kupują bilety (jednorazowe, 24-godzinne, miesięczne itp.).

Ankieterzy zapytają również o poziom zadowolenia z jakości transportu publicznego oraz o sugestie co do kierunków zmian. Na przykład zwiększenie częstotliwości kursowania, poprawienie punktualności i wymianę taboru na nowy, obniżenie cen biletów - słowem: oczywistości.

Mieszkańcy dopytywani będą także o uruchomioną niecałe dwa lata temu linię tramwajową na Chełm i kursujące stamtąd tramwaje linii 1 i 11. Badani zadeklarują również, czy przemyślą zmianę środka transportu, gdy linia tramwajowa zostanie wydłużona do pętli Nowa Łódzka.

Badania potrwają do końca listopada br.

Miejsca

Opinie (195) ponad 10 zablokowanych

  • Dlaczego zmniejszono ilość autobusów? (3)

    Pod koniec sierpnia br. zmniejszono ilość autobusów kursujących na Orunię Górną ( w godzinach szczytu "obcięto" aż 4). Wprowadzenie tramwaju na Chełm nie ma tu nic do rzeczy ze względu na odległość. To, co teraz się dzieje, woła o pomstę!
    Niepunktualność ( tak było zawsze), przepełnienie takie,że nie zawsze wszyscy wejdą do autobusu i co się z tym wiąże duchota okropna. Klima nic nie daje, bo reguluje tylko temperaturę, anie ilość tlenu w powietrzu. Hasło : ZMIEŃ WÓZ NA BUS! W ZAISTNIAŁEJ SYTUACJI jest kpiną z ludzi z konieczności przemieszczających się tzw. komunikacją miejską.
    Pozdrawiam i zapraszam urzędników decydujących o ilości kursów autobusów na "przejażdżkę" linią 154 lub 254 ( przystanek na Targu Rakowym koło Biblioteki to także horror).

    Mieszkaniec Orunii Górnej

    • 6 1

    • ale za to pojawiły się przeguby na 154. Ale o tym nieporęcznie pisać...

      • 0 1

    • naprawdę nie wiem po co ten przystanek na Targu Rakowym.... Jedne długie światła przed bibliteką, a drugie długie światła za Gildią, autobus jedzie dwa razy dłużej przez do miejsca docelowego niż bez przystanku przy Targu rakowym,ale tego juz nikt nie zauważył :(

      • 1 0

    • Palący kierowcy autobusów

      A czy w ankiecie będą pytania o zachowania kierowców w autobusach?! Bo, moim zdaniem, to oni czasem wpływają gorzej na jakość usług świadczonych przez ZKM niż stary tabor czy korki. Nie dość, że często zwyczajnie są nieuprzejmi, to jeżdżą bez wyczucia, przez co czuję się jak przewalany ładunek w pojeździe albo zbiera mi się na wymioty. A najlepiej, jak autobus podjeżdża na początkowym przystanku np. przy dworcu we Wrzeszczu (nierzadko spóźniony) i wsiadających powala zapaszek nikotyny,... bo przecież kierowca miał przerwę na pętli i mógł sobie zapalić (to nic że w pojeździe, gdzie widnieje zakaz)!! I włączy wtedy klimę, żeby zneutralizować smród, co daje jeszcze gorszy efekt, bo klima czasem dodatkowo jedzie ciepłym moczem, nie mówiąc o tym, że wieje jak halny po karku, powodując przeziębienia!! Albo zdarza się, że kierowca nawet nie doczeka do pętli, tylko już w czasie drogi wyciągnie sobie papieroska, co przy otwartym z przodu oknie daje niezły ciąg zimna i spalanych substancji na resztę autobusu!!

      • 1 1

  • uwagi (1)

    Dziwi mnie zakres proby mieszkancow .Jako granice badan podano Armii Krajowej.
    A przeciez mieszkancy korzystajcy z linii 1 i 11 mieszkaja na uliacach po obu stronach Armii Krajowej, a nie tylko po jednej...
    Jesli proba jest niewaiarygodna, to i badanie nie bedzie odzwierciedlac opinii rzeczywistych uzytkownikow komunikacji...
    Wreszcie po monitach ZTM na swojej stronie zaznaczylo kursy niskopodlogowe linii 11 i 12. A co z liniami 1 i 2?

    • 1 1

    • a Jabłońskiego, Suchance i Hebanowskiego też zapomniano.. dziwaczna ta próba, ciekawe czy miał/a statystykę i co to za próba 1500 osób, stanowczo za mała, poza tym z 11 i 1 jedynki korzystają nie tylko mieszkancy tych ulic

      • 1 0

  • komunikacja (3)

    Dlatego te badania będą tam ....bo tramwaje najnowsze i często jadą.Reszta jeździ po Gdańsku złomami na kwadratowych kołach.(Mamo chwalą nas....my Ciebie a Ty nas ).Dlaczego tramwaje z Chełma nie mogą zawracać na pętli Oliwa???

    • 5 0

    • bo nie ma tyle składów, które wjadą na Chełm (1)

      • 1 0

      • bzdura, jest ich wystarczająca ilość i jeżdżą na innych liniach np 12.

        • 0 0

    • To prawda że 11 mogłaby jechać spokojnie do Oliwy, poszedłbym nawet dalej w tym kierunki, puściłbym 11 do Jelitkowa lub na

      Zaspę bo tam ładna nowa pętla a nie ma wielkiego ruchu:)

      • 1 0

  • A PO co się pytać ? Chyba każdy POwie to samo !

    Chyba żeby troszkę kasy wyprowadzić do POmocnej firmy . I tak mieszkańcy - POdatnicy zapłacą !!!

    • 0 4

  • idioci z ZTM (4)

    przecież i tak komunikacja miejska w Gdańsku jest do bani i nie ma co komentować. Miasto aspirujące do rangi europejskiego nowoczesnego miasta a komunikacja miejska jak sprzed 30 lat tyle że kupili kilka używanych autobusów z Dortmundu nadających się na złom. A za ceny jakie płacimy za bilety np. całodzienny bilet 10 zł to powinniśmy jeżdzić w supernowoczesnych autobusach przyjeżdżających na czas :( szkoda gadać

    • 8 7

    • Autobusy z Dortmundu?? Z tego co ja wiem to są TRAMWAJE z DORTMUNDU

      i są w lepszym stanie niż stare złomy i citadisy jeżdżące w Gdańsku!

      • 1 0

    • Dla Twojej wiadomości: Gdańsk posiada najmłodszą flotę autobusową. I to jest fakt!

      • 1 1

    • sam jestes idi.ota

      ztm lub zkm samo sobie nie kupi tramwajow lub autobusow, pieniadze na ten cel pochodza z kasy miasta. idz lepiej zaglosuj na Budynia

      • 0 0

    • Wszyscy pasażerowie powinni

      przesiąść się z autobusów i tramwajów do samochodów, gdyż napędza to gospodarkę. Bierzmy przykład z USA. Transport publiczny należy zlikwidować gdyż trzeba do niego dopłacać, a ja nie życzę sobie aby moje ciężko wypracowane pieniądze, zabrane jako podatki szły na dotowanie komunikacji

      • 1 0

  • słabo jest... (2)

    Wieje, zimno, deszcz pada, pomyślałem że pojadę do pracy autobusem. Przystanek jest niedaleko.. Autobus miał być o 8.54, ale pojawił się 10 minut później, jeszcze na dodatek kierowca nie miał wydać jakiejś kobiecie która nie miała odliczonych pieniędzy na bilet :) Brak słów, dobrze że mam samochód i nie jestem zmuszony spóźniać się do pracy przez tandetną komunikację miejską...

    • 5 2

    • oczywiście, jaśnie hrabiego korki się nie imają...

      • 2 0

    • No ale od kiedy kierowca musi mieć wydać? W regulaminie jest że bilety są sprzedawane podczas postoju za odliczoną kwotę :).

      • 2 0

  • Tramwaje
    1. Tramwaje na pętli mogły by podjeżdżać na przystanek odjazdowy i wpuszczać ludzi żeby nie stali na mrozie, a nie stać w trawie pomiędzy przystankami 15 minut.

    2. Modernizacja świateł przy wyjezdzie z pętli. Ale o tym już było.

    Autobusy.
    Dziękujemy za zrobienie przystanku dla lini 255 na pętli 155.

    Znacznie ułątwiło to życe wysiadającym.
    Niestety wsiadającym już nie ponieważ niektóre autobusy nie wjeżdżają na pętle tylko stają sobie beztrosko na środku świętkorzyskiej i wsiadający którzy wtedy urządzają sobie maraton przez ulice, parking, i po mokrej trawie pod górke już nie zdążą.

    • 5 0

  • chwalę ZTM (1)

    Wczoraj przejechałem się busem 117, z Oliwy do Sopotu.

    Przewiozłem busem rower (wracalem z pracy, a przedtem nie śledzilem prognozy pogody, ulewa i wichura mnie przerosła). Rzadko jeżdżę komunikacją miejska, wolę rowerek, lub autko. Ale do pracy mam blisko, rowerem wystarczy.

    Autobusik był o czasie, miejsca dużo a pasażerów niedużo. Kierowca poczekał aż się załadowałem z rowerem, odpowiedział na uśmiech. Aż się chce żyć.

    • 8 0

    • bo nie zawsze jest źle :) tylko jak dotrzec do pracy bez auta gdy wczorajsza pogoda nastanie?

      • 1 0

  • (1)

    Gdzie kupić bilety za 2.5 w okolicach przystanku 148 na żabiance??
    Od Grunwaldzkiej do deptaka jest kilka (bliżej 10ciu) kiosków z prasą i albo wywieszka biletów autobusowych nie sprzedajemy, alb po prostu ich nie mają, więc lecę sobie do autobusu i przepłacam... nie jest to duża kasa, ale śmierdzi mi robieniem klienta w bambuko, a tego nie lubię

    • 7 0

    • Kup na zapas bilety tam, gdzie dojeżdżasz tą 148-ką...

      • 1 0

  • LINIA 167 ????? (5)

    Warto poznać opinie pasażerów korzystających z linii 167. Opóżnienia od 30 min. do 2 godzin to norma. W piątek (09.10.2009) od 12.20 do 14.00 autobus 167 wogóle nie jechał. Z informacji uzyskanej w ZTM 167 nie jedzie, gdyż jest awaria. Cztery kursy wypadły z rozkaładu - czyżby awari uległo jednocześnie 4 autobusy ????. "Usprawidleniem" ZTM, że autobusy są opżnione przez tzw."korki" W dniu 14.10.2009 przy Auchan jak i na ul. Budowlanych nie było korków a opóżnienie 167 to tylko 35 min. Normą tej lini jest wyjazd z bazy jednocześnie 3 autobusów to też podobno przez tzw. korki. Rozkład jazdy to kpina.

    • 8 0

    • Święta prawda (2)

      Zgadzam się z Panem w 100%! Tak się składa że jeżdżę codziennie do pracy w tamtym kierunku i jeżdżę autobusami linii 161,167,168 i codziennie na przystanku czekam po 40 minut. I okazuje się że codziennie jestem do pracy spóźniony o godzinę! Więc jeśli jadę do pracy na 9 a przyjeżdżam o 10 to mam godzinę mniej na dniówce, jeśli jadę tak 25 razy w ciągu miesiąca to mam 25 godzin mniej! więc kto mi zapłaci za wstyd w pracy i mniejszą wypłatę?

      • 2 0

      • to wyjeżdżaj godzinę wcześniej...lproste nie (1)

        • 0 0

        • To nie o to chodzi, chodzi o to że autobusy musza przyjeżdżać na czas, to ja po to płacę tyle kasy żeby codziennie stać jak

          debil na przystanku?

          • 0 0

    • to jeździj o innej godzinie a nie o 12 o tej godzinie jest się w pracy a nie poza nią

      • 0 0

    • kolejny matołek

      czy winę za korki w mieście ponosi ZTM? kto wybudował Auchana bez odpowiedniej struktury dojazdowej?

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane